View Full Version : Alternatief voor g60 fusee
reinder 1979
17-03-2016, 09:34
Ik wil binnenkort een remupgrade doen voor mijn Jetta 2 1986 hier zitten nog de 239 mm schijven onder.
Nu ben ik al een tijdje het net aan het afstruinen naar bruikbare info hiervoor. Ik ben erachter dat ik het beste de G60 fusee hiervoor kan nemen, alleen liggen die dingen niet meer voor het oprapen.
Mijn vraag: zijn er alternatieven voor deze fusees, zodat ik mijn zoekbereik kan vergroten?
Dus zijn er nog meer VW's die dezelfde fusee's hebben die plug & play ( zelfde hoek, enz) zo onder de mk2 passen?
Dit is wat ik zelf al uitgezocht heb.
-fusee golf3 tdi : heb ik ergens gelezen dat die passen, maar weet ik niet zeker.
-fusee golf2 16V : slecht aan te komen
-fusee corrado: geen idee
-fusee passat: geen idee
Alle info is welkom,
Reinder
VRaag eens na bij de lokale automaterialen groothandel. Anders wil ik het maandag wel even nakijken.
Even een check gedaan op ETKA, en de volgende modellen gebruiken allemaal hetzelfde fusee:
Golf 2 GTI 16V (en ook G60 uiteraard)
Corrado (niet VR6 of plus onderstel)
Passat 35i
Golf 3 (niet VR6 of plus onderstel)
Wil je perse grotere remmen? Of is alleen meer remvermogen ook prima?
Rallyegolf20vt
18-03-2016, 06:34
Mijn GTI 16V had beslist geen G60 fusee`s.
Misschien de laatste serie wel , dat weet ik niet.
reinder 1979
18-03-2016, 09:17
@ Gertjan, daar kan ik wat mee, bedankt!
@René, ik snap waar je naar toe wil. Ik wil eigenlijk beide. Ik ga voor een bescheiden ombouw.
Ik ben van plan om voor de 256 mm geventileerde schijven te gaan i.c.m. 22 mm h.r.c. en goed setje remblokken.
Mijn Jetta is een 1.6 TD met wel even 70 pk :eek: ( of wat daar nog van over is ) Die wil ik gaan aanpakken en omtoveren tot 90 / 100 PK. En mijn doel is dan om alles te vernieuwen lagers, draagarm rubbers, enz. als ik dan toch alles los heb kan ik mooi de grote fusee wissel truc doen.
Ah, helder verhaal :thumbup:
Ik heb ooit voor mijn Lupo project een setje remmen gekocht van een Seat Ibiza Cupra 6K2. Deze zitten nu onder de Golf en zijn ook gelijk aan de 280m G60 remmen
Mijn GTI 16V had beslist geen G60 fusee`s.
Misschien de laatste serie wel , dat weet ik niet.
Dat klopt, pas vanaf het nieuwe type (zo rond 1988) hebben de 16V's de grotere remmen gekregen.
(9) 191407255C
wheel bearing housing with calliper carrier / for models with anti-lock brake system -abs- / F >> 1G-KW240 000* / F >> 1G-KB075 000*
left / KR,PL
(9) 357407255C
wheel bearing housing / F 1G-KW240 001>>* / F 1G-KB075 001>>*
left / KR,PL
(9) 191407256C
wheel bearing housing with calliper carrier / F >> 1G-KW240 000* / F >> 1G-KB075 000*
right / KR,PL
(9) 357407256C
wheel bearing housing / F 1G-KW240 001>>* / F 1G-KB075 001>>*
right / KR,PL
Rallyegolf20vt
19-03-2016, 08:54
Weer wat geleerd :thumbup:
martinus83
24-03-2016, 13:00
De zgn. G60 (280mm) remmen zijn remmen van 280 mm icm girling 54 klauw. Je moet dus op zoek naar de Girling 54 klauw icm grote schijven.
Maar voordat je dezelfde fout maakt als ik;
Let wel op de de Girling 54 klauw ook gebruikt is op autos met kleinere schijven (namelijk 259 mm alla mk2 16v). Hiervan is de remankerplaat anders! Je kunt wel de girling 54 klauw gebruiken maar je moet echt een 280 mm remankerplaat hebben.
zie;
Links ankerplaat girling 54 259 mm // rechts ankerplaat girling 54 280 mm
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16v_g60fusees.jpg
carbreaker de autosloper
24-03-2016, 14:39
jullie zijn de 2 liter Toledo vergeten,,,,,
Pewi Vwteam
24-03-2016, 14:57
Fussee s van seat ibiza cupra zijn precies zelfde als g60 en past er zo onder plug en play 280mm schijven.
gti_power
27-03-2016, 23:51
Ik heb een goed set 256mm remmen hier liggen die over zijn compleet met fusees.Staan ook op mp.Kijk maar eens als je interesse hebt.
reinder 1979
14-04-2016, 22:51
Mag een slotje op.
Ik heb een mooi setje van gti power overgenomen ( girling 54 ) :thumbup:
gti_power
17-04-2016, 15:12
:thumbup: veel plezier ermee.
Roel_van_Nispen
24-07-2016, 13:30
Ik heb het topic met veel interesse gevolgd, alleen had ik hier nog wat vraagjes over.
Ik hoop dat iemand deze nog wil/kan beantwoorden :) .
- Van welk model komen de fusees?
- Past de 1.3 aandrijfas hier zonder aanpassingen op?
- Welke HRC is gebruikt?
Alvast bedankt voor de moeite!
Gr Roel
Deere Power
25-07-2016, 09:59
Links ankerplaat girling 54 259 mm // rechts ankerplaat girling 54 280 mm
http://i7.photobucket.com/albums/y283/martinus83/MK2%20Edition%2016vG60/16v_g60fusees.jpg
Op deze foto zie je duidelijk de verschillen tussen de twee remankerplaten. Als je de remankerplaat monteert met de juiste klauw kan je dus de grote remmen steken?
Is dit ook toepasbaar op de 239 schijven van een normale 8V Gti?
Dan hoef ik de asdrager niet te demonteren?
Concreet: volstaan remankerplaat en klauw van G60 om te upgraden? Heb de rest ook liggen maar het zou wel wat werk besparen?
golf mkII 16v
26-07-2016, 22:27
Ik heb het topic met veel interesse gevolgd, alleen had ik hier nog wat vraagjes over.
Ik hoop dat iemand deze nog wil/kan beantwoorden :) .
- Van welk model komen de fusees?
- Past de 1.3 aandrijfas hier zonder aanpassingen op?
- Welke HRC is gebruikt?
Alvast bedankt voor de moeite!
Gr Roel
Let wel op welke homokineet je heb. Is na 88 veranderd. Daar past alles op von golf3 tot seat.
reinder 1979
27-07-2016, 15:49
Remankerplaat en remklauw wisselen volstaat niet, je zult ook echt de complete fusee moeten wisselen op de standaard fusee zit een constructie waar de remblokken overheen glijden, en op "G60" fusee niet.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.