Log in

View Full Version : Mk2 20VT AGU loopt bijna niet


Ma®tijn
27-04-2016, 11:38
Ik heb een mk2 met een AGU blok er in.
Werkte allemaal hardstikke goed, tot de brandstofpomp onder de auto kapot ging.

Ding vervangen voor een 3 bar mk2 pomp, reed weer perfect.
Tot hij op temperatuur was en ik hem even goed doortrok in zijn 2.
Nu loopt hij heel slecht stationair en valt uit zo gauw als de turbo ook maar iets van druk probeert op te bouwen.
Begint ook te ploffen als ik gas blijf geven in de versnelling.
In zn vrij kan ik gewoon goed gas geven, geen probleem, loopt aleen heel onregelmatig stationair.
Valt bijna niet mee te rijden, ben blij dat ik nog thuis kwam.
Er komt af en toe zwarte rook uit de uitlaat.

Staan geen foutcodes in.
Ik dacht zelf aan de brandstofdrukregelaar, maar heb hem even uitgewisseld met mijn passat (1.8t AWT), passat rijd goed, golf nog steeds klote.

Iemand een idee?

René
27-04-2016, 11:54
Ik weet niet of het mogelijk is, maar het eerste waar ik aan denk: retour/toevoer omgedraaid?

Black Devil
27-04-2016, 12:26
Zou haast toeval zijn als het probleem niet in het brandstofsysteem zitten. Ik zou beginnen met controleren zoals René aangeeft retour en toevoer te controleren en even een brandstofdrukmeter er tussen te plaatsen, dan weet je meteen hoeveel bar er op de lijn zit.

Ma®tijn
28-04-2016, 14:51
Retour en toevoer zal het niet zijn, anders had hij al vanaf het begin slecht gelopen lijkt mij.
Denk dat ik idd maar even een brandstofdrukmeter aanschaf en dat eerst maar eens controleer.

Bluepower
28-04-2016, 14:54
Kan ook maar zo zijn dat ook de opvoerpomp overleden is... Vaak gaat die nl als eerste en als gevolg de hogedruk pomp onder de auto..
Ff meten of die gewoon stroom krijgt en draait, en idd de druk meten!

Ma®tijn
28-05-2016, 11:35
Heb er eindelijk een brandstofdrukmeter tussen gehangen.
De nieuwe pomp zou 3 bar moeten geven, maar bij stationair is het al 3,5 bar en met wat gas bij geven springt hij naar 4 bar.

Polo1w
28-05-2016, 18:23
Maar dat regelt je drukregelaar toch gewoon af naar een 2,5 of 3 bar ofzo??

Pewi Vwteam
28-05-2016, 19:51
Brandstof druk regelaar op injectorrail is overleden. Vervang die maar eens.

Ma®tijn
29-05-2016, 11:49
Die heb ik dus al uitgewisseld met die van mijn passat..
Maakt geen verschil en de passat rijd hardstikke goed met de brandstofdruk regelaar van de golf.

Ma®tijn
30-05-2016, 15:31
Nou was ik net weer even aan de golf bezig, plastic motor afdekkap er af gehaald, zie ik dat de intercooler pijp aan de turbo uit de slangenklem geklapt is...

http://i.imgur.com/iWKad22.jpg

Nooit er aan gedacht dat het aan iets anders zou liggen dan de brandstoftoevoer.
Loopt nu weer mooi stationair en komen geen zwarte walmen uit.
Vanavond maar even een test rondje rijden denk ik.


Af en toe hé :chair: :tard:

SciroccomTDI
30-05-2016, 16:15
Moraal van het verhaal: afdekkappen zijn de boosdoeners :P

René
30-05-2016, 17:14
Haha inderdaad! Eraf met die plastic meuk! :D
Maar beter dat het nu opgelost is!

Black Devil
30-05-2016, 17:19
Hahaha echt een WTF momentje gehad...... Ach het overkomt iedereen!