PDA

View Full Version : Kofferdeksel demonteren

Bramdb6
08-05-2017, 15:27
Ben al een tijdje bezig aan mijn Golfje en nu is het stilaan tijd aan het worden om hem te laten herspuiten. Heb reeds mijn voorruit er al uitgehaald en nu is het de beurt aan de deuren en aan de kofferbak.

Nu is de vraag: Hoe haal ik de kofferklep ervan af? De bouten van de scharnieren zie ik zitten dus deze krijg ik wel los, maar wat met de bekabeling? Waar kan ik deze losmaken of moet deze dan gewoon vervangen worden? :screwy:

Hoop dat er iemand ervaring met heeft, ik hoor het wel! :)

ar1g3
08-05-2017, 15:36
Die stekkers vind je in de C-stijlen, achter de plastic kappen, en achter de kofferbakbekleding in de achterste hoeken.

Je haalt dus het kofferdeksel met de kabelboom van de auto af, de bedrading aan de auto laten zitten gaat niet. Als je het deksel er af hebt kan je de kabels uit het kofferdeksel halen langs onder (waar de ruitenwissermotor zit). Al raad ik dit af, probeer ze wat weg te steken in het gat boven aan het deksel want de bedrading door het kofferdeksel trekken is een prutswerkje.

golf mkII 16v
08-05-2017, 20:34
Als ze al niet gebroken zijn[kwaal van de golf kofferklep] in het rubber afknippen
Als het dan weer terug moet met wat lengte draad ertussen opnieuw solderen

bugs
09-05-2017, 19:33
Ik heb alle bekabeling losgekoppeld en via het gat waar ze in de klep komen, 1 voor 1 er doorgetrokken, wel de plastic delen van de stekkers afhalen! Als je ze terugmonteerd, bij de langste beginnen, je kunt een stuk ijzerdraad via de kofferklep naar boven steken en de kabel er aan tapen, dan trek je het er zo(stuk voor stuk) door. Neem de tijd er voor!

ar1g3
09-05-2017, 20:25
wel de plastic delen van de stekkers afhalen
Dat is waarom je eigenlijk beter de bedrading uit de auto trekt, dat kan zonder de plastic stekkers eraf te halen.

Ik heb zowel het doorknippen, het uit de klep halen, en het uit de auto halen geprobeerd en vind dat dat laatste het minste tijd en moeite kost. De kabelboom terug aansluiten doe je door de bedrading met een oude remkabel van een fiets + tape weer door de C-stijlen te trekken en dan gewoon stekkers aansluiten. En zoals ik al zei, de uiteindes van de kabelboom kan je wegsteken in de gaten van de kofferklep waar hij eruit komt, en als dat niet helemaal lukt wikkel je de kabelboom in tape en hang je die over hetgeen waar je de klep aan ophangt bij het spuiten.

Erik Baas
11-05-2017, 00:05
Beetje OT vraag: de kabelboom voor de achterklep, is dat dezelfde die langs de beide achterlichten loopt? Ik ben nl. op zoek naar de grijs/groene draad van de kentekenplaatverlichting, maar ik vind 'm niet!

bugs
12-05-2017, 19:49
Beetje OT vraag: de kabelboom voor de achterklep, is dat dezelfde die langs de beide achterlichten loopt? Ik ben nl. op zoek naar de grijs/groene draad van de kentekenplaatverlichting, maar ik vind 'm niet!

Die gaat volgens mij maar aan 1 kant de auto in, meen dat dit aan de bestuurderszijde is

Dat is waarom je eigenlijk beter de bedrading uit de auto trekt, dat kan zonder de plastic stekkers eraf te halen.

Ik heb zowel het doorknippen, het uit de klep halen, en het uit de auto halen geprobeerd en vind dat dat laatste het minste tijd en moeite kost. De kabelboom terug aansluiten doe je door de bedrading met een oude remkabel van een fiets + tape weer door de C-stijlen te trekken en dan gewoon stekkers aansluiten. En zoals ik al zei, de uiteindes van de kabelboom kan je wegsteken in de gaten van de kofferklep waar hij eruit komt, en als dat niet helemaal lukt wikkel je de kabelboom in tape en hang je die over hetgeen waar je de klep aan ophangt bij het spuiten.

Erik Baas
12-05-2017, 20:55
Die gaat volgens mij maar aan 1 kant de auto in, meen dat dit aan de bestuurderszijde is
Hebbes, hij zit inderdaad alleen links, en er is maar een heel kort stukje van zichtbaar; thanks! :-)