PDA

View Full Version : Deur scharnier en klapraampjes

Roundup
15-09-2005, 20:14
Hey, ik heb een vraagje over de pen waarmee het scharnier vast zit (scharnier op de deur); hoe krijg je dit erin godsnaam uit, zonder iets te beschadigen? Want ik moet de scharnier overzetten naar een andere deur.
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5684&stc=1
pen nummer 9 bedoel ik dus.

En aangezien het een amerikaanse gti is, zitten er ook van die "vreselijk duur in onderdelen" klapraampjes in. Nu is 1 van de bouten waarmee de sluitingen vastzitten wat rot. Hoe krijg ik die 'bout' daar uit, zodat er een andere in kan? Wordt wrs uitboren, maar is me iets te riskant om de raam te beschadigen.

Dit is dus een sluiting en daar zit dan die bout in die je ziet op de andere afbeelding (rood omcirkeld)
http://www.golf1onderdelen.nl/winkel/media/mini-handel.klapr.jpg
http://www.smartgroups.com/picvault/31863162.JPG/SV300038.JPG

Alvast bedankt.

markmeenhuis
15-09-2005, 22:03
dat van pin 9 wil ik ook wel weten, de mijne moeten er ook uit. ik heb het al geprobeerd maar heb het opgegeven. en uitboren? ik denk niet dat je met je boormachine weg komt.ben bang dat er grof geweld moet worden gebruikt. heb je een enkles gats scharnier of twee gats?

m

Roundup
15-09-2005, 22:11
dat van pin 9 wil ik ook wel weten, de mijne moeten er ook uit. ik heb het al geprobeerd maar heb het opgegeven. en uitboren? ik denk niet dat je met je boormachine weg komt.ben bang dat er grof geweld moet worden gebruikt. heb je een enkles gats scharnier of twee gats?

m

Had eigelijk gehoop dat jij het wist, omdat ik overlaatst je topic las :D

Op mijn rotte deuren heb ik enkel gats, maar de "gezondere" deuren zijn twee gats, en ik zou ze graag verwisselen. Mja, mijn vriend heeft een pres staan, ik ga dat eens proberen denk ik. Anders mss is vragen in een garage ofzo...

markmeenhuis
15-09-2005, 22:39
welk scharnier ga je nou op je auto plaatsen dan, de enkel gat of twee gaten?

ik heb SERIEUS belangstelling voor die tweegats scharnieren. die eengats zijn gewoon te krijgen bij de dealer.

m

Roundup
15-09-2005, 22:46
welk scharnier ga je nou op je auto plaatsen dan, de enkel gat of twee gaten?

ik heb SERIEUS belangstelling voor die tweegats scharnieren. die eengats zijn gewoon te krijgen bij de dealer.

m

Ik ga dus de eengats op mijn auto plaatsen, maar ik heb deuren op de kop kunnen tikken maar die hebben 2 gaats, als ik ze eruit krijg stuur ik ze je gratis op. Buiten de verzend kosten dan :wink:

markmeenhuis
15-09-2005, 22:48
SSSSSSSSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRR

ben al een goeie 2 maand het zoeken. weer een probleem opgelost.

de pinnen heb ik al, dus die mag je slopen.

mark :)

Roundup
15-09-2005, 22:50
SSSSSSSSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRR

ben al een goeie 2 maand het zoeken. weer een probleem opgelost.

de pinnen heb ik al, dus die mag je slopen.

mark :)

Moet jij wel ff zoeken hoe ik ze eruit krijg zonder mijn deuren te beschadigen:D :D :wink:

Heb je mss ook een foto van jou deur gemonteerd op de auto, vooral de vanghaak dan, ik wil die bevestiging is zien op zo'n oude deur.

Greetz en bedankt.

markmeenhuis
17-09-2005, 09:00
uuh dat wou ik jou net vragen, die vanghaak is die goed op jou oude deuren? of nieuwe deuren? de mijne zijn de bevestigings gaten uitgelubberd. en ze liggen er allebei af. gewoon omdat ze ral zijn. de pinnen die er inzitten ook al wel heb ik al wel.

mark

Roundup
17-09-2005, 09:26
uuh dat wou ik jou net vragen, die vanghaak is die goed op jou oude deuren? of nieuwe deuren? de mijne zijn de bevestigings gaten uitgelubberd. en ze liggen er allebei af. gewoon omdat ze ral zijn. de pinnen die er inzitten ook al wel heb ik al wel.

mark

Die zijn nog in redelijke staat ja, maar die doe ik niet weg omdat die van de oude deuren en van de nieuwe deuren verschillend zijn. Maar heb je geen foto van het deel van de vanghaak die in de auto zit? Dan kan ik is zien ofdat het bij die oude type's I anders is dan bij mij.

greetz.

ps: ik heb een trekker gemaakt om de pinnen eruit te duwen, dus binnekort liggen ze er normaal wel uit.

markmeenhuis
17-09-2005, 09:31
ik zal vanmiddag/vanavond wel ff een fototje maken.

Die trekker he. mag ik die lenen/hebben/kopen? wel net zo handig als hij het doet. ik wil je wel weer terugsturen.

vr grt

m

Roundup
17-09-2005, 20:31
oké, dat is goed. Je mag hem zeker ff lenen. Greetz.

type17
17-09-2005, 21:40
Een vriend van mij zat met dit probleem voor zijn scirocco 1. Hij heeft ze warmgestookt en ze er zo uit weten te halen.
De deurpinnen dan..

markmeenhuis
19-09-2005, 11:23
hee heb je ze er al af? niet dat ik er drukte mee heb..

Roundup
19-09-2005, 15:35
hee heb je ze er al af? niet dat ik er drukte mee heb..

Nee, ik heb nog geen tijd gehad om draad in de trekker te tappen, moet terug naar het school daarmee...

markmeenhuis
21-09-2005, 22:11
nou :D