PDA

View Full Version : Bekleding dakhemel laat los: Hoe herstellen

Deere Power
20-07-2016, 14:31
Zoals gezegd: achteraan in de Golf 2 komt de bekleding los.
Ik heb deze een week geleden al eens gelijmd, het komt nu opnieuw los (door de hitte van de laatste dagen misschien?)
Had het verleden week opnieuw gelijmd met Motip lijm in spuitbus...

Enige tips? Of vervangen? Is niet zo snel te vinden met opendak...

Quartz
21-07-2016, 12:03
Ik heb mijn dakbekleding vervangen door zwart alcantara. Dit rekt mooi in de hoekjes. Dit heb ik eerst gelijmd en daarna strookjes aluminium met boutjes door. :tongue:

OakgreenVR6
21-07-2016, 15:22
Zoals gezegd: achteraan in de Golf 2 komt de bekleding los.
Ik heb deze een week geleden al eens gelijmd, het komt nu opnieuw los (door de hitte van de laatste dagen misschien?)
Had het verleden week opnieuw gelijmd met Motip lijm in spuitbus...

Enige tips? Of vervangen? Is niet zo snel te vinden met opendak...

Ik heb (redelijk) goede ervaringen met speciale lijm van 3M (of was het Bison... :confused: ). Dit is in pot-vorm en met kwast aan te brengen.
Met spuitlijm heb ik ook al eens geprobeerd, maar geen beste ervaringen mee. Laat onder invloed van hoge(re) temperaturen los.

Oh ja, kwam dit zojuist ook weer tegen:
http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=59031&page=4&pp=20

Maarteno
22-07-2016, 10:31
Meeste sproeilijm is niet bestand tegen hoge temperaturen.
Misschien het hemeltje demonteren en de bekleding weer vastlijmen met 3M Scotsh-Weld lijm?

DDeNeef
25-07-2016, 16:57
De oude bekleding kan je weggooien. Dat is waarschijnlijk vergaan.

Ik heb mijn dakhemel jaren geleden voorzien van nieuwe stof icm spuitlijm en dat zit nog steeds vast. Het werkt prima als je de plastic schaal goed schoonmaakt van tevoren.

The Skinnmeister
26-07-2016, 12:47
Heb mijn hemel ook gelijmd met een pot Bison. Daarna een stellage van hout eronder dat het goed aangedrukt wordt en tot op heden nog niets losgelaten :thumbup: