Log in

View Full Version : vraagje lambda

mike64
13-01-2016, 21:54
Hallo,mn golfje2 met nz motor begon een beetje in te houden op het moment dat ik het verst van huis was...(Nijmegen/Hellevoetsluis)
Met horten en stoten toch thuisgekomen(dat dan weer wel)...maar omdat mn wagen al tijden als een ziekenhuis stationair loopt met verbruikers aan 400 rpm en zonder 750 rpm ben ik gaan zoeken naar de oorzaak ...onsteking/kabels/bobine/bougies etc vervangen....en zo ook de blauwe en zwarte sensoren ...dat was het niet dus...de volgende dag ff rijden en toen kon ik volgas geven maar ging alleen kruipend verder en ook begon de kat te stinken.....gestopt en de 3 polige stekker lambda losgekoppeld en de golf heeft nog nooit zo goed gereden en stationair draait ie ook goed (ook met licht aan)....
Kan ik nu ongestraft zo verder rijden of gaat het helemaal mis/kapot..ecu/kat of weet ik veel.
Wbt verbruik heb ik eigenlijk niets gemerkt en roken doet ie ook niet,ook niet met starten....nooit gedaan ook trouwens.
Ik ben benieuwd...

Quartz
14-01-2016, 17:43
Best een nieuwe monteren. De lamdasonde zit erin om de inspuiting closed loop te regelen. Ook de werking van de kat kan hierdoor niet werken. Te rijk lopen is niet zo erg. Maar te arm kan wel nevenwerkingen hebben omdat de verbrandingstemperatuur de hoogte ingaat. Dit kan nefast zijn voor de kat en eventueel zelfs kleppen.

succes :thumbup: