View Full Version : Wortherseetreffen 24 t/m 27 mei 2017
Ik was benieuwd wie gaan er en wanneer, welke week?
Wij gaan van 14 Mei t/m 25 Mei
28 april tm 6 mei met de T1 en gezin erin
Ik ben hier ook wel eens benieuwd naar..
Als er hier weer een auto voor de hobby is
Zou ik graag ook nog eens afrijden
Meestal is de drukte echt voor de treffen zelf of valt dit mee?
28 april tm 6 mei met de T1 en gezin erin
Zo ver van te voren al?
dubster.be
08-01-2017, 20:02
12 tot 21 mei hier.
Zo ver van te voren al?
Ja, Mei vakantie voor de kids, vroeg maar er is altijd wel wat te doen :)
wij gaan waarschijnlijk 13-20 mei
13 tot en met 20 mei aanwezig :D
Ik heb geen Wseetripje gepland dit jaar, maar t begint toch wel te kriebelen..
matje vw
14-01-2017, 09:49
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/8/4/IMG_0394.JPG
19 t/m 22 mei daar
Tallie_GTI
14-01-2017, 17:20
12 tm 22 mei aanwezig
matje vw
14-01-2017, 22:15
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/9/8/4/IMG_0009.JPG
Mijn eerste keer wil er al wel 10 jaar heen, nu maar eens kijken daar :thumbup:
Ik heb er al veel over gehoord, maar hoe gaat zoiets in zn werk? Hoelang is het rijden, waar moet je rekening mee houden en hoe doen jullie het met overnachtingen etc?
wij gaan 14 tot 24 mei met de kevers op de trailer! :jacks:
Ik heb er al veel over gehoord, maar hoe gaat zoiets in zn werk? Hoelang is het rijden, waar moet je rekening mee houden en hoe doen jullie het met overnachtingen etc?
Een appartement of kamer boeken, (staan er genoeg op http://woertherseetreffen.at/#fwdmspPlayer0?catid=0&trackid=0 )
En dan gaan :) uurtje of 11 rijden met normale auto/ redelijk verkeer
Uur of 16 met een kever of T1 bus :)
MILV-mobiel
16-01-2017, 09:30
weer aanwezig van 13 tm 20 mei :D
DutchDawn
21-02-2017, 14:33
Aanwezig van 19 tm 22 mei :)
Een appartement of kamer boeken, (staan er genoeg op http://woertherseetreffen.at/#fwdmspPlayer0?catid=0&trackid=0 )
En dan gaan :) uurtje of 11 rijden met normale auto/ redelijk verkeer
Uur of 16 met een kever of T1 bus :)
Ach dat is nog schappelijk, sommige komen namelijk nooit aan :D
Anderen komen weer niet weg of ver :) zoals ik 2005 met een kapotte koppakking (RIP JB motor)
Anderen komen weer niet weg of ver :) zoals ik 2005 met een kapotte koppakking (RIP JB motor)
Je bent er nog dan?
Je bent er nog dan?
Ja, ik wacht nog steeds op pechhulp. Net zoals in de reclame van Tim & Tom :D
Nee, ik kreeg destijds als vervang auto voor de Golf 1 een BMW 535 D om mee naar huis te rijden. Was erg afzien :tongue:
Nadat de plaatselijke Porsche garage de handdoek in de ring gooide op zaterdagmiddag voor de motor (waterlock) van de golf 1.
Deze vriendelijkheid kan alleen in Oostenrijk!
Ik en 4-5 vrienden willen dit jaar voor het eerst naar Worthersee gaan, en we willen zsm iets boeken maar ik kan weinig concrete info vinden.
we willen ongeveer van 17 tot 22 mei gaan
welke locatie is de meeste 'drukte'? liefst zouden we niet telkens een halfuur rijden van ons huis/hotel naar de auto's en de mensen.
Ik heb het idee dat het gaat om het zuidwest gebied naast worthersee (velden tot reifnitz), en richting faakersee klopt dit?
Iemand nog tips waar we kunnen boeken? liefst een huisje tot 700 euro.
Waar en wanneer gaan jullie?
datum die je gaat is prima, genoeg mensen en gezelligheid dan.
gebied waar je over praat klopt ook, en het moment dat je daar bent en je volgt de mensen kom je overal wel terecht waar het gezellig is.
huisjes kun je op google vinden op booking.com
gewoon even op je gemak zoeken en vergelijken, is genoeg te vinden aan hotels en apartementen
https://www.facebook.com/events/1212534068860763/
;)
Nog 45 dagen, dan gaan we :-) zin in!
Nog 45 dagen, dan gaan we :-) zin in!
Je bent niet de enige :D
wat zijn precies de regels en risicos wat betreft laag rijden in oostenrijk?
Minimale rijhoogte in Oostenrijk is 9cm, maar wordt met het treffen verlaagd naar 7 cm is wat ik vaker hoor..
als je lucht hebt en ze zien je laag rijden krijg je alsnog een boete,
kun je hem niet omhoog schroeven/zetten nemen ze meestal de papieren in beslag totdat je het wel kunt of op een trailer weg gaat.
Beetje normaal rijden en geen fratsen uithalen scheelt ook wel, gummi houden ze ook niet zo van.
Prijzen van de boetes varieren van 25,- tot een 1000,-
Kortom, eigenlijk geen risico dus.
:D
echt waar joh? zijn toch weinig auto's daar met 7cm bodemspeling lijkt me :eek:
dus als ik een kleine 2cm speling heb (maar wel ter plekke kan verhogen), is de kans op een boete wel groot?
En hou in je achterhoofd: WIL JE AANDACHT? KRIJG JE AANDACHT.
doe normaal, dan loopt het meestal wel los. Ik ga al vanaf 1995 en heb tot op de dag van vandaag nog geen bekeuring gehad. Ben wel geteld 2x aan de kant gezet voor controle op verbandstrommel en zooi.
echt waar joh? zijn toch weinig auto's daar met 7cm bodemspeling lijkt me :eek:
dus als ik een kleine 2cm speling heb (maar wel ter plekke kan verhogen), is de kans op een boete wel groot?
Ik ben vorig jaar staande gehouden, na controle ongeveer 5cm bodemspeling. Overigens was ik me echt van geen kwaad bewust. Na een lang gesprek met oom agent, was de einduitslag 100 euro boete direct betalen, platen en papieren inleveren. Geen meter meer rijden en zorgen voor een minimale bodemspeling van 7cm. Ter plekke omhoog geschroefd. Na controle kreeg ik mn spullen terug en werd gezegd dat ik de auto moest laten staan. Dat laatste niet gedaan overigens.
doe normaal, dan loopt het meestal wel los. Ik ga al vanaf 1995 en heb tot op de dag van vandaag nog geen bekeuring gehad. Ben wel geteld 2x aan de kant gezet voor controle op verbandstrommel en zooi.
Doe je t beter dan ik, ik ben zeker geen aandacht vrager, maar heb al meerdere boetes gehad.
jup... hier ook vanaf 1998/99.. nooit boete, wel aangehouden op bodemspeling en na vriendelijke uitleg gewoon doorrijden.
Ik zat met vriendin en zoontje id auto, vriendelijk uitgelegd maar de agent was vast beraden. Zal wel met mn uiterlijk te maken hebben gehad. :D ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/IMG_8673.JPG
Wir sind da :thumbup:
Lekker op tijd! Rijdt er al wat leuks rond naast jouw T1?
golf2 abuh
10-05-2017, 18:46
Ik ga van 12 t/m 26 mei met 2 maatjes. Komende vrijdag nacht vertrekken :D
Vorig jaar was de 1e keer voor mij, en de reis (in 1 stuk door, met wat pauze's) vond ik prima te doen. :thumbup:
Ik ga aanstaande vrijdag avond de 19e rijden en ga de 25e weer richting huis.
Ik ben blij dat ik terug ben na het zien van div. Filmpjes op FB ... :screwy:
Ik ben blij dat ik terug ben na het zien van div. Filmpjes op FB ... :screwy:
Ohjee linkjes?
@ Arnoud bedoel je een link?
Ze komen in mijn tijdlijn voorbij weer niet of ze te zien zijn voor iedereen,
Anders even in de wörthersee groepen op FB
Rotzooi heb je altijd wel wat (in al die 17 jaar dat ik ga )
Maar vond nu wel erg veel voorbijkomen (of miss is het dat iedreen alles filmt en online knalt)
https://www.facebook.com/vagfam/videos/673597602828315/
ik ben er nog nooit geweest, maar heb ook diverse filmpjes voorbij zien komen.
waarbij ik me afvraag of ik er uberhaupt nog wel zou heen willen..
Ik heb er inderdaad al 2 voorbij zien komen die hun blok opblazen tijdens een burnout :D
Aangezien mijn a4 nogal extreem plat ligt wil ik sowieso niet naar Wortelsee, anders krijg ik weer een prent van 280 euro :rolleyes:
Als ik mijn wagen 10cm omhoog moet schroeven dan heb ik er sowieso geen zin in.
't verandert wel de laatste jaren, wil volgend jaar wel weer gaan. Ben nog in dubio of ik mijn Golf meeneem of de daily. Hoe is de sfeer daar verder?
Sfeer was top.!! Van niemand last gehad.
Die burn-outs worden door iedereen online gegooid, waar je dit jaren geleden niet zag maar ook gedaan werd. ;)
In het weekend is het de laatste jaren wel mega druk geworden. Kun je beter wat andere dingen gaan doen niet aan de wörthersee.
Sfeer was top.!! Van niemand last gehad.
Die burn-outs worden door iedereen online gegooid, waar je dit jaren geleden niet zag maar ook gedaan werd. ;)
In het weekend is het de laatste jaren wel mega druk geworden. Kun je beter wat andere dingen gaan doen niet aan de wörthersee.
Volgend jaar maar weer eens gaan na het zien van de foto's... Op het moment alleen maar Skyline's en Supra's hier in Japan, is ook niet erg :D
Hier inmiddels ook weer terug van een weekje Wörthersee. Dit jaar eens niet alleen maar auto's, maar vooral de bergen in. 1 dag rondje Wörthersee gedaan en 1 avond heel even Faak, voor de rest genieten van Oostenrijk. Uiteraard rij je wel door de buurt en zie je genoeg 'dikke' wagens. De echte auto's (oudere waar nog echt aan gesleuteld werd :D ) worden helaas steeds minder. Rijdende reclame objecten destemeer. Door de week vond ik het dit jaar heerlijk en opvallend rustig t.o.v. voorgaande jaren. Richting het weekend komen dan de Ballermantoeristen (voornamelijk Oostenrijkers zelf) die dan voor chaos zorgen. Weekend is dus uitermate geschikt om er ff lekker op uit te trekken :D
Volgend jaar sla ik een jaartje over omdat het te vroeg in het jaar is, vanaf 1 mei gaan de bergpassen pas open, dus eerder is er niet echt veel te doen.
Voor de mensen die nog nooit geweest zijn: gewoon gaan, Oostenrijk is een super mooi land, ga dan ook niet alleen voor de auto's, maar ga er ook eens een dag op uit.
Goed verwoord Chris.
In de weekenden is het idd een drukte van jewelste mede door het lokale volk die zich dan wat minder goed weten te gedragen.
Ik heb gehoord dat de politie in deze weken aan het inventariseren is geweest welk soort mensen het zijn die de boel verstieren en daarbij kwam uit dat het het eigen volk is.
Wij zijn nog iets langer gebleven en hebben alleen de eerste dag van het evenement meegemaakt.
Meestal kwamen in deze week de grote mannen in zwarte pakken (soort van ME'ers) om de politie te helpen om alles in toom te houden.
Maar deze mannen waren totaal niet aanwezig.
In deze week was het ook weer opvallend dat het rustiger was geworden doordat een groot aantal al naar huis waren.
MAAR ondanks dat reed er toch nog best wat mooi spul rond.
Op Faak weet ik niet hoe druk het daar was want daar zijn wij in die week niet meer geweest.
Het event zelf is net als vorig jaar meer gericht op de GTI waar het allemaal mee is begonnen.
Je hebt meer het meeting gevoel en een stuk minder party party gevoel.
En je word er goed vermaakt. Je kunt zelf ook meedoen met een aantal dingen waar je je dan voor op kunt geven.
Dit hebben ze goed voor elkaar.
Vergelijk ik dit met vroeger dan mis ik maar 1 ding en dat zijn de stands van Audi, Skoda en Seat en een stand waar je GTI goodies kunt kopen.
Maar verder is het gewoon aan te raden om deze nieuwe stijl ook eens mee te maken.
Verder wat Chris ook al aangaf, ga ook eens een dagje uit, de bergen in of wat dan ook en geniet van het land Oostenrijk zelf.
Je komt op mooie plekken waar je even wat mooie plaatjes kunt schieten van je auto en de omgeving.
Wat mij ook opviel, ondanks dat er op plekken toch best wat bandensporen stonden, dat er weinig gesprint en gegumt werd.
Althans wij hebben het niet meegekregen.
Voor ons was dit een super editie die gemoedelijk is verlopen.
Hoe en wat we volgend jaar doen weten we nog niet.
Als er ook net als vorig jaar nog de week er na blijven dan zouden wij weer net als vorig jaar kunnen doen, op hemelvaart er heen rijden, vrijdag en zaterdag evenement en dan de week er na blijven.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.