JohanV
22-04-2016, 13:12
De voorremmen van mijn Golf zijn helemaal op, daarom ga ik remschijven en -blokken vervangen. Het gaat om type VW I. Het is voor het eerst dat ik dit doe, en ik wil het graag zorgvuldig doen. Er lijken verschillende methodes te zijn voor het terugdrukken van remzuigers in de handboeken.
Methode 1 - Eerst remvloeistof aftappen uit het reservoir (dop eraf laten of niet?), dan remzadel verwijderen en met een grote waterpomptang/moordenaar/lijmtang en plaatje of blokje ter bescherming de zuiger terug drukken.
Methode 2 - Ontluchtingsnippel op het remzadel opendraaien en bij het terugdrukken van de remzuiger de remvloeistof opvangen.
Methode 3 - Met een schroevendraaier tussen remzadel en remschijf de remzuiger terug hevelen. Hierbij wordt niets over stijgend remvloeistofniveau in het reservoir gezegd.
Wat is nu de beste, de handigste en de veiligste methode, of een combinatie hiervan?
Omdat ik nieuwe blokken en schijven ga monteren, moeten de remzuigers wel helemaal terug. Remvloeistofniveau staat nu vrijwel op MAX dus kan niet heel veel stijgen.
Alvast bedankt! :thumbup:
JohanV
Methode 1 - Eerst remvloeistof aftappen uit het reservoir (dop eraf laten of niet?), dan remzadel verwijderen en met een grote waterpomptang/moordenaar/lijmtang en plaatje of blokje ter bescherming de zuiger terug drukken.
Methode 2 - Ontluchtingsnippel op het remzadel opendraaien en bij het terugdrukken van de remzuiger de remvloeistof opvangen.
Methode 3 - Met een schroevendraaier tussen remzadel en remschijf de remzuiger terug hevelen. Hierbij wordt niets over stijgend remvloeistofniveau in het reservoir gezegd.
Wat is nu de beste, de handigste en de veiligste methode, of een combinatie hiervan?
Omdat ik nieuwe blokken en schijven ga monteren, moeten de remzuigers wel helemaal terug. Remvloeistofniveau staat nu vrijwel op MAX dus kan niet heel veel stijgen.
Alvast bedankt! :thumbup:
JohanV