PDA

View Full Version : Subframe/ ophangingsversteviging polo g40


Golf116vmk1
11-09-2016, 12:59
Ik heb wellemsblokken
Heb een verlagingsset
Mooi brede bandjes
Auto is uitgelijnd

Maar mijn polo g40 stuurt voor geen meter en ligt slecht op de weg.
Met remmen, met optrekken, om de bochtjes.

Nu heb ik gelezen dat er subframes zijn, maar die vind ik veel te duur.

Wat is een ander alternatief zodat ik al mijn ophaningsrubbers / draagarmen etc etc kan vervangen voor wat anders?

Oudelut
11-09-2016, 14:13
Hoe zijn je chassisbalken/langsdragers (m.n. van je voortrein) er aan toe? Staan er om bekend nog wel eens te willen scheuren bij de G40's...

Golf116vmk1
14-09-2016, 19:38
Hoe zijn je chassisbalken/langsdragers (m.n. van je voortrein) er aan toe? Staan er om bekend nog wel eens te willen scheuren bij de G40's...

Alles staat er nog top voor,
Denk niet dat er veel auto's van deze leeftijd nog in deze conditie zijn.

Chassis is erg stevig, alleen ophanging niet.
Zou een nieuwe verlagingsset helpen?

En eventueel een subframe maken, en de veerpoten vervangen voor een
unibold mechanisme.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/6/6/stage2_frame.png

http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/6/6/6/download1.jpg

dan met een dubbel unibold systeem dus zonder draagarm rubbers

Sonic_striker
22-12-2016, 16:37
T lijkt me toch sterk dat zo frame zo duur moet zijn. ik kan zelf niet lassen, maar een beetje metaalwerker/lasser kan dit zo inelkaar knutselen toch?

jones
22-12-2016, 17:22
Daar vergis je je in.
Het laswerk is niet zo gek veel maar alles pas maken is een stuk meer werk.
Je kunt dat niet zomaar even op de werkbank uitleggen en aan elkaar vastlassen dan moet je een mal of een auto als voorbeeld hebben om alles precies pas te maken.
Als je dat onder een auto op een brug gaat doen ben je er echt wel even mee zoet.

Golf116vmk1
22-12-2016, 17:56
Daar vergis je je in.
Het laswerk is niet zo gek veel maar alles pas maken is een stuk meer werk.
Je kunt dat niet zomaar even op de werkbank uitleggen en aan elkaar vastlassen dan moet je een mal of een auto als voorbeeld hebben om alles precies pas te maken.
Als je dat onder een auto op een brug gaat doen ben je er echt wel even mee zoet.

Ik heb dat subframe achterwege gelaten.
Wellemsblokken gemonteerd, nieuwe draagarmen, nieuwe schroefset.

Nu alleen nog een stuurdemper vinden.
Iemand een linkje?

ar1g3
22-12-2016, 18:53
Waarom een stuurdemper?

richard-polo
22-12-2016, 22:08
Ik heb dat subframe achterwege gelaten.
Wellemsblokken gemonteerd, nieuwe draagarmen, nieuwe schroefset.

Nu alleen nog een stuurdemper vinden.
Iemand een linkje?


Ik heb nog een stuurdemper van G40 liggen.

richard-polo
22-12-2016, 22:09
Daar vergis je je in.
Het laswerk is niet zo gek veel maar alles pas maken is een stuk meer werk.
Je kunt dat niet zomaar even op de werkbank uitleggen en aan elkaar vastlassen dan moet je een mal of een auto als voorbeeld hebben om alles precies pas te maken.
Als je dat onder een auto op een brug gaat doen ben je er echt wel even mee zoet.

:thumbup:

Golf116vmk1
23-12-2016, 12:10
:thumbup:

Richard, nieuw of gebruikt?

Golf116vmk1
23-12-2016, 13:25
Waarom een stuurdemper?
Een polo g40 heeft een stuurdemper, weet niet of je dat wist.
Mijn stuurdemper is overleden dus heb een andere nodig

René
23-12-2016, 13:30
En toch lees je vaak dat een Polootje met een fatsoenlijke verlagingsset, Wellemsblokken en fijne bandjes behoorlijk goed moet kunnen rijden. Wat voor verlagingsset en banden/velgen heb je en wat is de staat van de rest van de onderdelen; draagarmrubbers, fuseekogels, stuurkogels, achterasrubbers?

En waarom rijdt, stuurt en remt hij precies niet goed? :)

René
23-12-2016, 13:36
Hier een spec`s lijstje van iemand die z`n Polo gebruikt tijdens slalom-evenementen:

http://slalomstefan.beepworld.de/polo-technik.htm

http://slalomstefan.beepworld.de/photoalbum/12241/2692874_l.jpg

Golf116vmk1
23-12-2016, 14:02
En toch lees je vaak dat een Polootje met een fatsoenlijke verlagingsset, Wellemsblokken en fijne bandjes behoorlijk goed moet kunnen rijden. Wat voor verlagingsset en banden/velgen heb je en wat is de staat van de rest van de onderdelen; draagarmrubbers, fuseekogels, stuurkogels, achterasrubbers?

En waarom rijdt, stuurt en remt hij precies niet goed? :)

Ik heb een nieuwe dure schroefset van ta technix.
Nieuwe zachtere uitvoering falken ziex e9 bandjes
Nieuwe complete draagarmen bij hottuning weg.
Auto is netjes uitgelijnd vorige week. Wielen zijn uitgebalanceerd.
Veerpoot brug bovenlangs

Zit nog te denken aan een brug tussen de draagarm ophangpunten

Bij hard optrekken met wheelspin in het net of de wielen er af trillen, schudden helemaal heen en weer. En bij het rijden over klinkerwegen slaat het stuur me heen en weer.

En stuurdemper moet deze beweging van de wielen opvangen

richard-polo
23-12-2016, 18:13
Richard, nieuw of gebruikt?


Gebruikt

Golf116vmk1
27-12-2016, 12:47
Gebruikt
Als die demper nog doet wat die moet doen neem ik het graag van je over!
Wat moet het kosten?

Golf116vmk1
04-01-2017, 12:55
Gebruikt

Ik heb die demper nodig, wat moet je er voor hebben

richard-polo
04-01-2017, 19:50
Toevallig vandaag nog in m,n handen gehad in de garage, 20€ ?

Prive bericht of email werkt sneller.

Sonic_striker
05-01-2017, 12:27
Hier een spec`s lijstje van iemand die z`n Polo gebruikt tijdens slalom-evenementen:

http://slalomstefan.beepworld.de/polo-technik.htm

[/IMG]

Grappig dat ie met een standaard 1.3 HK rondrijdt haha.

En qua maken van een subframe, tis 1 keer werk om alles pas te maken, maar diegene daarna zijn toch zo te fixen, dan vind ik de prijzen nog steeds hoog

Golf116vmk1
05-01-2017, 21:15
Grappig dat ie met een standaard 1.3 HK rondrijdt haha.

En qua maken van een subframe, tis 1 keer werk om alles pas te maken, maar diegene daarna zijn toch zo te fixen, dan vind ik de prijzen nog steeds hoog

Ja behoorlijk wat geld voor een paar buizen.

Golf116vmk1
22-01-2017, 17:32
Toevallig vandaag nog in m,n handen gehad in de garage, 20€ ?

Prive bericht of email werkt sneller.

bedankt voor de hulp,
Ik heb toch een stuurdemper van een Mercedes besteld.