PDA

View Full Version : golf 3 g60 stotteren ect


golf3g60
10-04-2016, 20:11
oke na effe rond te rijden begin ik het stilletjes aan zat te worden want ik vind het probleem maar niet😑 motor draait netjes als die koud is en is geen probleem om mee te rijden als die koud is maar eens die warm is gaat het mis.
als die warm is en je geeft bv 1/4 gas begint die na 5sec te stotteren en valt zogezegd de gas weg.
als je volgas geeft geeft die wel het volle vermogen dus vermogen heeft die wel.
wat ik al heb gedaan is:
onsteking afgesteld eerst eens op 6 graden voorontsteking en dan eens op 4 graden vooronsteking. op 4 graden voorontsteking was het probleem wel ietsje minder maar niet weg.
verder vandaag ook vacuumslang vervangen van de ecu naar gasklep precies 1meter lang gasklep afgesteld deze volledig ingedraait en 3 slagen uitgedraait afblijven dus en morgen ga ik nog doen hem aan de co kast hangen en bekijken wat het geeft en eventueel afstellen.
verder als ik de lambasonde aftrel is het tegenovergestelde bij volgas stotteren en bij 1/4 gas geen probleem maar dan heeft die wat minder power merk ik.
dus iemand suggesties ook nog problemen met mijn teller deze werkt niet ik weet dat mijn spanningsregelaar stuk is maar zou het daaraan liggen?
stationair blijft hij aan maar eens je gas geeft valt die spontaan uit vandaar.
alvast bedankt voor degenen die me helpen en met niet afkraken met breng hem naar een garage of een of ander mvg.

golf3g60
10-04-2016, 21:24
moet toch iemand een ideetje hebben?

Polo1w
11-04-2016, 06:14
Vreemd probleem, is erg lastig altijd.
Misschien bougiekabels niet helemaal fris?

golf3g60
11-04-2016, 11:57
zijn nieuwe samen met de verdelerkap rotor en nieuwe bougies dus daar kan het ook niet aan liggen😀 en jep is erg lastig oke updatje nu na de ecu gereset te hebben gisteren avond wagen laten staan met accu afgekoppeld en nu heb ik altijd gas en minder stotteren en pruttelen ens maar hij verzuipt soms als je van hoge toeren de koppeling intrapt en je wilt weer gas geven verzuipt em en valt hij uit hij trekt zich er wel door en als die warmer word word het beter ik gok op lambasonde maar niet zeker

Polo1w
11-04-2016, 17:27
Lastig, maar ik denk niet de lsonde

Johan1982MK1
11-04-2016, 18:30
Hoe staat je co pot. Meter? Je kan de weerstand op de buitenste 2 pinnen meten.
Niet ergens een vacuumlek of slechte massa?

golf3g60
11-04-2016, 21:12
hmm ja zou kunnen ik vind ook dat hij voor het moment veel minder trekt dan in begin intercooler buizen zijn het normaal niet deze heb ik vndg nog na gekeken wel komt er zeveel rook van onder de motorkap mss uitlaatspruitstuk lek ergens want is echt heel veel

golf3g60
13-04-2016, 16:01
ook als ik de lambda uitrek merk ik een verschil maar niet in lage toeren enkel in hoge toeren hij begint dan te stotteren in hoge toeren en erna schiet hij vooruit.
hij trekt naar mijn mening ook beter dan met de lambda in maar nog steeds niet deftig 0naar 100 is mischien in 10sec ofs als het niet meer is

Polo1w
13-04-2016, 20:08
Weet niet hoe deze motoren/management reageren op kapotte kvs-sensoren?
Aangezien ie koud wel redelijk is.
Heb bij brak lopende polo's wel eens enorme vooruitgang geboekt met een simpel sensortje.
Of bij "met warme motor amper te starten" golfjes 4.
Ik weet t, compleet andere motoren en electronica,
maar misschien het proberen waard👍🏻

Polo1w
13-04-2016, 20:08
Of vacuuumlekkage bij t inlaatspruitstuk, gescheurde slang naar rembekrachtiger?

golf3g60
14-04-2016, 09:33
blauwe temperatuur is vervangen geweest ook samen met andere lambda en bougies en rotor en kap leidongen zijn nieuwe deze heb ik er zelf opgezet en er was een vacuumlek en deze was aan het inlaatspruitstuk op de retoureklep

golf3g60
14-04-2016, 13:53
hij doempt nu ook naarschijnt blauw soms en als ik opentrek zwart lichtjes en gaat ook nie vooruit zoals het moet vind ik persoonlijk morgen word het co afgesteld in hoop dat het verbeterd en niet verslechterd

Johan1982MK1
14-04-2016, 14:07
laaddruk wel goed?
brandstofpomp ook?

golf3g60
14-04-2016, 14:44
0.7 bar geeft die me
brandstofpomp geeft me 3bar aan iemand die me kan laten weten hoe ik de weerstand kan meten zodat ik hem op 500 ohm kan zetten

Johan1982MK1
14-04-2016, 14:46
weerstand van de co pot. meter?
buitenste 2 pinnen meten en multimeter instellen op weerstand (Ohm)

golf3g60
14-04-2016, 14:49
dus der zitten drie draden op dus de 2 buitenste dus niet de middelste en de multimeter op ohm dat wist ik al 😊 wist juist nie waar

golf3g60
14-04-2016, 15:37
co staat ver onder de waarden die moeten staat nu op 196.8 met lambdasonde in

golf3g60
14-04-2016, 15:38
welke kant is het om de co op een hogere waarde te zetten indraaien of uitdraaien?

golf3g60
14-04-2016, 17:15
heb nu net eens de co en lambdasonde afgekoppeld en wat een verschil dat je voelt gaat 10keer beter vooruit en trekt goed door zonder problemen