View Full Version : Jetta Diesel kopen, waar op letten?
Hoi,
Hoogswaarschijnlijk ga ik vrijdag kijken naar een Jetta MK1 Diesel, maar nu wilde ik weten waar ik op moet letten bij een Dieseltje. Heb daar namelijk geen ervaring mee :)
En wat zijn btw slechte punten kwa plaatwerk e.d.? Het gaat om een 4 deurs GLD uitvoering.
Alvast bedankt!
Gijs
vw golf 1979
27-09-2005, 22:15
slechte punten zijn een deel hetzelfde als bij een golf1. vulbuis vd tank, spatborden voor, corrosie rond de ruiten, aanzetting vd achteras aan het chassis....
en er zullen er nog wel enkele zijn maar kan er ff ni opkomen
Wat bedoel je precies met aanzetting vd achteras aan het chassis?
Waar kan ik op letten mbt de motor? Zijn er nog speciale dingen waar je bij een diesel op moet letten ipv een benzine?
zo'n ouwe diesel is eigenlijk de meest simpele motor die er bestaat. Als ie fatsoenlijk loopt is er weinig om je zorgen over te maken. Wat olieverbruik geeft helemaal niks, doen ze allemaal. Lekkage rond de kop zou je alleen ff op moeten letten
Ah, oke Marco thnx :)
Iemand nog meer tips? Kga morgen kijken namleijk :)
Vandaag wezen kijken. Leuke jetta met wat werk :) Motor loopt goed en ziet er netjes uit.
D'r zit wel wat klein laswerk aan zoals bij de tankdop, spatbordranden achter en een klein stukje linksachterin de wielkast. Weet niet of het APK waardig is.....
Verder heb ik de motor horen lopen, heeft al een tijdje stil gestaan, en sloeg aan na 5 a 10 sec. Dus dat moet wel goed zitten denk ik :)
Verder moet er een nieuwe accu in, en zit er een gat in de uitlaat... Weet niet of dat te lassen is, maar daar ga ik niet vanuit. Ook moeten de bandjes ff opgepompt worden, en moet de reserveband vervangen worden :) De rechterachterdeur gaat btw niet open... :confused:
Heb ook wat foto's gemaakt, en die zijn hier (http://www.sjig.nl/jetta/index.php) te vinden.
Morgen komt er iemand naar m'n Golf kijken, en als ie verkocht is, ga ik asap de jetta halen denk ik... Wat vinden jullie ervan?
Blok ziet er netjes uit! Lijkt net of de kop er nog niet al te lang vanaf is geweest :)
Die metale distributiekap wil ik wel ruilen tegen een plastickap.. ben je gelijk al van wat roest af ;)
VwPolo89
30-09-2005, 21:23
ziet er nog redelijk uit, gat in de koffer komt voort van een rotte vulpijp van de naftbak, dus daar ook ff naar kijken. mooi interieur, draag er zorg voor :)
de rest van de dinges die ik zie op foto zijn de "normale" dingen bij een golf/jetta 1
staat ie bij dat ene bedrijf met AL die golfjes 1 enzo? en nu ook veel aircooled dan zie ik? hoe heet dat bedrijf ook alweer, en nee ik ga hem niet voor je neus weghalen hoor, ik koop niks erbij ;)
heineken787
01-10-2005, 13:50
autobedrijf reinders?
Klopt ja :) Daar staat ie.
Gisteren kopers geweest voor m'n Golf. Ze hebbe nog geen Ja gezegt, maar ze wilde eerst even uitzoeken met verzekering e.d... Hun goed recht uiteraard :)
Nu had ik nog een vraag met betrekking op de Jetta, want als ik die koop, dan wil ik hem rijbaar maken, maar kan ik dan met groene platen de weg op? Weet niet of dat kan, want het is een duitser... :confused:
Heb ook iets gehoord van 1-dags kenteken?
Wie helpt me :)
Wooohoo, Golf verkocht :D. Wordt donderdag opgehaald. Laat de Jetta GLD maar komen :cool:
fre-golf1-16v
03-10-2005, 22:54
groene platen geen probleem kan zo maar dat roest in de kofferbak heb je dat goed bekeken want kan erg zijn hoor onder dat waar de gordel vast zit 1 keer erder gezien bij een mk1 pas daar even mee op
vered valt het mij nog mee wel mooie wagen en vindt de kleur ook niet verkeerd
Kan 2 dingen doen;
#1 Auto halen met groene platen. Platen zijn van m'n oom, als ik er een ongeluk mee maak, kost het hem veel knaken...
#2 Auto halen met auto-ambulance. Moet ik iemand regelen met zware auto en rijbewijs, en iemand die zin heeft ;) Ook een aanhanger huren van 66 euri ex btw..
Wat zouden jullie doen..? Tis iets van 200 km dat ik af moet leggen... Als ik gewoon rustig aan naar huis rij (iemand rijd mee in een andere auto) moet er op zich niks aan de hand zijn lijkt me...
Is het niet mogelijk om een auto met groene platen extra te verzekeren ofzo... kweenie hoe dat werkt :)
Ik zou een ambulance regelen, ik zou niet 1-2-3 200 km met een auto gaan rijden die je niet een beetje kent en vertrouwt. Kost misschien iets meer, maar dan heb je hem wel in 1 keer veilig thuis...
Jup, daar zit ik dus ook mee in m'n achterhoofd...
Zestienkleppen
04-10-2005, 13:59
Ambulance regelen. Als je iemand invalide rijdt (of nog erger) heb je de rest van je leven spijt.
Ambulance regelen. Als je iemand invalide rijdt (of nog erger) heb je de rest van je leven spijt.
Idd, daar heb je helemaal gelijk in. Spreek vnvd iemand die eventueel wilt rijden :) Huur dan wel gewoon een aanhanger denk ik.
Deze kan dicht. Gisterenavond hebben we de auto opgehaald :)
zullen we dat maar niet doen, staat handige info voor andere gebruikers in ;)
Kevin20v
09-10-2005, 09:43
Oke, is ook goed hoor :D
Gefeliciteerd! maak er nu maar Goos-Jetta van :tongue:
Dat blokje ziet er HEEL erg netjes uit heb zelf ook zo'n 1.6D gehad in een witte golf 2!!
Lijkt inderdaad of het blokje zeer recentelijk nog gepoetst / kopje na gekeken is geworden
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.