View Full Version : Welke Solex cabrateur op een golf III 2.0 8V
gtipower
17-09-2005, 14:05
Aloa
Heb week terug er een opel a manta bij gekocht
Met een bats onderdelen erbij van wel heb ik jou daar
Dus ook een stuk of wat cabruateurs
En ook een stel slolex cabrateurs
Nu is de vraag welke solex cabrateurs kunnen op golf III 2.0 8v motor code 2E
Want ik kan zelf tot dusver geen type nummer vinden misschien dat jullie weten waar ik dit kan vinden
Ik heb trouwens 2 types 1e met 1 smoor klep en 2e met 2 smoorkleppen
heb van de 1e 4 liggen en van de 2e 3 dus kan altijd 2 compleet krijgen
Mochten ze passen dan worden ze gerviseerd en komen ze op de GTI voor dat het turbo blok erin kom
Weer hartelijk bedankt
als je de injectie eraf gooit kan je mij dan ff contacteren voor de injectieonderdelen.
inlaat, gasklep enz....
zoek nog wat spul van een 2E
gtipower
17-09-2005, 20:03
als je de injectie eraf gooit kan je mij dan ff contacteren voor de injectieonderdelen.
inlaat, gasklep enz....
zoek nog wat spul van een 2E
Zolang de motor erin zit gaat de injectie niet de bingo in kan ik straks weer opzoek naar ander spul als ik het blok wil verkopen met computer en kabelboom als het turbo blok erin zit
maar laat je niet met dit andwoord zitten
Op www.vwforum.nl zit lennart die volgens mij hier ook wel actief is stuur via vwforum hem eens een pb hij heeft een 2E blok tekoop staan op marktplaats volgen mij verkoopt hij ook los wat in de advertentie staat
gtipower
17-09-2005, 20:06
Maare ik heb dus 2 type's cabrutateurs 1 waar ik dus zon dubbele (smoor)klep onder op de voet heb
En 1 met 1 klep onder op de voet
En heb dit onderwerp even bekeken maar ik zie ook af en toe wat maten voorbij zoals 40 mm is dit de groote van de smoor klep? oid
Ben er inmiddels ook achter dat ik een vals stroom cabrateur heb aangezien deze recht opstaat wat een voordeel voor mijn motor is met de geringe ruimte tussen blok en schutbord
Dennis@polo86c.nl
21-09-2005, 12:28
Ik zou er niet aan beginnen.
Natuurlijk is het prima aan de praat te krijgen met carburateurs, maar als je over enige tijd toch een ander blok wilt inbouwen dan is het de moeite niet waard lijkt mij.
- Inlaatspruitstuk voor valstroomcarbs zijn er niet voor dit type blok ben ik bang, of heel moeilijk te vinden.
- brandstofsysteem zal aangepast moeten worden
- veel aanpassingen aan de elektrische installatie
- laten afstellen carbs
- reviseren carbs
Dat is die 10-15pk extra niet waard naar mij idee.
Dus als het nu goed loopt, lekker origineel laten... :)
gtipower
21-09-2005, 16:23
Spruitstuk kan ik wel lassen geen probleem
Brandstof systeem aanpassen zal ook mee vallen denk ik
Waarom aanpassen elctr systeem injectie vervalt gewoon zoals ik nu denk als het blok zijn vreten krijgt blijft hij wel lopen als je gewoon de stekkers van de injectoren eraf trekt denk niet dat dit eenig invloed heeft op het onstekings tijdstip enzo
Afstellen moet idd gedaan worden reviseren kan ik zelf wel zolang in de onderdelen maar heb
En voor de pk hoef je het niet te doen maar met injectie vind ik hem maar bar langzaam weg trekken en tot nu toe is mij verteld dat dit met een cabrurateur onderin giga veel kracht heb
Teminste met webers vlakstroom weet niet als dit het geval ook geld met een valsstroom
mvgr en bedankt weer
hoop niet dat je voor APK moet met die dingen... hehehe :cool:
Komt valstroom uit met je motorkap?
gtipower
21-09-2005, 20:49
@ tommy
Mocht hij de viergas meting niet halen knal ik erzo weer injectie op je moet wat overhebben sleutelen voor de apk moet ik toch al aan verlichting endergelijke
En alst past das pas een goeie denk het wel moge maar es bekijke
Maare eff voor de duidelijkheid weet niet wanneer 16v turbo project van start gaat kan volgede winter wezen maar ook over 3 winters pas wil nog meer met de auto en ik wil graag wat meer kracht onderin hebben wat met cabrurateurs moet lukken als goed is
Maar zal es kijken alst past tom denk het haast wel zelfs met filter en al
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.