Pamat2
08-08-2017, 16:12
Beste forumleden,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Mk2 Jetta met een Mk3 2.0 8V gti blok, motorcode ADY.
Het blok loopt beroerd. Halfgas loopt hij opzich prima maar bij meer gas gaat de auto stotteren en maakt geen toeren meer.
Ik heb de auto uit laten lezen en er kwam de volgende fout uit:
Foutcode 0515, Halgever permanent.
De garagehouder legde mij uit dat dit de spoel is, maar zag geen heil in hier aan te beginnen, want oude auto. :thumbup:
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem, en hoe dit op te lossen? Ik heb de oude eigenaren gesproken en die zeiden dat het probleem plotseling is ontstaan en niet nadat er iets aan de ontsteking is vervangen.
Aan de ontsteking zijn de kabels, bougies en de verdelerkap + rotor vervangen, maar het probleem is niet ontstaan direct na het vervangen van één van deze dingen.
Zou het mogelijk zijn dat de ontsteking niet goed op tijd staat? Lijkt me zelf eigenlijk vrij stug, aangezien het probleem plotseling is opgekomen, en het blok daarvoor dus normaal gelopen heeft. Of zou de halgever niet lekker zijn en vervangen moeten worden.
Zou iemand me hier meer over kunnen vertellen en tips kunnen geven over hoe ik dit op kan lossen? :D
En nog een klein vraagje! Vorige eigenaren hebben de uitlaat vervangen voor een sidepipe met een nagenoeg niet bestaand dempertje ertussen. Ik wil graag mijn uitlaat terug naar achter laten lopen, met een middendemper en een einddemper. Wat is de diameter van de uitlaat? Hoeft niet perse een originele uitlaat te zijn maar het gebrul mag wel iets minder :tongue:
Bedankt!
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Mk2 Jetta met een Mk3 2.0 8V gti blok, motorcode ADY.
Het blok loopt beroerd. Halfgas loopt hij opzich prima maar bij meer gas gaat de auto stotteren en maakt geen toeren meer.
Ik heb de auto uit laten lezen en er kwam de volgende fout uit:
Foutcode 0515, Halgever permanent.
De garagehouder legde mij uit dat dit de spoel is, maar zag geen heil in hier aan te beginnen, want oude auto. :thumbup:
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem, en hoe dit op te lossen? Ik heb de oude eigenaren gesproken en die zeiden dat het probleem plotseling is ontstaan en niet nadat er iets aan de ontsteking is vervangen.
Aan de ontsteking zijn de kabels, bougies en de verdelerkap + rotor vervangen, maar het probleem is niet ontstaan direct na het vervangen van één van deze dingen.
Zou het mogelijk zijn dat de ontsteking niet goed op tijd staat? Lijkt me zelf eigenlijk vrij stug, aangezien het probleem plotseling is opgekomen, en het blok daarvoor dus normaal gelopen heeft. Of zou de halgever niet lekker zijn en vervangen moeten worden.
Zou iemand me hier meer over kunnen vertellen en tips kunnen geven over hoe ik dit op kan lossen? :D
En nog een klein vraagje! Vorige eigenaren hebben de uitlaat vervangen voor een sidepipe met een nagenoeg niet bestaand dempertje ertussen. Ik wil graag mijn uitlaat terug naar achter laten lopen, met een middendemper en een einddemper. Wat is de diameter van de uitlaat? Hoeft niet perse een originele uitlaat te zijn maar het gebrul mag wel iets minder :tongue:
Bedankt!