View Full Version : Golf mk2 1600 carburateur
nebeltje
21-03-2016, 17:27
Hallo ik rijd een golf mk2 10milionen editie met 1600 carburateur, nu is deze kwa uiterlijk bijna naar mn zin, aleen nog ff smoke knipperlichten en ats dopjes voor mn velgen
(Zijkant is door vorige eigenaren wat raar mee omgeknutselt)
Nu vraag k jullie tips, wat is een leuke carburateur voor hier op? Is nu alemaal origineel, maar wil wat meer pit hebben, en hij loopt als een schijthuis carburateur deugt niet helemaal...http://i64.tinypic.com/v2vg3c.jpg
Zoek maar eens op Weber DMTL :thumbup:
Meest fijne carb op een 1.6
Broer Konijn
21-03-2016, 19:07
Deze moet je hebben. Verder is er volgens mij ook weinig plug en play keus.
http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=11
nebeltje
21-03-2016, 20:08
Okee okee maar site is out of stock, en wat kost zon ding...
markhietbrink
21-03-2016, 23:42
Gewoon naar fastroadcars gaan mailen, deed ik vorig jaar met mijn mk2 1.6 automaat. Ding loopt zeer goed, is betrouwbaarder dan origineel, sneller en zuiniger :P ! Reageert veel directer en ook echt een merkbare tweede trap! Ik heb incl. invoer-/verschepingskosten nog geen 417 euro betaald, en dit is het dubbel en dwars waard!
golf2 abuh
22-03-2016, 00:16
Inderdaad.! Ik heb nu ook al een tijdje een nieuwe weber met k&n filter ( heeft fastroadcars ook) heb geen seconde spijt gehad van de kosten, zoals hierboven ook al werd gezegd loopt het allemaal beter. ik zou hem direct mailen en zeggen wat je graag wilt hebben :)
Ik had de spullen in 3 werkdagen thuis, vanuit de UK!
nebeltje
22-03-2016, 09:33
Zal welles een kijkje nemen.. maar mn budget licht niet zo hoog
markhietbrink
22-03-2016, 15:17
Zal welles een kijkje nemen.. maar mn budget licht niet zo hoog
Lag die van mij ook niet, maar je budget iets uitbreiden krijg je geen spijt van!
Broer Konijn
23-03-2016, 17:26
Ik zit er zelf ook nog aan te denken om zo'n ding te halen. Maar ondanks alle spook verhalen over de Pierburg 2e loopt die van mij nog steeds super.
of je weet nog niet dat die eigenlijk heel slecht loopt :D
dat besef je pas als je eens met een andere rijd die wel een upgrade had.
ik dacht ook altijd dat mijn golf goed reed, tot ik dit jaar rondom nieuwe schokdempers heb gemonteerd... kan wel zeggen dat die tot vorig jaar SLECHT reed
nebeltje
24-03-2016, 09:38
Wat sir r origineel op dan? Pierburg?
Maarteno
24-03-2016, 11:02
Heb nog een complete DMTL te koop inclusief chokekabel en K&N inlegfilter. PB maar als je interesse hebt. :thumbup:
martinus83
24-03-2016, 12:50
Deze moet je dan hebben, 385 euro @ biesheuvel.
http://www.biesheuvel.nl/automotive/brandstof-toebehoren/carburateurs-accessoires/weber-kits/volkswagen/weber-32-34-dmtl-vw-golf-1-6-83-91.html
Voor een automaat, 400 euro;
http://www.biesheuvel.nl/automotive/brandstof-toebehoren/carburateurs-accessoires/weber-kits/volkswagen/golf-jetta-scirocco-1-6-1595cc-1983-90-auto-transmission.html
nebeltje
24-03-2016, 17:10
Pb gestuurt
Golf draait nu 3500 toeren stationair... kut pierburg
Blijft je choke-klepje dicht ofzo?
nebeltje
24-03-2016, 18:31
Nope die s doet zn werk goed
Dacht mischien krijgt ie valse lucht maar ook niet..
G-eert-40
24-03-2016, 21:31
Heb dit type golf ook gehad. Liep altijd goed, totdat die pierburg carb begon te kloten. Stationair toerental van 4000rpm. Schommelen met toerental. Verzuipen, zwarte rook.
Daarna 2 stuks geprobeerd van sloperijen. Maar die werkte nog slechter. Zit teveel zooi op allemaal. Beter inderdaad alternatief op zetten.
nebeltje
24-03-2016, 22:04
Dat heb k dus ongeveer ook
G-eert-40
24-03-2016, 22:16
Ikzelf heb die niet meer van carb veranderd. Korte tijd daarna klapte de kachelradiator eruit. Gevolg hoop stoom in de auto :mad: en daarna brak de homokineet volledig af, geen aandrijving meer.
Daarna naar de sloop gebracht.
nebeltje
25-03-2016, 00:00
Rampenbak dus haha
golf2 abuh
25-03-2016, 01:05
bij fastroadcars kost ie omgerekend €326,50 + +- €35,42 verzendkosten = €361,92
nog altijd goedkoper dan hier in NL :thumbup:
de weber , is trouwens ook gewoon te gebruiken met je originele filter (huis)
http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=11
nebeltje
26-03-2016, 08:54
Nog even en druk die golf de bangers in
Wil je instappe gaat je deur nie open maar handvat dr half uit.... kut golf
golf2 abuh
26-03-2016, 23:50
mocht je dat overwegen, geef m dan maar aan mij :D
ofwel een bout los, ofwel is je handvat afgebroken. heb ik vorige maand ook gehad.
ff 2 boutjes gelost bij een reserve deur, handvat eruit. cilindertje van mijn slot over gestoken en handvat weer in mijn auto. opgelost.
ondertussen ook gemerkt dat mijn reservedeur zo van die plastic covers heeft voor de schroeven, en mijn auto RVS had die ze zwart hebben gespoten. ff de verf eraf en nu heb ik 2 handvaten met chroom look latje
nebeltje
28-03-2016, 11:21
Handvat vande golf 1erop gezet en slotjes gewiselt
Is deze carbu upgrade ook de moeite als je Pierburg totaal geen kuren heeft?
Of kijk je dan beter naar een swap?
Ik heb een jetta van 91 met een PN 1600.
markhietbrink
29-03-2016, 13:41
Is deze carbu upgrade ook de moeite als je Pierburg totaal geen kuren heeft?
Of kijk je dan beter naar een swap?
Ik heb een jetta van 91 met een PN 1600.
Mijn golf uit 1984 met een ez automaat, liep hierdoor zuiniger, vlotter en betrouwbaarder!
Maarteno
30-03-2016, 08:57
Ik heb ook een Weber DMTL.
Ik heb hem toen gekocht bij Bolku, omdat de levertijd vanuit Engeland toen een beetje tegenviel. Voor die 50 euro prijsverschil wilde ik eigenlijk ook niet gaan klooien.
Mijn bevindingen thus far:
+ Fijne, eenvoudige carburateur
+ (bijna) Alles mechanisch geregeld (stationair toerental, choke, bediening tweede trap)
+ Prijs/beschikbaarheid van revisiesets
+ Mooier oppakken onderin
+ Past op origineel spruitstuk
- Warme start is niet optimaal. Advies: gas deels intrappen en vasthouden, starten.
- De Pierburg is (mits goed) door zijn regelingen wat minder gevoelig voor invloeden van buitenaf (weer, vochtigheid, luchttemperatuur)
Tip 1: Als je een nieuwe Weber koopt, zorg dan dat je een flesje (licht!) borgmiddel hebt om boutjes en verbindingen vast te zetten. Bij mij trilden de bouten in de voet van de carburateur en de klembout van de chokekabel los.
Tip 2: Als je een nieuw koopt, wordt deze deels geassembleerd in een doos geleverd. Je moet nog een aantal dingen monteren (adapter voor de voetpakking, steuntje voor de choke, verwarmingselementje e.d.).
Zorg ervoor dat je de vooraf geassembleerde zaken controleert! Bij mij zaten er een aantal dingen niet goed vast.
Bedankt voor jullie zeer nuttige reacties.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat wanneer de Pierburg hapert je best onmiddellijk voor de Weber kiest.
Maarteno
31-03-2016, 20:09
Er is ook vrij veel over de Pierburg geschreven. Ik ben nog steeds bezig met een sticky topic over de 2E2. Het was een combi van de problemen, beschikbaarheid onderdelen en onderdeelprijzen die mij voor de Weber deden kiezen
in mijn opel ascona 1.6SV zat nogthans ook een pierburg 2E2 en daar heb ik nooit problemen mee gehad. ding ging als een gek en was ook zuinig.
ooit 205km/h op teller mee gehaald richting ardennen en bij normaal woon-werk verkeer zat ik rond de 5,5-7L/100km verbruik.
hele oude foto
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/ascona/640/auto0011.jpg
dacht dat die ook op ford sierra's 1.6 zaten en daar hoor ik toch ook nergens problemen over
nebeltje
03-04-2016, 01:00
Klein upje,
Zoek nog een g60 onderspoiler en smoke knipper lichten bumper en zijkant, heldere.
in friesland bij leeuwarden en omstreken
En hoe sit die onder de bumper vast? Heb me daar zelf nooit mee bezig gehouden
Als niemand wat heeft bestel ik wel nieuw
Maarteno
04-04-2016, 09:28
Die G60 lip zit op dezelfde manier vast als het korte GL-lipje op je foto. Zitten in het midden in elkaar geschoven.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.