PDA

View Full Version : Stralen en bodem behandelen


Gijs
02-10-2005, 17:55
Hoi,

Omdat ik binnenkort weer verder wil met m'n kever, heb ik wat vragen voor de bodem.

Het achterste deel is moeilijk te bereiken met een staalborstel (op slijptol welliswaar ;)) Dus wil ik dit stralen of laten stralen.

Nu zoek ik dus een staalstraler in de buurt van Den Bosch... Heb er diverse gevonden, maar wat is nou een goede en voor dit werk geschikt :) En wat is een redelijke prijs om alleen moeilijk te bereiken plekken te laten stralen?

Ook heb ik zitten denken om zelf te stralen, maar ik weet niet of ik dan veel goedkoper uit ben...

Als het stralen klaar is, moet de bodem behandeld worden met Epoxy primer. Dit wil ik wel zelf doen. Maar waar kan ik epoxy primer kopen? En na de epoxy laag moet er ook nog een toplaag op gespoten worden he. Dat kan gewone autolak zijn (Zwart)?

Alvast bedankt!

Franklin
02-10-2005, 18:19
van eggelen in drunen, daar laten wij alles doen maar over prijzen weet ik niets.

Gijs
02-10-2005, 18:43
Oh, idd dat valt me mee :) Heb je toevallig een adres voor me hier in de buurt?

pat
17-11-2005, 17:15
firma van de kerkhof uit veghel, tel: 0413-364598. weet (nog) geen prijzen..

Pedaalemmer
17-11-2005, 21:42
Oh, idd dat valt me mee :) Heb je toevallig een adres voor me hier in de buurt?

van Eggelen in nieuwkuijk (073 5113908 )

voor meer (http://www.telefoongids.ptt-telecom.nl/tginl.dll?action=pink&type=search&resultsperpage=25&pagestart=1&area=conditional&what=straalbedrijf&name=&catcode=&city=nieuwkuijk&dcity=nieuwkuijk&citycode=&areacode=&dname=straalbedrijf&dwhere=nieuwkuijk&country=&source=homepage)

Roundup
21-11-2005, 20:24
Het best is dat je eerst de bodem volledig laat stralen, dan epoxy erop (wel 2k, 2 componenten). Eventueel lassen (eerst epoxy terug wat weg schuren). Terug epoxy op de gelaste plaatsen. En dan autolak mengen met dat spul dat ze gebruiken op bumpers (flexibel, zodat het ook tegen steenslag kan).

DesertWind
30-11-2005, 16:43
firma van de kerkhof uit veghel, tel: 0413-364598. weet (nog) geen prijzen..

inderdaad een goed bedrijf.
laatst een carrosserie van een chevelle laten stralen en in de epoxy, was iets van 600 euro daarvoor (incl binnenzijde, en rolkooi)
dus een bodemplaat zal stukken minder kosten