Log in

View Full Version : Golf 3 1h1 blok ombouw 2.3 v5


Wassley
26-01-2016, 19:00
Hallo beste luitjes,

ik ben sinds februari 2015 een trotse 2e bezitter van een volkswagen golf 3 1h1 uit 97(75pk variant),
nu vind ik dit blok tergend tragisch als ik het vergelijk met andere auto's met 1.6 motor die er al minimaal 100 pk uit persen.

nu was mijn plan om dit golfje beter als nieuw te maken door er een golf/passat/bora 2.3 v5 blok in te leggen maar ik heb zelf nog nooit een blokswap gedaan met benodigde aanpassingen aan kabelboom e.d. .

evt mocht dit plan te gek zijn is een 2.0 4 cillinder ook leuk zat maar het eerste idee is toch de v5!

ik heb het blok e.d. nog niet liggen dus ik wou eerst een lijstje starten met de benodigdheden iig blok/kabelboom/ecu/motorsteunen/uitlaatsysteem.

wie kan mij verder helpen om dit lijstje af te maken zodat ik inkopen kan gaan doen met een maandje of 2 en van de zomer kan starten met het ombouwen?

het verdere plan met de golf is dat de kofferbak gecleaned word (kenteken op de bumper)
en over gespoten(candy red)met carbon wrap over het dak en motorkap.
en roja cup velgen metallic zwart,
het is geen project wat dit jaar nog afkomt maar meer een 2 a 3 jaar plan!
maar dat het blok en alles gaat werken is wel het idee voor dit jaar!

graag hoor ik jullie reactie's over de bouwplannen en tips voor het aanschaflijstje en inbouwen zijn altijd super welkom!

Sven-GTI
26-01-2016, 19:25
Waarom een V5 en niet bijv. een veel snellere en zuinigere 1.8t?

Wassley
26-01-2016, 20:00
hoeveel kan je uit een 1.8t trekken met chippie dan?

René
26-01-2016, 20:08
hoeveel kan je uit een 1.8t trekken met chippie dan?

Ligt eraan welke je inbouwt:

http://www.jdengineering.nl/1-8-20vt-pre-2001/

http://www.jdengineering.nl/1-8-20vt-150pk-180pk/

http://www.jdengineering.nl/1-8-20vt-210pk-225pk/

Wassley
26-01-2016, 21:30
dank je wel sven en rené voor de snelle reactie

een v5 leek me degelijk ivm distributie ketting.
een maatje van me heeft een v5 golf 4 en dat ding is ook redelijk rap als deze gechipt is en een goeie uitlaat heeft!

dat ziet er niet slecht uit idd voor n 1.8 haha vind het een mooie optie en n turbo klinkt leuk haha!

wat zou ik evt aan moeten passen om deze erin te wippen?

René
26-01-2016, 21:47
V5 klinkt wel super...maar ik zou écht geen distributieketting willen hebben! Brrrr...

Wassley
26-01-2016, 21:47
ik kan namelijk aan een v5 blok komen met bak kabelboom en complete koeling circuit voor 850 is dat veel?

wessel97
26-01-2016, 22:10
ik kan namelijk aan een v5 blok komen met bak kabelboom en complete koeling circuit voor 850 is dat veel?

Hangt af van de kmstand. Onder de 2ton is het nooit veel geld. Maar ik zou geen v5 gebruiken.. Staan bekend om het kapot lopen en geloof mij maar, een vw motor met ketting is bijna altijd k*t (enige uitzonderingen daargelaten). Ik zou ook voor de 1.8t gaan

Sven-GTI
27-01-2016, 00:46
Stuur Pewivwteam eens een Pb, hij heeft vaak complete 1.8t blokken liggen en kan zelfs een kabelboom op maat erbij leveren.

Wassley
27-01-2016, 16:20
v5 heeft net 200.xxx gelopen dus ik kijk dan nog even verder heb pewi vwteam een pb gestuurd dus nu is het in afwachting of hij iets heeft liggen haha!
hartstikke bedankt alvast voor de hulp jongens

Sven-GTI
27-01-2016, 17:18
Hallo beste luitjes,

ik ben sinds februari 2015 een trotse 2e bezitter van een volkswagen golf 3 1h1 uit 97(75pk variant)

Bedoel je de 75pk versie of een variant als in stationwagen?

Ik weet niet waarom, maar vind een mk3 variant altijd superdik :D

http://27.media.tumblr.com/tumblr_lu4qq0SkZd1qm8ibco1_500.jpg

René
27-01-2016, 17:23
Ja, zo is hij wel dik :D

hij zal wel de 1.8 bedoelen...die was er in 75 en ik dacht 90pk

Wassley
27-01-2016, 20:29
klopt het is de 1.8 75pk hatchback 3 deurs editie met airco abs en passagiers airbag met dubbele koelventilator zag laatst op de auto meeting dat bijna iedereen het handschoenenkastje boven heeft zitten en eronder een vakje?
euro/usa uitvoering ofzo
ook zit er een standaard lagere veringset onder,als ik het vergelijk met andere golfjes ligt die van mij ietsjes lager!

Wassley
27-01-2016, 20:32
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12509574_10153534391671185_6704620404150654593_n.jpg?oh=d648efa705cdbebe8c3d0907ee888097&oe=573D23AD

René
28-01-2016, 07:59
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/autosport-onderdelen-en-toebehoren/m1014483356-motor-vw-1-8-20vt-180-pk-ajq.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

Christiaan
28-01-2016, 08:28
Hangt af van de kmstand. Onder de 2ton is het nooit veel geld. Maar ik zou geen v5 gebruiken.. Staan bekend om het kapot lopen en geloof mij maar, een vw motor met ketting is bijna altijd k*t (enige uitzonderingen daargelaten). Ik zou ook voor de 1.8t gaan

Ik zou voor de V5 kiezen. Rijd heerlijk, erg soepele motor. En de 5-cilinder roffel...

"iedereen" heeft al een 1.8T :)

Sven-GTI
28-01-2016, 09:10
Dat is niet voor niets denk ik :D

Maar dan zou ik eerder voor een v6 gaan ipv de v5 :thumbup: Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geluid van m'n vr6 nog iedere dag mis... :cry:


Hier nog een filmpje, gewoon rustig optrekken maar je hoort het geluid goed.
Dm6fFBRfmGM

Pewi Vwteam
29-01-2016, 09:30
Kabelboom startblokkering kan ik voor je doen bij intresse. Pb me anders maar.

Wassley
29-01-2016, 11:58
Top als ik een blok en alles heb liggen hoor je van me!!!!

Juul
14-07-2016, 21:18
Hoe staat het ervoor? Zelf wil ik ook een V5 in mn Vento leggen. Niet iedereen zou voor een V5 kiezen maar zoals eerder gezegd...je ziet het niet zo vaak vergeleken met bijvoorbeeld een V6 of 20VT ombouw, en dat spreekt mij behoorlijk aan. Ben erg benieuwd naar de voorderingen!