PDA

View Full Version : Turbovr6


Turbovr6
21-12-2016, 23:16
Goedendag,

Hierbij probeer ik me lowbudget Vr6 turbo build zien.

Doel is voor ong. 5500 snelle racer te maken auto is nog onbekend. (Ps bij vr6club Holland heb ik ook een thread lopen) wel voor op de weg.


Hierbij de spullen,

Kort inlaatspruitstuk

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/e6m7nO.jpg (https://imageshack.com/i/poe6m7nOj)

Injectoren 440cc bosch

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/921/xhx8d8.jpg (https://imageshack.com/i/plxhx8d8j)

Turbo imi gt3582

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/sal68o.jpg (https://imageshack.com/i/posal68oj)

Klepstoter nieuw

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/923/G6pyUM.jpg (https://imageshack.com/i/pnG6pyUMj)

Intercooler

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/l7VIu1.jpg (https://imageshack.com/i/pol7VIu1j)

R36 krukas en drijfstang lagers

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/921/bXkjVB.jpg (https://imageshack.com/i/plbXkjVBj)

Turbo Wastegate Dumpvalve uitlaatspruitstuk en een 4inch luchtmassameter

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/922/AIZJVO.jpg (https://imageshack.com/i/pmAIZJVOj)

Vr6 turbo bougies

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/C51fnO.jpg (https://imageshack.com/i/poC51fnOj)

Boostcontroller


http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/ntXk9j.jpg (https://imageshack.com/i/pontXk9jj)


Me corrado

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/EVAXFT.jpg (https://imageshack.com/i/poEVAXFTj)

Ik heb nog wel wat meer spullen maar zo niet een foto van bij de hand.

Ik heb nog 2.8 motorblok en 2.9 motorblok
Nieuwe zuigerveren
Decompressie plaat voor 8.0 op 1
Nieuwe motorkabelboom
Nieuwe beru bougiekabels
Nog wel wat meer maar komt later. Tips en info altijd welkom vragen zijn ook welkom.

Het idee is om hem in een golf 1 te leggen maar staat nog niet vast.

Ik hoop dat het jullie boeit aangezien het al zo vaak is gebouwd.

vwjohnny
22-12-2016, 07:24
Als je er het circuit mee op wil zou ik niet voor een mk1 kiezen ivm de gewichts verdeling ;)

SciroccomTDI
22-12-2016, 08:07
Vraagje, aangezien vragen welkom zijn :P :P

Wat bereik je precies met de R36 krukas? R36, zo als ik het begrijp, is een VR6 motor met meer inhoud. Heeft R36 dan zowel een grotere boring als een grotere slag?

Indien het een grotere slag heeft, houd jij er rekening mee? De decompressieplaat is natuurlijk niet voor niets, maar door de grotere slag zal je niet op 8:1 uitkomen, maar hoger.

Gezien de niet super stoere vorm van de verbrandingskamer in een VR6 vraag ik mij af, of het dan nog goed komt?

(geen kritiek, enkel geïnteresseerde vragen :thumbup: )


EDIT: of lees ik het nu verkeerd, en bedoel jij alleen de lagerschaaltjes? :redface: :redface:

Turbovr6
22-12-2016, 10:40
Haha nee bedoel echt alleen r36 lagers. Krukas is van de Vr6

En de auto word niet voor op circuit maar voor op de weg . Enkel alleen 2 kuipstoelen Rolkooi en paar mooie wielen en beetje verlaagd heb nog setje r888 banden liggen deze wil ik erom hebben.

Zag dat hier ook nog een thread loopt voor de Schakeltorens loopt dit nog of is dit afgedaan?

Johan1982MK1
22-12-2016, 11:13
mooi project.
een corrado of een golf2 zijn een mooie basis voor zulke projecten :D
ik zou zelf een golf2 pakken, maar das mijn mening ;)

René
22-12-2016, 11:16
Dik project en wat een knoepert van een turbo! :D
Corrado blijft een geweldige auto :rock:

Heb trouwens je foto`s even iets groter maakt.

Turbovr6
22-12-2016, 12:21
Ja dank je wel weet nog niet hoe ik dat groter krijg .

Golf 2 of corrado ja aangezien ik al een coorado heb en een maat van me een 2 is golfje 1 toch wel iets aparter en aangezien omkeuren niet meer zo moeilijk is ...

Maar goed als ik een leuke 2 tegenkom wie weet ligt beetje aan budget .. wil het rond maart april wel klaar hebben.

René
22-12-2016, 12:26
Moet je ff op de "edit" knop klikken en naar de link kijken van de foto. Daar stond 150x100 en heb ik 1200x800 van gemaakt....slaat op het formaat van de foto :)

Turbovr6
22-12-2016, 13:21
toppie voor de volgende keer.

Johan1982MK1
22-12-2016, 13:39
mk2 bouwt wel een stuk makkelijker dan een mk1 met vr6 :D
maar goed, wat uitdaging is ook niet verkeerd.
ik weet wel iemand waar ik wel rvs snijwerk aan lever die kant en klare steunen heeft voor in een mk1 met vr6/r32 etc. dus mocht je meer willen weten doe je maar pb.

Turbovr6
22-12-2016, 17:33
Rene bierum bij spijk? zo ja ik woon vlak bij dan.

Turbovr6
22-12-2016, 19:36
Deze ook nog gescoord mooi motorkabelboompje zonder breuk of rare dingen..

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/6is2we.jpg (https://imageshack.com/i/po6is2wej)

Iemand nog toevallig een setje ARP liggen voor Vr6 die hij/zij kwijt wil?

Turbovr6
22-12-2016, 19:40
Dit is trouwens beetje het idee voor me corrado voor de gene die het leuk vinden.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/922/ZPP5o0.jpg (https://imageshack.com/i/pmZPP5o0j)

Dokter D
22-12-2016, 21:22
Wat voor vermogen wil je bereiken?
Standaard ecu of standalone?

Turbovr6
22-12-2016, 21:41
Wat voor vermogen kan ik niks over zeggen probeer alles zo low budget te houden .

Ben met alles wat ik krijg blij . Daarentegen probeer ik alles wel zo goed mogelijk en liefst nieuw mogelijk te maken.

Ik wou een chip uit Duitsland laten komen die voor mijn setup geschreven is van turbodoodle.
Liefst heb ik standalone maar heb hier echt geen kaas van gegeten laat staan wat het kost. Maar zover ben ik ook nog niet wil direct na oud en nieuw de motor in elkaar zetten en zien dan wel even misschien handige mensen hier op forum die me kunnen helpen.

Chip op maat word me eerst te duur omdat ik binnen me budget wil blijven dit kost 800 tot 1000. De chip kost me 500. Dus is even afwegen.

Ik hoop wel dat ik 300pk voorbij ga in ieder geval.

Turbovr6
23-12-2016, 12:48
Hierbij de koppakking om compressie naar beneden te brengen naar 8.0.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/922/Nv9Ny4.jpg (https://imageshack.com/i/pmNv9Ny4j)

Ik denk dat ik op 1.6 bar wil gaan rijden heb dit nu aangegeven bij turbodoodle. Ben benieuwd wat er uit komt.

Ben nog steeds op zoek naar setje ARP iemand?

arjan v
23-12-2016, 16:26
mooi project ga ik volgen

Bluepower
23-12-2016, 16:59
1,6 bar met een GT35 levert 550+pk op... Ga ook maar alvast sparen voor een dikke koppeling, versterkte bak en een zooitje nieuwe homokineten.
Ook denk ik dat je gekozen injectoren voor dit doel VEEL te klein zullen zijn.
Ik weet niet hoe je aan al je informatie komt, maar ik heb het gevoel dat er nog wat aan tekort komt, en dat gaat je problemen opleveren(en geld kosten)..

Turbovr6
23-12-2016, 18:17
Bak wil ik versterken idd en koppeling ook
Graag wil ik er peliquin sper op hebben maar hoeft niet direct.

En net wat ik zeg heb geen doel wil er gewoon zoveel mogelijk uithalen ben met alles blij.
Als me injectoren max 1.3 bar aan kunnen doe ik dat.

Hoe ik aan me info kom is lezen zelf geen verstand van vind het gewoon leuk te bouwen.
Daarom staat er ook hulp is welkom. Als ik alles wist hoefde ik me niet aan te melden.

Ik ga er van uit als ik een tuner me gegevens geef van me setup dat hij wel weet van hoe en wat. Mochten ik rare dingen tegenkomen kan ik altijd vragen .

Bluepower
23-12-2016, 18:22
Ok, misschien was ik een beetje hard, maar ik probeer je te behoeden voor grote uitgaven door schade..
Dit soort dingen moet je eigenlijk niet laten lopen op een chipje die door iemand is geschreven die van jou de setup heeft gehoord.. Iedere motor(en zeker de vr6) is uniek, en zal anders lopen met precies dezelfde setup als een andere motor, puur omdat de basis anders is.
Dit soort projecten wil je eigenlijk gewoon op de bank willen laten afstellen, dan is er (grotendeels) controle over hoe de motor reageert op de instellingen, en door dit continu te meten kan er ook worden ingegrepen als het mogelijk fout gaat.

Ik snap ook wel dat kennis niet aangeboren is, en dat het door lezen/horen overgenomen wordt, maar een vr6-je is wat dat betreft een bitchy motor, 1 dingetje fout en hij loopt stuk...

Turbovr6
23-12-2016, 18:41
haha discussiëren is altijd goed.

ik weet dat een chip op maat beter is idd maar is wel groot hap uit budget ineens.
Ik weet ook nog niet wat ik ga doen misschien laat ik hem we schrijven maar ben wel benieuwd wat er uit komt. Veel duitsers rijden met dit soort chips en die rijden ook.
De koppeling gaat me ong 600 kosten en de peloquin ook ongeveer. bak versteviging laat ik frezen.

ik weet niet of er mensen op het forum zitten die veel verstand hebben van stand alone misschien dat nog een optie.

homokineet maak ik me niet zo zorgen om dat zijn de dikste kosten dan niet meer.

Ik moet me een beetje aan het budget houden anders loopt het de spuitgaten uit.
het blijft een hobby en moet leuk blijven.

toch bedankt voor je reactie kan ik wel waarderen.

giuliettaevo
23-12-2016, 19:45
Afstelling is het belangrijkste... Daarmee behaal je vermogen en zorg je dat het heel blijft. Een of andere algemene chip is leuk maar niet bepaald nauwkeurig.

Als je blok kapot loopt is het duurder...

Turbovr6
23-12-2016, 19:55
Klopt mee eens.

Dokter D
23-12-2016, 22:03
440cc is eerst groot zat, daar is de 400pk wel mee te halen.
Zit meer over de imi turbo in maar dat kan ook lang goed gaan.

Doedel software is voor een standaard chip gewoon goed, vermeld er wel bij dat t om een imi turbo gaat.

GOFAST
23-12-2016, 23:09
Wel leuk project.
Ik hou van Corrado's.
Idd niet te makkelijk denken over dingen waar je er niet stapels van hebt liggen.
Heb je een AFR/EGT/boost meter ?

Turbovr6
24-12-2016, 09:30
Goedemorgen ,

Kijk daarom is het dus zo moeilijk ik las best wel goeie dingen over doedel chips zoals dokter d zegt. En als ik de 400 pk haal ben ik al helemaal blij.De imi turbo zal ik later ook zeker vervangen door Garret turbo of borgwarner of holset. Als de auto eerst maar even rijd en niet direct afbeul .

Wat kwa meters betreft deze komen er zeker zal toch de boel beetje in de gaten moeten houden. Zijn er nog veel mensen die op het moment in bezit zijn van een VRT ? Ben dan wel eens benieuwd naar hun setup .

nickster
25-12-2016, 09:36
Lol 1.6 bar, geef je 2 weken en alles klapt kapot. Het geld dat je wilt besteden aan die sper zou ik steken in een apexi avcr.

gooigolf
25-12-2016, 10:28
mooi projekt

succes met opbouw ,

Turbovr6
25-12-2016, 12:08
Goedemorgen,

Ik heb het idee dat mensen me verkeerd begrijpen zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van.
Ik heb me aangemeld om dingen duidelijk te krijgen en te laten zien wat ik doe.
Ik weet zelf wel dat als ik er 15000 euro tegenaan gooi dat ik een top motor. ik heb me info alleen van lezen / informeren.
Dus pin me niet overal aan vast. Als ik een setup zie van turbogockel of xparts zie met de bijna de zelfde specs als dat van mij ( daar baseer ik me op als uitgangspunt) ook met 1.5 /1.6 bar rijden.

Tuurlijk wil ik de boel heel houden dus als dit niet mogelijk is hoor ik dat graag en graag waarom niet.

@ nickster waarom zou ik geen sper nemen maar en een apexi avcr nemen? Als je toch eenmaal de boel ingesteld hebt is dat toch klaar?

Toch vandaag even weer wat spulletjes besteld

Sandwichplate
Nieuwe motorbok deze had ik nog niet
Oliekoeler 10 rijen

gijs474
25-12-2016, 14:09
Gaaf project en mooi uitgangspunt om te kijken hoe het budget zo goed mogelijk tot zijn recht komt.

Keep the pics coming! :thumbup:

nickster
25-12-2016, 15:15
Met de apexi kun je je boost regelen per versnelling en om de 500 RPM. Met dit vermogen heb je hier meer aan. Sperdifferentieel Is leuk op het circuit.

the puritan
25-12-2016, 16:15
Op TheSamba is een gast al een paar jaar lang een Ebay turbo aan het mishandelen. En met succes. :thumbup: Dus ik ga deze thread volgen. :cool:

Turbovr6
25-12-2016, 16:37
@ Gijs dit is de bedoeling gaat ook zeker goed komen met wat hulp. Grootste kosten zitten in het kleine spul denk ik.

@ nickster Oke dus als ik het goed begrijp kan ik bv 1 2 laag in boost dat je niet te veel wheelspin hebt en 3 4 5 bv hoog in boost.

Zou wel beter zijn in verband levensduur van de bak. Peloquin sper dacht ik dat die alleen ingrijpt wanneer gevraagd word in tegenstelling wokkelsper die continu geeft. Als dit beter is is het een goeie want dan kan ik dat beter doen idd. Handige info zal effe in verdiepen.

@ the purtian. Ik heb een Duitse turbo geen eBay maar zal ongetwijfeld het zelfde zijn. Hij hoeft het ook geen jaren vol te houden maar als de setup eerst maar draait dan koop ik wel een keer een echte turbo...


En zal na de feestdagen effe weer foto's erop goeien dan komt er weer spul binnen.

Turbovr6
26-12-2016, 14:49
@nickster nou heb even goed gelezen en denk idd dat dit een goed ding is daarom heb ik er een afgeschaft word morgen verstuurd kon deze voor leuk prijsje overnemen.

Daarmee sla ik nu wel eerst de sper over en zal eerst zien hoe dit gaat worden.

Er komt weer heel wat spul binnen dus zal als alles er is even wat foto's maken eerst maar even ruimte maken want me andere hobby staat er ook nog.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/922/5bIx6V.jpg (https://imageshack.com/i/pm5bIx6Vj)

Ik weet het moet effe poetsen maar ben niet zon poetser meer rijder...

Turbovr6
27-12-2016, 19:41
Even een mini update morgen gaan er wat spullen weg.

Me maat had even blok uit elkaar gedraaid om de boel te bekijken en zag er wel goed uit.
Een van de 6 zuigers had klein oppervlakkige schaafplek maar niet zo ernstig.
Alles is nog vies maar zal vast schoon terug komen.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/qXAKXJ.jpg (https://imageshack.com/i/poqXAKXJj)

Ook hebben we de 2.9 kop er bij den deze ziet er ook nog vrij netjes uit had ook nog een 2.8 maar die is volgens ons al een vaker gevlakt en de 2.9 nog nooit.
Had hem al in gepakt sorry ..

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/921/rGPd60.jpg (https://imageshack.com/i/plrGPd60j)

Ook de krukas er even bij laat ik ook even nalopen

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/SHM4yi.jpg (https://imageshack.com/i/poSHM4yij)

Weten er mensen hier toevallig ook hoeveel speling er tussen de zuigerveren moet voor turbo? Kan hier niet echt iets over vinden. Ik had begrepen dat er iets meer tussen moet dan orgineel.

Morgen worden de feestpakketjes nageleverd en zal deze ook effe posten.

Fijne avond.

Dokter D
27-12-2016, 23:27
Klopt, met turbo en hoge vermogens moet er iets meer opening tussen de veren ivm warmteontwikkeling.
Hoeveel precies weet ik zo niet.

Ik denk dat dit net jou setup niet nodig is.

gooigolf
28-12-2016, 07:25
pb trug .

Shon
29-12-2016, 21:32
Ik ben erg benieuwd hoeveel je uit je blok gaat krijgen en voor welk budget.
Ik blijf het zeker volgen. Mooie basis ook !
Moest je 300a 400 Pk halen en je hebt alles zelf uitgezocht dat is toch al kicken en traag ben je dan ook zeker niet. Zelf wil ik ook meer leren over turbo ombouwen en het afstellen.

Turbovr6
30-12-2016, 11:44
Goedendag,

@shon zo is het kijken waar je uitkomt als leek met wat hulp.

Heb een paar spulletjes binnengekregen nog niet alles.

Me nieuwe motorsteun montagebok in de aanbieding deze tel ik niet mee in de kosten want deze gebruik ik ook voor me motoren.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/Zo4VI5.jpg (https://imageshack.com/i/poZo4VI5j)

@ nickster ik heb de avcr ook binnen heb jij toevallig hier de gebruiksaanwijzing bij zitten / handleiding deze zat er niet bij.

Of iemand die handig is die hier even de link kan plakken nat de Manuel ?

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/923/0xJ2sP.jpg (https://imageshack.com/i/pn0xJ2sPj)

Ik zit nu alleen nog met de ARP set of zou gewone ook gaan deze heb ik liggen mensen enig idee tot hoeveel pk dit Orginele spul aankan? Of geschikt is voor mijn setup?

Er is iets meer rek gekomen in het budget maar probeer me er nog steeds aan te houden.

Nou heb ik een vraag zijn er mensen die een golf 1 Vr6 hebben omgekeurd en die mij kunnen vertellen wat hun aslast voor was met Orgineel Vr6 motor ? Ik heb van de rdw begrepen dat je ong 740kg voor op de as mag hebben bij mij komt er natuurlijk nog boel rommel bij op.

Ik hoor graag van jullie Gr.

Ps als iemand ARP set heeft liggen hoor ik dat ook nog steeds graag

nickster
30-12-2016, 16:14
Goede keuze met je apexi, krijg je geen spijt van. Stuur je emailadres maar via PM, heb een handleiding voor je.

Turbovr6
30-12-2016, 16:58
Beantwoord.

Turbovr6
03-01-2017, 13:17
Even weer kleine update

Kon ccm versnellingsbak op de kop tikken wederom voor mooi prijsje dus deze maar gehaald.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/923/uqOnIs.jpg (https://imageshack.com/i/pnuqOnIsj)

Nog paar kleine dingen en dan kan eindelijk de opbouw beginnen.
alles valt nog steeds mooi in het budget dus denk dat het wel goed gaat komen.

@ nickster bedankt voor de manual.

Als er mensen zijn die golfje 1 in de weg hebben staan mag wat werk aan zitten graag wel vanaf 1.5. En liefst niet te duur diesel mag ook.

Turbovr6
05-01-2017, 12:52
Deze is inmiddels ook al aanwezig

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/924/kaXJjN.jpg (https://imageshack.com/i/pokaXJjNj)

Onderblok is ook al klaar voor vertrek. Rest van de deeltjes er nog even af.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/923/whN7zJ.jpg (https://imageshack.com/i/pnwhN7zJj)

Deze zag er nog niet eens zo slecht uit zat nagenoeg geen stootrand in.

http://imagizer.imageshack.us/v2/1200x800q90/922/FP4pOb.jpg (https://imageshack.com/i/pmFP4pObj)

Vandaag de garage maar even oppakken en ruimte maken dan kan het leuke werk beginnen. Alleen nog goeie kleurstelling bedenken en nog een ARP set bestellen.

Niemand die zijn aslast weet van een golf 1 Vr6 ?

Deckedm
12-01-2017, 02:05
Ook denk ik dat je gekozen injectoren voor dit doel VEEL te klein zullen zijn.
Ik weet niet hoe je aan al je informatie komt,


Helemaal niet 440cc doen met een christelijke cycle duty gewoon 100 pk de cylinder op een VRT... dus 600 is te doen met 440ers!

Deckedm
12-01-2017, 02:07
Ik had alleen die imi GT35 lekker in de kliko gemikt en een beetje een merk turbo gekocht, genoeg goed 2e hands spul te vinden.

Turbovr6
17-01-2017, 18:55
Hebben mensen hier beetje een idee wat je kan krijgen voor corrado Vr6 zit beetje werk aan maar geen grote dingen motor is zeer goed verbruikt geen olie. ( motor revisie gehad alles nieuw.)

Heb binnen 2 dagen ons huis verkocht en geen plek om hem te bergen. VRT project gaat overgens gewoon door.

Turbovr6
18-01-2017, 21:48
Even een vraagje aan de kenners.

Als ik op mijn uitlaatspruitstuk de Wastegate aansluiting meet is die maar 28mm nu is de Wastegate zelf 44 mm.

Nou is de vraag gaat dit problemen opleveren? Of moet de uitlaatspruitstuk ook 44 mm zijn. Ik kan deze wel makkelijk groter maken maar denk dat het spruitstuk wel een stuk dunner word.

Ik hoor graag even.

giuliettaevo
18-01-2017, 22:03
Als de wastegate niet genoeg uitlaatgassen kan omleiden zal de laaddruk niet goed geregeld kunnen worden. Boostcreep krijg je dan. Bij langere belasting zal de laaddruk dan op blijven lopen ipv gelijk blijven of afbouwen.

BasApeldoorn2
19-01-2017, 11:21
Erg gevaarlijk voor je blok dus, omdat de druk bijna exponentieel gaat stijgen.

Turbovr6
20-01-2017, 22:25
Oke dan ga ik deze groter maken naar 44mm kan makkelijk maar is dit dan wel groot genoeg?