View Full Version : VW-Tool T10017 te huur of te leen gevraagd
knarfmk1
11-11-2016, 19:34
Hoi,
ik wil van mijn motor de krukas keerring plaatsen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/2E5O2.jpg
maar hiervoor heb je een special tool nodig van VW, Tool T10017:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/-font-b-Crankshaft-b-font-Rear-font-b-Seal-b-font-Removal-Installer-font-b.jpg
heeft iemand deze misschien te leen of weet iemand of ik deze ergens kan huren? Kopen kost 200,- en dat is me toch wat teveel voor één keer..
Liefst ergens in Noord-Holland.
alvast bedankt!
Scirocco_1600
12-11-2016, 13:01
Ik heb deze tool nog nooit gebruikt ... ik gebruik een pvc buis met dezelfde diameter als de keuring en ik tik ze er altijd voorzichtjes in met een hamer , nog nooit problemen mee gehad
Bij het zien van u nieuwe foto is mijn mening niet van toepassing
Je kan die keering normaal bij vw ook met het huis kopen, hoef je niets erin te duwen. Is ietsje duurder maar valt best mee qua prijs normaal!
vento tdi
12-11-2016, 18:52
De tool die jij bedoeld is voor krukaskeerringen met krukaspositiesensor.
De versie zonder sensor zet je er zo in , de febi keerring die ik zojuist vv heb heeft er zoals de foto een witte plastic ring bij zitten voor de montage.
knarfmk1
12-11-2016, 18:55
klopt ik heb er ook een met ring voor de krukaspositiesensor, plaatje klopt idd niet
knarfmk1
12-11-2016, 19:00
dit is m: http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/2E5O2.jpg
knarfmk1
18-11-2016, 11:11
Niemand die me hieraan kan helpen of in de goede richting kan sturen?
Wat voor ecu ga je rijden?
knarfmk1
18-11-2016, 14:01
Omex 600 of DTA S40,
zouden als het goed is met deze sensor overweg kunnen.
als je voor de S40 gaat (zou ik doen of liever nog de S60) dan maakt de exacte uitsparing positie niet uit want je kan hem 'opzoeken' met de software. Ik zou de ring zo plaatsen dat de uitsparing ongeveer 80 graden voor btdc staat (vanaf sensorpositie gezien)
Black Devil
19-11-2016, 06:20
Kerel, app mijn even 06-41843898
knarfmk1
19-11-2016, 13:43
Met dank aan Black_Devil issie gemonteerd! :thumbup: :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMG_20161119_135008_resized_20161119_020532147_original.jpg
als je voor de S40 gaat (zou ik doen of liever nog de S60) dan maakt de exacte uitsparing positie niet uit want je kan hem 'opzoeken' met de software. Ik zou de ring zo plaatsen dat de uitsparing ongeveer 80 graden voor btdc staat (vanaf sensorpositie gezien)
bedankt voor je antwoord, klopt, maar zo zit de ring er tenminste ook recht en met de juiste speling op :thumbup:
zo te zien past dit ook op een 'bigblock'?
knarfmk1
27-11-2016, 11:43
ja als het goed is wel, de nieuwere blokken iig
Ik kwam dit topic van Frank tegen en wil deze graag hergebruiken.
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan voor een 16v KR. Ik heb deze dichting liggen en dat past ook op een KR maar 1 boutje (Links boven) komt dan niet uit.
Dit is op te lossen door of gaatje boren tappen, of een dikkere ring gebruiken (boutje zit er dan naast, niet de schoonheidsoplossing).
Wanneer je een 1.4 TSI SEAL besteld (motorcode CAXA bijvoorbeeld) deze komt 1 op 1 over voor het monteren op een KR. Alleen mijn ervaring is dat hier weer moeilijk een krukassensor is te vinden met draad die hier in past.
Is er iemand regio Zuid-Holland die het gereedschap heeft om deze te monteren of mij hiermee kan helpen?
Ik kon niemand vinden binnen mijn kennissen kring die deze tool heeft. Daarnaast een aantal lokale garages afgebeld maar die geven aan dit gereedschap niet te hebben omdat de nieuwe teflon seals haast niet kapot gaan. Dus die hebben dat nog niet nodig gehad.
Heeft deze tool juist niet te maken met het afstellen de correcte afstand van de seal?
Heeft deze tool juist niet te maken met het afstellen de correcte afstand van de seal?
Ja, o.a voor de triggerwheel maar niet alleen dat. Het is ook een echt een montage hulpmiddel. Ik heb al een beetje spijt van dat ik er aan ben begonnen. Want kan niet verder zit nu op die tool te wachten..
Zonder die tool met alleen de plastic ring is het een beetje op goed geluk lees ik. Zit niet te wachten op een olie lekkage daar als straks de bak er achter zit want is echt een h*eren klus dan.
Wat ik weet;
- motor op bdp
- Alles goed schoonmaken
- Beste is olie pan eraf
- Droog monteren (geen olie of vet gebruiken)
- Klein beetje sealant gebruiken onder in de hoeken
- Na montage minimaal 4 uur wachten
Het beste filmpje wat ik tot nu toe kon vinden is van Elring;
Pkh8_GlQJu4
En deze komt op de tweede plek;
Lo6wpKdBoUE
kan iemand mij aan de onderdeel nummmers helpen voor zowel, keerring compleet , triggerwheel en sensor?
tenven is het mogelijk dit om mn DX te bouwen?
mvg MIke
knarfmk1
03-04-2017, 07:54
Voor het Polo blok (ARC) was dit het nummer: 030103171K
Dat is keering incl. triggerwheel.
Krukassensor voor dit blok is: 030957147G
en dit topic van Yuli kan je ook helpen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139777 :thumbup:
@Hight mijn advies pak deze krukaskeering dus 030103171K.
Je hebt dan 1 boutje van de keering die niet overeenkomt met je blok. Geen gaten boren anders zit je in je blok weet ik nu uit ervaring. Ik heb dit gelukkig kunnen oplossen.
Los dit probleem op met een krammetje die de afstand overbrugt.
Je kan bij deze keering dus een krukassensor vinden met draad. Dit is een krukassensor van een automaat. De vaste krukassensoren met stekker gaan namelijk niet passen.
Er is nog een ander type krukaskeering namelijk van een golf 5 1.4 FSI. Deze past zonder aanpassingen. Alleen bestaan daar geen krukkassensoren voor met draad. Dit zijn allemaal vaste met stekkers en daar kom je niet mee weg.
Als laatste aanvulling. Voor 030103171K heb je tool nodig waar Frank om vroeg. De krukassensonsor vaan Golf 5 heb je weer een andere VW tool nodig die je in het filmpje van Elring ziet!
Let op die tools kosten een gods vermogen. Ik heb ze bij de dealer geleend tegen borg..
Het lukt je niet om deze zonder tool te monteren. Zonder gaat het lekken of heb je kans dat je een probleem krijgt met de binnenring. Let op het moment en Ook dien je na montage de boel minimaal 4 uur te laten rusten alvorens er olie in te doen..
kijk toppers, hier heb ik wat aan!
thnx!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.