PDA

View Full Version : Kever Speedster

OakgreenVR6
20-02-2004, 15:52
Hoort niet echt thuis in 'techniek & tuning', maar goed.

Het is vrijdagmiddag, zit op m'n werk wat naar buiten te kijken (mooi weer trouwens, had ik de cabrio maar meegenomen!) komt er een Kever Speedster voorbij. Nu heb ik die dingen wel vaker gezien, maar vraag me eigenlijk een aantal dingen af:
1) Wanneer is deze uitvoering geproduceerd?
2) Wie maakte deze auto, Karmann?
3) Hoe exclusief is dat nou zo'n Speedster? Een cabrio zie je ook niet veel, maar een speedster nog minder volgens mij.

Ben benieuwd.

volksfahrer.nl
20-02-2004, 16:10
Hoort niet echt thuis in 'techniek & tuning', maar goed.

Het is vrijdagmiddag, zit op m'n werk wat naar buiten te kijken (mooi weer trouwens, had ik de cabrio maar meegenomen!) komt er een Kever Speedster voorbij. Nu heb ik die dingen wel vaker gezien, maar vraag me eigenlijk een aantal dingen af:
1) Wanneer is deze uitvoering geproduceerd?
2) Wie maakte deze auto, Karmann?
3) Hoe exclusief is dat nou zo'n Speedster? Een cabrio zie je ook niet veel, maar een speedster nog minder volgens mij.

Ben benieuwd.

1) Vanaf het moment dat er polyester ombouw setjes op de markt kwamen.
2) iedereen die maar een beetje handig is.
3) er zijn er zat maar ze zijn gelukkig aan het uitsterven.

Het zijn zelf gemaakte conversies.
In den beginne (tot 51??) waren er Hebmullers, dit waren 2 zits kever cabrio's en die zijn zeeeeeer zeldzaam.
Maar de speedsters die je vandaag de dag nog wel eens ziet zijn allemaal kevers waar het dak vanaf is gezaagd en waar een kunststof achterkant aan is gezet.

www.paruzzi.nl maakt ze nog enverder zijn er nog vele bedrijven die deze sets hebben.

Ik vind ze eigenlijk nooit echt mooi.
De kap sluit erg slecht aan en bij alle speedsters die ik tot nu toe heb gezien zitten de scheuren al weer in het koetswerk.
Polyester zet nu eenmaal anders uit dan staal en het gaat dus vroeg of laat fout.

Er zijn tegenwoordig ook enkele namaak hebmullers en de ene die ik in het echt heb gezien zag er wel heeeeel vet uit!!! :twisted:
Maar ik zou hem wel eens over 5 of 7 jaar willen zien :?

http://www.keverpech.nl/Resize%20of%20DSCF0016bc.JPG

krukab
20-02-2004, 16:32
3) er zijn er zat maar ze zijn gelukkig aan het uitsterven.

Er zijn tegenwoordig ook enkele namaak hebmullers en de ene die ik in het echt heb gezien zag er wel heeeeel vet uit!!! :twisted:
Maar ik zou hem wel eens over 5 of 7 jaar willen zien :?

@ punt 3 : je haalde de woorden uit mijn mond,Leverwegje ... ;)

Die reproHeb die jij bedoelt is in staal uitgevoerd.
In Frankrijk zit een bedrijf (Simili) die zo'n soort kit in polyester leverd,en ook die zit er goed uit,maar das wel scheurgevoelig ... :(

Gert
20-02-2004, 17:25
Speedsters zijn de Matra Murenas onder de Kever .. sorry :(

volksfahrer.nl
20-02-2004, 17:43
Die reproHeb die jij bedoelt is in staal uitgevoerd.
In Frankrijk zit een bedrijf (Simili) die zo'n soort kit in polyester leverd,en ook die zit er goed uit,maar das wel scheurgevoelig ... :(

Nee, deze heeft ook in de volksworld gestaan en is echt van Polyester! :shock:
Hij is heel mooi dat wel...........

OakgreenVR6
20-02-2004, 22:29
Het blijft een aparte verschijning, zullen we het daar dan maar op houden ;)

Stijn
21-02-2004, 12:25
Net zo fout als een Golf 1 met Testarossa kit wat mij betreft ;)

OakgreenVR6
21-02-2004, 12:29
Zoals die kanariegele van Emming... :rolleyes:

bug59
21-02-2004, 13:01
vroeger toen ik pas in de kever scene kwam,vond ik een speedster de max,maar als je een paar gescheurde wrakken hebt gezien is de lol eraf.
T'is eigenlijk maar een kever afbreken :(