View Full Version : remklauwen????
g60lammert
25-09-2005, 16:38
even een vraagje ik heb mijn achter rem klauwen vervangen
de oude klauwen waren 36 en de nieuwe 38
ik heb alles ontlucht maar ik hou geen druk
als ik pomp heb ik druk maar deze is even later weer weg
iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???
het gaat om een golf 8v gti uit 85
Damn Jerry, is het nog nie voor elkaar joh?!
Johan-dtc
25-09-2005, 18:00
waarschijnlijk kan jou hoofdremcilinder niet genoeg druk leveren en zul je wel weer 36 remklauwen moet monteren
misschien iemand die iets andere oplossing heeft
Johan-dtc
25-09-2005, 18:22
ff offtopic, de g60 verkocht?
ff je naam veranderen he :biggrin: :tongue: :biggrin:
carbreaker de autosloper
25-09-2005, 19:09
had je em ontlucht met de achter wielen in de lucht ? dan geeft de remdruk regelaar niet de volle mep door
g60lammert
25-09-2005, 19:43
is nog niet goed nee heb inmidels een hoofdrem rem cil. en bekrachtiger van een 16v gemonteerd vanwege dacht ik te weinig druk maar helpt geen zak
heb wel ontlucht met wielen van de vloer kun je er wat makkelijker bij zal morgen is op de grond proberen
g60 is verkocht ja maar naam blijft hoort er bij
Je moet je achterremmen opstellen door een paar keer flink aan de handrem te trekken. Dan stellen de zuiger zichzelf af.
jan_gti_16v
26-09-2005, 02:15
36 of 38 mm klauwen maakt geen verschil ten opzichte van de druk die de hoorfd remmert levert....
maar idd probeer het ontluchten is met de remkrachtbegrenzer op de ingeveerde stand...
Zestienkleppen
26-09-2005, 07:33
38 mm moet probleemloos kunnen, heb ik ook gedaan.
Heb je voor het monteren en ontluchten ervoor gezorgd dat de klauwen nét, maar dan ook maar net om remblokjes passen?
Het maakt voor het onluchten geen bal uit of de wielen nou wel of niet op de grond staan, bij ontluchten hoeft er geen druk opgebouwd te worden.
Wat vaak vergeten word bij dit type remklauwen is dat als ze gereviseerd zijn, of door een andere oorzaak helemaal leeg zijn geweest ze eerst gevuld moeten worden vóórdat ze gemonteerd worden. Door de stand en de constructie van de klauw is he namelijk onmogelijk om ze in de normale stand fatsoenlijk ontlucht te krijgen....
g60lammert
26-09-2005, 09:49
aha zit dat zo ga ik eens effe proberen
in welke stand moet je ze vullen dan ???
alvast bedankt
aha zit dat zo ga ik eens effe proberen
in welke stand moet je ze vullen dan ???
alvast bedankt
Je moet ze rechtop zetten met de slangaansluiting naar boven wijzend (hoogste punt zeg maar), dan sluit je op de ontluchtingsnippel een reservoir aan, dan draai je de nippel los en laat via de ontluchting olie in de klauw lopen, net zolang tot er luchtvrije olie uit de slangaansluiting komt
g60lammert
26-09-2005, 10:33
is dit gewoon te doen thuis of moet dit onder druk???
g60lammert
26-09-2005, 20:34
heb ze vanmiddag eefe vol gegooid met olie en ja hoor het remt weer bedankt fred!!!!!!!!!
heb ze vanmiddag eefe vol gegooid met olie en ja hoor het remt weer bedankt fred!!!!!!!!!
Beter joh! hadden we dat vrijdagavond maar geweten maar geweten! gege
Dank je wel .... :) :)
peter139
30-09-2005, 19:23
Vaag probleem hiero
Je moet ze rechtop zetten met de slangaansluiting naar boven wijzend (hoogste punt zeg maar), dan sluit je op de ontluchtingsnippel een reservoir aan, dan draai je de nippel los en laat via de ontluchting olie in de klauw lopen, net zolang tot er luchtvrije olie uit de slangaansluiting komt
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Naar mijn idee moet je rembekrachtiger indrukken (dus de hefboom indrukken) en dan op de gebruikelijke manier ontluchten.
Fred kun je eens uitleggen waarom de remklauw gevuld moet worden??
Zestienkleppen
30-09-2005, 19:47
Volgens mij omdat er anders een luchtbel(letje) in het bovenste punt van de klauw blijft zitten. Het ontluchtingsnippeltje zit niet precies bovenop, vandaar.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.