PDA

View Full Version : dimmende binnenspiegel

wopitop
12-02-2016, 20:53
Mijn binnenspiegel is al een tijdje donker en nu ben ik op zoek naar een vervanger. 300 euro's vind ik er duur voor zo iets :eek: en na wat omzwervingen ben ik op een binnen spiegel gekomen van een caddy van '96.
Deze heeft als nummer 3B0 857 511 01C en kost maar 80 euro. Kijk dat is te doen. Nu ben ik dus op zoek naar iemand kan bevestigen dat dat inderdaad gaat passen. BTW ik rij dus een Bora met dimmende binnenspiegel en regensensor.

GJ007
12-02-2016, 21:42
Polo 9N zou ook moeten passen,
179€ bij ahw-shop.de

Maar de caddy spiegel klinkt mooi! En niet duur idd, bij dealer de prijs gekregen? Ben wel benieuwd of dat lukt

VWJYI
12-02-2016, 22:08
Ik heb die van mij vorige maand via marktplaats gekocht. Was maar €60. Zoek maar eens op auto spiegel nl

En zoek even voor het nieuwe type als het kan. Die kan je aan en uit zetten met een knop. Deze gaan ook langer mee.

Arnaud
12-02-2016, 22:50
Ergens lijkt het mij wat vreemd dat een Caddy destijds geleverd is met een automatisch dimmende binnenspiegel. Kijkend naar het onderdeelnummer, begint dit met 3B en zou het een Passat-deel zijn.

René
12-02-2016, 23:05
Dat was ook mijn eerste gedachte. Even googlen levert ook allemaal tekst op waar men het over Passats heeft.

Maar ik zou de gok wel durven nemen, aangezien die spiegels allemaal gelijk zijn. Ik had ook een zwarte spiegel in mijn Golf 4 uit een Lupo bijvoorbeeld..en een kameraad van me had weer zo eentje in z`n T5 gezet....allemaal dezelfde bevestiging

GJ007
13-02-2016, 13:25
Ik heb die van mij vorige maand via marktplaats gekocht. Was maar €60. Zoek maar eens op auto spiegel nl

En zoek even voor het nieuwe type als het kan. Die kan je aan en uit zetten met een knop. Deze gaan ook langer mee.

dat las ik destijd ook over die 9N spiegel; maar dat nieuwe type met aan/uit is dus wat betrouwbaarder? :thumbup:

neus net ook even op marktplaats; staat iemand met een zwarte G4 binnenspiegel; met het verhaal dat deze 'even' opnieuw gevuld moet worden... iemand daar ervaring mee?

Christiaan
13-02-2016, 13:50
Opnieuw vullen? Heb wel ervaring met lekkende (dimmende) spiegels. Daar wordt hpje in ieder geval niet vrolijk van. Wat een rotzooi komt daaruit.

9N spiegel past in ieder geval in een golf4/bora. Zelf ondervonden....

wopitop
13-02-2016, 16:39
Prijs heb ik zelf gezien in gids. Pon had er geen op de plank liggen...
De spiegel van een nieuwer type heeft een andere bevestiging dus dat gaat nie lukken nie.
Ik denk dat we maandag maar eens er voor gaan en maar zien wat we binnen krijgen.

Heeft vervolg.

GJ007
10-04-2016, 09:46
Hoe is dit afgelopen?

jappie86
06-05-2016, 09:31
ik ben ook wel benieuwd, die van mij is ook half donker, half licht.

GJ007
09-05-2016, 00:07
ik ben ook wel benieuwd, die van mij is ook half donker, half licht.

ja; bij mij net zo; en als die optie die hier boven genoemd word nou werkt/past. scheelt me dat weer een hoop geld :eek:

Christiaan
09-05-2016, 07:33
Nogmaals, ik heb destijds in mijn Bora (dus MKIV) een spiegel van een Polo 9N gebruikt. Paste 1 op 1, zowel de voet als de stekker.

GJ007
09-05-2016, 14:51
Nogmaals, ik heb destijds in mijn Bora (dus MKIV) een spiegel van een Polo 9N gebruikt. Paste 1 op 1, zowel de voet als de stekker.

Had je idd genoemd, en dit heb ik ook al vaker gelezen; zijn vaak net iets goedkoper dan de spiegel uit een golf4.
Maar her oorspronkelijke verhaal was dat die van een caddy ook zou passen, en dat die behoorlijk stuk goedkoper is!

wopitop
11-05-2016, 19:26
Jammer, ik heb er een besteld en wat blijkt.... hij is wel zwart maar met de hand dimbaar.
dat is niet wat ik voor ogen had. Ik heb de voet van mijn defecte spiegel er af gehaald en op de nieuwe "foute" spiegel gezet. Ik zie nu wel meer in de spiegel maar ik moet hem dus met de hand dimmen.
jammer maar we zoeken gewoon verder.