PDA

View Full Version : Velgen die heet worden??


MartijnGT
22-09-2005, 19:59
Hee hallo,

Ik heb een jetta MKII uit 92 en daar worden na een stukje rijden de velgen
gloeiend heet en begint het te stinken.

Ik heb de remmen schoongemaakt en alles weer gangbaar gemaakt maar ze blijven heet worden?

Ik snap er niks meer van. Wie o wie weet wat het is..


MVG Martijn

peter139
22-09-2005, 20:14
Warmte betekend wrijving.

Een beetje warmte is normaal.

Het zal bv ook aan je wiellagers kunnen liggen. Of een handremkabel die verrot is. Ik kan uit je vraag niet op maken of het de voorwielen of de achterwielen zijn.

Henk_Pigo
22-09-2005, 20:33
Ik had het ook met mijn voorwielen, ik had andere schijven gemonteerd met de oude blokken. Deze waren echter schuin afgesleten waardoor de klauw bleef hangen... je kon een ei bakken op de velgen :D

jettaracing
22-09-2005, 21:36
Hee hallo,

Ik heb een jetta MKII uit 92 en daar worden na een stukje rijden de velgen
gloeiend heet en begint het te stinken.

Ik heb de remmen schoongemaakt en alles weer gangbaar gemaakt maar ze blijven heet worden?

Ik snap er niks meer van. Wie o wie weet wat het is..


MVG Martijn


Ik denk toch dat je even serieus naar je remmen moet kijken ,misschien achterste wielremcilinders vast ,of handremkabel die blijft hangen ,of ,bij de voorremmen de remklauwen die vast zitten ?
Is het voor of achter? dan kunnen we gerichter antwoorden

german biatch
23-09-2005, 10:29
ik denk ook wel dat je eens naar je wiellagers moet kijken, of als het achteraan is kan het inderdaad zijn dat je handrem blijft hangen, of eventueel te hard aangespannen.

MartijnGT
23-09-2005, 20:11
Het is alleen bij de voorste wielen. Ze worden idd zo heet dat je er een ei op kunt bakken.

Heb vandaag de zuigers schoongemaakt en de klauwen weer gangbaar gemaakt maar ook dat hielp niet.

Misschien wordt het dan toch tijd voor nieuwe remmen, de remblokken zijn nog lang niet versleten..

mvg Martijn

Jurgen Santana
23-09-2005, 20:28
de remblokken zijn nog lang niet versleten..

De remblokken moeten ook goed heen en weer kunnen glijden over de houders waar ze in zitten. Moet ook een beetje gemeerd worden.

LuNaTiK
23-09-2005, 20:53
liters kopervet er op!

MartijnGT
23-09-2005, 21:17
ook al gedaan. Elk nokje en schuifje ingevet....

martijn

peter139
24-09-2005, 19:53
rechtervoetje misschien?

Zeend
24-09-2005, 20:08
Komt de remmerij wel los? Misschien dat je hoofdremcilinder wat blijft hangen?


Jens

MartijnGT
25-09-2005, 15:18
Daar heb ik ook aan gedacht. Heb de linker hoofdremcilinder er uit gehaald en schoon gemaakt.

Zonder resultaat. De wielen blijven zowel links als rechts heet worden.

A.s zaterdag monteer ik nieuwe klauwen, schijven en blokken en dan moaar hopen dat
het over is.

Martijn

paddygti
25-09-2005, 21:11
Komt de remmerij wel los? Misschien dat je hoofdremcilinder wat blijft hangen?


Jens

inderdaad klinkt verdacht veel op verrotte hoofdremcilinder
cupjes verrot compensatie gaatje verstopt intern

hoofdremcilinder vervangen denk dat wel het probleem is


of er zitten gewoon stje verrotte wiellagers onder dat deze drooglopen en heet worden

MartijnGT
26-09-2005, 16:57
inderdaad klinkt verdacht veel op verrotte hoofdremcilinder
cupjes verrot compensatie gaatje verstopt intern

hoofdremcilinder vervangen denk dat wel het probleem is


of er zitten gewoon stje verrotte wiellagers onder dat deze drooglopen en heet worden

zouden wiellagers zoveel warmte kunnen produceren dat je velgen met 2 minuten heet zijn?

Ik ga i.i.g. zaterdag nieuwe klauwen monteren.

bvd Martijn

Marco
26-09-2005, 19:14
Dat zou denk ik wel kunnen ja, als ze echt versleten zijn en de schalen schuren bij wijze van spreken over elkaar, dan kan t zaakje snel heet worden. Maar n aanlopende rem kan er ook wat van. Wel eens gehad bij mn GTI, dat de achterklauw blijft hangen, voordat ik t dorp uit was, rookte ie al

btw, waar ruikt t naar?

MartijnGT
26-09-2005, 19:19
ik heb het idee dat het naar verbrande blokken ruikt. Maar dat weet ik niet zeker

martijn

MartijnGT
02-10-2005, 21:17
Ik heb compleet nieuwe klauwen gemonteerd en nog blijven ze heet.

Ik ga nu waarschijnlijk maar nieuwe wiellagers monteren...

Hoop dat het dan over is.

Martijn

Roundup
02-10-2005, 21:57
Wat voor een velgen heb je? Ik had eerst velgen met kleine spaken op mijn golf II, zodat ze dus goed gekoeld konder worden. Een tijd geleden heb ik fire and ice velgen gestoken en vanaf toen worden mijn velgen ook echt wel super heet (al een paar keer mijn handen aan verbrand ;) )

Cwazy Wabbit
02-10-2005, 23:08
Kan ook zijn dat je rembekrachtiger blijft aandrukken tegen je hoofdremcilinder.

Krijg je tijdens het rijden geen gevoel dat remmen aan blijven drukken? (dus eerder stoppen bij een stoplicht i.p.v langzaam laten uitrollen?)

Ik heb zo'n probleem al een paar keer meegemaakt.

ff proberen zonder bekrachtiging te rijden, wel uitkijken dan voor de remvertraging he :)

paddygti
03-10-2005, 08:38
Ik heb compleet nieuwe klauwen gemonteerd en nog blijven ze heet.

Ik ga nu waarschijnlijk maar nieuwe wiellagers monteren...

Hoop dat het dan over is.

Martijncheck je hoofdrem cilinder even is altijd goedkoper dan wiellagers denk toch echt dat het probleem daar in zit

krukab
03-10-2005, 08:46
Vervang dan ook gelijk je achterste rubberen remslangen, ook al zien ze er nog goed uit.
Denk zelf dat het gaatje in de slang waar de remolie doorheen loopt is dichtgeslibt, waardoor
er wel remolie richting de klauw gaat, maar dat de flow terug de leiding in niet meer lukt.
Heb hier hetzelfde gehad met een oude VW .. alles vervangen, en nog heetlopen .. remslangen
vervangen en het was over !!
Bij het doorknippen van de oude remleiding bleek ook pas goed hou klein de opening in de slang
was geworden, waardoorheen de remolie weer had terug moeten vloeien de leiding in, om zo de
remblokken weer vrij te krijgen.

MartijnGT
03-10-2005, 19:28
@roundup: Ik heb nog origineel staal.
@Cwazy Wabbit: Hij staat voor mijn gevoel niet veel sneller stil.

Auto heeft 162..... km gelopen.
Is dat dan normaal dat alles al dicht zit?

Martijn

MartijnGT
03-10-2005, 19:32
Vervang dan ook gelijk je achterste rubberen remslangen, ook al zien ze er nog goed uit.
Denk zelf dat het gaatje in de slang waar de remolie doorheen loopt is dichtgeslibt, waardoor
er wel remolie richting de klauw gaat, maar dat de flow terug de leiding in niet meer lukt.
Heb hier hetzelfde gehad met een oude VW .. alles vervangen, en nog heetlopen .. remslangen
vervangen en het was over !!
Bij het doorknippen van de oude remleiding bleek ook pas goed hou klein de opening in de slang
was geworden, waardoorheen de remolie weer had terug moeten vloeien de leiding in, om zo de
remblokken weer vrij te krijgen.

Ga ik dat ook doen.
Zal ook nog wel goedkoper zijn dan nieuwe wiellagers.
En het is wel zelf te doen


martijn