Maarteno
01-07-2016, 09:06
Hallo medeforummers,
Omdat ik na het aanschaffen van mijn BMW meteen alweer verlangde naar VW (en als gevolg hiervan dus meer reed in mijn MK2 :P), ben ik me toch serieus aan het oriënteren op Golf 6.
Deze Golf is van 2009 tot 06-2011 ook geleverd met de 1.8 TSI motor, onder andere vanwege leveringsproblemen met de 1.4 TSI (160pk variant). In Nederland werd deze Golf verkocht als Limited Edition, in Duitsland als '18T' Sondermodell en als reguliere uitvoering.
Het gaat hier dan volgens mij om de motorcode CDAA. Dit is de dwarsgeplaatste motor die ook in de A3 geleverd is.
Kan iemand mij vertellen of de bekende problemen gelden voor deze motor? We kennen de volgende:
- kettingen en kettingspanners
- olieverbruik
Ik kan hier geen duidelijk antwoord over vormen. Heeft iemand misschien hier misschien meer informatie van?
Omdat ik na het aanschaffen van mijn BMW meteen alweer verlangde naar VW (en als gevolg hiervan dus meer reed in mijn MK2 :P), ben ik me toch serieus aan het oriënteren op Golf 6.
Deze Golf is van 2009 tot 06-2011 ook geleverd met de 1.8 TSI motor, onder andere vanwege leveringsproblemen met de 1.4 TSI (160pk variant). In Nederland werd deze Golf verkocht als Limited Edition, in Duitsland als '18T' Sondermodell en als reguliere uitvoering.
Het gaat hier dan volgens mij om de motorcode CDAA. Dit is de dwarsgeplaatste motor die ook in de A3 geleverd is.
Kan iemand mij vertellen of de bekende problemen gelden voor deze motor? We kennen de volgende:
- kettingen en kettingspanners
- olieverbruik
Ik kan hier geen duidelijk antwoord over vormen. Heeft iemand misschien hier misschien meer informatie van?