fcapri
27-06-2017, 17:40
mijn huidige schijven zijn krom en wil ze daardoor vervangen.
ik kijk nu online voor andere en vind 4 soorten voor mijn golf 1.6diesel.
-239mm 10mm breed
-239mm 12mm breed
-239mm geventileerd 20mm breed
-256mm geventileerd 20mm breed
nu vermoed ik dat 256mm zowieso niet past, maar waarvan zijn die andere 3 maten?
origineel had mijn golf de smalle VW klauwen waar 15mm blokken in moeten. ik heb echter al VWII klauwen zitten van een latere 1.8 benzine zodat ik 19,5mm blokken kan steken (heb eigenlijk verkeerde blokken gekocht en heb dan waar de klauwen geswapped :D , had ze toch liggen).
maar kan ik dan bv die 3de soort remschijven steken van 20mm breed gebruikmakend van de 15mm remblokken. dan heb ik totaal 50mm tussen de klauwen.
nu zitten er 10mm schijven en 2x 19,5mm remblok waardoor ik op 49mm uit kom
nu is het niet dat ik meer remkracht nodig heb, maar als ze geventileerd zijn, gaan ze minder snel kromtrekken (omdat ze beter gekoeld worden). ik durf regelmatig wel eens sportief rijden, waardoor ik zo weinig mogelijk moet acceleren, maar soms wel hard in de ankers moet. zo een dieseltje weegt ook al een pakje meer dan een benzinevariant
ik kijk nu online voor andere en vind 4 soorten voor mijn golf 1.6diesel.
-239mm 10mm breed
-239mm 12mm breed
-239mm geventileerd 20mm breed
-256mm geventileerd 20mm breed
nu vermoed ik dat 256mm zowieso niet past, maar waarvan zijn die andere 3 maten?
origineel had mijn golf de smalle VW klauwen waar 15mm blokken in moeten. ik heb echter al VWII klauwen zitten van een latere 1.8 benzine zodat ik 19,5mm blokken kan steken (heb eigenlijk verkeerde blokken gekocht en heb dan waar de klauwen geswapped :D , had ze toch liggen).
maar kan ik dan bv die 3de soort remschijven steken van 20mm breed gebruikmakend van de 15mm remblokken. dan heb ik totaal 50mm tussen de klauwen.
nu zitten er 10mm schijven en 2x 19,5mm remblok waardoor ik op 49mm uit kom
nu is het niet dat ik meer remkracht nodig heb, maar als ze geventileerd zijn, gaan ze minder snel kromtrekken (omdat ze beter gekoeld worden). ik durf regelmatig wel eens sportief rijden, waardoor ik zo weinig mogelijk moet acceleren, maar soms wel hard in de ankers moet. zo een dieseltje weegt ook al een pakje meer dan een benzinevariant