Log in

View Full Version : Golf mk1 met 3.2 BFH Porsche


gijs474
12-10-2016, 15:24
Hierbij ook mijn project topic. :thumbup:

Zoals sommige van jullie weten heb ik van een mede forumlid een gele golf mk1 gekocht en hij was bezig met de 3.2 ombouw vanuit een Porsche Cayenne. Sinds afgelopen maart heb ik deze in mijn bezit en ben er erg blij mee!

Ik was op zoek naar een leuk project nadat het vorige project waar mijn vader en ik 10 jaar lang hard aan gewerkt hadden verkocht moest worden in de tijden van financiele crisis. Het ging om een '72er Challenger die we vanaf de grond weer opgebouwd hadden met een 496 CUI (8.1 liter) V8.

Paar plaatjes bij de praatjes:

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/FdWMwO.jpg (https://imageshack.com/i/pnFdWMwOj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/Bz9n7y.jpg (https://imageshack.com/i/plBz9n7yj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/br2ENB.jpg (https://imageshack.com/i/pobr2ENBj)

Daarna heb ik van korte duur een '80 golf gehad. Echter vlak voordat hij uit elkaar ging om te restaureren is hij in brand gevlogen op de snelweg. Gelukkig zelf niets aan over gehouden, en door een aantal hele aardige loodgieters met brandblussers bleef de schade erg beperkt. :angryv: Wel was ik even klaar met de hobby op dat moment en heb hem verkocht.
Plaatjes:

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/924/13ouHD.jpg (https://imageshack.com/i/po13ouHDj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/923/mlkKrD.jpg (https://imageshack.com/i/pnmlkKrDj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/924/aQNCTd.jpg (https://imageshack.com/i/poaQNCTdj)


Toch bleef het kriebelen en was ik langzaam weer plannen aan het maken voor een project Golf. Toen het voorbij kwam dat deze te koop zou komen wist ik zeker dat ik hem wilde hebben!
Na een korte onderhandeling en interessant transport in de vrachtwagen stond hij veilig bij ons in de loods

http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/922/eagdiT.jpg (https://imageshack.com/i/pmeagdiTj)

Toen ik hem net kocht liep hij, en zat de motor er in, maar was er nog een hoop werk te doen. Sindsdien ben ik lekker onderdelen aan het verzamelen en een plan aan het maken om hem te krijgen zoals ik hem voor ogen heb. :D

Gijs

René
12-10-2016, 17:55
He dat is een bekende Golf......bruut project!

Teungts
12-10-2016, 18:56
mooi om te zien dat dit projekt afgemaakt wordt

jones
12-10-2016, 19:14
zat me laatst al af te vragen hoe het met deze auto was, project ging voortvarend van start.

Pewi Vwteam
12-10-2016, 21:47
Kijk een topic jij bouwt hem vast wel goed af☺ met nieuwe ecu ondertussen dus moet goed komen.

Tommy
13-10-2016, 19:34
Gaat toch geen 10 jaar duren? Enjoy!

Tof die zilveren type I met die gesmeden A8 wielen! Zonde dat die in brand gevlogen is.

DutchWilco
14-10-2016, 07:33
Leuk om te lezen dat hij goed terecht is gekomen en lijkt mij een hgele goede basis :thumbup:

En al zou je er 10 jaar over doen, heb je toch 10 jaar hobby aan het bouwen. Ik hoop vooral dat je er plezier aan zal beleven en af zal maken, maar dat zie ik wel goedkomen :)

Ga je hem ook nog verstevigen ivm de zware motor die er nu zit ?

Ik persoonlijk vind de neus van de mk1 erg fragiel en vraag mij wel eens af hoe bv een r32 hier in kan, zonder problemen te krijgen/hebben op den duur.

Dit is niet om iets af te kraken etc, maar puur uit interesse omdat ik nu bezig ben met een zware motor en bak in de mk1 en veel aan het verstevigen ben hier voor.

gijs474
14-10-2016, 11:04
@ René: Klopt en dankjewel! Lees altijd met veel plezier jouw projecten :)

@Jones: Dat ging het zeker, de vorige eigenaar heeft een mooie basis gelegd om vanuit verder te werken. De snelle start die gemaakt is, heeft alleen wel het gevolg dat er qua afwerking nog een hoop te doen is. Ook kwamen er nog een aantal dingen naar boven wat je altijd krijgt als je een onafgemaakt project van iemand overneemt. Dus dat zal nog wat tijd voor mij in beslag nemen. :tongue:

@Tommy:
Bedankt! Het is zonde maar hij had ook al genoeg laswerk dus qua basis is dit stukken beter!

@Pewi Vwteam: Hey Stefan! Nogmaals bedankt voor je hulp met het zoeken naar een nieuwe ecu, je hebt me daar onwijs mee geholpen. Heb alleen nog wel wat problemen met de BUB ecu en de nokkenassensoren van de BFH dus mocht je een nog een BFH ecu tegenkomen dan hoor ik het graag! :thumbup:

@ DutchBuild: Bedankt! Het is een heel ander kaliber dan hetgene wat jij allemaal doet, dat is een ding dat zeker is haha. Heel veel respect voor wat je doet!

Voor mij persoonlijk is het ook bezigheidstherapie, het is gewoon heerlijk om lekker te klooien na studie/werk in de avonduren dus dan maakt het niet heel veel uit hoelang het duurt. Heb laatst een halve dag gedaan om 2 kabels te trekken, maar dan zit het tenminste wel precies zoals ik het voor ogen heb :screwy:

Natuurlijk zie ik het niet als afkraken! Verstevigingen is een goed punt en op dit moment heb ik het volgende (in de planning):

* Alle lasnaden doorlassen, behalve op de veerpoot vanwege RDW (Gedaan)
* Veerpootbrug voor en achter
* Brug tussen de onderste draagarmen

Als dat gedaan is wil ik kijken hoe het zich allemaal gaat houden. Mijn doel is namelijk om van de buitenkant zo min mogelijk aanpassingen te zien anders dan wielen en rijhoogte. (Beetje zoals de klant van jou?) Mocht het allemaal toch nog veel torderen ga ik kijken naar een rolkooi/buizen doorlassen vanaf het schutbord.

Maar inderdaad, het wordt een zware motor en bak in een hele lichte auto. Daarom wil ik ook proberen zoveel mogelijk gewicht naar achteren te krijgen en komt de accu hier ook.

Als mensen hier nog tips of ideeën over hebben dan hoor ik het natuurlijk graag! :thumbup:

Gijs

The Skinnmeister
14-10-2016, 13:24
Mooi dat deze afgebouwd gaat worden, succes er mee :thumbup:

R-oy
15-10-2016, 13:26
Leuke golf Gijs! Ik zag enige tijd geleden iemand die een behoorlijk zware motor, dacht een TT rs motor in een Golf 2 had gebouwd. Om dus torderen te voorkomen waren er buizen in en om de motorruimte gelast om het geheel stevigheid te bieden. Als het ware een kleine kooi constructie.

gijs474
03-11-2016, 13:40
Een kleine bestelling gedaan bij onze sponsor www.vw-wobshop.nl waarvooor alle complimenten! Onderdelen zijn van goede kwaliteit, was snel binnen en contact met Theo verliep soepel. Bedankt daarvoor en de volgende bestelling is alweer onderweg. :thumbup:

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20161013_122729_zpsip6kz1lo.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20161013_122729_zpsip6kz1lo.jpg.html)

*Setje nieuwe koplampen (weet nog niet of ik toch nog voor origineel Hella ga)
* Kapjes voor op de stoelen
* Knipperlichten
* Chromen boutjes voor in de bumpers
* Stickers voor op de bumpers
* Chromen lijst achterop de achterklep (weet nog niet zeker of deze er op komt)
* Steenslagbeschermerkapjes op de achterschermen
* Nieuwe origineel VW grille :D


Een tijdje terug kwam ik een setje chromen bumpers tegen op marktplaats welke geadverteerd stonden als origineel tegen een hele mooie prijs in en ook nog vlakbij! Bleken ter plekke geen originele te zijn maar het was een prijs waar ik geen nee tegen kon zeggen.

Ze waren alleen niet helemaal mooi meer dus heb ze even gepolijst, voorzien van nieuwe knipperlichten, chromen boutjes, stickers en de steunen gezandstraald om ze daarna weer in de lak te zetten. De puristen zullen het misschien niet helemaal kunnen waarderen, maar ik vind het persoonlijk gewoon wat karakter toevoegen ten opzichte van de kunststoffen. Maargoed, wisselen kan altijd nog. :D



http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20161018_145832_zpssk2awmdv.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20161018_145832_zpssk2awmdv.jpg.html)




http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161018_164539_zpso6ql4rj4.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20161018_164539_zpspvy4vqqy.jpg.html)

En even voor het smoelen en de motivatie de grill en koplampen er in gehangen.

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20161018_164552_zps8nc7uwco.jpg


En een R32 logo in de grille op de plek van waar normaal het GTI embleem zit als enige weggever wat er onder de kap zit van buiten.

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20161019_132051_zpsyf0kh4pk.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20161019_132051_zpsyf0kh4pk.jpg.html)

Dit was super voor de motivatie, jammer genoeg was dit ook wel een beetje nodig omdat een aantal weken geleden de hefbrug waar hij op stond KRAKAKA zei terwijl hij op schouderhoogte stond. :shake:

Gelukkig waren mijn vader en een werknemer in de loods aan het werk om mijn hulpkreten te horen toen het gebeurde en konden bijspringen terwijl ik de Golf probeerde te tillen terwijl de brug langzaam aan 1 kant door de spindel zakte.... :rolleyes: Was toch wel een paniekmomomentje, maargoed zoiets kan gebeuren en de brug had ook geen schuld gezien hij uit 1978 kwam. Ben allang blij dat ik er niet onder lag en dat de schade erg beperkt bleef aan een klein deukje in de dorpel en een scherm dat gekrenkt is wat toch al vervangen moest worden. Nu met mijn studentenbudget sparen voor een nieuwe hefbrug die er komt als mijn vader naar de nieuwe loods overgaat. De oude heeft een andere hobby'er overgenomen die hem heeft gerepareerd en er erg blij mee is. Zelf was ik het vertrouwen er in kwijt.

De schade:
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20160918_142218_zpsfahesmnd.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20160918_142218_zpsfahesmnd.jpg.html)

Wat er na een uurtje timmeren er weer zo bij hing: (ook gelijk een fotootje van de aangepakte originele remmen en de roest die van het scherm kwam)
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/IMG-20160919-WA0014_zpsiwwnmkar.jpeg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/IMG-20160919-WA0014_zpsiwwnmkar.jpeg.html)


Ik denk dat volgend jaar de 2 voorschermen er nieuw aankomen, dan is het weer een 100% harde Golf :icon_spin

Ook vind ik de historie erg leuk van de Golf en heb het instructieboekje, mapje, serviceplan en de folder uit de bouwmaand en het bouwjaar van de Golf gevonden op marktplaats.

Beetje opgepoetst:
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161103_134444_zpszqnfcnae.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161103_134444_zpszqnfcnae.jpg.html)

En nu weer verder met de bedrading! :D

Tjaap
03-11-2016, 14:05
gaaf project!

gti-er
03-11-2016, 20:01
Die Challenger... :cool:

Heerlijk zo'n 8 cilinder.
Maar een 6 cilinder is ook wel goed. :D

huinkroese
03-11-2016, 20:08
Schitterende understated kleur voor een Golf 1 met een R32 blok, te gekke sleeper!

The Skinnmeister
08-11-2016, 07:46
Schitterende understated kleur voor een Golf 1 met een R32 blok, te gekke sleeper!

+1 :D

gijs474
20-11-2016, 16:23
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :thumbup:

Een kleine update:

Bezig geweest met bedrading van de kachelmotor en het kachelhuis opgeknapt

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20160726_152129_zpszl9sjrko.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20160726_152129_zpszl9sjrko.jpg.html)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20160726_152110_zps69jnwe0n.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20160726_152110_zps69jnwe0n.jpg.html)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20160726_143402_zps9okqptc8.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20160726_143402_zps9okqptc8.jpg.html)


De fans op de radiateur gezet, thermoschakelaar van een mk1 2 polig gemonteerd en start gemaakt met de bedrading (moet nog een stekker bestellen)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161019_145325_zps3zlest1v.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161019_145325_zps3zlest1v.jpg.html)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161019_145212_zpsd6jstlli.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161019_145212_zpsd6jstlli.jpg.html)


Ook nette een middenconsole van een 78'er GTI op de kop kunnen tikken :D

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161109_142228_zpsqjgnrkpc.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161109_142228_zpsqjgnrkpc.jpg.html)

Alleen zoals op de foto te zien waren de lensjes een beetje dof, en de sier-ringen van de metertjes niet meer mooi.

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161114_194056_zpsjmttjy8g.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161114_194056_zpsjmttjy8g.jpg.html)

En even opgepoetst:

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161114_195634_zpscyxzhfmz.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161114_195634_zpscyxzhfmz.jpg.html)

Na het zandstralen, spuiten en weer in elkaar zetten zien ze er weer zo uit:
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161114_193921_zpsvw9whbl3.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161114_193921_zpsvw9whbl3.jpg.html)

Blij met het resultaat!


Dan had ik al een tijdje een probleem waar ik slecht uit kwam, de achteruitrijschakelaar voor elkaar krijgen... De steun van de 02J versnellingsbak in een MK1 zit namelijk best dicht op de schakeltoren, precies waar de schakelaar zit. Ik wilde de steun niet uitslijpen/verzwakken. Na veel vergelijk van sensoren ben ik uitgekomen op een schakelaar van een Golf 2. Deze schakelaar is mooi kort en had een simpele aansluiting die je kunt afknippen. Na het afknippen van de aansluiting, hier 2 draadjes op gesoldeerd, weer volgegoten met lijm en beschermd met 3 lagen krimpkous.

En toen passen.....
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161114_160810_zpspk5j7nfx.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161114_160810_zpspk5j7nfx.jpg.html)

Krap maar hij past! En hij doet het ook nog! Wat wil de mens nog meer? :rolleyes:
Mocht er iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen, stuur maar een berichtje. :thumbup:

Volgende punt: Remmerij

Ook al is alles nieuw van de standaard remmen, dit stond me toch nog niet aan en denk dat de RDW dit ook niet graag ziet. Zeker met zo'n logge motor wilde ik iets beters. De Porsche Boxter upgrade ziet er fantastisch uit, maar ik wil toch wel laag rijden en dan moest je je wielen naar buiten spacen... Geen optie dus jammer genoeg.

Ik had uit mijn Arosa/Lupo tijd nog een setje G60 remmen liggen, en dit is ook een redelijk makkelijke/goedkope swap.

Dus:
*Klauwen gezandstraald, gereviseerd met nieuwe cupjes, keerringen, ontluchtingsnippels enz. enz.
*Setje adapters van Epytec besteld
*Brembo remblokken besteld
*Setje schijven van een Golf 2 280mm G60 slotted en drilled uit Engeland besteld

Schijven worden nog in de zinkspray gezet en moet nog een mooie kleur voor de klauwen verzinnen. Denk nu aan gewoon zilver... Iemand nog leuke ideeën? :)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161115_134136_zpsbntnty2h.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161115_134136_zpsbntnty2h.jpg.html)

Ik twijfel nog over of ik achter op schijven zal overstappen... Zie namelijk met alle opties door de bomen het bos niet meer :confused: en of het het waard is qua remprestaties... Iemand die ervaringen wil delen misschien? :thumbup:

Dat was hem weer voor nu!

Mark_MK1
20-11-2016, 19:17
Schijven achter zijn niet per se beter. Ik heb ze ook, maar vergeleken met mijn oude trommels voel ik niet veel verschil eerlijk gezegd.

Welke kleurcode heeft de golf? Mijne is ook geel en lijkt er verdomd veel op :D

Putje
20-11-2016, 21:27
Ik rijd ook gewoon met g60 remmen voor en achter met trommels. Vind ik prima.
Schijven achter kan altijd nog, is niet heel veel werk

gijs474
21-11-2016, 13:16
Schijven achter zijn niet per se beter. Ik heb ze ook, maar vergeleken met mijn oude trommels voel ik niet veel verschil eerlijk gezegd.

Welke kleurcode heeft de golf? Mijne is ook geel en lijkt er verdomd veel op :D


Ik rijd ook gewoon met g60 remmen voor en achter met trommels. Vind ik prima.
Schijven achter kan altijd nog, is niet heel veel werk


Hmm dan laat ik het nog wel even voor nu, even kijken wat hij in de rembank gaat doen... Rijden jullie met de mk2 of mk4 klauwen achter? Heb gelezen dat de mk2's snel vast gaan zitten namelijk.

Kleurcode is LA1D met de naam Lemonbelb :D

Ze lijken idd verdacht veel op elkaar :cheers:

yuli
21-11-2016, 13:37
Ik sluit me aan bij de ervaringen Mark en Putje. Ik heb ook schijven achter geplaatst met G60 remmen. Je bent al snel 1000 Euro lichter (als je alles opteld wanneer je het nieuw en gepoedercoat wil) en je krijgt er weinig voor terug.

Pewi Vwteam
22-11-2016, 06:35
Wil je het makkelijk en goed doen. Tik een setje van ibiza cupra 20vt op de kop. Mooie vaste lagers allu remklauwen (ook al willen die ook echt wel vast gaan zitten.

Rick
22-11-2016, 10:42
Schijven staan wel wat professioneler. Als je een open wiel pakt staat het in mijn ogen wat suf. :)

René
22-11-2016, 20:10
Netjes met die bedrading zo :thumbup:

Mark_MK1
23-11-2016, 06:19
Hmm dan laat ik het nog wel even voor nu, even kijken wat hij in de rembank gaat doen... Rijden jullie met de mk2 of mk4 klauwen achter? Heb gelezen dat de mk2's snel vast gaan zitten namelijk.

Kleurcode is LA1D met de naam Lemonbelb :D

Ze lijken idd verdacht veel op elkaar :cheers:

Zelfde kleurcode :thumbup: , helaas staat die van mij niet zo mooi in de lak :redface: Ik heb ook nog nooit een andere golf gezien met deze kleur behalve die van mij.

Ik heb idd mk4 klauwen met rvs gevlochten remleidingen.

René
23-11-2016, 08:13
Jaaaaren geleden had Hajee hier op het forum ook zo eentje in die kleur:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/6/6/p10100085bv.JPG

Mark_MK1
23-11-2016, 13:14
Jaaaaren geleden had Hajee hier op het forum ook zo eentje in die kleur:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/6/6/p10100085bv.JPG
mooi ding, ik wil ook ooit eens smalle bumpers er op :rolleyes:

gijs474
23-11-2016, 16:33
Leuk!
Het valt me op dat het een lastige kleur is om op de foto te zetten, de ene keer is het vaal geel, en en de andere keer staat hij er als Caterpiller geel op :rolleyes:

En bedankt voor de input qua schijfremmen achter :thumbup:

gijs474
13-12-2016, 16:16
Oke vraagje,

Het koelvloeistofreservoir is me echt een doorn in het oog na veel moeite om alle draden, accu enz. uit de motorruimte te halen. Hij kost namelijk veel ruimte en het is gewoon geen mooi ding. :rolleyes:

Nu heb ik na enig speurwerk een heel aantal swaps gezien die gebruik maken van een "Radiator hose filler"...

https://www.google.nl/search?q=radiator+hose+filler&espv=2&biw=1920&bih=925&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjC4rrMuvHQAhVqJsAKHf86Aj0Q_AUIBygC

https://www.google.nl/search?q=radiator+hose+filler&espv=2&biw=1920&bih=925&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjC4rrMuvHQAhVqJsAKHf86Aj0Q_AUIBygC#imgrc=7gvedIuFvT0HxM%3A

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Lijkt me namelijk dat als je koelvloeistof warm wordt en op druk komt, er geen ruimte is voor het uitzetten hiervan?

Het lijkt me in ieder geval voor het aanzicht een mooie oplossing maar het moet natuurlijk wel werken en niet de koppakking eruit persen

SciroccomTDI
13-12-2016, 16:47
Koppakking er uit persen gaat niet, want die " hose filler" heeft net zo goed een dop, die bij 1 bar of wat dan ook opengaat. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Heb je al eens gekeken naar radiateurs met aangebouwde expansietank?

http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1yIQ_HVXXXXaIXpXXq6xXFXXXC/custom-aluminium-legering-radiator-voor-golf-mk1-caddy-scirocco-gti-spec-1-6-1-8.jpg

gijs474
13-12-2016, 23:21
Koppakking er uit persen gaat niet, want die " hose filler" heeft net zo goed een dop, die bij 1 bar of wat dan ook opengaat. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Heb je al eens gekeken naar radiateurs met aangebouwde expansietank?


Heb je gelijk in inderdaad!

Radiateur met expansietank is de zeker een optie, maar de huidige rad past precies in het front op dit moment dus dat is een beetje de last resort... :thumbup:

gijs474
15-01-2017, 14:09
Te lang geen update gedaan, maar niet stilgezeten. Realiseer me elke keer als ik dit wil updaten dat er toch echt te weinig foto's gemaakt worden. :screwy:

Wat onderdeeltjes gekocht, Bedankt VW-Wobshop :thumbup: :)
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20161219_201607_zpspyjqozf9.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20161219_201607_zpspyjqozf9.jpg.html)

Waaronder een originele volkswagen sleutel met bijpassende sleutelhanger (foto in de Jumbo)
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20170112_163002_zpsurlylon6.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20170112_163002_zpsurlylon6.jpg.html)

Andere versnellingsbaksteun aan de onderzijde, de oude stond me niet aan en kwam erg laag uit. http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161114_151812_zpsixzjxgok.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161114_151812_zpsixzjxgok.jpg.html)

En gemonteerd, moet nog even kijken hoe dit rubber het vol gaat houden. Misschien overstappen op een PU als de motor toch teveel beweegt.
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/20161125_154748_zpslhyhtexh.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/20161125_154748_zpslhyhtexh.jpg.html)

Oliekoeler helemaal uit elkaar gehaald, opgefrist, boutjes gepolijst enz.
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/IMG-20161225-WA0007_zpszjoj1qar.jpeg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/IMG-20161225-WA0007_zpszjoj1qar.jpeg.html)

Ruitenwissermechaniek ook aangepakt, maar daar ben ik de foto van kwijt.
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20161222_145632_zpsyh5ewepc.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20161222_145632_zpsyh5ewepc.jpg.html)

Dynamat geïnstalleerd als isolatie op de vloer, tapijt gereinigd en er weer in gelegd. Toch wel lekker als zoiets er weer in kan :D
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/IMG-20161228-WA0004_zpsqzzfszaa.jpeg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/IMG-20161228-WA0004_zpsqzzfszaa.jpeg.html)
Let niet op de losse draadjes en de losse centerconsole.

Toen was het tijd om te gaan verhuizen, het bedrijf van mijn vader wordt verkocht en hij gaat verhuizen naar een nieuwe plek. Heb hier mijn hele leven doorgebracht, dus was toch wel even raar om alles te verhuizen. Het is echter wel hoog tijd want de loods is erg vochtig, en heeft de temperatuur die het buiten ook is. (Wat in de winter toch wel erg koud is).
De nieuwe locatie wordt echter erg mooi, het is voor mij 20 minuten minder reizen vanuit huis en het is goed verlicht, verwarmd en droog. Big thanks naar mijn vader dat ik ook in de nieuwe loods een stukje mag gebruiken!

De Golf was jammer genoeg nog niet waardig voor de weg dus met een transporteur de Golf die kant op gebracht.

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20170106_121124_zps0ypzkhrp.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20170106_121124_zps0ypzkhrp.jpg.html)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/20170106_121153_zpszr3evpnp.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/20170106_121153_zpszr3evpnp.jpg.html)

En nu staat hij in zijn nieuwe onderkomen, waar alle kratten nog uitgepakt moeten worden. Ga dat morgen even doen. :)
http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Mobile%20Uploads/1ccd3938-55e9-4c09-9caf-69bb27680bf2_zpstqn4tp7w.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Mobile%20Uploads/1ccd3938-55e9-4c09-9caf-69bb27680bf2_zpstqn4tp7w.jpg.html)

Bedankt,
Gijs

gijs474
15-01-2017, 15:06
Dan heb ik nog wel een probleem wat nog niet wil lukken om op te lossen jammer genoeg. :rolleyes:

Al direct na de aankoop kwam naar voren dat er een aantal hardnekkige storingen in zitten waardoor de motor niet goed loopt. Het gaat namelijk om een BFH motor (Porsche Cayenne en Golf mk4) en schijnbaar een BUB kabelboom die aangepast is. (Audi, Golf mk5 enz.)

De volgende dingen heb ik toen geprobeerd:

- Eerst kreeg ik het advies om te beginnen met een nieuwe ECU omdat deze kapot scheen te zijn vanwege een foutcode: 18018 - Internal Control Module P1610 - 008 - Memory Check Sum Error.
Dit kon ik me voorstellen en via iemand op het forum een BUB ECU krijgen voor een mooie prijs, werkte echter niet en bleven dezelfde storingen er in zitten.

- Toen kon ik me voorstellen dat een BFH motor en een BUB ecu niet met elkaar kunnen werken, er zit namelijk 9PK en 5 jaar verschil tussen de beide motoren. Via de VAG groep kostte een nieuwe ECU ongeveer 1200 euro. Dat was een beetje een dure gok, dus via Ebay in Amerika een ecu gevonden met precies dezelfde code als dat ik heb (YESS!!!).
Verkoper in Amerika was top, en heeft het dezelfde dag nog verstuurd locally. Nu nooit problemen gehad met PostNL maar ze waren mijn pakketje met de ECU kwijtgeraakt wat toch wel vervelend was...

Gelukkig kwam 2 weken later toch het pakketje boven water bij de lokale Jumbo waar hij onder een ander Track&Trace nummer lag. Dus heel blij dat hij toch nog binnen is gekomen! :D
Immo uitgeprogrammeerd, maar jammer genoeg toch weer dezelfde storingen. En loopt even slecht.

- Verder zoeken dus! :rolleyes:


Als ik hem uitlees met VCDS dan komen de volgende storingen naar voren:

- 16420 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit
P0036 - 004 - Malfunction / Open Circuit - Verklaring: deze zit er niet meer in, gebruik alleen de voorste 2 lambda's

- 16831 - Control Circuit for EVAP Vent Control
P0447 - 004 - Open Circuit

- 18022 - MIL Control Circuit
P1614 - 008 - Implausible Signal

- 18018 - Internal Control Module
P1610 - 008 - Memory Check Sum Error Zat dus ook in de 1e BFH ECU

- 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 004 - Implausible Signal

- 17070 - ECM Power Relay Control Circuit
P0686 - 002 - Short to GND - Intermittent

- 17069 - ECM Power Relay Control Circuit
P0685 - 004 - Open Circuit - Intermittent

- 17933 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
P1525 - 004 - Electrical Malfunction Normaal komt de Exhaust cam er ook in

- 17044 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank 1)
P0660 - 004 - Elect. Malfunction

- 18832 - EVAP Leak Detection Pump Control Circuit
P2400 - 004 - Malfunction

- 16797 - Secondary Air Injection System Valve (N112)
P0413 - 004 - Open Circuit

- 18325 - Relay for Coolant After-Run (J151)
P1917 - 004 - Open Circuit

En er zijn ook nog een paar storingen van componenten die er niet meer in zitten, maar dat spreekt wel voor zich.

Dit zijn allemaal storingen waar ik me van kan voorstellen dat hij er niet lekker van gaat lopen, nu heb ik de bedradingsschema's van de BFH en de BUB naast elkaar gelegd (Het was zaterdagavond en de vriendin was ziek) en ga ik de volgende bedrading eerst controleren:

Dit wat betreft de positionering van de nokkenassen. (De 2 hallgevers en de verstellers zelf.)

• BFH (Motor)

o N205 (Inlet camshaft control valve 1)
Pin 1: Zwart/Paars, massa
Pin 2: Blauw/Bruin, T121/115
o N318 (Exhaust camshaft control valve 1)
Pin 1: Zwart/Paars, massa
Pin 2: Grijs/Blauw, T121/120
o G40 (Hall sensor 1 Links op motor)
Pin 1: Paars/Rood, T121/98
Pin 2: Paars/Bruin, T121/86
Pin 3: Bruin/Blauw, Massa 220
o G163 (Hall sensor 2 Rechts op motor)
Pin 1: Paars/Rood, T121/98
Pin 2: Blauw/Rood, T121/87
Pin 3: Bruin/Rood, Massa 220

• BUB (Kabelboom)

o N205 (Inlet camshaft control valve 1)
Pin 1: Blauw/Rood, D181 massa (?)
Pin 2: Paars/Wit, T121/115
o N318 (Exhaust camshaft control valve 1)
Pin 1: Blauw/Rood, D181 Massa (?)
Pin 2: Paars/Blauw, T121/120
o G40 (Hall Sensor 1 Links op motor)
Pin 1: Zwart via con. Naar paars/rood T121/98
Pin 2: Wit/paars, T121/86
Pin 3: Bruin/Blauw, 220 massa (?)
o G163 (Hall sensor 2 rechts op motor)
Pin 1: Zwart via con. Naar paars/rood T121/98
Pin 2: Groen/paars, T121/87
Pin 3: Bruin/Blauw, 220 massa (?)

Dan voor de EVAP Purge Control Valve (N80)
- BFH Motor
Pin 1: Blauw/Geel, Massa
Pin 2: Paars/Rood, T121/64
- BUB motor
Pin 1: Blauw/Rood, D181 massa (?)
Pin 2: Paars/Rood, T121/64

Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit

- BFH
Bij BFH niet gevonden
- BUB
Pin 1: Blauw/Rood, D181 Massa (?)
Pin 2: Paars/Rood, T121/64

Secondary Air Injection System Valve (N112)

- BFH motor
Pin 1: Blauw/Geel, Massa
Pin 2: Bruin/Geel, T121/44
- BUB
Niet gebruikt in BUB boom (?)



Nu kwam ik het volgende tegen in het BUB schema:

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/Schema%20probleem_zpscxgkbsk7.png (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/Schema%20probleem_zpscxgkbsk7.png.html)


In rood omcirkeld zijn het grootste aantal storingen die ik heb en in blauw omcirkeld zijn de punten waar ze naar toe gaan. Ik heb dus het gevoel dat er iets mis gaat bij dat punt D181.

Nu ben ik niet helemaal thuis in de VAG schema's, dus haak hier een beetje af, maar volgens mij zou die 87a een pootje moeten zijn van een relais? Dat zou namelijk ook kunnen ivm de foutcode op het relais J271.

Sorry voor het lange bericht maar misschien heeft iemand iets aan de verschillende pinnetjes en mocht iemand nog een idee hebben dan is echt alle hulp welkom! :thumbup: :thumbup:

Bedankt!
Gijs

Bartaggio
16-01-2017, 13:42
Als ik een gok moest doen, zou ik zeggen dat je ECU te weinig stroom krijgt/kabels van het relay niet correct aangesloten zijn.

Vooral ook omdat deze fouten getoond wordt.

- 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 004 - Implausible Signal

- 17070 - ECM Power Relay Control Circuit
P0686 - 002 - Short to GND - Intermittent

- 17069 - ECM Power Relay Control Circuit
P0685 - 004 - Open Circuit - Intermittent

Ik mag aannemen dat de accu wel genoeg stroom uitgeeft? :)

Zo ja, even meten wat je als qua voltage meet op de pinnen van het relay en waar ze precies naartoe gaan.

Om de ECU uit te sluiten zou je natuurlijk ook hem even in een test opstelling uit kunnen lezen.

http://i682.photobucket.com/albums/vv186/covunimotorsport/R32-4MOpinout.jpg

Rallye-VR6t
16-01-2017, 20:49
Die baksteunrubber had ik met mijn G60 destijds in 3 weken veranderd in kauwgom.
Ook die van een Nissan Patrol past maar is niet veel beter.

Pas het maar aan, anders scheurt je uitlaat om de haverklap.
Misschien dat er iets van clausvonessen voor te krijgen is?

gijs474
16-01-2017, 22:49
@ Bartaggio Bedankt voor de hulp en goed punt, ben nog even verder gegaan in het schema en vooral die code's komen van zekering F38 op Fuse panel B met pin 87A... Wat zoals je zegt voeding van de ecu is. Accu is inderdaad gewoon op spanning

De testopstelling ziet er goed uit! Eerst maar eens meer in verdiepen. :thumbup:

@Rallye-VR6t

Dan zal deze dat ook wel gaan doen... Thanks voor de waarschuwing :cheers:


Vandaag jammer genoeg geen tijd gehad om alles door te meten, maar wel het meeste ingericht op de nieuwe plek. :D http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/5bd7cb19-e5cd-4bbf-9ad0-d5338002774b_zpso8betgnz.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/5bd7cb19-e5cd-4bbf-9ad0-d5338002774b_zpso8betgnz.jpg.html)

http://i280.photobucket.com/albums/kk173/gijs474/00a396e7-ddcb-4944-b2ad-e5d9cd48f46b_zpselyg9gui.jpg (http://s280.photobucket.com/user/gijs474/media/00a396e7-ddcb-4944-b2ad-e5d9cd48f46b_zpselyg9gui.jpg.html)



Moet alleen nog wat electra bij de werkbank aanleggen, wielsets opbergen en een goede plek vinden voor het lasapparaat en de krik.
Het was nu al een genot om niet in -5 te hoeven werken :D

gijs474
13-03-2017, 20:56
Jammer genoeg is er wat mis gegaan bij de hostingsite en werken de meeste van de foto's niet meer en heb daardoor originelen ook niet meer. Ik zal nog proberen meer linkjes te herstellen de komende tijd..

Het project heeft een tijdje stil gestaan omdat ik graag eerst de storingen er uit wil hebben voordat ik verder ga.

Na dagenlang en een hele hoop avonden te meten zonder een stapje verder te komen moest ik toch maar accepteren dat ik hier zelf niet uit ga komen... :dunno:

Toch maar de trots op zij zetten....

Vandaag hulp gezocht bij een bekend bedrijf hier op het forum met een aantal fantastische projecten. (Mocht mijn Golf half zo mooi worden als zijn projecten dan zou ik er al voor tekenen)
Super ontvangen, binnen de eerste minuut waren al mijn twijfels weg en kom me wel voor mijn hoofd slaan waarom ik dit niet eerder had gedaan. :rolleyes:

Na een leuk gesprek afgesproken dat de Golf de 24e daarheen gaat voor storingsdiagnose.

Ik zal tzt nog een complete update schrijven met foto's en het hele verhaal, we hebben er weer zin in!

Tjaap
14-03-2017, 11:02
zonde van de fotos ja, misschien beter hier uploaden.

gijs474
26-03-2017, 19:12
Update!

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, naar Dutchbuild!

Donderdagavond een autoambulance gehuurd, Golf opgeladen en vastgezet.
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/HUE2UD.jpg (https://imageshack.com/i/poHUE2UDj)

Vrijdag om 6:30 met mijn vader verzameld bij de zaak en samen richting Lunteren. Na een soepele reis zonder file rond half 9 aangekomen bij een hele hoop weilanden en bij de mooie werkplaats van Wilco. Super hartelijk ontvangen en het vertrouwen was er meteen!

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/62aJ5k.jpg (https://imageshack.com/i/po62aJ5kj)

(Heb verder geen foto's gemaakt van binnen omdat ik me kan voorstellen dat eigenaren van auto's die daar staan dat liever niet op de achtergrond hebben)

Maar wat een projecten staan daar zeg, je kunt er wel de hele dag spenderen en kwijlen. Op foto's zijn ze mooi, maar in persoon komt het vakmanschap pas echt tot zijn recht.

Maargoed, mijn (heel erg bescheiden in vergeleken met de andere auto's die daar staan) projectje stond er ook nog. De heren zijn er meteen in gedoken en er zijn een aantal dingen aan het licht gekomen die met een grote kans de oorzaak zijn van mijn problemen. Problemen met 2 van de 3 ecu's, kabelboom en jammer genoeg ook de motor.
Was even slikken om de problemen aan te horen, maar de basis is gelukkig goed en ben erg blij dat er überhaupt dingen naar voren zijn gekomen, en niet dat het hele project F.U.B.A.R. is. :tongue:

Maargoed, problemen zijn er om opgelost te worden en het plan van aanpak is er.

De eerste stap:
De kans is groot dat de motor niet (meer) op tijd staat. Dit zou verklaren dat er steeds nokkenasstoringen in komen na een tijdje en hij beroerd begint te lopen. Ook is de kans groot dat de geleiders niet van originele kwaliteit zijn.

Dus de beslissing gemaakt om de motor er uit te halen en de ketting te gaan vervangen door 1 van originele kwaliteit.

Komende dinsdag heb ik een dagje vrij van school en gaat de motor er uit om dan tzt de ketting bij Dutchbuild te laten vervangen. Zou het zelf wel kunnen proberen maar dan weet ik nog niet of het goed is.

Geluk bij een ongeluk, nu kan ik ook meteen de afwerking van de motor aanpakken. :)
Nu nog eens nadenken over een mooie kleurencombinatie van motor en bak... Zit te twijfelen over matzwart met gepolijste/nieuwe boutjes of zilvergrijs.

Heren bij Dutchbuild, alvast heel erg bedankt voor het meedenken, de leuke dag en de super service. :thumbup: :thumbup:

Ohja en bonusfoto van het varkentje bij de buren :D
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/YXFPUL.jpg (https://imageshack.com/i/pnYXFPULj)

skywalker38
26-03-2017, 20:39
Dit gaat zeker goed komen,dat is ook de reden dat mijn auto bij hem staat

The Skinnmeister
27-03-2017, 12:06
Mooi dat je er al wijzer bent geworden.

gijs474
29-03-2017, 15:20
Dit gaat zeker goed komen,dat is ook de reden dat mijn auto bij hem staat

Heb je auto even mogen bekijken, mooi project en je bent al een heel eind!

Mooi dat je er al wijzer bent geworden.
Inderdaad erg prettig :thumbup:

gijs474
29-03-2017, 15:21
Gisterochtend begonnen om de motor er uit te halen met een collega. Op ons gemak de motor kaal gemaakt, assen enz. eruit en rond 1 uur lag hij er keurig en heb belangrijkst, onbeschadigd naast :D

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/hMKoaz.jpg (https://imageshack.com/i/pmhMKoazj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/eZQAM7.jpg (https://imageshack.com/i/pneZQAM7j)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/gtsv88.jpg (https://imageshack.com/i/pngtsv88j)

Toen tijdens de lunch Dutchbuild even gebeld met de vraag wanneer het uitkwam om de motor even te brengen... En hij kon er meteen heen! :eek:

Dus dat was even omschakelen, snel de bak, kettingkappen, klepdeksel en thermostaathuis er af gehaald, schoongemaakt, achterin de auto gezet, vastsjorren en de weg op gegaan.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/zYHcJ7.jpg (https://imageshack.com/i/pozYHcJ7j)

Rond een uur of 4 aangekomen bij Wilco. Was veel te gezellig waardoor we te laat weg zijn gegaan en precies in de spits kwamen. Uur te laat bij een afspraak waar we moesten zijn, maargoed... Voor een goed doel :D :D

Morgen een begin maken aan het netjes maken van de versnellingsbak, aanbouwdelen enz. Twijfel nog steeds over de kleurcombinatie. Heb antraciet, zilvergrijs en matzwart als optie voor alle delen.

Inspiratie is welkom!

gijs474
02-04-2017, 19:23
Afgelopen donderdag begonnen met het kaaltollen van de losse onderdeeltjes omdat dit toch nog niet helemaal mooi was gedaan en de verf er al af aan het vallen was.

Motorsteunen en kleppendeksel gedaan en toen begonnen aan de versnellingsbak.

Gelukkig het dekseltje van de 5e versnelling er af gehaald want daar kwam dit vanuit tevoorschijn:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/923/AA4Gz5.jpg (https://imageshack.com/i/pnAA4Gz5j)

Beetje met de magneet aan het rondroeren geweest en bleef er maar metaal uithalen. :angryv:

Gelukkig heb ik met dank aan "Overengineering" hier op het forum nog 2 02j versnellingsbakken liggen. een EBJ en een EGV waarvan de staat onbekend is en dus onderdelen van kan gebruiken.

Eerst voor de zekerheid een oude uit elkaar gehaald voor het vertrouwen, en toen mijn eigen. Bij de ingaande en uitgaande as aangekomen en toen kwam dit te voorschijn:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/922/Ai15lo.jpg (https://imageshack.com/i/pmAi15loj)


Daar is het naaldlagertje dus overleden en heeft het tandwiel lopen frezen. Nummer 9 in de afbeelding:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/923/xme78R.png (https://imageshack.com/i/pnxme78Rp)

Gelukkig zo er achter gekomen en niet op de snelweg met vrienden. :rolleyes:

Morgen eens beter kijken naar de schade en onderdelen bestellen. Sowieso een nieuw lagertje en bouten voor het differentieel in plaats van de klinknagels.

ewcaddymk1
02-04-2017, 19:30
Idd mooi op tijd gezien, zeker nu het blok toch nog niet klaar is.
Mooi tijd voor zulke dingen

The Skinnmeister
03-04-2017, 12:08
Dat is idd op tijd :eek:

gijs474
12-04-2017, 19:24
Gisteren een berichtje gekregen van Wilco met een hele hoop foto's en uitleg.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/sUmnby.jpg (https://imageshack.com/i/pnsUmnbyj)

De lijn van in de nokkenassen horen gelijk te staan en de linker stond dus een mooi stuk van tijd af. Ook stond de tussenas 180 graden verkeerd waardoor je schijnbaar de nokkenassen ook niet op tijd krijgt. Gewoon verkeerde montage geweest dus! :shake:

Voor de zekerheid is alles vervangen, krukaskeerring, spanners, geleiders, ketting en boutjes voor de deksels. En alles staat nu mooi op tijd!

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/2L7K2U.jpg (https://imageshack.com/i/pm2L7K2Uj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/epvqPz.jpg (https://imageshack.com/i/poepvqPzj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/ikBBpn.jpg (https://imageshack.com/i/pnikBBpnj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/8pgDDa.jpg (https://imageshack.com/i/pm8pgDDaj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/XbvMRm.jpg (https://imageshack.com/i/poXbvMRmj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/Hs63EH.jpg (https://imageshack.com/i/pnHs63EHj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/Ui6ngO.jpg (https://imageshack.com/i/pnUi6ngOj)

Dat was de studiefinanciering voor deze maand weer, maar zeker dubbel en dwars waard. :lmao: :cheers:

Gout
12-04-2017, 19:44
Heey Gijs , denk dat ze verder moeten zoeken want ketting stond optijd
Heb ook gewoon het speciale gereedschap hier voor en het is niet de eerste keer dat ik een ketting vervang.......

Zie ook op de foto's dat je de motor vervoerd zonder de kettinghuis erop waardoor je de bovenste ketting ook niet meer op spanning heb staan omdat de spanner er niet in zit waardoor die dus ook van tijd af schiet

DutchWilco
12-04-2017, 19:54
Heey Gijs , denk dat ze verder moeten zoeken want ketting stond optijd
Heb ook gewoon het speciale gereedschap hier voor en het is niet de eerste keer dat ik een ketting vervang.......

Zie ook op de foto's dat je de motor vervoerd zonder de kettinghuis erop waardoor je de bovenste ketting ook niet meer op spanning heb staan omdat de spanner er niet in zit waardoor die dus ook van tijd af schiet


Hij stond in de oude situatie niet op tijd en had je pas goed kunnen zien als je er bij had gestaan en snap niet hoe je dit zo maar kan roepen zonder de overige punten te hebben gezien ;)

Er is maar 1 foto geplaatst van dat hij van zijn tijd af is, en de rest is van de nieuwe situatie ;)

Heb alles vanaf het begin klaar moeten maken en was duidelijk van zijn tijd af. De tussenas zat zelfs een kwart-slag verdraaid en overal stonden strepen op getekend en gekrast waardoor het al snel duidelijk was dat deze ook niet op de juiste manier was gemonteerd.

Gout
12-04-2017, 19:59
Dat was de oude stand waar die op stond voordat ik het demonteerde
Tussenas kan er maar op 1 manier op zover ik weet ?

Heb er nog een foto van toen ik de onderste ketting had gemonteerd
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12800364_10154005270468934_6641214415559144480_n.jpg?oh=3185c506e85829e8a75d875129f6cbd3&oe=5953CAC8

Begrijp me niet verkeerd hoop dat het probleem word opgelost en verder geen slechte bedoelingen
Geloof ook wel dat jij het probleem vind als ik naar je projecten allemaal kijk en hoop ik ook voor Gijs

Alleen was er eerst ook geen fout met de nokkenassen maar met rare foutcode vandaar dat ik de kabelboom verdacht aangezien ik deze niet zelf heb gemaakt ( ook omdat ik daar geen kaas van heb gegeten......)

giuliettaevo
12-04-2017, 20:15
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7255642-MK4-R32-with-Mk5-R32-engine#/topics/7255642?page=1.

http://www.r32oc.com/topic/40441-r32-engine-codes-and-information/

Misschien nuttige info?

DutchWilco
12-04-2017, 20:25
Dat was de oude stand waar die op stond voordat ik het demonteerde
Tussenas kan er maar op 1 manier op zover ik weet ?

Je kan niet zomaar gaan aftekenen, krassen een ketting er af halen en de nieuwe er op zetten.

Het is belangrijk om de officiële handleiding te volgen zoals VW dat ook heeft staan in Elsa-win, want gaat anders snel mis (niet lullig bedoeld)

Na 3 computers te hebben uitgeprobeerd die er bij zaten, bleek er maar 1 in orde te zijn, die andere 2 zijn gesneuveld door de persoon die deze vrij heeft willen maken.

Hij liep niet goed, gaf alle foutcodes die wijzen op de ketting die niet op tijd staat, alles losgehaald en klopte idd niet.

We zullen zien wat hij doet als hij weer gestart kan worden :)

Gout
12-04-2017, 20:33
Heb al een tijdje een handleiding liggen van de wittebrug ( vw dealer )

Onder staat die op tijd en boven in heb ik gewoon de blokeerplaat er voor , ketting gemonteerd erna de krukas gedraaid en de plaat weer kunnen monteren

Vandaar mijn twijfels hier over maar goed hoop het dat ik toch ergens de fout heb gemaakt voor Gijs en dat het probleem hierin zat !!

DutchWilco
12-04-2017, 20:38
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7255642-MK4-R32-with-Mk5-R32-engine#/topics/7255642?page=1.

http://www.r32oc.com/topic/40441-r32-engine-codes-and-information/

Misschien nuttige info?

Ik snap niet helemaal waarom er zo gereageerd word.

Deze Man kwam bij ons voor een diagnose omdat er problemen waren en die waren er inderdaad.

Dit was er 1 van en moet nu in orde zijn.

Daarna is er nog meer te doen, maar zal Gijs wel weer gaan plaatsen als het zo ver is :)

DutchWilco
12-04-2017, 20:45
Heb al een tijdje een handleiding liggen van de wittebrug ( vw dealer )

Onder staat die op tijd en boven in heb ik gewoon de blokeerplaat er voor , ketting gemonteerd erna de krukas gedraaid en de plaat weer kunnen monteren

Vandaar mijn twijfels hier over maar goed hoop het !!


Ik twijfel nu minder omdat dit na de montage niet meer zo te controleren is.
Ik heb Elsawin en is het enigste programma naast ETKA wat origineel van VW is.

Helemaal onder aan staat dat na de montage, de krukas 4x rond gedraaid dient te worden, en dat de montage/controlepunten nooit weer op de zelfde plek uit zullen komen.

Dit komt oa doordat de nokkenasverstellers komen te verdraaien ten opzichte van de nokkenassen.

Tijdens de montage dienen deze nokkenasverstellers ook helemaal naar links gedraaid te worden om dan de ketting met koperen schakels op de juiste plek te kunnen monteren.

Omdat je dit vervelend vind, weet ik zeker dat je echt je best wel gedaan heb, maar deze auto had/heeft nog diversen problemen die opgelost dienen te worden helaas.

Ik doe dit werk in opdracht van Gijs en wil nergens tussen gaan stoken of naar iemand gaan wijzen en help hem om alles weer in orde te maken zodat hij straks zonder problemen kan gaan rijden.

We zullen het straks gaan meemaken en hoop dat ik de juiste diagnose heb gesteld :)

Gout
12-04-2017, 20:54
Ja de nokkenassen moet je ook terug draaien anders komen de merktekens ook niet overeen met het aantal schakels die er tussen moeten zitten , koperkleurige plaatjes is voor montage ( deze staan na het draaien niet meer op die positie )

Maar Lets hope it

giuliettaevo
12-04-2017, 20:58
Ik snap niet helemaal waarom er zo gereageerd word.


Gast, voel je niet meteen op je pik getrapt... :confused:

Ik las net in de vorige posts dat er sprake was van verschillende computers, kabelbomen en nokkenassensors e.d. door elkaar. Toevallig wist ik dat ik daar eens iets over gelezen heb en heb ik even die linkjes geplaatst. Gewoon uit behulpzaamheid dus.

DutchWilco
12-04-2017, 21:06
Gast, voel je niet meteen op je pik getrapt... :confused:

Ik las net in de vorige posts dat er sprake was van verschillende computers, kabelbomen en nokkenassensors e.d. door elkaar. Toevallig wist ik dat ik daar eens iets over gelezen heb en heb ik even die linkjes geplaatst. Gewoon uit behulpzaamheid dus.

Ben ook niet boos :D

Ik weet ook dat het goed bedoeld is en was zeker wel interessant om even door te lezen :thumbup:

Ik was alleen bang dat een eenvoudig probleem veel ingewikkelder zou gaan lijken hier door :)

Pewi Vwteam
12-04-2017, 22:29
Om ff in te springen alle ecu s heb ik vrij gemaakt! En ik wil je die porsche ecu s wel in orginele staat terug brengen, alleen zul je dan zien wilco dat ze dan nog checksum merrory error aan geven! Dit deden ze al voor ik er mee bezig ging. Ik controleer namelijk eerst de ecu voor ik er mee bezig ga om zulke uitspraken te voorkomen.

Pewi Vwteam
12-04-2017, 22:35
Oja dit heb ik toen der tijd zelfs bij danny als gijs gemeld. Dat deze fout er al in stond.

DutchWilco
12-04-2017, 23:29
Oja dit heb ik toen der tijd zelfs bij danny als gijs gemeld. Dat deze fout er al in stond.

Ik weet niet alle voorgeschiedenis en wat er allemaal afgesproken is enz en is voor mij eigenlijk ook niet zo belangrijk al klinkt dat misschien wat vreemd.

Wij krijgen hier een klant met auto die diverse problemen heeft en vraagt om een eerlijke en duidelijke diagnose om zo een plan van aanpak te maken.

Wij hebben geconstateerd dat 2 Cayenne ECU's niet in orde zijn, en is vanuit onze ervaringen het typische problemen die wij vaker zijn tegen gekomen voor als deze niet correct zijn vrij gemaakt. Vat dit aub niet persoonlijk op en is een diagnose die wij hebben gesteld zonder de voorgeschiedenis hier van te weten. De diagnose dat ze niet in orde zijn is in elk geval correct.

Ik heb Gijs belooft te helpen met het in orde maken van zijn auto zoals wij dat veel vaker doen en hebben gedaan voor mensen, maar word meestal niet over gesproken op een forum en zeker niet waar toevallig alle partijen elkaar weer tegen komen, er serieus aan hebben gewerkt, maar er toch problemen zijn omdat hij anders niet bij ons terecht zou zijn gekomen :)

Dat dit toevallig uitkomt op een forum waar alle partijen elkaar kennen is erg toevallig, maar ik kan en wil mij niet mengen in discussies als deze omdat ik dit zie als het passeren van mijn klant wat ik onprofessioneel vind.

Als er dingen te bespreken zijn over vooral de dingen die persoonlijk worden opgevat, wil ik daar nog wel over praten, maar dan gelieve buiten dit forum om.

Het is Gijs zijn project en doet het meeste werk zelf en zal vast wel weer wat gaan plaatsen voor als er weer wat nieuws is ;)

gijs474
13-04-2017, 10:02
@Gout Hey Danny, bedankt voor het meedenken! We gaan het allemaal zien wanneer hij er weer in zit. Misschien is hij versprongen nadat hij weg is gegaan bij jou, Misschien is hij versprongen tijdens het vervoeren. Nogmaals: We gaan het zien.

@ Pewi VWteam Hey Stefan, klopt. Aan jouw communicatie lag het niet, het was allemaal bekend en er zijn geen verhalen achteraf.

@Giuliettaevo Leuk om allemaal te lezen, ik heb er zeker dingen van geleerd. Bedankt!


Het is de fout van niemand en ik neem niemand iets kwalijk, ik ga uit van de eerlijkheid in de mens en ik heb zelf een onafgemaakt project gekocht waar uitdagingen in zitten. (Wel wat meer dan gepland maar dat kon niemand weten :thumbup: )
Ik wil gewoon verder met het project en heb vertrouwen in Wilco vanwege zijn kunde en omdat het mijn kunnen ver te boven ging/gaat.

Wanneer hij op kenteken staat, hoop ik in Poeldijk en Wijhe nog eens langs te mogen komen om hem te laten zien en een kop koffie voor de gezelligheid te drinken. :cheers:

Verder hou ik hier mijn voortgang bij zodat mensen het na kunnen lezen als ze dat leuk vinden.

The Skinnmeister
13-04-2017, 11:54
Er wordt iig goed aan gewerkt, en zie de updates graag verschijnen!!

yuli
13-04-2017, 12:44
Kijk hierom hou ik nou zo van volksforum. Hier wordt met een nette en professionele manier met elkaar omgesprongen. De reden waarom ik reeds 12 jaar geleden hier ben aangemeld (zonder oude koeien uit de sloot halen)

Dit gaat helemaal goed komen Gijs. Ik hoop de Golf te kunnen bewonderen op M.i.V.W dit jaar.

Pewi Vwteam
13-04-2017, 13:56
Ik vond de fouten ook erg vreemd wilco. Ik voel me hier ook zekers niet op aan gevallen. Denk meld alleen ff dat die fouten al in beide ecu s zaten. De cayenne s in dit geval. De bub ecu heb ik gijs ook geleverd en vrij gemaakt namelijk. Ik denk dat die porsche ecu s stukje communicatie mist van bak of boordnet regel apparaat. Wat overigens wel vreemd zou wezen dat deze storing dan naar boven komt.

DutchWilco
13-04-2017, 14:45
Ik vond de fouten ook erg vreemd wilco. Ik voel me hier ook zekers niet op aan gevallen. Denk meld alleen ff dat die fouten al in beide ecu s zaten. De cayenne s in dit geval. De bub ecu heb ik gijs ook geleverd en vrij gemaakt namelijk. Ik denk dat die porsche ecu s stukje communicatie mist van bak of boordnet regel apparaat. Wat overigens wel vreemd zou wezen dat deze storing dan naar boven komt.

Gelukkig maar, want is zeker mijn bedoeling niet :)

Ik zou zo ook even niet weten wat het probleem kan zijn met deze ECU's, maar we hebben een goede, terwijl dit eigenlijk ook wat vreemd is aangezien de ECU mk5 is en de motor technisch gezien een mk4 tenzij je de software hebt kunnen aanpassen naar de mk4, want word wel vaker gedaan?

Het gaat allemaal vast wel goed komen en we gaan vooral proberen om de mk1 weer zonder problemen te laten rijden zodat er weer wat kleur de weg op kan :)

v6freak
13-04-2017, 18:10
Leuk topic om te volgen, een R32 in een Golf1 staat al jaren op mijn to do lijstje.
Bij Wilco ben je aan het juiste adres, ik heb fijne ervaringen met Dutchbuild en ik weet zeker dat het goed gaat komen.


Dit gaat helemaal goed komen Gijs. Ik hoop de Golf te kunnen bewonderen op M.i.V.W dit jaar.

Welk MIVW?
Volgens mij komt er dit jaar geen MIVW of weet jij meer?

gijs474
18-09-2017, 09:45
Even afstoffen hier.

Er is een hele hoop gebeurd de afgelopen maanden en de storingen zijn allemaal opgelost door Wilco van Dutchbuild. Alle lof aan het doorzettingsvermogen aan hem en zijn team, zonder hem was het allemaal niet mogelijk geweest. Ook is de uitlaat en de bedrading daar afgewerkt. Dutchbuild, bedankt! :thumbup:

Dit was ook een mooi moment om alles aan te pakken wat betreft de ombouw, dus motor kaalgemaakt, opnieuw gespoten en alle aanbouwdelen gedaan.

http://i64.tinypic.com/bgdzpi.jpg


Versnellingsbak uit elkaar gehaald, 5e versnelling van een diesel erin om het toerental omlaag te brengen en ook netjes gemaakt. Motorsteun en baksteunen van Klaus Von Essen er in. (Metalen kapje en flenzen zijn later zwart gemaakt)

http://i63.tinypic.com/34zeudf.jpg

http://i63.tinypic.com/1z5ssxs.jpg

http://i67.tinypic.com/2d82c5k.jpg

http://i65.tinypic.com/21azlnl.jpg

http://i66.tinypic.com/2v2xqhe.jpg

http://i67.tinypic.com/2v11d6t.jpg

http://i65.tinypic.com/ipoygo.jpg

http://i66.tinypic.com/1zch2qs.jpg

Uitlaat van Powersprint met 2 dempers, pasgemaakt bij Wilco dus.

http://i67.tinypic.com/152jas9.jpg


Daarna alles afgebouwd qua interieur, remmen, wielen enz.

Velgen zijn gepolijste 16 inch A8 Winterfelgen met 195/45 16 Toyo's erop.

http://i65.tinypic.com/2ex4zrr.jpg

http://i68.tinypic.com/zkqzch.jpg

http://i67.tinypic.com/2w74jt1.jpg

http://i63.tinypic.com/2khis9.jpg

http://i64.tinypic.com/zt6ka0.jpg

http://i67.tinypic.com/25kn9c7.jpg

Eerste rondje om de zaak kunnen doen (inclusief een domme grijns die een dag duurde):

View My Video (http://nl.tinypic.com/m/jz9nwk/1)


Toen was hij ineens klaar voor de keuring, dus afspraak bij de RDW gemaakt in Almelo en vorige week donderdag er heen geweest met de Golf op de aanhanger. Hele aardige controleur gehad die normaal trucks deed en dit was zijn eerste auto die hij controleerde.
Na wat spannende momenten over de typegoedkeuring voor de aslast voorzijde, bleek ik nog 90 kilo over te hebben dus dat ging goed.
Qua techniek en inbouw complimenten gekregen van alle RDW mensen dus dat was erg leuk, na 1.5 uur alles uitzoeken stond was hij goedgekeurd met 2 jaar APK, 180KW en 870 kilo op kenteken. :D

http://i63.tinypic.com/34i09yu.jpg

http://i63.tinypic.com/25umc2h.jpg

http://i64.tinypic.com/23rlo3o.jpg

http://i64.tinypic.com/mbjseb.jpg


Nog een hoop kleine dingetjes doen en dan 15 oktober naar de eerste meeting: Cars and Coffee :drive:

Nogmaals: Zonder Wilco was dit alles niet gelukt en kan iedereen Dutchbuild 100% aanraden!

Mice
18-09-2017, 09:52
Prachtige auto, complimenten! :thumbup:

DutchWilco
18-09-2017, 13:08
Hoi Gijs,

Graag gedaan en heel erg goed om te horen dat je er weer plezier mee hebt, het is je gegund :thumbup:

Op het keuringsrapport las ik de text: Automatic

Normaal gesproken passen ze deze ook meteen aan indien anders, of is deze text alleen in het model-naam blijven staan misschien ?

Het uiteindelijke gewicht valt erg mee :)

v6freak
18-09-2017, 13:59
Wauw, wat super dat ie nu rijd en inmiddels ook op kenteken staat.
Kan niet wachten totdat er bij mij ook een 6 cilinder in lig :) .

Het gewicht valt ook reuze mee zeg, ruim 200 kg lichter dan mijn oude Golf2 R32
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij was mijn oude Golf1 Vr6 nog 100 kg zwaarder dan jouw R32. Komt vast goed van zijn plek :D
Supergeluidje ook natuurlijk.

Ik zou persoonlijk dat Porsche op de inlaat weghalen. Ik begrijp dat het van origine een Porsche motor is maar door deze inlaat zie je daar niets meer van.
Jammer dat de originele inlaat niet paste.

Veel plezier, eindelijk genieten na die tegenslagen. ;)

Ironvw
18-09-2017, 17:03
Mooi project :thumbup: veel plezier met rondrijden

yuli
18-09-2017, 17:48
Gefeliciteerd! Mooi gewicht zeg, nog 100 kilo lichter dan mijn golf.

Gout
18-09-2017, 18:45
jaloers !!!!!!

tim_j
18-09-2017, 20:06
Mooi man! De golf oogt zo eenvoudig, geen poespas en een lekkere krachtbron erin :thumbup:

Van Limburg
18-09-2017, 22:10
Heel mooi geworden!

NielsDub
18-09-2017, 22:38
Idd erg fraai geworden. Welk type radiateur is er gebruikt?

Scirocco_1600
19-09-2017, 06:46
Ik zie dat je girling 54 gebruikt , hoe zit het met het remmen ? Lukt dit goed ?

kroeps
19-09-2017, 07:51
Mooi project!! Veel plezier ervan!

gijs474
19-09-2017, 09:14
@Mice: Bedankt! En jij bedankt voor de hulp bij de bandenmaat

@Dutchbuild: Klopt, die gegevens zijn allemaal aangepast bij de keuring, het typenummer "171023" en Äutomatic" zijn weggehaald uit de titel. Het is nu gewoon "Golf S" geworden. (Moet natuurlijk wel alle opties laten zien :tongue: )
Omdat het APK afmelden bij de keuring zelf is gebeurd voordat de gegevens worden verwerkt bij het hoofdkantoor, staan dus de oude titels er nog op.

@V6freak: Klopt, het gewicht valt mij ook erg mee, maar ik heb ook niet in de auto gezeten tijdens het wegen en de tank was bijna leeg, maar dit wist de controleur ook... We gaan het zien of het allemaal klopt :)

Hoe bevielen jouw mk2 met r32 en golf 1 vr6?

Goed punt over de Porsche letters, het zit me zelf ook nog niet helemaal lekker. Er zit wel een R32 embleem in de grille trouwens om het te balanceren.

En het is trouwens ook moeilijk een R32 embleem te vinden wat op de inlaat hoort.. Als ik die gevonden heb, zal ik eens kijken.

@Ironvw: Thanks!

@Yuli: Bedankt!

@Gout: Haha ach, met die projecten die jij doet, valt dit weer in het niets. Zou leuk zijn om te lezen! :thumbup: ~

@tim_j: Bedankt, dat was precies het doel, een niet te opvallende auto van de buitenkant (voor zover dat kan met fel geel :tongue: ) en een leuke motor er in.

@Nielsdub: Er zit een radiateur van een Corsa B(? diesel in met 2x spal fans die pushen. En een schakelaar van een mk1 2 polig. Past net maar heb er nog niet genoeg mee gereden om te weten of dit genoeg is.

@Scirocco_1600: Voor zover ik heb kunnen voelen lijkt dit goed ze hebben 2 nieuwe cupjes, zijn gepolijst en zitten nieuwe keringen enz. in. Schijven zijn goedkope uit Engeland en blokken zijn van Brembo. Adapters van Epytec, die ik iets minder vind. Kijken wat ze met een beetje hitte gaan doen.
Ik zag dat u ook 54's klaar hebt liggen voor de Scirocco?

@Kroeps: Lang niet zo netjes als die van u maar bedankt! :thumbup:

NielsDub
19-09-2017, 11:41
@Nielsdub: Er zit een radiateur van een Corsa B(? diesel in met 2x spal fans die pushen. En een schakelaar van een mk1 2 polig. Past net maar heb er nog niet genoeg mee gereden om te weten of dit genoeg is.


Even opgezocht op t www, mooi grote radiateur. Beetje vergelijkbaar met Ibiza Cupra hoewel die nog net ff een cm of 4-5 hoger is. Zie op t internet alleen geen geïntegreerd expansievat en daarvan lijkt bij jou toch wel sprake van te zijn, of niet?

gijs474
19-09-2017, 14:22
@NielsDub: Klopt, die van mij zit ook echt onder de slotvanger en tussen de koplampen. Is dat met die van de cupra ook zo of zit die nog op de originele plek? Bij mij kwam dat namelijk niet uit met de dynamo.

En deze heeft geen expansievat aan de zijkant maar wel een 8mm nippel bovenop de radiateur die ik naar de hoogste slang heb aangesloten om zo ontluchten makkelijker te maken en het "potje weg te halen". Ook heb ik een inline radiator cap geplaatst waar de overflow naar een catchtank gaat onder het spatbord, deze gaat bij 1.1 bar open en flowt dus over en kan het daar ook weer vandaan slurpen.

Maar deze setup moet zich nog wel bewijzen op deze manier, op andere motoren werkt het iig wel.

v6freak
19-09-2017, 15:18
@V6freak: Klopt, het gewicht valt mij ook erg mee, maar ik heb ook niet in de auto gezeten tijdens het wegen en de tank was bijna leeg, maar dit wist de controleur ook... We gaan het zien of het allemaal klopt :)

Hoe bevielen jouw mk2 met r32 en golf 1 vr6?

Goed punt over de Porsche letters, het zit me zelf ook nog niet helemaal lekker. Er zit wel een R32 embleem in de grille trouwens om het te balanceren.

En het is trouwens ook moeilijk een R32 embleem te vinden wat op de inlaat hoort.. Als ik die gevonden heb, zal ik eens kijken.


De auto's die ik heb laten omkeuren was ook zonder personen uiteraard. Het gewicht van de ledige auto wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid vloeistoffen die in de auto zitten. De auto inclusief vloeistoffen is enkel een rekensommetje van de keurmeester. Althans dat is mijn ervaring.

De Golf1 2.9 Vr6 en de Golf2 R32 liepen fantastisch, ook bij mij waren de ombouws niet zonder slag of stoot gegaan en uiteindelijk heeft Wilco (Dutchbuild) mij hiermee net zo goed geholpen als bij jouw.
De Golf1 liep erg goed en de auto kon het vermogen goed kwijt.
De Golf2 liep nog beter, deze was uiteindelijk afgesteld op 285 pk en 345 Nm. Dit is flink en daarom af en toe beetje wielspin. Beide motoren zijn te zwaar voor enthousiast gebruik, maar dat maakt voor mij niet uit. Ik ben fan van de 6 cilinders en beide motoren hebben hun eigen karakter en subliem geluid.

Ik had op mijn Golf2 ook R32 emblemen geplakt. Deze had ik nieuwe bij de VW dealer gekocht, wellicht kan je daar ook een nieuw embleem kopen voor je luchtinlaat.

Welke type steun heb je gebruikt voor je achterste motorsteun?
Ik zie dat je steunen hebt van Gooi, maar bij zijn Golf1 R32 was de achterste motorsteun kapot gegaan welke hij uiteindelijk heeft moeten verstevigen.

NielsDub
19-09-2017, 15:26
@NielsDub: Klopt, die van mij zit ook echt onder de slotvanger en tussen de koplampen. Is dat met die van de cupra ook zo of zit die nog op de originele plek? Bij mij kwam dat namelijk niet uit met de dynamo.

En deze heeft geen expansievat aan de zijkant maar wel een 8mm nippel bovenop de radiateur die ik naar de hoogste slang heb aangesloten om zo ontluchten makkelijker te maken en het "potje weg te halen". Ook heb ik een inline radiator cap geplaatst waar de overflow naar een catchtank gaat onder het spatbord, deze gaat bij 1.1 bar open en flowt dus over en kan het daar ook weer vandaan slurpen.

Maar deze setup moet zich nog wel bewijzen op deze manier, op andere motoren werkt het iig wel.

Er moest moest bij mij ergens ook nog een IC tussen gepropt worden... :D Radiateur staat dus achter de IC en daarmee achter de slotvanger, min of meer op de originele plaats. Spal is achterop de radiateur gemonteerd. Past allemaal net. 't Is natuurlijk mooier zoals jij t hebt gebouwd, netjes uit het zicht onder de slotvanger :thumbup: Seat Ibiza radiateur is daarvoor te hoog. Ik zou het 'potje' ook nog eens willen deleten, vandaar mijn vraag. Ik heb geen Cupra radiateur, maar van n diesel geloof ik en ook met n nippel bovenop de radiateur, dat biedt dus wel perspectieven. En jij hebt de aansluitingen op zich ook mooi zitten, linksboven en rechtsonder, vanaf motorzijde gezien.

Gout
19-09-2017, 23:25
Mijn projecten hahah ik maak nooit wat af , als ik dit nu zo zie wil ik er zelf ook graag een R32 in maar durf de 1.8T er niet uit te halen omdat ik dan bang ben ik het weer niet afmaak :D :(

Shon
21-09-2017, 17:16
Heel mooi allemaal !

vdWal.
21-09-2017, 19:12
Deftig! Gave kar, heb hem bij Wilco nog even staan bekijken :thumbup:

gijs474
22-09-2017, 07:47
@NielsDub: Ja die IC was ik even vergeten haha. Voor mij kwamen die aansluitingen juist iets minder uit gezien bij de R32 aan het blok de koelleidingen beide aan de bakzijde zitten. Is dit bij de 1.8T ook zo?

Je bent trouwens van harte welkom om eens te komen kijken hoe het zit mocht je willen. :thumbup:

@VdWal: Haha heb jouw mk4 ook bekeken, ziet er prachtig uit in die kleur! :thumbup:

Ook zijn sinds gisteren de gegevens verwerkt bij de RDW, met massa rijklaar 963kg en massa ledig voertuig 863kg. Dus het is toch 100kg zwaarder met 30L brandstof en 70 kilo bestuurder (Volgens de RDW).

gijs474
22-09-2017, 08:04
@V6freak: Klinkt bekend idd, blijkbaar geven die motoren niet zonder slag of stoot zich gewonnen in de ombouw haha. :rolleyes: Wat was er gebeurd aan de R32 in de Golf 2 dat deze 285 haalde als ik vragen mag?

De dealer vertelde me dat jammer genoeg die niet leverbaar meer zijn, als optie was een embleem van achterop de achterklep mogelijk, maar die is iets kleiner en vind ik niet echt mooi.

De steun achter is van een een 02j naar golf mk1. Deze is van Epytec met Klaus von Essen rubber en een verstevigde steun aan de carrosseriekant. Bevalt me tot nu toe goed!

NielsDub
22-09-2017, 10:19
@NielsDub: Ja die IC was ik even vergeten haha. Voor mij kwamen die aansluitingen juist iets minder uit gezien bij de R32 aan het blok de koelleidingen beide aan de bakzijde zitten. Is dit bij de 1.8T ook zo?


Nee, 1.8T heeft bovenste aansluiting aan bakzijde, onderste aan distributiezijde. Ibiza radiateur heeft wel beide aansluitingen aan bakzijde, dus dat komt weer niet zo heel fraai uit. Past allemaal wel, maar wel geklooi met zoeken van de passende slangen... Zou voor jou dus wel goed uitkomen qua aansluitingen alleen is de radiateur te hoog voor plaatsing onder slotplaat. En als je een lagere vind dan is ie vaak ook weer een stuk smaller.... Zo is t altijd wat....

huinkroese
22-09-2017, 13:02
Vind die Porsche letters op het blok best goed staan, ook wel leuk om nog een link te hebben naar waar hij uit is gekomen.
Zou die hele zwarte plaat met chromen letters allemaal matzwart/wrinkle maken, voor een iets meer OEM uitstraling. Maar lekker dat je op zo'n punt komt hoor; dat je alleen nog iets wil met de letters op je blok!
Schitterende Golf geworden, ben benieuwd naar bewegend beeld :D

gooigolf
30-09-2017, 05:51
nice

ziet er zeer goed uit

The Skinnmeister
05-10-2017, 06:39
Netjes :thumbup:

gijs474
07-03-2018, 11:46
Kleine update hier :)

Toen de Golf op kenteken kwam, kon nog net de laatste Cars & Coffee van het jaar mee gepakt worden. Was spannend om voor het eerst een "lang" (was maar 3 kwartier) stuk te gaan rijden, maar het ging gelukkig goed. Ook al is elk piepje en rammeltje zenuwslopend. :rolleyes:

Paar foto's van die dag:

http://i67.tinypic.com/28kkirp.jpg

http://i64.tinypic.com/2j4voy9.jpg
(Bedankt Mika Eshuis voor de mooie foto!)



Vervolgens ging de winterslaap in. Ivm school en de winter heb ik er niet veel aan geedaan anders dan wat bedrading netter maken, een paar keer niks anders gedaan dan er in gezeten en schoongemaakt.

Afgelopen zaterdag was het weer zover, einde winterslaap en een paar dagen vrij genomen van school. Golf voorzien van een beurtje, alle bouten nog een keer aangehaald en een klein rondje gereden ivm het zout. Heerlijk!

Foto's van een collega:
http://i64.tinypic.com/nz0meq.jpg
http://i63.tinypic.com/eqxx55.jpg

Ondanks het zout wilde ik wel heel graag voor het eerst naar de VW-Speed Midwintermeeting op vliegveld Twenthe. Dus de Golf opgehaald en lekker rustig die kant op gereden.
Rond half 1 bij het vliegveld aangekomen, maar ik bleek al aan de late kant te zijn, dus snel naar binnen!

Ontzettend leuk evenement met veel prachtige auto's. Durfde die van mij er bijna niet bij te zetten :tongue:

Met gezellige mensen gepraat en een flink rondje gelopen over het terrein.

Paar plaatjes die anderen gemaakt hebben. Daarvoor bedankt!

http://i67.tinypic.com/oh0pk3.jpg
http://i66.tinypic.com/24oyn7n.jpg
http://i68.tinypic.com/29ejekh.jpg

Teruggekomen bij de Golf bleek er een sticker op geplakt te zijn. Begon al een beetje te mopperen over reclame enzo totdat iemand zei dat het een sticker voor nominatie was.

Kortom, ik heb voor het eerst in mijn leven een troffee gekregen! :D
http://i66.tinypic.com/jb0lfn.jpg

Iedereen en vooral de organisatie bedankt voor de leuke dag, het was top georganiseerd! :thumbup:


Vervolg voor de Golf wordt wat kleine dingen oplossen die naar voren zijn gekomen tijdens het rijden en proberen zoveel mogelijk te rijden.

kroeps
07-03-2018, 14:37
Leuk! Gefeliciteerd!!

The Skinnmeister
07-03-2018, 17:41
Nice gefeliciteerd!!

knarfmk1
08-03-2018, 08:55
Leuk, wat was de categorie voor de prijs? Beste golf 1 oid?

EnVeeZee
08-03-2018, 20:53
Mooi hoor :thumbup:

Ironvw
09-03-2018, 20:12
Hele mooi auto :thumbup: :thumbup:

PaulusB
09-03-2018, 22:39
Heb de auto ook zien staan klonk goed ook.

gijs474
13-03-2018, 09:17
Bedankt allemaal! :thumbup:

@Knarfmk1, het waren algemene prijzen die uitgegeven werden. Volgens mij een stuk of 15.
Beste Golf 1 zou voor de mijne ook niet terecht zijn. Waren een paar prachtig gerestaureerde aanwezig.

NielsDub
15-03-2018, 15:48
DIK apparaat !! :thumbup:

gijs474
04-05-2018, 10:23
Met het mooie weer 1200 km aangetikt, dat schiet op :)

Dynamo is alleen wel stuk gegaan, hoop gegrom en bleef 100% bijladen.
Dus nieuwe dynamo gekocht en gemonteerd.
Jammer genoeg kon de dynamo net niet tussen de chassisbalk en blok door, dus moest hij er via het voorfront uit. :lol:
http://i66.tinypic.com/1z4bs06.jpg

Dynamo uit elkaar gehaald, niet veel aan kunnen zien anders dan leksporen op de spanningsregelaar en een gebroken koolborstel. (Vergeten foto's van te maken)
http://i68.tinypic.com/2j3fbb9.jpg

En de frisse nieuwe dynamo:
http://i65.tinypic.com/2zsbolw.jpg

Alles weer dichtgebouwd en keurig 14.1 volt spanning :tu:

Iets anders: vorig weekend een weekend in Dusseldorff geweest en een kevertocht gedaan door de stad. Met 12 mensen in 3 kevers en een T2 busje van de tourleider (wat handig was aangezien we iemand hadden met een gebroken enkel dus hij kon mooi achterin) een paar uur getoured.
Erg verrast hoe leuk het is om kever te rijden, aircooled virus is snel op te lopen! :tongue:

http://i66.tinypic.com/25sqviu.jpg

gijs474
07-12-2018, 10:01
De tijd gaat weer snel!

In de zomer veel gereden in de weekenden en met het mooie weer. Niet veel aan de Golf gewerkt omdat ik met afstuderen bezig was.

Wel onder andere naar de Dub-inn in Arnhem geweest en Cars en Coffee. Erg leuk!
http://i63.tinypic.com/2ue027p.jpg


Hij heeft het goed volgehouden en heb er veel plezier mee gehad, voornamelijk bij stoplichten :D

Maar dan komen natuurlijk wel de zwakke plekken aan het licht.
Er zat een 911 turbo S te duwen en kwam ernaast staan bij het stoplicht.
Vanuit stilstand met grip wegrijden vinden de volgende onderdelen het niet leuk:
http://i66.tinypic.com/200ti14.jpg
http://i64.tinypic.com/34y8j6e.jpg
http://i67.tinypic.com/6icyfp.jpghttp://i64.tinypic.com/2jd0ydl.jpg
http://i68.tinypic.com/211t64m.jpg
http://i65.tinypic.com/169rhjl.jpg
http://i63.tinypic.com/21k9gk2.jpg
http://i67.tinypic.com/2wdymtx.jpg

Achterste motorsteun knapte het polyurythaan en 3 van de 4 bouten af, waardoor de motor te veel kantelde tegen de motorkap aan. Daarmee de homokineten meegenomen enz...

Maargoed, alles gerepareerd en de rest van de zomer iets rustiger aangedaan...

Het Secundairy Air Pump potje zat er altijd nog op wat ik niet mooi vind, dus heb hier nog een afdekplaatje voor gemaakt. Had er 1 besteld voor de 1.8T maar die is blijkbaar anders.
http://i64.tinypic.com/10xzqyq.jpg


Ook een dagelijkse auto gekocht omdat ik nu wat km's moet maken van werk, een polo 9n3 Comfortline uit 2008. Dealeronderhouden en gekocht van de eerste eigenaar.
Geen sensationele auto maar ben er wel blij mee! :)

http://i68.tinypic.com/2iuuvz6.jpg
http://i68.tinypic.com/xldkxc.jpg
http://i68.tinypic.com/291dytj.jpg




In de winter staat op de planning om de Polo wat onderhoud te geven en kijken wat de Golf nodig heeft.
Voornamelijk alles weer lekker schoonmaken! :D

vdWal.
08-12-2018, 10:29
lekker bezig hoor! en een prima daily lijkt me
maar zie ik daar nou een inslagmoer voor hout op de eerste foto van de gebroken onderdelen? :D

splituser
09-12-2018, 08:26
Ik zou een ander Type Steun monteren / maken aan de achter zijde ,of eventueel voor nog een .
Dit soort steunen in combinatie met poly is veel te zwak voor Hogere vermogens .
Dit hebben wij ook gehad .

gijs474
09-12-2018, 18:05
lekker bezig hoor! en een prima daily lijkt me
maar zie ik daar nou een inslagmoer voor hout op de eerste foto van de gebroken onderdelen? :D

Thanks! En idd daar lijkt het wel op. Zit in het Polyurethaan gegoten, gekocht bij van Claus von Essen.

Ik zou een ander Type Steun monteren / maken aan de achter zijde ,of eventueel voor nog een .
Dit soort steunen in combinatie met poly is veel te zwak voor Hogere vermogens .
Dit hebben wij ook gehad .

Blijkbaar wel idd, had het niet verwacht maar achteraf gezien kan ik het me wel voorstellen. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost als ik vragen mag? Met een "dogbone" steun aan de onderkant?

vdWal.
12-12-2018, 06:25
aha vandaar! ik vond het er al zo gek uit zien.. maar dat zit dus ergens in :tongue: :thumbup:

NielsDub
12-12-2018, 12:51
Thanks! En idd daar lijkt het wel op. Zit in het Polyurethaan gegoten, gekocht bij van Claus von Essen.

Ik had deze uitleg ook nodig om te snappen waarom die slagmoer daar zat...

Heb je auto gezien bij Dub-Inn :thumbup: :thumbup:

gijs474
12-12-2018, 19:28
Ik had deze uitleg ook nodig om te snappen waarom die slagmoer daar zat...

Heb je auto gezien bij Dub-Inn :thumbup: :thumbup:


Thanks! Was je daar met jouw Mk1? Heb hem gemist? :confused: :thumbup:

The Skinnmeister
12-12-2018, 19:39
Blijft een dik ding, wel mooi dat je veel km gemaakt hebt deze zomer, kan ik nog iets van leren ;) :redface: Netjes dat alles weer gefixt is!!

gijs474
12-12-2018, 19:47
Wat is het toch altijd leuk om auto-onderdelen binnen te krijgen :tongue: :

Voor de Polo wat onderhoudsspulletjes gekocht omdat hij zich de eerste paar 1000km's goed heeft gehouden:
- Nieuwe antenne, die iets korter is dan standaard (oude was verstaft)
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Oliefilter
- Waterpomp
- Distributieset
- Multiriem + spanner

http://i65.tinypic.com/23vx26c.jpg


Voor de Golf ook een kerstcadeautje gekocht: :D
Een setje originele Porsche 944 deurgrepen met het gegraveerde "Porsche" logo.

Was al een lange tijd op zoek, maar het was lastig om een net setje te vinden.
(Sorry voor de slechte foto's, zijn net binnengekomen)

http://i65.tinypic.com/2yz0io0.jpg
http://i64.tinypic.com/2u9jxwg.jpg
http://i64.tinypic.com/20qny49.jpg
http://i63.tinypic.com/jajuab.jpg


Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen, zo monteren, hoogglans zwart met zilveren letters of misschien polijsten?

NielsDub
17-12-2018, 23:12
Thanks! Was je daar met jouw Mk1? Heb hem gemist? :confused: :thumbup:

Zekers was ik met de GTI, ik geloof dat ik 1 rijtje verder naar achteren stond.

NielsDub
17-12-2018, 23:14
Voor de Golf ook een kerstcadeautje gekocht: :D
Een setje originele Porsche 944 deurgrepen met het gegraveerde "Porsche" logo.

Was al een lange tijd op zoek, maar het was lastig om een net setje te vinden.
(Sorry voor de slechte foto's, zijn net binnengekomen)

Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen, zo monteren, hoogglans zwart met zilveren letters of misschien polijsten?

Zo monteren!
Ik zou ze ooit ook nog wel s willen hebben, maar vind t nogal bedragen die ervoor gevraagd worden zeg.... Idem voor rode Fifft's.... :(

sixpack
18-12-2018, 06:45
Wat ik mezelf nu al de hele tijd afvraag... heb je uiteindelijk (even) gewonnen van die Porsche :confused: :D Suc6 met de reparaties

Oh tip van flip, als je besluit om de klinken te polijsten, pas dan op, is een erg dun laagje, je polijst er zo doorheen. al bij meerdere klanten gezien.

gijs474
18-12-2018, 12:14
Zo monteren!
Ik zou ze ooit ook nog wel s willen hebben, maar vind t nogal bedragen die ervoor gevraagd worden zeg.... Idem voor rode Fifft's.... :(

Ja klopt, was ook een principekwestie van me. Las verhalen dat je ze vroeger voor tientjeswerk van de sloop kon halen.

Als je op Ebay.de/com/co.uk kijkt, staan er bijna alleen rechter klinken of complete setjes te koop. Vraag ik me af: zijn alle 944's die in elkaar gereden worden, aan de linkerkant geraakt oid?

Ik kwam een setje tegen op MP en die waren al gelijk verkocht. Toch via dezelfde verkoper een setje kunnen overnemen, wel iets duurder dan gepland, maar de beslissing was snel genomen tijdens een kerstdiner met een borrel op... :tongue:

Wat ik mezelf nu al de hele tijd afvraag... heb je uiteindelijk (even) gewonnen van die Porsche :confused: :D Suc6 met de reparaties

Oh tip van flip, als je besluit om de klinken te polijsten, pas dan op, is een erg dun laagje, je polijst er zo doorheen. al bij meerdere klanten gezien.

Haha zat er heel kort voor. Vanuit stilstand ging het goed, maar van 1 naar 2 of 2 naar 3 (weet niet precies niet meer) ging het mis. Druip je toch wel zielig af... :rolleyes:
Porsche's zijn ervoor gemaakt en houden dit elke dag van de week vol, wat een knappe prestatie is.

Een krakkemikkige Golf dus niet. :redface:

Bedankt voor de tip wat betreft het polijsten! Zeker met dit in het achterhoofd, gaan ze er eerst standaard op.

Echt zonde als er doorheen geschuurd wordt.

gijs474
18-12-2018, 13:44
Niet echt sensationele update maar toch.

Afgelopen zaterdag gelijk tijd gemaakt om de Polo aan te pakken.

Het volgende aangepakt:
- Olie + filter
- Luchtfilter kon er nog mee door, wel vernieuwd
- Interieurfilter (was er wel aan toe)
- Db-riem, waterpomp en spanrollen
- Multiriem en spanrollen
- Remvloeistof vervangen
- Wielen gebalanceerd en binnen/buiten schoongemaakt (ook al zijn het doppen :rolleyes: )
- Goed gewassen en stofgezogen.

De distributieriem was erg goed bij te komen maar bij dit type is de 2e nokkenas aangedreven met een apart klein riempje en spanner. Had zelf het originele blokkeergereedschap niet maar opgelost door 2x 8mm boortjes aan elkaar te lassen. Niet netjes, wel effectief.
http://i67.tinypic.com/29p99mp.jpg
http://i65.tinypic.com/2wqtjpj.jpg
http://i66.tinypic.com/2yw7jip.jpg


Toekomstige plannen voor de Polo:

- Kilometers maken
- Setje bougies (Nog niet besteld)
- Het geluid van de knipperlichten, deur open en verlichting aan laten staan werkt niet. Eens kijken wat dat is.
- Setje mistlampen inbouwen
- Mattensetje vervangen (originele zitten er nog in)
- In de zomer kijken naar een setje 16 inch.

Erik
18-12-2018, 14:27
Super oplossing met die boortjes! :D

gijs474
17-01-2019, 15:34
Afgelopen tijd weer wat verder met de Golf gegaan. Hoop dit seizoen lekker wat kilometers te gaan maken en meetings te pakken.


Doosje binnengekregen van Werk34:
http://i67.tinypic.com/6pc7ra.jpg

Met daarin:
- Nieuwe spiegels, zijn dezelfde als er al op zaten en waren prima, maar niet helemaal netjes meer.
- Dop zonder sensor op het rembekrachtigingspotje
- Mattenset, had al een nieuwe set gekocht maar pasgemaakt op een staand gaspedaal. Toen ik over moest op een hangen gaspedaal, had ik een gat in de matjes. :rolleyes:
- Nieuwe rubbertjes voor de deurhendels (Besteld bij Vw Wobshop, bedankt!)
- Wat clipjes voor trim enz.

Oude spiegels: Lekker scherp op de foto maar het voor het idee
http://i66.tinypic.com/21bq03l.jpg


Nieuwe spiegels:
http://i65.tinypic.com/o6eeeq.jpg

http://i67.tinypic.com/35b8m8h.jpg

Oud vs. nieuw:

http://i66.tinypic.com/iz6gk3.jpg

Toen ik ze eraf haalde kwam ik er wel achter dat er een extra gaatje was geboord, jammer maar helaas.

Er onder schoongemaakt en in de blanke tectiel gezet:
http://i67.tinypic.com/2rnagir.jpg

http://i64.tinypic.com/2afd2df.jpg

En gemonteerd:
http://i68.tinypic.com/15rgtas.jpg

Nieuwe mattensetje met het uitgesneden matje er naast, heb er nu dus lekker veel op reserve:
http://i64.tinypic.com/1zl6sjt.jpg


En bezig geweest om de Porsche klinken pas te maken:
Pinnetjes uit de cilinders overgezet, schoongemaakt en opnieuw ingevet
http://i67.tinypic.com/vct21f.jpg

http://i67.tinypic.com/23vjjmo.jpg

Toen in elkaar gezet en gepast op de auto en werkte het open en dicht doen perfect maar kon ze niet op slot doen... Blijkt dat de Porsche meenemers van de klinkt ( Rechtsboven op de eerste foto), korter zijn dan die van de mk en kunnen ze hem niet meenemen. Dus die van de oude klinken overgezet en werkt perfect!

Oude klinken:
http://i66.tinypic.com/4hcqcw.jpg
http://i64.tinypic.com/2rz2v5l.jpg

Vies, dat kan natuurlijk niet! :tongue:
http://i64.tinypic.com/4kh7bm.jpg

Oude en nieuwe deurklinkrubbertjes:
http://i67.tinypic.com/14vu64j.jpg

Klinken gemonteerd, weer alles in de blanke tectiel eronder:
http://i64.tinypic.com/24fmej8.jpg
http://i66.tinypic.com/xlm4jn.jpg

Nieuwe spiegels en deurklinken. :D
http://i63.tinypic.com/1z2nl92.jpg


Nog flink wat te doen voor de lente maar stap voor stap.

Mochten jullie nog tips hebben voor leuke meetings als bijvoorbeeld de Arnhem Dub-inn, hoor ik het graag! Vind het lastig om ze te vinden namelijk.

Ook ben ik nog op zoek naar wat onderdelen:
- Zwart asbakje + de met omlijsting in dashboard (Tittentacho)
- Dashboardkastje compleet
- Originele radio
- Afdekkapje op rail van de stoel passagier
- Speakergrilletje in midden van het dashboard zonder afgebroken pinnetjes

Brian93
17-01-2019, 18:12
Ziet er echt prachtig uit!
Welke blanke tectiel gebruik je om dat zo netjes te krijgen?

gijs474
17-01-2019, 22:06
Ziet er echt prachtig uit!
Welke blanke tectiel gebruik je om dat zo netjes te krijgen?

Bedankt!

Zal van het weekend even kijken welke het precies is. Heb een paar busjes bij een vorig project van de spuiter gekregen.

Putje
17-01-2019, 22:44
Toffe updates!
Tegenwoordig staan de meeste meetings wel op facebook, daar vind ik ze meestal.
Zondag 10 maart is weer een grote meeting op vliegveld Twenthe, jij komt ook uit die buurt toch? Als het weer het toelaat ben ik er ook ;)

gijs474
18-01-2019, 12:14
Toffe updates!
Tegenwoordig staan de meeste meetings wel op facebook, daar vind ik ze meestal.
Zondag 10 maart is weer een grote meeting op vliegveld Twenthe, jij komt ook uit die buurt toch? Als het weer het toelaat ben ik er ook ;)

Thanks!

Dat is wel het probleem, ik heb geen facebook waar ik dat bij kan houden...
Klopt, woon nu in de omgeving Twente maar vind het geen probleem om ver te rijden voor leuke meetings! :thumbup:

Op vliegveld Twenthe staat nu in de agenda, hopen op hetzelfde weer als vorig jaar!

Ironvw
18-01-2019, 20:29
Ziet er allemaal erg netjes uit

Volgens mij heb ik nog ergens 1 asbak/ombouw liggen ik zal van het weekend wel eens op zoek gaan als je interesse hebt

vdWal.
19-01-2019, 12:12
nette update's hoor zo! de kleine details die het hem doen :thumbup:

gijs474
21-01-2019, 11:28
Ziet er echt prachtig uit!
Welke blanke tectiel gebruik je om dat zo netjes te krijgen?

Het is de rode bus met gele letters. "Valvoline tectyl glashelder 400ML"

Bij een ander project kregen we de tip om bij het opbouwen van de auto alles wat je monteert op lak, in deze tectyl te zetten, in combinatie met alle naden die geen body kit hebben. De tectyl is erg dun en vloeit (lees: lekt overal heen :rolleyes: ) dus goed.

Ik doe dit nog steeds ondanks dat de Golf geen nieuwe spuitbeurt heeft gehad. Beide raakvlakken, de lak en het onderdeel wat je monteert inspuiten. Onderdeel monteren en met een doek de resten weghalen. Als het uitgehard is, kun je het met wat remmenreiniger op een doek alsnog weghalen. Zullen vast betere manieren zijn tegen roest maar dit helpt iig wel. :thumbup:

gijs474
21-01-2019, 11:33
Ziet er allemaal erg netjes uit

Volgens mij heb ik nog ergens 1 asbak/ombouw liggen ik zal van het weekend wel eens op zoek gaan als je interesse hebt

Thanks!
Mocht je hem nog vinden hoor ik het graag, mag in PB. Wat jou uitkomt. :)

LRR
21-01-2019, 12:26
Lekker bezig hoor !! Puike auto.

gijs474
26-03-2019, 12:01
Afgelopen vrijdag is mijn Golfje verkocht aan de volgende eigenaar. Iemand die op jonge leeftijd altijd Golfjes heeft gehad en wilde er graag weer 1. Is jammer maar ik moest er nog teveel aan doen om hem naar mijn zin te krijgen en dit geeft wel weer ruimte voor een volgend project waar ik nu al zin in heb.

Auto gaat richting Rotterdam/Delft, dus hopelijk wordt hij daar nog een paar keer gespot en hoop dat de volgende eigenaar er net zoveel plezier aan heeft als ik heb gehad. :thumbup:

vdWal.
26-03-2019, 20:04
Benieuwd naar je nieuwe plannen!
Wellicht spot ik hem hier inderdaad eens :thumbup: