View Full Version : Trackday Polo
Hierbij wil ik graag mijn project bekend maken en bijhouden via dit topic.
Het gaat om een Polo G40 uit 1992 die ik al sinds mijn 18e heb (ben nu 34). Mijn eerste auto, en die gaat dus ook niet meer weg.
De auto staat ondertussen al zo'n 10 jaar in de garage. Ik ben er door verschillende dingen nooit echt aan toe gekomen. In het laatste jaar van mijn HBO opleiding, begon de motor wat te tikken, en er zaten wat plekjes in de lak. Voor mij het moment om de auto uit elkaar te trekken. Achteraf niet zo slim. Mijn opleiding had op dat moment natuurlijk voorrang. Kort daarna had ik net een nieuwe baan die veel aandacht vroeg. Toen ik daar net was ingewerkt, kreeg ik een hernia waardoor ik een half jaar plat heb gelegen. Toen dat achter de rug was, en ik weer aan het werk was, ben ik gaan samen wonen, waar het één en ander moest gebeuren natuurlijk. Toen een nieuwe baan gekregen, waar ik regelmatig 60 uur per week werkte, en voor de rest dus alleen maar op de bank lag. Na dat een jaar gedaan te hebben, hebben we ons huidige huis gekocht, waarna ik weer een jaar allerlei klusjes te doen had. Dat enigszins afgerond, en toen via mijn huidige werk een Operator C opleiding gedaan in 2 jaar, en daarna in anderhalf jaar tijd een carport, bijkeuken en veranda gebouwd bij mijn huis. Dat brengt mij bij nu ongeveer, ik moet alleen nog een deur plaatsen tussen de nieuwe bijkeuken, en de keuken.
Voordat de auto uit elkaar ging 10 jaar geleden, zag die er zo uit:
https://myalbum.com/photo/7DfI2LEEQGQ8/med.jpg
https://myalbum.com/photo/ea1tHRkmf2Ym/med.jpg
https://myalbum.com/photo/33DiCf9GGvbe/360.jpg
Best een leuke auto, met 160 pk en 220 Nm wou die goed vooruit.
Toen ik de auto uit elkaar heb gehaald, heb ik de auto nog wel laten spuiten in Titanium Grey Pearl van Volvo:
https://myalbum.com/photo/gLKEverrvwkq/360.jpg
Ook heb ik een blokje laten reviseren, en de auto weer zo ver opgebouwd dat eigenlijk alleen de motor er nog in moest. Dat is er dus nooit van gekomen. Dat kwam ook doordat ik nooit echt een duidelijke visie had voor deze auto. De auto moest wel snel zijn, maar ook geschikt voor de straat, en dat gaat in mijn ogen eigenlijk niet. Nu is de visie duidelijk, en deze auto wordt puur voor het circuit klaar gemaakt.
Hier moet het allemaal gebeuren:
https://myalbum.com/photo/NJEieA3vw4Ps/360.jpg
En na de verbouwing was het in de schuur een enorme bende, waardoor ik eerst maar eens wat 5S heb toegepast:
https://myalbum.com/photo/3tFavA1BajD9/360.jpg
https://myalbum.com/photo/8tyoooh7ivN0/360.jpg
https://myalbum.com/photo/QbHzLvEsLprS/360.jpg
Vorige week ben ik begonnen met het demonteren van de bumpers, deuren, motorkap, rolkooi en kofferklep. De motorkap en kofferklep zijn naar het oud ijzer gegaan, voor delen die ik wel wil houden, heb ik wat mooie plekjes gemaakt:
https://myalbum.com/photo/vv1RIDxARkIQ/360.jpg
De deuren etc hangen mooi vrij, zodat ze hopelijk ook mooi blijven, want het zal wel een tijdje duren voordat ze weer terug gemonteerd worden.
Momenteel staat de auto er dus zo bij:
https://myalbum.com/photo/bGKuZQjbIP3h/360.jpg
https://myalbum.com/photo/gEIw5S4Aa1YG/360.jpg
https://myalbum.com/photo/5c5iOwbvGURM/360.jpg
Vanmiddag heb ik de binnenkabelboom verwijderd, wat de binnenkant nog wat verder heeft opgeruimd:
https://myalbum.com/photo/4tUj1oIdBVYN/360.jpg
De gedemonteerde kabelboom, zoveel mogelijk gelabeld:
https://myalbum.com/photo/vcZCjAmqrUus/360.jpg
Lampen gedemonteerd, schroefjes zo veel mogelijk gesorteerd en gelabeld:
https://myalbum.com/photo/wnRBvZZXDxFK/360.jpg
Toch ook wel al wat rottigheid gevonden, dit zal wel niet het laatste zijn wat ik tegenkom:
https://myalbum.com/photo/IfRejw3JoDsD/360.jpg
https://myalbum.com/photo/ocvlOzNvmpYm/360.jpg
https://myalbum.com/photo/0PmuaBl2NREj/360.jpg
Dit was het voor nu, ik moet de auto eerst mobiel houden deze maand. Over 2 weken ga ik trouwen, en de trouwauto moet in de garage overnachten, dan moet de Polo dus een nachtje buiten slapen.
Plannen die ik heb met de auto probeer ik zoveel mogelijk voor mij te houden. Niet omdat ik het geheim wil houden, maar meer omdat die al heel veel gewijzigd zijn de afgelopen jaren.
Deze ga ik op zeker volgen!
Tof project! Full-race is inderdaad wel het mooist, maar dan moet je altijd hem op een aanhanger van- en naar de circuits rijden...en je kan er nooit een keer op een zonnige zondagmiddag mee knallen op de openbare weg, alleen maar tijdens trackdays welke ook best prijzig zijn :)
Mooie garage ook en netjes ingericht!
En Vapro C :thumbup: ga ik ook nog een keer doen (heb nu B), maar wil eerst thuis alles rustig en relaxed hebben (2 kleine koters ;) )
knarfmk1
16-09-2016, 07:50
Nice deze ga ik volgen!
@Rene: Van en naar het circuit zou ik sowieso wel op een aanhanger doen, voor het geval er iets stuk gaat. Dat ik er dan niet mee op straat mag, lijkt mij alleen een nadeel voor wanneer je iets los hebt gehad, of wanneer je iets wil testen.
Voor de zondagmiddag heb ik ook een tijdje een Renault Clio RS gehad, en deze heb ik weer weg gedaan omdat je zulke auto's toch niet kan benutten op de gewone weg met andere weggebruikers en obstakels etc. Doe mij maar gewoon een lekkere stevige diesel voor op straat. :thumbup:
Was er gister al aan begonnen, maar vanavond het eerste stuk bitumen er uit gehaald:
https://myalbum.com/photo/LE4ilWt1bl9J/360.jpg
En dit kwam er uit aan gewicht:
https://myalbum.com/photo/agQeUoDeK7mJ/360.jpg
De emmer weegt 337 gram, dus dat is 1,1 kg gewichtsbesparing. :D
Alle bitumen van de binnenkant zijn er nu uit.
https://myalbum.com/photo/8DLduJXsOB84/360.jpg
Dit gaf een emmertje vol, met het volgende gewicht:
https://myalbum.com/photo/Am0XfHTYBVnB/360.jpg
Totaal dus zo'n 3,2 + 1,1 = 4,3 kg aan bitumen verwijderd. :D Had gehoopt op wat meer, maar er zit nog bitumen in het gedeelte achter het schutbord, volgens mij ook in de deuren, en met de kitlaag zijn ze ook niet zuinig geweest.
Ook nog 2 boekjes gekocht om wat broodnodige kennis op te doen:
https://myalbum.com/photo/uVNbEgo9J8QO/360.jpg
mark2fpolo
25-09-2016, 09:13
Nice er komt weer beweging in! Succes ermee ik ga het volgen.
skywalker38
25-09-2016, 11:25
Voor de zondagmiddag heb ik ook een tijdje een Renault Clio RS gehad, en deze heb ik weer weg gedaan omdat je zulke auto's toch niet kan benutten op de gewone weg met andere weggebruikers en obstakels etc. Doe mij maar gewoon een lekkere stevige diesel voor op straat
Ik zou niet inzien waarom je die Clio niet zou kunnen benutten?
Mijn ouwe heer heeft er ook een gehad,en kon hem meer dan goed benutten
En wij wonen per slot van rekening in Amsterdam
Tja, ieder zijn eigen mening, maar ik vind dat snelheden van richting de 200 niet thuis horen op een weg waar je 80 of 100 mag. Niet alleen tegenover de overige weggebruikers, maar ook omdat ik het niet kan veroorloven om mijn rijbewijs kwijt te raken.
En probeer maar eens 10 minuten vol gas te trappen op de openbare weg, volgens mij doen alleen bankrovers dat. :D
Om die reden ben ik met de Clio ook een paar keer naar het circuit geweest, en dat was hartstikke leuk. Zo leuk zelfs, dat ik er over heb nagedacht om die voor het circuit klaar te maken ipv de Polo.
Uiteindelijk is die auto weggegaan omdat mijn vriendin er in de praktijk meer in reed dan mij, en zij liever een Fiat 500 had. :rolleyes:
Dat is deze geworden:
https://myalbum.com/photo/xV9JhCuuiYMi/360.jpg
Toch ook een leuk autootje geworden, verlaagd met Bilstein B14, en 16 inch velgjes er onder gedaan.
Dit was de Clio:
https://myalbum.com/photo/zoLsRDLwM2CY/med.jpg
Toch wel een bruut bakkie hoor als ik de foto zo terug zie. :D
skywalker38
25-09-2016, 22:51
Ik dacht dat je opvolger had die had mijn pa,je kan zeggen wat je wil maar de sportieve Renaultjes springen er toch wel uit in positieve zin tov Volkswagens gti
Scully.. die naam zal altijd met het jankgeluid van vroeger blijven hangen. Wat klonk die G40 toch gaaf!
Ben blij dat je het project ook weer oppakt! Kan niet wachten tot deze weer rijd!
Scully.. die naam zal altijd met het jankgeluid van vroeger blijven hangen. Wat klonk die G40 toch gaaf!
Ben blij dat je het project ook weer oppakt! Kan niet wachten tot deze weer rijd!
Heeft deze Polo jáááren geleden wel eens gesprint tijdens een VW-dag @ Polderputten? Kan me herinneren dat daar ook een jankende, blauwe Polo G40 mee deed...
Hoe staat het met jouw project, Joentje!?
Zo, goed geheugen zeg Rene. :thumbup: Het kan niet zo zijn dat de Polo daar zwaar indruk heeft gemaakt, want mijn koppeling had daar de geest gegeven, en ik kwam echt niet voor uit.
https://myalbum.com/photo/wJU81gjLWcjc/360.jpg
Er is zelfs nog filmmateriaal van: :D
CVFpR37AvUk
Hahaha, ik kan me zelfs herinneren dat ie daar geparkeerd stond! :D
Zo bij deze weer even een update. Heeft even geduurd, want ik ben ondertussen een getrouwd man. :icon_spin Daarna nog op vakantie geweest, en ik heb de aanbouw nu 100% afgerond met het plaatsen van de deur.
Wat voor jullie wel interessant is, is mijn trouwauto:
https://myalbum.com/photo/bSgKQSvggolb/360.jpg
https://myalbum.com/photo/k6jdMJT0Dbj9/360.jpg
450 pk V8 RS5, en man wat trekt zo'n ding hard op. Het bizarre is, dat in zo'n auto de beleving natuurlijk een stuk minder is dan in bijvoorbeeld een oud VW'tje, en nog gaat het bizar. Ongehoord. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Absoluut een meerwaarde voor mijn trouwdag.
En als je dan een stukje gereden hebt, krijg je zo'n gezicht: :D
https://myalbum.com/photo/5AhYaIGQPBd3/360.jpg
Nu dat de deur niet meer in de weg ligt, kon de auto netjes gepositioneerd worden in de garage:
https://myalbum.com/photo/l5UvFJjRymNo/360.jpg
Waarna die even later met de voetjes van de vloer stond:
https://myalbum.com/photo/MzDOiY4eOCvZ/360.jpg
En het was nog wat fris vanmorgen, dus heb maar even één van mijn huwelijkskado's erbij gepakt: :D
https://myalbum.com/photo/ICYPbcI5TuQp/360.jpg
Toen aan de gang, wielen er af, en dan kom je dit tegen:
https://myalbum.com/photo/NJSZmtqTdBh4/360.jpg
Beetje roestig.
Voor degene die het interessant vinden:
https://myalbum.com/photo/6UJiXHv2n5hC/360.jpg
https://myalbum.com/photo/oBatm26tkULV/360.jpg
Remklauw, origineel G40: 3 kg
Geventileerde remschijf 239 mm: 3,6 kg
Ik weet nog niet of ik hiermee ga rijden, of dat er iets leukers op komt. Mocht ik de auto fors lichter krijgen, dan is een paar goede blokken met schijven en stalen slangen wellicht ook al afdoende. Mocht een aftermarket remklauw ook qua gewicht behoorlijk schelen, dan kan dat ook helpen in de beslissing. 6,6 kg voor de klauw en de schijf vond ik wel al heel wat qua onafgeveerd gewicht.
Waar ik ook nog niet uit ben, is of deze er uit kunnen:
https://myalbum.com/photo/0qYjxeHgRA5h/360.jpg
Ik snap dat ze de bodem verstevigen, en ik heb Dutchbuild hier al zien schrijven dat ze de langsdragers op hun plek houden. Maar bij een Golf lopen die langsdragers daar ook daadwerkelijk heen. Bij mijn Polo, komen ze niet verder dan de voorkant van de deur. Zie hier onder, iemand hier een mening over? Hetzelfde geldt voor de reservewielbak.
https://myalbum.com/photo/OOdSLYgecoFh/360.jpg
Qua gewicht wil ik ze er natuurlijk uit hebben, ook vind ik het niet mooi ogen, maar het mag niet ten koste gaan van de stijfheid.
Wordt al mooi kaal zo:
https://myalbum.com/photo/NpVf7aGShrbG/360.jpg
En hier zijn we gestopt, enkel de benzineleidingen en remslangen zitten nu nog in de motorruimte:
https://myalbum.com/photo/fdXHBjJxYGxj/360.jpg
Gefeliciteerd! Goeie trouwauto ook :D
Vandaag de benzinetank en achteras er onderuit gehaald. Wat is zo'n ding zwaar zeg. De achterkant van de auto is nu ook gewoon te tillen.
Geeft wel weer mooi ruimte:
https://myalbum.com/photo/jpVlasEkHBRr/360.jpg
En ook weer wat roest gevonden:
https://myalbum.com/photo/JhCSszChc81d/360.jpg
Totaal valt het me nog reuze mee, maar ik zal nog wel genoeg tegenkomen wanneer ik de bodem kaal ga maken.
Ik wist al dat er rechtsachter ooit schade is geweest, getuige het paarse stukje rechtsboven op de foto, terwijl de originele kleur blauw is:
https://myalbum.com/photo/I6wdj1UiyFDK/360.jpg
Maar nu kwam ik er dus ook achter dat er nooit (tenminste niet in mijn bezit) een G40 achteras onder heeft gezeten:
https://myalbum.com/photo/vtUzB4fBtsyT/360.jpg
Nu nog de remkabels, benzineslangen en schakelpook verwijderen, met nog een paar kleine dingetjes, en dan is de auto zo'n beetje kaal.
Auto is ooit van Cor z'n broer geweest toch? Hebben die stiekem ergens anders gebruikt denk ik haha.
Maare goed bezig Stefan, hoop dat ie snel weer op de straat te "horen" is!
Auto is ooit van Cor z'n broer geweest toch? Hebben die stiekem ergens anders gebruikt denk ik haha.
Maare goed bezig Stefan, hoop dat ie snel weer op de straat te "horen" is!
Nou, hij komt niet meer op straat, en het geluid zal ook niet echt bijzonder zijn. En laat dat snel ook maar achterwege. :tongue:
Cor met de Harley, en vroeger de grijze 2F steilheck? Dan ja. Zijn broer heeft de auto ooit geimporteerd omdat er een legerkenteken op zat. Voor zover ik weet ben ik dus derde eigenaar. Wie er dan schade mee heeft gehad weet ik niet, en boeit mij ook niet.
Dikke week geleden ben ik bij Rustbuster geweest om deze jongen te kopen:
https://myalbum.com/photo/hE0T4ZSparhf/360.jpg
Ze hadden daar alle tijd voor mij, en waren geïnteresseerd naar wat ik er mee van plan was. Na even gepraat te hebben, en aan te hebben gegeven dat ik 0,0 ervaring heb met lassen werd er een demonstratie aangeboden waarna de lastoorts al snel in mijn handen belande, en ik ook wat mocht lassen, plus het bijbehorende advies. Niks dan lof over deze zaak dus. :thumbup:
Als bedankje voor de aanbouw, had ik van mijn vrouw deze nog gekregen:
https://myalbum.com/photo/fZEjVy3EJcXx/360.jpg
Thuis eerst eens wat laswerk op mijn uit elkaar vallende kruiwagen geprobeerd, wat niet zo geweldig ging doordat die nat en vies was, en er verf en roest op zat, maar het zit wel vast. :D
Daarna was het tijd voor het echte werk. Wat kokers opgehaald, en wat gaan meten/uittekenen voor het spit.
https://myalbum.com/photo/pe8qC2y1F4of/360.jpg
Het leek mij wel verstandig om eerst eens te proberen de afstelling goed te krijgen op wat proefstukjes:
https://myalbum.com/photo/89Tb1eYFTp8s/360.jpg
Daarna eens een stukje weggeslepen om de penetratie te kunnen zien, hieronder stond het lasapparaat nog te laag:
https://myalbum.com/photo/GWG85TvSCj7e/360.jpg
Stroom en draadaanvoer omhoog gezet, en voila, volledig in elkaar gesmolten, ik was happy:
https://myalbum.com/photo/gZBMVCmKRSjl/360.jpg
Weg met de proefstukjes, en op naar het spit:
https://myalbum.com/photo/RlRKrpDOHx3X/360.jpg
https://myalbum.com/photo/SB060O5UvFfU/360.jpg
https://myalbum.com/photo/c4l1m5NGWc5q/360.jpg
https://myalbum.com/photo/MkBDDGK9MH5U/360.jpg
https://myalbum.com/photo/xOTkhUTeu1j7/360.jpg
Tot zo ver. Tips betreffende mijn laswerk zijn van harte welkom.
Voor iemand die 0 ervaring heeft, vind ik ze er top uitzien hoor! Ook goed dat je tijdens het oefenen even checkt op voldoende inbranding om te kijken of de afstelling goed is :thumbup:
Fijn ding hè, die Cebora :D
Thanks :thumbup: En wat betreft de Cebora, tja, ik heb nou éénmaal geen vergelijkingsmateriaal, maar tot nu toe bevalt ie enorm goed.
Vanmiddag weer even verder gegaan. Had gister avond al in mn hoofd zitten, van hoe ga ik die staander nu overeind houden, en vanmiddag loop ik de garage in, en ineens had ik het.
Druk er een schep in: :D
https://myalbum.com/photo/cgpSUieTTRzg/360.jpg
En het eerste spit is af:
https://myalbum.com/photo/uqYwWFZfP85I/360.jpg
Nog wat lasfoto's:
https://myalbum.com/photo/MUXaQEDGmAbI/360.jpg
https://myalbum.com/photo/U71UeJuCKNyP/360.jpg
In de binnenhoeken was wel lastig trouwens, simpelweg omdat het mondstuk er niet ver genoeg in past. Het is wel gelukt, maar zijn hier nog tips voor? Ik had het draad er ruim 2 cm uit steken.
BasApeldoorn2
09-11-2016, 11:57
Je zou meer vanaf de zijkanten, ipv er recht op kunnen lassen dan.
Maar het ziet er erg strak uit! Ik ken constructielassers die het minder doen ;)
Heel tof dat je het gewoon doet! Ik doe het je niet na.
The Skinnmeister
09-11-2016, 14:15
Het laswerk ziet er goed uit, heb sinds kort ook een Cebora staan, dus ga ook oefenen :D
maurice1987
10-11-2016, 19:05
Mooi verhaal, leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die geen afstand kunnen doen van hun G40. Gefeliciteerd met de bruiloft en wat een mooie trouw auto! Ik ga deze zeker volgen, veel succes.
Bedankt voor de reactie's mannen. :)
Ondertussen is het tweede spit ook af.
https://myalbum.com/photo/tOkStbaq5IL1/360.jpg
Deze ging een stuk sneller omdat ik de kokers al grotendeels op maat had, en het niet meer uit hoefde te denken gaandeweg.
In de tussentijd heb ik een klein zij-projectje gedaan aan mijn dagelijkse Polo. Namelijk het plaatsen van een Polo 6R GTI interieur. Reden hiervan is dat ik een beetje was uitgekeken op deze auto, en na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om deze auto te houden, en hem dan maar wat te upgraden, zodat ik er weer wat meer interesse voor had. Het alternatief was een BMW 123d, of een Golf GTD, wat toch al snel 15000 Euro ging kosten, en dan moeten er nog wielen, verlaging, afneembare trekhaak en chiptuning op. Dat zit allemaal al op de Polo, en qua uiterlijk vind ik de auto nog altijd mooi. Enige wat ik altijd miste was het vermogen, en een leuk interieur. Nu dus besloten om er een GTI interieur in te zetten, en ik ga nog op zoek naar een zwarte hemel. Motorisch zit ik te denken aan het plaatsen van een 130 pk 1.9 TDI, na chippen zit deze op 170 pk, wat met 1100 kg zeker vergelijkbaar moet zijn met een Golf GTD. Voorlopig hou ik echter de 1.4 TDI nog even, of er moet al iets serieus stuk gaan, met een kostbare reparatie als gevolg.
Dit is de auto:
https://myalbum.com/photo/lBqHnk8nyonZ/med.jpg
Polo 1.4 TDI, door JD gechipt naar 100 pk en 245 Nm. Verder zit er een Bilstein B14 onderstel onder, een Whiteline ARB achter, VW Sienna 17 inch velgen, en een afneembare trekhaak. De velgen zijn origineel op de Crosspolo geleverd, dus een mooie OEM upgrade, en met plattere banden en verlaging komen ze veel beter tot hun recht dan op de Crosspolo.
Dit is het originele interieur:
https://myalbum.com/photo/mizkL5sCRwKh/360.jpg
https://myalbum.com/photo/aj9rLugAlyDg/360.jpg
Niks mis mee, maar ook niks bijzonders. De zijdelingse steun was ook ver te zoeken.
Hier een vergelijk van de achterbank zitting:
https://myalbum.com/photo/BihmT9UQWzZJ/360.jpg
Het GTI interieur heeft veel meer definitie in de vorm.
De zitting paste er zo 1 op 1 in:
https://myalbum.com/photo/KVBrOVcHuuwI/360.jpg
Hier een vergelijk van de stoelen:
https://myalbum.com/photo/RBckuNzRw6w9/360.jpg
https://myalbum.com/photo/zYNVSHuAeljC/360.jpg
Wederom veel meer vorm, maar ook veel diepere wangen voor de zijdelingse steun.
De stoelen pasten ook 1 op 1, echter ik begon wat te twijfelen bij het airbag stekkertje:
https://myalbum.com/photo/GnLrCo9ng8Xp/360.jpg
De onderste is van de auto, de bovenste zat bij de nieuwe stoel. De blauwe en de witte zaten omgekeerd. Na een halve middag googlen zonder resultaat nog maar eens onder de stoel gekeken, en daar zaten de draden precies zoals bij de stekker van de nieuwe stoel. Daarop maar de gok genomen, stekker er op, stoel geplaatst, massakabel weer op de accu en het contact aangezet. Geen storing, en ploffende airbag. :jacks:
Hier nogmaals het verschil tussen de stoelen:
https://myalbum.com/photo/Fm8sIcvIVOoe/360.jpg
So far, so good, toen de rugleuning van de achterbank:
https://myalbum.com/photo/MIQXO0UECmij/360.jpg
https://myalbum.com/photo/7qV8Q8AZCgmK/360.jpg
Waar de nieuwe leuning 2 mannetjes heeft, heeft de oude een mannetje en een vrouwtje, en ook nog op een andere hoogte. Dit past dus voor geen meter.
Hierop beide leuningen losgehaald om het verschil beter te kunnen zien:
https://myalbum.com/photo/J4oz1wfqmuqv/360.jpg
Conclusie, ik moest de scharnierpunten van de oude overzetten op de nieuwe.
Hier een stukje uit:
https://myalbum.com/photo/jKj8Z14r8MEv/360.jpg
En hier een stukje bij:
https://myalbum.com/photo/eklXnHZcw6ql/360.jpg
Slijpen, uitmeten, aanpassen, vastlassen en spuiten:
https://myalbum.com/photo/V53Jihyy9iHa/360.jpg
Andere kant zelfde verhaal:
https://myalbum.com/photo/pN59szibLFro/360.jpg
Proefpassen:
https://myalbum.com/photo/7OEt5YdZ3Syv/360.jpg
Andere deel zelfde verhaal:
https://myalbum.com/photo/z0G4UmXp3Mud/360.jpg
https://myalbum.com/photo/bBR8HHGec7ay/360.jpg
https://myalbum.com/photo/8DvuNNB7rNDJ/360.jpg
https://myalbum.com/photo/MTxeSfCam1bJ/360.jpg
https://myalbum.com/photo/WSwHojXwPk9Q/360.jpg
En het resultaat:
https://myalbum.com/photo/jXUIvAazvBZa/360.jpg
https://myalbum.com/photo/uMZR7sW4ydSL/360.jpg
https://myalbum.com/photo/imfK1YqHAdLq/360.jpg
Ik ben blij :D
Snap dat je daar blij mee bent, heel mooi zo!
Mooi doan! Ziet er goed uit!
Na het interieur weer verder gegaan met de circuit Polo.
De auto is ondertussen op dieet, met de eigenaar wil het nog niet zo lukken. :D
Schutbord er uit, er zit nog wat achter de schokdempertorens, daar kan ik nu beter bij.
https://myalbum.com/photo/BHNRu89T86Th/360.jpg
https://myalbum.com/photo/3qXjZ2ELauLZ/360.jpg
Toch weer bijna een kilo lichter:
https://myalbum.com/photo/DqDlR1A3pcB2/360.jpg
Voorste delen van de stoelframes er uit:
https://myalbum.com/photo/5XxiLGvZ4C1v/360.jpg
Samen goed voor ruim anderhalve kilo:
https://myalbum.com/photo/nFVyD2aHC7rv/360.jpg
Scharnieren, accuhouder, en achterbankhouder, samen goed voor 1168 gram. :D
https://myalbum.com/photo/P6o4rRH463mR/360.jpg
https://myalbum.com/photo/6JMSWUkv1W52/360.jpg
https://myalbum.com/photo/9SpSRNhNKMBK/360.jpg
Toen de reservewielbak. Eerst de verf en plamuur weg halen. Vooral aan de schade kant zat behoorlijk wat. Ook kwam ik er achter dat daar een deel vertint is. Dat kon ik dus niet met de puntlasboor doen, maar moest met de slijptop, en moet later nog gefatsoeneerd worden. Maar, hij is er uit, en een riante winst van 4 kg. :cool:
https://myalbum.com/photo/cldn3X4ulTE2/360.jpg
https://myalbum.com/photo/j7SQ4GgsoWqn/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Cmj6jmxmo3Sg/360.jpg
Totaal is de auto door bovenstaande zo'n 7,6 kg afgevallen.
Ik wil de gordelhouders er ook nog uithalen, maar heb geen idee hoe dit te doen. Iemand hier een idee over?
https://myalbum.com/photo/W4vDEpP0HUuj/360.jpg
Het gaat dan om de 2 in de b-stijl, en de 2 in de c-stijl.
knarfmk1
26-11-2016, 23:30
Goed bezig! C-stijlen kan je met de puntlasboor doen , B-stijlen zal je helemaal open moet slijpen, is de vraag of dat het waard is.
Vanmiddag het binnenframe van het schuifdak er uit gehaald:
https://myalbum.com/photo/7F8YVillyRfy/360.jpg
https://myalbum.com/photo/spvMCbew9hlY/360.jpg
Goed voor 6,9 kg. Sowieso al een mooi gewicht, maar het zit ook nog erg hoog, dus dikke prima voor het verlagen van het zwaartepunt. :cool:
Totaal nu al 18,9 kg verwijderd. :cool:
Vandaag weer verder gegaan met de dieetkuur.
Eerst de stoelgeleiders:
https://myalbum.com/photo/CU7BpyE8r1zJ/360.jpg
Is niet helemaal schadevrij gelukt:
https://myalbum.com/photo/I8OvcJWldoE1/360.jpg
Toen was ik wel even klaar met de puntlasboor en slijptol, dus heb de bitumen boven het schutbord weggestoken:
https://myalbum.com/photo/9NFw9zb8L10u/360.jpg
Toch weer 850 gram (emmer is 530 gr):
https://myalbum.com/photo/O3494C3sNWBz/360.jpg
Wat klein spul hier en daar, wat niet de moeite lijkt, maar opgeteld toch mooi nog eens 500 gram:
https://myalbum.com/photo/gKUKP4bIyDhc/360.jpg
Stuurstanghouder en relaishouder er uit:
https://myalbum.com/photo/CDjPp710TcWE/360.jpg
Nog eens 1,1 kg:
https://myalbum.com/photo/vLMpHXYfM4Uc/360.jpg
En tot slot nog 700 gram slijpsel, plamuur, stof etc uit de auto gehaald, onder het motto, wie het kleine niet eert, ... :rolleyes:
https://myalbum.com/photo/Quoq8f3Ivp6H/360.jpg
Totaalgewicht nu 24,2 kg. :thumbup:
Ben vandaag bezig geweest met de spitdelen die aan de auto komen. Eerst heb ik de auto waterpas gezet (tenminste als de dorpels bij de deuren normaal gesproken waterpas lopen). Daarna heb ik vanaf het dak het middenpunt bepaald:
https://myalbum.com/photo/rVVMnbFCn2kQ/360.jpg
Toen moest ik er voor zorgen dat de scharnierpunten op exact dezelfde hoogte komen, dat heb ik dus zo gedaan:
https://myalbum.com/photo/5RgkccTx1M3p/360.jpg
Oeps, iets te veel stroom. De buis is 2 mm, en de koker 4 mm.
https://myalbum.com/photo/n8XdkOHck9pW/360.jpg
Toen netjes in het midden uitgemeten:
https://myalbum.com/photo/bnSNc91ZzQd7/360.jpg
Deel 1 zit er aan:
https://myalbum.com/photo/hAVx9HALhIDq/360.jpg
En klaar:
https://myalbum.com/photo/Ny9t7RD3Eq6x/360.jpg
https://myalbum.com/photo/zx63u4UkaVJq/360.jpg
Nogmaals, commentaar op het laswerk is van harte welkom. Ik heb hier ook in secties gelast om de vervorming hopelijk zoveel mogelijk te beperken. Vandaar dat het vanwege de meerdere aanzetten er misschien wat rommelig uit ziet.
Toen op naar de voorkant, binnenbumper er af, en gelijk op de weegschaal, weer 3,3 kg winst:
https://myalbum.com/photo/Tfv50KZBdnTJ/360.jpg
https://myalbum.com/photo/BPZrBtriapkT/360.jpg
Tot zo ver. Het andere deel had ik ondertussen nog even snel in de verf gezet tegen het roesten, aangezien de auto waarschijnlijk wel een tijdje in het spit zal hangen.
https://myalbum.com/photo/Lx3mH7Mnyd8w/360.jpg
Erg netjes gedaan Stefan! Binnenkort maar even afspreken? :D
dat word meteen mooi aangepakt en voor een beginende lassen gaat het super toch.
ik kan nog totaal niet lassen
Ben er op zich ook niet ontevreden mee, ik merk wel dat als ik in een lastigere houding moet lassen, dat ook meteen is terug te zien. Kan ik mooi bovenhands in alle vrijheid lassen, dan is de las ook meteen mooier.
En Jeroen, je mag altijd langskomen voor een bakkie. :thumbup:
Mooi spitje zo! Daar kan een best zwien in hangen :D
Hier bezig met deel 2:
https://myalbum.com/photo/s06PpF9m34Vy/360.jpg
Aflassen:
https://myalbum.com/photo/nLGsrwB5wLPl/360.jpg
Zitten nog best mooie lasjes tussen: :D
https://myalbum.com/photo/wAxD11mXvaEr/360.jpg
https://myalbum.com/photo/m9tbA7dk7m4f/360.jpg
https://myalbum.com/photo/WmyHVB2zTmtK/360.jpg
Dat ziet er zeker netjes uit!
En hij hangt: :cool:
https://myalbum.com/photo/ajTQyDRlUQq6/360.jpg
https://myalbum.com/photo/LRQqoUrxypNe/360.jpg
https://myalbum.com/photo/0qjGmCz2BBHG/360.jpg
Ging nog best lastig in mijn eentje. Toen de auto op bokjes stond, kon ik de auto makkelijk tillen voor en achter. De voorkant tilde ik ook zo op, en kon ik in het scharnierpunt plaatsen. Maar daardoor stonden de voorste bokje vrij, en moest ik aan de achterkant in eens veel meer auto tillen. Met 2 handen en een goede houding was dit nog wel te doen, maar omdat het spit in het midden moet, en ik hier ook een hand voor nodig was, heb ik enige hulp gehad van de krik. :D
Een snelle blik naar de bodem laat zien dat de langsdrager rechtsachter (schadekant) niet meer al te best is, en volgens mij ook nooit is geweest. Denk dat hier wel wat nieuws in zal moeten:
https://myalbum.com/photo/hmWtXN1G10We/360.jpg
Het stuk ervoor is ook niet al te best meer, maar om deze volledig te vervangen vind ik wel spannend, aangezien het aanschroefpunt van de achteras hier ook zit. Het is niet de bedoeling dat de auto straks alleen maar rondjes wil rijden. :D
https://myalbum.com/photo/P25FRdSgFhtp/360.jpg
En de voorste krikpunten en dorpels hebben ook wel wat tegenslag gehad in het leven, maar dat is het gevolg van het lage rijden lijkt mij:
https://myalbum.com/photo/W4edS5XXM7zI/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Hwh1KVT14qWy/360.jpg
Jij hoeft je iig niet te vervelen de komende tijd! Voordeel van zo`n spit is dat je er tenminste fatsoenlijk bij kan nu :thumbup:
Ik hoef mij zeker niet te vervelen. Niet dat ik daar bang voor was ofzo hoor. :tongue:
En een prettige werkhouding was wel iets wat ik echt wou, omdat ik met het lassen, maar ook met plaatwerken weinig ervaring heb.
Dat is precies het gevoeligste punt van de Polo. De vulhals van de tank loopt daar naar boven, en houdt daarmee alle modder (en pekel en zo) vast => roest/rot
BasApeldoorn2
06-12-2016, 09:35
Super gedaan man! Ziet er top uit!
Over de close up van de mooie lasjes, lijkt het alsof je in kleine stapjes last.
Je zou kunnen proberen om 1 vloeiende snelheid vast te houden.
Heel veel succes met krabben, lassen en schuren komende tijd ;)
Ziet er super uit! Heb je mooi gemaakt zo.
Super gedaan man! Ziet er top uit!
Over de close up van de mooie lasjes, lijkt het alsof je in kleine stapjes last.
Je zou kunnen proberen om 1 vloeiende snelheid vast te houden.
Heel veel succes met krabben, lassen en schuren komende tijd ;)
Bedankt voor de tip. Ik heb juist in een zig-zag beweging gelast om de las iets breder te maken.
Vanmiddag een begin gemaakt met het kaal maken van de bodem om even te kijken hoe het ging. Ging best aardig, met de staalborstel in de slijptol schuur je het er zo af.
https://myalbum.com/photo/5bwzYYaHW6qi/360.jpg
Een nieuwe dorpel zal er wel in moeten, deze is niet al te best meer:
https://myalbum.com/photo/u5xYH7Ao7c8v/360.jpg
Ik twijfel nog om het plaatwerk bij classicparts.de te bestellen, of gewoon via winparts ofzo. Er zit behoorlijk verschil in de prijs namelijk. Bij classicparts.de kan ik er van uit gaan dat het origineel is, en dus goed moet passen? Maar waarom zou een imitatiedeel dat niet doen? Ik neig er momenteel naar om gezien mijn geringe ervaring met plaatwerken voor het zekere te gaan, en dan maar iets meer uit te geven.
De gewichtsbesparing gaat ook onverminderd door, er ligt al weer heel wat op de grond. :D
https://myalbum.com/photo/U9RQDqkks8S5/360.jpg
Classicparts.de levert niet altijd orgineel. Laatst deurklinken besteld bij hun krijg ik precies de zelfde als die bij voorbeeld Brezan of Winparts levert.
Ik zou even informeren van te voren of het origineel VAG is of repo.
jellehier
25-12-2016, 10:57
Waarom moet er een nieuwe dorpel in? Wat ik zie ziet er zo slecht niet uit.
Panelen, klokkerholm heeft misschien nog wat. Pasvorm is goed en prijs niet te gek
Denk dat een investering in een straalpistool je blik op dat stukje dorpel positief veranderd.
Classicparts.de levert niet altijd orgineel. Laatst deurklinken besteld bij hun krijg ik precies de zelfde als die bij voorbeeld Brezan of Winparts levert.
Ik zou even informeren van te voren of het origineel VAG is of repo.
Bedankt voor de tip, ga ik doen. :thumbup:
Waarom moet er een nieuwe dorpel in? Wat ik zie ziet er zo slecht niet uit.
Panelen, klokkerholm heeft misschien nog wat. Pasvorm is goed en prijs niet te gek
Denk dat een investering in een straalpistool je blik op dat stukje dorpel positief veranderd.
Heb nog even wat foto's gemaakt van de dorpel van een andere hoek en van wat dichterbij. Qua roest is de dorpel zo slecht nog niet eens nee. Wel is hij behoorlijk vervormd. Misschien kan ik het met wat lapwerk ook weer goed krijgen. Voor mij is het het belangrijkst dat het constructief goed in elkaar zit. Het eindresultaat wordt toch niet zichtbaar.
Hier de foto's:
Loopt niet echt meer in een rechte lijn. :D
https://myalbum.com/photo/PmCOOoB8jnkk/360.jpg
https://myalbum.com/photo/axEF964xNXym/360.jpg
Ook rechtsachter nog even een inspectie gedaan. Wel grappig hoe bitumen/kit alles kan verstoppen. In een paar minuten had ik er heel wat gaten bij:
https://myalbum.com/photo/aUxfIBLyjubx/360.jpg
https://myalbum.com/photo/w0oXyn5Hn1FJ/360.jpg
Om de voorkant van de bodem kaal te kunnen maken moest het subframe er ook af.
https://myalbum.com/photo/NDN9nkTd6nFi/360.jpg
Toen viel mij iets op bij de rechter langsdrager:
Dit zou toch niet de bekende Polo gescheurde karosserie zijn?
https://myalbum.com/photo/4fCpWdtSaiQZ/360.jpg
Ja hoor, precies mooi langs de las gescheurd. Wie weet hoe lang ik hier mee heb rond gereden.
https://myalbum.com/photo/vc9IJX6zXvL6/360.jpg
Tot op heden valt het mij nog reuze mee wat ik ben tegen gekomen, met uitzondering van de scheur bij de langsdrager niets nieuws tegen gekomen. Denk dat ik nu zo'n kwart van de bodem kaal heb? Totale winst tot op heden al weer 1,3 kg. :D
https://myalbum.com/photo/KBOeXRYZfxUT/360.jpg
Sinds de laatste update heeft het project even op zijn kont gelegen. Ik heb nog wel wat overbodig metaal verwijderd van de onderkant, maar hier heb ik nog geen foto's van.
De reden dat er niet zo veel gebeurd is de laatste tijd, is dat mijn vrouw aan heeft gegeven de Polo niet meer te vertrouwen omdat we er de vorige vakantie pech mee hebben gehad, en er toen een nieuwe aandrijfas onder is gekomen. We hebben toen wel bijna in een berm in the middle of nowhere moeten slapen met dank aan de ANWB.
Mevrouw wou dus graag een andere auto, en dan eentje die de caravan met gemak kon trekken omdat we straks naar Noorwegen gaan. Ik interpreteerde dat natuurlijk als dat er een auto met behoorlijk wat power moest komen. :D
De Polo staat nu dus te koop:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=1634447#post1634447
Omdat ik sinds kort een andere baan heb, en geen kilometers meer hoef te maken, kon er een benzine auto komen. De opties waren een Audi S3, een Golf 6 GTI of een BMW 130i. De Audi S3 mag geen trekhaak hebben, de Golf GTI leek volgens mijn vrouw te veel op de Polo, dus bleef de BMW over. En die is het dus ook geworden:
https://myalbum.com/photo/kCQytEeXgKT1/360.jpg
https://myalbum.com/photo/pKkQvTcUwUVr/360.jpg
https://myalbum.com/photo/ydSSTUjWPX0i/360.jpg
Omdat de 8,5 en 9,5x19 Breyton's voor wat aanlopen, en met een caravan de achterste waarschijnlijk ook, moest er een andere set wielen komen. Dat zijn AC Schnitzer's type 3 geworden. Direct even gepast:
https://myalbum.com/photo/Wa3uCXbGDUYP/360.jpg
Helaas reed de auto niet mooi met deze wielen, ik twijfel nu of de voorste er gewoon niet goed op hebben gezeten, of dat het komt doordat de banden schuin zijn afgesleten. Ik heb ze er in ieder geval eerst weer afgehaald, en heb besloten dat ik ze maar direct ga opknappen, en dan komen er voor 2 nieuwe banden op. Qua kleur wil ik ze gelijk hebben aan het donkere deel in de achterbumper, dat moet er dan zo uit gaan zien:
http://i82.photobucket.com/albums/j272/sootyvrs/BMW%20130i/IMG_0365.jpg
Mocht er iemand belang hebben bij de Breyton's laat het even weten, ze gaan binnenkort de bingo in. :thumbup:
Qua gewicht is het verschil wel enorm. Totaal wordt de auto bijna 24 kg licht in onafgeveerd gewicht. Met nieuwe banden, en uitlijning moet dit wel een heel verschil gaan geven.
https://myalbum.com/photo/q4moeRoJsbBj/360.jpg
https://myalbum.com/photo/3pfdQzRIiZCW/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Rbih397RHpRP/360.jpg
knarfmk1
19-01-2017, 10:07
Nice, ziet er ook veel beter uit op de nieuwe wielen.
Maarre, mag een S3 geen trekhaak hebben? :eek: Waarom is dat?
Nette wagen! En de velgen in kleur maken het wel af :thumbup:
De aandacht ligt momenteel nog even bij de BMW. Ik kan mij altijd enorm storen aan Parrot installaties in auto's. Ik vind het echt een enorme afbreuk doen aan het interieur. Omdat ik nooit bel in de auto, wil ik zulke troep er echt niet in hebben. Van de Parrot die in de BMW zat, was de afstandbediening in de middenconsole ook nog stuk, alle knopjes zaten los en zag er niet uit. Het schermpje in het midden kwam ik met het schakelen regelmatig tegen aan, dus eruit met die zooi.
https://myalbum.com/photo/CcX2tJzdGP02/360.jpg
Dat was nog niet zo makkelijk, het halve dashbord moest er voor open gehaald worden.
https://myalbum.com/photo/Xp2Bj8oMWuto/360.jpg
Helaas geen foto's van ervoor en erna, maar het interieur ziet er nu een stuk opgeruimder uit.
De AC Schnitzers liggen nu bij de spuiter om gestraald te worden. Aan het eind van de week krijg ik ze terug om te gaan spuiten.
Mooie Daily Stefan! Parrot is inderdaad in mijn ogen ook afbreuk van het interieur..
Kleine update, ben de laatste weken al bezig met het schuren van mijn velgen. Hier gaat echt enorm veel tijd in zitten, en dit vraagt erg veel van mijn geduld. Heb nu alles geschuurd van 80, 180, 240, en ben nu bezig met 320. Door de moeilijke vorm van de velgen moet alles met de hand:
https://myalbum.com/photo/y7y9193BRq9q/360.jpg
https://myalbum.com/photo/PqHZuegLpvmd/360.jpg
https://myalbum.com/photo/JcVoQecRBImQ/360.jpg
Hieronder het blanke is al geschuurd met 320:
https://myalbum.com/photo/gJVawtAeLApf/360.jpg
https://myalbum.com/photo/Dvipo5HKRf0E/360.jpg
Wanneer ik dit klaar heb, moet er nog een trekhaak gemonteerd worden, en de subframe bushings die ik had besteld. Dit moet de auto een heel stuk strakker laten sturen als ik het mag geloven.
Verder bevalt de BMW uitermate goed, de 6 cilinder klinkt heel mooi, en de auto is echt snel. Heb er tot nu toe nog niet harder mee gedurfd dan 230 km/h, maar dan heb ik nog wel een versnelling over.
De eerste onkosten zijn er ook al geweest. Ik heb een VANOS storing gehad. Uiteindelijk zijn de beide magneetventieltjes vervangen, en de krukaspositiesensor.
Ondertussen heb ik alle velgen geschuurd in korrel 320, ik was er even van weggelopen, omdat ik helemaal klaar was met dat schuren, denk dat ik er wel al zo'n 100 uur in heb zitten. :screwy:
Ik ben ermee langs de spuiter geweest om te vragen wat het eventueel zou kosten om te laten spuiten. Het antwoord was, dat ik nog lang niet klaar ben. Om geen schuurkrasjes meer te zien, moet ik eerst met primer, dan met spuitplamuur, en dan nog eens schuren met 500 of hoger. Pas dan kan de kleur er op. Omdat ik ze antraciet wil, en dus ook van binnen gespoten, moest ik rekenen op zo'n 100 Euro per velg.
https://myalbum.com/photo/EYK0K7TIcvjk/360.jpg
Gisteren heb ik de subframe rubbers geplaatst, zie hier onder het verschil:
https://myalbum.com/photo/uGTuFW27QiSP/360.jpg
De originele laten nogal wat licht door, waardoor ze nogal kunnen bewegen:
https://myalbum.com/photo/KtZdUIrNMotf/360.jpg
Om ze er uit te krijgen heb ik de brander moeten gebruiken, en de auto onder het subframe opgekrikt, met een dop tussen het rubber en de carroserie zodat er druk op kwam:
https://myalbum.com/photo/7aMMsX0S5oAQ/360.jpg
Ik was nog wel wat neerwaartse druk nodig, dus met 75 kg water achterin, plus ruim 100 kg van de eigenaar, wou het redelijk lukken:
https://myalbum.com/photo/KPfYBcKbFT4z/360.jpg
En de nieuwe rubbers geplaatst:
https://myalbum.com/photo/MzYV1RhhKnPn/360.jpg
Daarna was het tijd om de trekhaak te monteren. De trekhaak zelf was een makkie:
https://myalbum.com/photo/HSvFFLBVSU46/360.jpg
De bekabeling op zich ook niet zo moeilijk, onder het motto 2 keer kijken, 1 keer knippen, is alles goed gegaan. Aansluiting op de Can-bus voor de PDC:
https://myalbum.com/photo/lqxHObuEfYUp/360.jpg
En het regelkastje zelf:
https://myalbum.com/photo/qGfSjCizwbsW/360.jpg
Helaas heb ik nu problemen om het losse deel er weer uit te krijgen. Het er in klikken ging al heel lastig. Nu de trekhaak eindelijk vast zit, krijg ik hem er niet meer uit. Ik kan het wieltje wel draaien, maar hij blijft niet voor de rode knop staan, waardoor die niet los komt. Mijn vermoeden is dat het allemaal net te strak zit, omdat het vastklikken ook al heel lastig ging. Hiervoor moet ik dus nog contact met de verkopende partij opnemen, omdat ik natuurlijk geen vaste trekhaak wil, geen gezicht.
Dan nog heel wat ander nieuws. Sommigen hadden mijn verkooptopic wellicht al gezien, maar ik heb een drastisch besluit genomen.
Omdat ik vanwege mijn nieuwe baan wederom een opleiding ga doen naast mijn werk, en ik daarna zeker nog 3, 4 of 5 jaar met de Polo bezig zou zijn, heb ik besloten om de handdoek in de ring te gooien, en een rijdende vervanger hiervoor in de plaats aan te schaffen, zodat ik dit jaar nog kan circuit rijden, en die gaandeweg kan gaan verbeteren.
Ik heb dus alles te koop gezet, en van de opbrengsten heb ik dit aan kunnen schaffen:
https://myalbum.com/photo/lGiyGSBkznGQ/360.jpg
Een hele mooie lichte aanhanger (327 kg), omdat de BMW maar 1200 kg mag trekken. Ook is de aanhanger zo'n beetje compleet gereviseerd.
https://myalbum.com/photo/5WGcn8Znc0Zs/360.jpg
https://myalbum.com/photo/c6tk9lWrZn4r/360.jpg
Een Clio RS uit 2000. Deze staat nu nog op kenteken, maar niet lang meer. Hiermee ga ik circuit rijden. De bedoeling is om deze heel langzaam aan te passen, zodat hij ook blijft rijden, in tegenstelling tot de Polo. Dit lijkt mij veel verstandiger, en hoogstwaarschijnlijk zal ik er zo veel meer lol in hebben.
Standaard zijn deze auto's al heel erg goed, in feite zijn een paar andere remblokken al genoeg om er goed mee op het circuit te kunnen rijden.
Aan de moderators:
Ik weet niet of het topic hier mag blijven staan omdat het niet meer VW gerelateerd is, anders moet die maar verplaatst worden, maar zou de titel aangepast kunnen worden naar: Clio RS trackday auto en daily 130i
Jammer te zien dat de polo gaat vertrekken. Maar wel een goede keuze aan gedaan. Zo'n Clio wil wel gaan inderdaad. Zo'n Clio had je ook al gehad toch?
Vind het aan de ene kant ook wel jammer dat de Polo niet wordt afgemaakt, aan de andere kant, heb ik er vooral geen spijt van en denk ik wel dat dit een goede beslissing is geweest.
Ik heb inderdaad al een Clio gehad in het verleden, en daar heb ik een paar keer mee op het circuit gereden. Toen is deze gedachte al op komen zetten. Vooral vanwege de wegligging van die dingen, en dat wordt met deze weer bevestigd. Toen kon ik het nog niet over mijn hart krijgen om de Polo weg te doen, maar nu toch de knoop maar doorgehakt.
knarfmk1
04-05-2017, 12:10
Snap de keuze wel! zo kan je er nu meteen al van genieten!
Bedankt. Onder andere de duur van jouw project heeft mij geholpen in de keus. :D :thumbup:
knarfmk1
04-05-2017, 16:10
Bedankt. Onder andere de duur van jouw project heeft mij geholpen in de keus. :D :thumbup:
Haha dat is ook de reden dat ik je keuze heel goed snap :D :D
Ook ik snap je keuze heel goed :D Zo`n Clio rijdt erg leuk (al hadden wij de 1.9D :D ) en je bent gewoon echt niet veel nodig om lol te hebben op een circuit met een auto. Dit geldt overigens voor elke auto....ander onderstel, goede remmen en banden en dan heb je al dikke lol.
Je kan evt een nieuw topic starten in het gedeelte "car cafe" over de clio en beemer
Ik heb ondertussen mijn eerste trackday gehad met de Clio. Voor degene die het interessant vinden, ik ben hier verder gegaan met mijn verslag:
https://www.cliosport.net/threads/trackday-172-and-130i-daily.808345/
knarfmk1
13-10-2017, 09:10
Ga ik volgen :thumbup:
leuk dat je alles wat je er uit haalt ook weegt!
Heb ik van jou. :thumbup: :D
Leuk project! Ga hem ook volgen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.