PDA

View Full Version : Waar VDO sensoren te koop?

Alex
26-09-2005, 17:41
Nou ik weet dus waarschijnlijk waarom mijn VDO temp. meter in mn 1 GTI het niet doet....Ik zou een VDO sensor moeten hebben.. (waarom bedenk ik dat zelf niet!) Ik dus opzoek naar zo'n ding, kreeg een tip om bij halfords, brezan te gaan kijken, ik daar heen maar die zaten allemaal zo raar met de ogen te knipperen, alsof ik iets onmogelijks vroeg!

Toen dacht ik aan Biesheuvel, heb ze gemaild met de nummers die op mijn meter staan, maar daar werden ze niet wijs uit...
Of ik een keer langs kan komen met de meter....kan wel is alleen 120 km enkele rit rijden..

Dus hoe kom ik dan aan zo'n sensor?
Moet ik "gewoon" en VDO sensor hebben van 0 tot 150 graden? Zoals de meter? Of is het echt meter-type afhankelijk die sensors?

PeterZ
26-09-2005, 18:30
Op de Duitse eBay komen regelmatig VDO sensors (geber) langs, al dan niet met het bijbehorende klokje..... En het wordt gewoon thuisgestuurd.. :biggrin:

Alex
26-09-2005, 18:33
Op de Duitse eBay komen regelmatig VDO sensors (geber) langs, al dan niet met het bijbehorende klokje..... En het wordt gewoon thuisgestuurd.. :biggrin:

Moet er dus gewoon 1 hebben van 0 tot 150 graden, passend in een Golf 1, standaard VDO sensortje dus?

polijster kees
26-09-2005, 20:33
wat voor nummers staan er op
ik heb hier nog twee sensoren te liggen

Alex
26-09-2005, 20:40
wat voor nummers staan er op
ik heb hier nog twee sensoren te liggen

Op de meter?

Op de zijkant naast vw audi logo's staat: 321919541A VDO
Daaronder staat:310.274/82/4 5.82 12V

Dennis@polo86c.nl
27-09-2005, 18:48
Ome Eddie geeft 2 sensoren aan, in hetzelfde plaatje als waar de meter staat:

1. 049 919 563A Olietemperatuurvoeler 0-180graden
2. 049 919 501 water/olietemperatuurvoeler 0-125graden

Denk dat je nummer 1 moet hebben à ongeveer 15 euro.
Bij de dealer dus :)

Of anders een echte auto-materialenzaak, die VDO spullen verkopen.

Alex
27-09-2005, 19:06
Ome Eddie geeft 2 sensoren aan, in hetzelfde plaatje als waar de meter staat:

1. 049 919 563A Olietemperatuurvoeler 0-180graden
2. 049 919 501 water/olietemperatuurvoeler 0-125graden

Denk dat je nummer 1 moet hebben à ongeveer 15 euro.
Bij de dealer dus :)

Of anders een echte auto-materialenzaak, die VDO spullen verkopen.

Dank je, zal ik van de week es vragen, moet er toch nog ff heen..

Maarten
27-09-2005, 19:36
Je kan die draad ook bij 1 van je sensoren steken (dmv ap stekkertje waar dan weer een 2e bij kan) die al in je cylinderkop zitten... werkt perfect :)

Alex
27-09-2005, 19:51
Je kan die draad ook bij 1 van je sensoren steken (dmv ap stekkertje waar dan weer een 2e bij kan) die al in je cylinderkop zitten... werkt perfect :)

uhhhh hoe bedoel je dat?

Alex
15-10-2005, 15:33
Nou, gisteren heb ik dan eindelijk een VDO sensor op kunnen halen.
Maar het probleem met de meter is er nog steeds. Zodra ik de meter aansluit, slaat deze helemaal uit naar 150gr. Ik heb inmiddels ook een andere VDO meter er op aangesloten, maar deze geeft hetzelfde resultaat...Die andere meter kwam uit een 1 Cabrio en was ook NIET aangesloten in deze auto, zullen dan toch beide meters kapot zijn? Omdat ze allebij helemaal uitslaan?

of......................?

Clawfinger
20-10-2005, 22:59
Het lijkt me sterk dat alletwee meters kapot zijn... Weet je wel zeker dat de bedrading goed is (aangesloten)?

Ik heb zelf een olietemperatuurmeter in m'n Golf 1 gezet... gewoon een passende temperatuursensor als aftapplug gebruikt... :) Dus er loopt een draad vanaf de sensor naar de meter, die op G is aangesloten... De op de plus aangesloten draad gaat naar een stekkerblokje die oorspronkelijk voor een klokje bedoeld is... Maar ik wil hem nog anders aansluiten, over het contact zeg maar... :rolleyes: En dan is er natuurlijk nog de massa en volgens mij ook nog een draadje van het lampje die ook naar het stekkerblokje gaan...

Ik weet niet precies hoe het bij jouw cabrio zit, maar ik denk dat het principe wel hetzelfde moet zijn :rolleyes:

En nog ff over die sensoren... je kunt in principe bij elke Brezan wel zo'n sensor bestellen/kopen!

Alex
21-10-2005, 12:45
Het lijkt me sterk dat alletwee meters kapot zijn... Weet je wel zeker dat de bedrading goed is (aangesloten)?

Ik heb zelf een olietemperatuurmeter in m'n Golf 1 gezet... gewoon een passende temperatuursensor als aftapplug gebruikt... :) Dus er loopt een draad vanaf de sensor naar de meter, die op G is aangesloten... De op de plus aangesloten draad gaat naar een stekkerblokje die oorspronkelijk voor een klokje bedoeld is... Maar ik wil hem nog anders aansluiten, over het contact zeg maar... :rolleyes: En dan is er natuurlijk nog de massa en volgens mij ook nog een draadje van het lampje die ook naar het stekkerblokje gaan...

Ik weet niet precies hoe het bij jouw cabrio zit, maar ik denk dat het principe wel hetzelfde moet zijn :rolleyes:

En nog ff over die sensoren... je kunt in principe bij elke Brezan wel zo'n sensor bestellen/kopen!

Alles is goed aangesloten, dat is nu juist het gekke...

Dit (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14541) is het topic er over..

Maar iig bedankt voor het meedenkenen mocht je nog een idee hebben hoor ik het uiteraard graag!