PDA

View Full Version : Rare vraag misschien: andere uitlaatcollector, ander geluid?

Deere Power
08-07-2016, 17:49
Op mijn GTI 8V Pf motor steekt een andere uitlaatcollector. Het is duidelijk een soort spaghetti-uitlaat 4-2-1. Deze zat op de wagen als ik hem gekocht heb.
Eindigt in 60 mm en gaat dan amateuristisch over in 50 mm origineel-achtige uitlaat van Walker met 1 lange demper, 1 demper voor achterbrug en einddemper.

Als de wagen gewoon draait lijkt het wel alsof er een lek zit ergens vooraan aan de collector / overgang naar de uitlaat. Heb alles grondig nagekeken maar niets te vinden. Van zodra ik rij is dat enerverend geluid weg. De man ind e garage zei dat hij al meegemaakt had dat dit soort collectoren wel in traagloop een metaalachtiger maken dan de originele en dit soms nogal sterk lijkt op een lekje...

Hebben jullie dit al meegemaakt?

SciroccomTDI
08-07-2016, 18:14
Naja, het is een feit dat staal, en al helemaal RVS, anders het geluid overdraagt dan gietijzer.

Ik reed ooit een relatief originele Honda CRX, en een vriend reed een Civic met dezelfde motor, maar dan met ook een 4-2-1 spruitstuk. Klonk blikkiger.

Dokter D
08-07-2016, 20:53
Elke verandering in het uitlaatsysteem zal invloed hebben op het geluid.
De overgang van 60 naar 50 is opzich geen probleem zolang dit maar vloeiend overgaat.

Johan1982MK1
08-07-2016, 23:40
Die 8 kleppers hebben altijd stationair zo'n blikkerig geluid. Vooral als ze koud zijn. Dat ligt niet aan een lekke pakking oid.