PDA

View Full Version : Semi slicks ???


Scirocco_1600
27-07-2017, 20:04
Hallo ,

Voor me corrado (trackday build ) ben ik aan het kijken naar een set straat legale semi slicks ... Maar heb totaal geen ervaring met semi slicks wie kan me wat meer info geven ?

Volgende merken heb ik al bekeken en zet ze even in een lijstje van wat me aanspreekt .

Yokohama advan ( daar gaat me voorkeur naar uit )
Toyo r1r
Toyo r888(enkel erg duur )

Maar kent iemand de nangkang semi slicks en federal ???

Ik hoor het graag

obimaster
27-07-2017, 20:10
Kennis van me heeft federal, heel erg goed,
Ikzelf rij op r1r, heel goed voor ook nog straat gebruik,en zeker niet te vergelijken met een normale straatband
Die advans wil ik ook eens proberen

Scirocco_1600
27-07-2017, 20:25
Kennis van me heeft federal, heel erg goed,
Ikzelf rij op r1r, heel goed voor ook nog straat gebruik,en zeker niet te vergelijken met een normale straatband
Die advans wil ik ook eens proberen

De advans staat momenteel goedkoper dan de goedkoopste r1r vandaar dat ik ze wel zou durven aanschaffen

Bluepower
28-07-2017, 10:17
Als het een full-track auto wordt(dus niet een daily die af en toe op straat uitgelaten wordt) kun je beter kijken naar de TW waarde(hoe hard of hoe zacht een band is). De Federal 595 RS-R zijn vrij hard(TW140), gaan hierdoor langer mee, maar geven ook net iets minder grip..
De Nankang NS-2R is een goed betaalbare, zachtere compound(TW80) band met meer grip..
Mijn advies: kijk eens bij de Interstate IST80, gelijk aan de NS2-R maar nog iets goedkoper, en straat-legaal(dus je kunt ook gewoon nog naar het circuit rijden met deze banden)

Kijk wel ff goed naar welke maat je neemt(ivm wang-hoogte) en altijd de luchtdruk in de band checken, koud en warm..

nickster
28-07-2017, 16:45
Heb je meer grip met deze type banden, ik bedoel minder wheelspin.
Kun je met deze banden op een voorwiel aangedreven met meer vermogen rond rijden, voordat ie gaat spinnen?

Scirocco_1600
28-07-2017, 17:54
Als het een full-track auto wordt(dus niet een daily die af en toe op straat uitgelaten wordt) kun je beter kijken naar de TW waarde(hoe hard of hoe zacht een band is). De Federal 595 RS-R zijn vrij hard(TW140), gaan hierdoor langer mee, maar geven ook net iets minder grip..
De Nankang NS-2R is een goed betaalbare, zachtere compound(TW80) band met meer grip..
Mijn advies: kijk eens bij de Interstate IST80, gelijk aan de NS2-R maar nog iets goedkoper, en straat-legaal(dus je kunt ook gewoon nog naar het circuit rijden met deze banden)

Kijk wel ff goed naar welke maat je neemt(ivm wang-hoogte) en altijd de luchtdruk in de band checken, koud en warm..

Wagen wordt een straat legale track car op 16" 205/45/16 dus heb ik echtwel straat legale semi slicks nodig

obimaster
28-07-2017, 20:59
Ja semi is dag ennacht verschil tegenover normale banden
Scirocco ik raad je r1r aan

Bluepower
29-07-2017, 09:02
Wagen wordt een straat legale track car op 16" 205/45/16 dus heb ik echtwel straat legale semi slicks nodig

Hoeveel straat-km's verwacht je er mee te maken, en onder welke weers-omstandigheden?
De Interstate IST80 lijkt mij toch je beste keuze, de Toyo R1R is denk ik te hard voor je, leuke straat-band maar niet voor het betere circuit-werk, terwijl de IST80 heel goed presteerd op het circuit, en ook nog prima op de straat werkt.

Scirocco_1600
29-07-2017, 11:14
Hoeveel straat-km's verwacht je er mee te maken, en onder welke weers-omstandigheden?
De Interstate IST80 lijkt mij toch je beste keuze, de Toyo R1R is denk ik te hard voor je, leuke straat-band maar niet voor het betere circuit-werk, terwijl de IST80 heel goed presteerd op het circuit, en ook nog prima op de straat werkt.

heel veel straat km zal ik vast niet maken , zal eerder voor wat afstelwerk worden of gewoon om eens wat te toeren , ik rij nooit in de regen vandaar de semi slicks

Scirocco_1600
29-07-2017, 17:43
de kogel door de kerk , toch maar voor de yokohama advan neveo gegaan , benieuwd hoe ze gaan rijen