View Full Version : papieren kwijt...
Ik heb dus een mooi probleem ontdekte ik van de week....
Het zit zo,
met oudejaarsnacht was er een feest georganiseerd. Bij binnenkomst werden we gefouileerd (zo schrijf je et toch... iig. betast) en ontdek ik dat ik zo dom ben geweest dat ik mijn rijbewijsmapje nog in mijn jas heb zitten... naja.. ik denk stel dat ik em straks kwijt ben.... Dus ik haal mijn rijbewijs eruit.. en los in mijn broekzak... en lever mijn jas in met in de binnenzak mijn mapje. Krijg ik de jas eindelijk terug... liep een ander mee om.. maar oke, die kende ik wel.. waarschijnlijk hadden we de verkeerde munten gekregen, en ik kreeg zijn jas... (na 3 kwartier wachten overigens) we ruilen van jas.. en ik sjek gelijk mijn mapje... weg dus.... :? Naja ik al lang blij dat ik mijn rijbewijs eruit had gehaald.. miste nu alleen mijn donor.. want verder zat er ook niks meer in... althans... meende ik. Ik weer in de lange rij.. baan me een weg naar voren en vraag om uitleg... naja. waarschijnlijk ligt hij ergsn tussen de kapstokken.. maar de arme man wil niet zoeken omdat ie al op zoek is naar 5 jassen die kwijt zijn en waar mensen op wachten. Als er wat gevonden is kan ik het afhalen bij de kroeg van degene die het ook georganieseerd had... Naja ik was mijn mapje inmiddels weer vergeten.. tijdje niet bij stilgestaan.. kwam laatste weer in me op.. weer vergeten. Tot ik deze week in mijn dashboardkasje mijn papieren niet meer kon vinden... en ik was onder de indruk dat ik die er los in had gelegd, met het idee in mijn mapje kan ik ze beter neit bewaren.. de auto staat nu toch een tijdje stil.... naja... Heb ik ze waarschijnlijk toch in mijn mapje gehad... Ik vandaag naar die kroeg... niks gevonden, wat me al sterk leek, want met al mijn gegevens hadden ze wel zullen bellen dan.... :?
Maja... en nu... ik ben dus mijn papieren kwijt, kenteken bewijs.. het deel wat je thuis hoort te bewaren heb ik wel thuis natuurlijk, maar de rest is weg... Weet iemand wat ik nu moet doen?
Delen van) het kentekenbewijs kwijt of beschadigd
Mist u uw kentekenbewijs of delen ervan, dan kunt u bij de RDW een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Alleen degene die bij de RDW als eigenaar/houder staat geregistreerd, kan een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Hierop wordt in een enkel geval een uitzondering gemaakt, bijvoorbeeld als de eigenaar/houder is overleden. Over eventuele uitzonderingssituaties kunt u contact opnemen met de Klantenservice van de RDW. Wanneer één of meerder delen zijn beschadigd, neem dan ook eerst contact op met de Klantenservice van de RDW.
Kosten
Een acceptgiroformulier waarmee u een vervangend kentekenbewijs kunt aanvragen is verkrijgbaar bij de RDW Klantenservice balie in Zoetermeer en Veendam, via de Klantenservice van de RDW en bij de grotere postkantoren
Klik hier voor de tarieven van de RDW.
Behalve de reguliere vervangingsprocedure, is het ook mogelijk om een ingevulde en ondertekende aanvraag voor vervangende kentekenpapieren in te dienen bij de balie van de RDW in Veendam, Skagerrak 10, van ma. t/m vrij. 08.00 - 17.00 uur. In Zoetermeer, Europaweg 205, van ma t/m vrij. 08.00 - 17.00 uur of in Den Bosch, Hedikhuizerweg 19, van ma t/m vrij. 09.00 - 12.00 uur en van 13.00 - 16.00 uur. Het kentekenbewijs wordt dan binnen 3 werkdagen naar uw adres verstuurd.
Mocht u van deze procedure gebruik willen maken, dan attenderen wij u erop dat u zich bij de balie dient te legitimeren met een origineel geldig Nederlands rijbewijs of een paspoort danwel een identiteitskaart. Gaat iemand anders voor u naar de balie van één van bovengenoemde vestigingen, dan dient deze persoon zich te legitimeren met een origineel geldig Nederlands rijbewijs of een origineel geldig paspoort/identiteitskaart in combinatie met een uittreksel uit het bevolkingsregister, dat niet ouder mag zijn dan drie maanden. Ook zal een geldig legitimatiebewijs van uzelf getoond moeten worden, dit kan zijn een Nederlands rijbewijs of een paspoort danwel identiteitskaart.
Op de RDW website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.
© RDW 01-07-2003
www.rdw.nl
Arjan
Christiaan
19-02-2004, 18:27
en als resultaat krijg je een mooie "1" op je kentekenplaat.....
en als resultaat krijg je een mooie "1" op je kentekenplaat.....
Als het goed is niet want dat is alleen maar als je een plaat kwijt bent.
Arjan
Inderdaad.. zoals Arjan zegt had ik het ook begrepen...
Maar het is dus als volgt.. deel III heb ik nog dus... de rest kwijt helaas... :? (kan mezelf wel voor mijn kop slaan :slaan: !!) Maar iemand die er wel wijs uit wordt wat ik nu met doen? Ik zal eens horen op het postkantoor, maar ja... ben bang dat die het niet weten. Een vervangend bewijs aanvragen... en dat kan bij het grotere Postkantoor als ik het zo lees? Naja... ik zal eens kijken. als iemand er bekend mee is... ik zou het graag horen. Hoop ook dat het me niet teveel gaat kosten, dat kan er nu ff niet bij! en of het lang gaat duren met de normale procedure?
Heb inmiddels gemaild, en zal mij daarnaast zo laten informeren bij het Postkantoor...
*baal baal baal baal baal baal*
jeps, thanks to Chrispy... Het valt me allemaal mee!
Tom-Mk2Vr6
19-02-2004, 21:48
zeker balen dat je je papieren kwijt bent. Heeft het nog veel geld gekost om weer aan nieuwe papieren te komen?
moet nog... als alles gaat zoals verwacht kost het me 30 euro en een tank benzine... ;)
Morgen dus op stap. Ik meld et nog wel even
Tom-Mk2Vr6
19-02-2004, 22:10
30 euro valt op zich wel mee, maar het blijft natuurlijk jammer. Voor die 30 euro had je beter een paar biertjes kunnen drinken ;)
hahaha... zekers :toost: :tento:
k*t k*t k*t!!
Sinds 1 februari 2003 is het verplicht bij een vervangend kentekenbewijs uw oude
kentekenplaten te vervangen door platen waarop een juiste duplicaatcode is
ingeslagen. Dit geldt ook voor de witte kentekenplaten die u bijv. voor een
fietsendrager of lichte aanhangwagen (onder de 750 kg) gebruikt. Op historische
kentekenplaten wordt geen duplicaatcode ingeslagen.
krijg een extra 1tje boven mijn huidige kenteken... lijk ik net zown kneus... :?
Mischien da je ze in Duitsland kunt wijsmake da je een diplomaat bent ofzo, dan zou je der nog voordeel bij kunne hebbe :D.
Ik heb eergisteren nog nieuwe papieren aangevraagt, en dat regeltje is er bij mij niet bij gekomen. Of lees je dit van papier? BTW die paieren die ik heb aangevraagt, zijn vandaag gewoon per post bezorgt.
Tom-Mk2Vr6
20-02-2004, 22:01
das balen, zo'n 1 op het kenteken
Ik heb eergisteren nog nieuwe papieren aangevraagt, en dat regeltje is er bij mij niet bij gekomen. Of lees je dit van papier? BTW die paieren die ik heb aangevraagt, zijn vandaag gewoon per post bezorgt.
naja.. lees het nog maar eens goed na... is sinds 1 feb 2003 zo... ik kreeg het gelijk te horen dus... en ik 's middag nog bellen, na ik het opeens niet meer snapte na aanleiding van een mail van de RDW die ik vandaag nog had kregen... (wel snel dus! gisteravond verstuurd), maar de ongeinteresseerde meneer zei hetzelfde... (tering, daar kwam echt geen woord uit wat iets van begrip, snappen of interesse in zich had... alleen "dat is sinds 2003 zo", "geldt tegenwoordig voor alles" en "tot u dienst"...) Maar iig... ik moet straks met mijn nieuwe codering op de papieren een 1tje bij laten slaan op nieuwe nummerplaten... Maar die komen dan mooi in de koffer.... of komen er niet als het me uit de papieren en bijgeleverde info niet genoeg duidelijk wordt.... Dat vind ik echt zo lelijk en dom lijken.... :?
Ja en slapen doen ze s nachts bij de RDW
Je zal best je oude platen eerst in moeten leveren .. :(
Das erg k*t voor je !
Daarom heb ik altijd gekopieerde papieren bij me. En dus NOOIT de orginele.. Als oom agent moeilijk doet ga je gewoon een keer naar het burau om de orginele te laten zien.
Zestienkleppen
23-02-2004, 13:13
Das erg k*t voor je !
Daarom heb ik altijd gekopieerde papieren bij me. En dus NOOIT de orginele.. Als oom agent moeilijk doet ga je gewoon een keer naar het burau om de orginele te laten zien.
Ik heb gehoord dat dat ook al niet meer mag. Dat je echt verplicht bent om de originele bij je te hebben en dat je er ook niet meer mee wegkomt als je ze binnen 24 uur laat zien opt politiebureau. Maw, een vervelende agent geeft je meteen een bon...
Zestienkleppen
23-02-2004, 13:19
van www.politie.nl
Welke autopapieren moet ik verplicht bij me dragen?
U dient altijd uw rijbewijs en het kentekenbewijs te kunnen tonen als u daar naar gevraagd wordt. Dus deze documenten moet u verplicht bij u dragen als u auto rijdt (op eerste vordering kunnen tonen en geen kopie).
1e vordering betekend dus meteen laten zien...
De boete is 30 euro trouwens
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.