Ilker
29-04-2017, 16:30
Hey allemaal.
Om het verhaal kort te houden..
Ik heb samen met een ervaren persoon de dieselpomp vervangen en de distributieriem op tijd gezet. Blok heeft wel een paar jaar stil gestaan. even als de turbo (Zit een turbo op van een golf 2, k24, die ik aangepast heb om op een AAZ te werken.) Zat van origine een k03 met EGR klep op. Alles er af gehaald wat niet nodig is.
Nu slaat het blok wel aan, maar sputtert hij (zoals de amerikanen het noemen, een missfire) En rookt ongeloofelijk wat blauw, Aan de carterventilatie en aan het inlaatspruitstuk te zien komen er olie sporen van uit.
Is dit, omdat het blok lang heeft stil gestaan, of scheelt er iets met het blok?
Ik heb het blok 10min laten draaien door middel van een wasknijper, om zelf niet in de buurt te zijn van de rookproductie. Maar door gebrek van koelvloeistof te kort, ben ik er mee gestopt. Hoelang heeft een stilstaande motor de tijd nodig om fatsoenlijk stationair te draaien?
Groetjes
Om het verhaal kort te houden..
Ik heb samen met een ervaren persoon de dieselpomp vervangen en de distributieriem op tijd gezet. Blok heeft wel een paar jaar stil gestaan. even als de turbo (Zit een turbo op van een golf 2, k24, die ik aangepast heb om op een AAZ te werken.) Zat van origine een k03 met EGR klep op. Alles er af gehaald wat niet nodig is.
Nu slaat het blok wel aan, maar sputtert hij (zoals de amerikanen het noemen, een missfire) En rookt ongeloofelijk wat blauw, Aan de carterventilatie en aan het inlaatspruitstuk te zien komen er olie sporen van uit.
Is dit, omdat het blok lang heeft stil gestaan, of scheelt er iets met het blok?
Ik heb het blok 10min laten draaien door middel van een wasknijper, om zelf niet in de buurt te zijn van de rookproductie. Maar door gebrek van koelvloeistof te kort, ben ik er mee gestopt. Hoelang heeft een stilstaande motor de tijd nodig om fatsoenlijk stationair te draaien?
Groetjes