PDA

View Full Version : 84er MKII gti op MP

Mk1driver
18-11-2017, 21:06
https://link.marktplaats.nl/m1225870326

tiepe ain
20-11-2017, 16:03
Is nog niet verkocht zo te zien. Als het echt zo’n nette kloppende wagen is, is het geen gekke prijs.

yal
20-11-2017, 20:14
Ziet er goed uit , maar zal zeker wel laswerk aan zitten :rolleyes:
Wellicht een mooi object voor restauratie!

Grt Yal

NielsDub
21-11-2017, 09:26
Lijkt idd een mooie basis, ori NL en ‘84 Golf 2 GTI in Marsrood ben ik sowieso fan van!

golf fahrer
21-11-2017, 10:14
Vreemd dat ie nog niet weg is.

NielsDub
21-11-2017, 22:09
Kloppen de deurpanelen qua kleur? Grijze strepen terwijl de stoelen rood zijn? Weet niet of dit zo hoort / kan?

FlorisH
22-11-2017, 11:30
dat klopt idd niet.

en in de advertentie: "xenon koplampen met lens, origineel VW " :rolleyes: :screwy:

Verder ziet het er net uit :)

NielsDub
22-11-2017, 22:12
Wellicht het grootste pluspunt: het voor die periode bijna obligate Halfords dakje ontbreekt....

The Skinnmeister
23-11-2017, 07:48
Wellicht het grootste pluspunt: het voor die periode bijna obligate Halfords dakje ontbreekt....

:thumbup: ;)

heinz74
24-11-2017, 08:34
kun je best nog een tijdje in sturen voordat je gaat restaureren..
de deurpanelen horen waarschijnlijk niet thuis..
je zag in een rode toendertijd meer rode dan grijze bekleding
hij is volgens mij wel grotendeels origineel 84 gelaten ,dus wel compleet..dat scheelt een hele hap..
prijs is zeker goed

silbergti
24-11-2017, 15:50
Nette prijs gezien de uitvoering. Xenon is origineel VW?
Vreemd dat ie nog niet weg is...

NielsDub
24-11-2017, 18:44
Het moet wel een beetje je ding zijn, zo'n 84-er. T is nogal rechttoe rechtaan zonder toeters en bellen en de interieur kleurstellingen moeten je ook aanspreken. Een vroege 16V zal meer mensen aanspreken, ook gelet op het motorvermogen. Toch ben ik '84-fan...

Mk1driver
24-11-2017, 23:04
Het moet wel een beetje je ding zijn, zo'n 84-er. T is nogal rechttoe rechtaan zonder toeters en bellen en de interieur kleurstellingen moeten je ook aanspreken. Een vroege 16V zal meer mensen aanspreken, ook gelet op het motorvermogen. Toch ben ik '84-fan...

Zou toch voor een 8v gaan, rijdt lekker imo, goede deurpanelen erbij zien te vinden is waarschijnlijk een mission impossible.

heinz74
25-11-2017, 19:22
klein beetje aanpassen mag altijd ..
in het ergste geval een zwart lederen interieur erin ..of een vroeg 16v interieur
totdat er ooit misschien meer mogelijk is..
ik heb heel wat Golf 1 GTI stoelen weggeflikkerd vroeger omdat de wangen compleet doorgesleten waren..en hey Presto..de stof is gewoon weer leverbaar 20 jaar later..
paar mooie 15 inch ATS cups eronder in et28 ook mooi..
deze eerste generatie 8v's zijn ook wel heel sterk..tis net de Kjet die kan gaan draken op die leeftijd..that's all..

FlorisH
27-11-2017, 12:22
Zou toch voor een 8v gaan, rijdt lekker imo, goede deurpanelen erbij zien te vinden is waarschijnlijk een mission impossible.

Ik heb nog een setje grijs/groene (voor en achter) voor de liefhebber :D :D :D :D

tiepe ain
27-11-2017, 23:09
Is er hier al iemand die ‘m heeft bekeken?

tiepe ain
02-12-2017, 11:48
Niemand nog geweest?? Wat ook een dooie boel hier eigenlijk, een paar jaartjes geleden hadden we een gezellige discussie gehad van wel 4 pagina`s over een dergelijke auto...

skywalker38
02-12-2017, 17:43
Volksforum is dood,men probeert het nog leven in te blazen om het via fb te promoten maar het is niets meer.
Ben er ook klaar mee heb al tijden niets meer gepost van mijn auto
Ik was geïnteresseerd in deze Golf en wil er 2 Jetta coupes voor inruilen maar hij heeft niet meer gereageerd (helaas)

vdWal.
02-12-2017, 18:12
helaas waar, achter de schermen gebeurd er inderdaad nog wel het 1 en ander.
maar dat zal denk ik de kracht van het socialmedia helaas niet meer doen halen
promoten op facebook is leuk maar als er dan een niet actief forum achter schuilt word het niets

erg jammer! veel mooie topics toch een soort verloren
begrijp ik hier overigens uit dat het Jetta vr6 project ook niet meer is Michel?

skywalker38
02-12-2017, 22:56
helaas waar, achter de schermen gebeurd er inderdaad nog wel het 1 en ander.
maar dat zal denk ik de kracht van het socialmedia helaas niet meer doen halen
promoten op facebook is leuk maar als er dan een niet actief forum achter schuilt word het niets

erg jammer! veel mooie topics toch een soort verloren
begrijp ik hier overigens uit dat het Jetta vr6 project ook niet meer is Michel?
Vr6 heb ik nog liggen zo ook een h&r schroefset, Schmidt th 16”,Recaro golf 3 GTI stoelen en achterbank,maar ik vind een originele golf GTI ook wel interessant helemaal een van de eerste type 2 gti’s
Ze staan in de opslag en had voorgesteld om ze te komen bekijken om te zien of we eruit konden komen,helaas niets meer van hem vernomen

tiepe ain
03-12-2017, 10:42
Dit idee had ik al een beetje, jammer maar het is niet anders.
Zolang de hobby en de wagens maar blijven bestaan.

vdWal.
03-12-2017, 11:25
Vr6 heb ik nog liggen zo ook een h&r schroefset, Schmidt th 16”,Recaro golf 3 GTI stoelen en achterbank,maar ik vind een originele golf GTI ook wel interessant helemaal een van de eerste type 2 gti’s
Ze staan in de opslag en had voorgesteld om ze te komen bekijken om te zien of we eruit konden komen,helaas niets meer van hem vernomen

:thumbup: eerste type 2 gti is inderdaad zeker leuk spul

tiepe ain, hobby en auto's zullen zeker blijven bestaan
alleen de plek waar het word gedeeld veranderd denk ik..

zelf ben ik al wel flink klaar aan het raken met facebook
maar heb er een jaar geleden wel ongeveer m'n hele golf op verkocht
en haal alle evenementen datums er vanaf dus je kan ook weer niet zonder ofzo :confused:

tiepe ain
04-12-2017, 21:30
Mee eens, op FB gebeurt wel het 1 en ander.
Koop/ verkoop werkt ook wel idd. Nogmaals, blijft jammer van ‘t volksforum. Maar goed, dingen komen en dingen gaan.

skywalker38
08-01-2018, 17:33
Is er hier al iemand die ‘m heeft bekeken?
Ik ben vandaag wezen kijken en moet aardig wat aan gedaan worden
Rechter voorscherm moet worden vervangen
Achterpaneel onder de achterklep moet worden vervangen,waar in het nieuwere type een logo zit is deze naar gedeukt,links naast de uitlaat uitsparing is hij krokant
De bovenplaten van de chassis balken dienen voor het mooie eruit gehaald moeten worden om ertussen de roest te verwijderen en vervangen
Linker deur moet worden vervangen is bij de hoek krokant
Hij heeft rondom parkeer deukjes is op te lappen,maar ze zitten er wel
In de kofferbak ruimte heb ik helaas de binnenbakken niet goed kunnen bekijken ivm de bekleding maar de vloer had wel wat roest
Ik begrijp dat je geen nieuwe auto koopt maar hier moet zeker 10k tegenaan worden gegooid om hem echt mooi te krijgen
Verkoper was bereid om wat aan de prijs te doen maar in mijn opinie is hij dan nog te duur,maar je hoeft er maar 1met teveel geld vinden en hij is verkocht

tiepe ain
08-01-2018, 20:09
Hij is zelf iig al 500 gezakt met de prijs.
maar idd wat je zegt: er hoeft er maar 1 te zijn met te weinig kennis en teveel centen....

Mk1driver
11-01-2018, 22:31
Ik ben vandaag wezen kijken en moet aardig wat aan gedaan worden
Rechter voorscherm moet worden vervangen
Achterpaneel onder de achterklep moet worden vervangen,waar in het nieuwere type een logo zit is deze naar gedeukt,links naast de uitlaat uitsparing is hij krokant
De bovenplaten van de chassis balken dienen voor het mooie eruit gehaald moeten worden om ertussen de roest te verwijderen en vervangen
Linker deur moet worden vervangen is bij de hoek krokant
Hij heeft rondom parkeer deukjes is op te lappen,maar ze zitten er wel
In de kofferbak ruimte heb ik helaas de binnenbakken niet goed kunnen bekijken ivm de bekleding maar de vloer had wel wat roest
Ik begrijp dat je geen nieuwe auto koopt maar hier moet zeker 10k tegenaan worden gegooid om hem echt mooi te krijgen
Verkoper was bereid om wat aan de prijs te doen maar in mijn opinie is hij dan nog te duur,maar je hoeft er maar 1met teveel geld vinden en hij is verkocht

Thanks voor de info, ik had deze ook al op het oog, scheelt me weer een flinke rit.

Het is inderdaad maar een dooie boel hier, helaas....

tiepe ain
11-01-2018, 23:12
Thanks voor de info, ik had deze ook al op het oog, scheelt me weer een flinke rit.

Het is inderdaad maar een dooie boel hier, helaas....
Wat kunnen we daar eens aan doen?..

Black Devil
12-01-2018, 06:23
Veel berichten :)

NielsDub
12-01-2018, 12:41
Ik denk dat iedereen druk is met sleutelen...
Wel jammer... Niet dat sleutelen, maar dat t hier zo'n dooie boel is...

golf fahrer
12-01-2018, 14:26
Is al zoveel maal over geschreven.
Alles staat nu op facebook etc....

Vond een forum overzichtelijker.
Heb zelf geen facebook.
Geen behoefte aan.

Der Typ Siebzehn
12-01-2018, 17:07
Bij facebook moet steeds weer hetzelfde worden gevraagd over een evt probleem bij een auto, zoekfunctie is daar gewoon waardeloos.

Mk1driver
13-01-2018, 21:25
Facebook, wasda?

EnVeeZee
13-01-2018, 23:46
Overbodige shit op je foon :thumbup:

R32
15-01-2018, 11:25
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/9/1/8/CB13785C-1815-4567-B639-C9EB72A2383B.jpeg

Mocht iemand nog zo’n zelfde interieur weten of alleen de deurpanelen van een 3drs 1984 gti, laat mij dit dan weten aub.

dubster.be
19-03-2018, 09:51
ondanks het feit dat deze al een hele tijd te koop staat, zijn we toch van plan even een bezoek te brengen.

zijn er ondertussen nog ervaringen of mensen die gaan kijken zijn?

NielsDub
19-03-2018, 23:39
Heb je hierboven gezien? #24

dubster.be
20-03-2018, 08:23
Heb je hierboven gezien? #24

ja maar dat is maar 1 visie. is een aardig eindje rijden voor ons, en 10K in zoiets steken lijkt me erg veel :thumbup:

skywalker38
20-03-2018, 22:09
10.000 lijkt je erg veel?,wil je het serieus aanpakken moet hij volledig gestript worden plaatdelen welke ik al aangaf vervangen,waarbij het achterste plaatdeel onder de achterklep niet of nauwelijks te krijgen is,en wanneer hij te koop is zal deze niet goedkoop zijn.
Raam en deurrubbers vernieuwen daklijsten hebben hun beste tijd gehad zijn ook nieuw niet meer te vinden.
En met de hoeveelheid roest die ik aantrof zou ik hem een KTL behandeling geven kost gauw 4 rooitjes en dan hebben we het nog niet eens over het spuiten binnen/buiten en de bodem
Als jij het voor de helft kunt wens ik je veel succes,en betwijfel dan ten zeerste of het dan wel grondig genoeg kan doen voor dat bedrag

chrisjuh
21-03-2018, 09:26
Gewoon kopen en rijden met dat ding, klaar.

Van Limburg
21-03-2018, 10:21
Wie maakt zich zorgen om de carrosserie ;)
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/volkswagen/golf-mk2-gti-1984-body-382921271.html

GEENGTI
21-03-2018, 12:06
Gewoon kopen en rijden met dat ding, klaar.

Dus dat :D

dubster.be
21-03-2018, 14:43
Dus dat :D

dat zou de bedoeling zijn inderdaad, ik laat hier iets weten hoe het was na bezoek :thumbup:

skywalker38
21-03-2018, 21:35
Wie maakt zich zorgen om de carrosserie ;)
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/volkswagen/golf-mk2-gti-1984-body-382921271.html
Dat is idd de perfecte basis,meer zal ik ook maar niet zeggen anders wordt ik teruggefloten om iets wat niet mag :thumbup:
Maar dan nog terugkomend op de kosten dan ga je alsnog richting de 10k,en zoals al was aangegeven door een ander om er mee te gaan rijden zoals hij is geef ik hem 1 seizoen en dan is het gedaan met die koets

Van Limburg
22-03-2018, 13:24
Dat is idd de perfecte basis,meer zal ik ook maar niet zeggen anders wordt ik teruggefloten om iets wat niet mag :thumbup:
Maar dan nog terugkomend op de kosten dan ga je alsnog richting de 10k,en zoals al was aangegeven door een ander om er mee te gaan rijden zoals hij is geef ik hem 1 seizoen en dan is het gedaan met die koets

Klopt, zal het zelf ook niet letterlijk zeggen...
Ik vind 10 000 nog erg mager.
Rijden zou ik al niet meer zien zitten. Als je deze koopt dan is dat om te restaureren.

chrisjuh
23-03-2018, 09:26
Klopt, zal het zelf ook niet letterlijk zeggen...
Ik vind 10 000 nog erg mager.
Rijden zou ik al niet meer zien zitten. Als je deze koopt dan is dat om te restaureren.
Hoezo? Technisch in orde maken en gas met dat ding, daar is ie voor gemaakt. :)

Van Limburg
23-03-2018, 13:12
Hoezo? Technisch in orde maken en gas met dat ding, daar is ie voor gemaakt. :)

Je weet zelf goed genoeg dat het aantal technische punten zich snel opstapelen bij een 34 jarige auto. Voor je het weet heb je toch de halve auto uit elkaar en is je geschatte budget alweer op.

Om veel geld in het technische gedeelte te stoppen en vervolgens 1 jaar later alles terug uit elkaar te halen voor de carrosserie aan te pakken zie ik niet als een goede zet.

Maar ik baseer me op de info van Skywalker en het feit dat hij nog steeds te koop staat. Een goede deal staat nu eenmaal niet lang online ;)

Ik ben alsnog benieuwd naar de info van Dubster

dubster.be
26-03-2018, 08:27
vrijdag even gaan kijken dus.

het achterpaneel is, zoals hier al gemeld, gaar. Dat was voor mij niet echt het grootste probleem, dit is wel te herstellen.

echter is in de koffer de bodem ook al aardig ver. deze zou ik er volledig uit willen moest ik deze kopen. ook aan de bestuurderszijde onder de stoel is de bodem al een keer opgelast geweest, wat ik sowieso ook even zou over doen (ben niet zo'n fan van het meeste laswerk van mensen die ik niet ken).

kortom, wij laten hem staan, binnenkort naar een andere 84'er gaan kijken die ook in prijs al 1000€ goedkoper is ...

chrisjuh
26-03-2018, 08:41
Ai, dat staat er niet bij vermeld...jammer, zo zie je maar weer, zelf kijken is toch het beste.

tiepe ain
26-03-2018, 11:07
Of eens een keer een auto beschrijven zoals hij werkelijk is!
Dat valt voor sommige mensen niet mee. Mooi verhaal in de advertentie totdat je tegenover zo’n auto staat...

dubster.be
26-03-2018, 13:19
inderdaad, gelukkig hebben we een bezoek gecombineerd met een dagje Techno classica (niet dat de rit naar Essen - Apeldoorn echt kort was maar goed...), anders ging het extra zuur geweest zijn

ik veronderstel niet dat hij aan die prijs vlug zal verkocht worden. ik mocht een bod doen zei de verkoper me wel ...

skywalker38
26-03-2018, 20:42
inderdaad, gelukkig hebben we een bezoek gecombineerd met een dagje Techno classica (niet dat de rit naar Essen - Apeldoorn echt kort was maar goed...), anders ging het extra zuur geweest zijn

ik veronderstel niet dat hij aan die prijs vlug zal verkocht worden. ik mocht een bod doen zei de verkoper me wel ...
Ik heb toch niet echt overdreven betreft de staat van de auto?

tiepe ain
26-04-2018, 09:42
Uiteindelijk is ie toch verkocht.
Althans, de advertentie is verwijderd

Mk1driver
10-05-2018, 07:32
Je kan beter deze ophalen:

https://link.marktplaats.nl/m1283841837

paulvanbrummel
10-05-2018, 20:50
Die staat vast niet lang te koop!

Mk1driver
10-05-2018, 21:35
Die staat vast niet lang te koop!

Wel voor die prijs, gok ik.

tiepe ain
11-05-2018, 18:07
Ken je deze auto? Wat is volgens jou een goede prijs voor deze GTI dan?

paulvanbrummel
11-05-2018, 23:22
Wel voor die prijs, gok ik.
Advertentie is al verwijderd. Gokken is misschien niet helemaal jouw ding :tongue:

Mk1driver
15-05-2018, 19:59
Ken je deze auto? Wat is volgens jou een goede prijs voor deze GTI dan?

Weet ik veel, zeg ook maar wat. Ik geef het er niet voor. :)

Mk1driver
15-05-2018, 20:00
Advertentie is al verwijderd. Gokken is misschien niet helemaal jouw ding :tongue:

Klopt. Maar hij is naar Belgie gegaan, zo kan ik het ook :D

skywalker38
15-05-2018, 21:22
Of de auto naar België of in Nederland was gebleven,de staat zoals hij op de foto was is hij het gewoon waard,helaas moet je tegenwoordig aardig wat neertellen voor een GTI van dat bouwjaar in die conditie

tiepe ain
15-05-2018, 21:23
Belgen zijn (is mijn bevinding) geen zeurders. Ze zijn gek op dit spul en betalen er netjes voor. Ik heb er inmiddels 2 verkocht in België, prima zaken gedaan.

dukerider
17-05-2018, 10:41
De auto is inderdaad naar België gegaan :rolleyes: :rolleyes:
Ik heb nog nooit een '84 gezien in deze staat, gewoonweg supermooi.
Ik had de auto een paar jaar geleden live gezien op de laatse MIVW.
Mijn eerste gedacht was toen "als die ooit te koop komt".
Ik heb een mooie prijs kunnen overeen komen met de verkoper.
Een stuk minder dan de vraagprijs, maar nog steeds geen koopje.
De eigenaar had de auto al 14jaar en heeft hem altijd vertroeteld, en dat zie je er ook gewoon aan.

Mk1driver
17-05-2018, 18:54
Deze man had laatst ook een caprice te koop, ook in nieuwstaat. Is bij mij om de hoek dus even wezen kijken, deze golf heb ik niet zien staan toen, jammer.

dukerider
17-05-2018, 22:30
Die stond verstopt in de koelcel......

NielsDub
22-05-2018, 09:06
Gaaf! De vraagprijs op MP was € 6.950,=.
"Ik heb nog nooit een '84 gezien in deze staat, gewoonweg supermooi."
...
"Ik heb een mooie prijs kunnen overeen komen met de verkoper.
Een stuk minder dan de vraagprijs, maar nog steeds geen koopje."
Denk dat je een mooie deal hebt gedaan, n 84-er blijft bijzonder.

EnVeeZee
22-05-2018, 19:28
. Denk dat je een mooie deal hebt gedaan, n 84-er blijft bijzonder.

Dat denk ik dus ook, schrikken van de prijzen zal niet veel minder worden gok ik zo...

Van Limburg
22-05-2018, 21:12
Soms moet je gewoon wat meer neerleggen voor wat je wil. Doet even pijn, maar je hebt het wel.

dukerider
23-05-2018, 09:39
Ik vind een '84 inderdaad ook nog altijd iets apart.
Als hij al de juiste details nog heeft tenminste.
Ik ben er super blij mee.
Ook het feit dat deze stuurbekrachtiging heeft maakt het voor mij bijzonder.
En eentje in deze staat terugbrengen, kost vele malen meer.

NielsDub
23-05-2018, 09:43
5x eens! :thumbup:
And now: photos please !! :D

dukerider
23-05-2018, 10:03
https://myalbum.com/album/7b4N9EcLkk3G
Ik heb er nog niet veel foto's van. Er komen er zeker nog bij.
Zoals je ziet staat er een latere spoiler onder vooraan, maar de kortere originele is erbij. Die komt er nog terug onder. Van zodra mijn schouder beter is, lig nu even in de lappenmand.

NielsDub
23-05-2018, 22:25
Wow, da's een droom 84-er !! Is het interieur ook zo netjes?

dukerider
24-05-2018, 18:54
Ja het interieur is ook mooi.
Geen scheuren of gaten, alle deurpanelen ok, alsook de hoedenplank.
Zetels kunnen wel nog een poetsbeurtje gebruiken.
Wat ze binnenkort dan ook krijgen.
Geen schuifdak, dus ook geen doorgezakte hemel...
Enige waar ik nog eens naar moet kijken is de MFA en het verbruiksmetertje.
De olietemp staat vast op 160 en de buitentemp op 50 :screwy:

paulvanbrummel
25-05-2018, 22:31
Gaaf! De vraagprijs op MP was € 6.950,=.
"Ik heb nog nooit een '84 gezien in deze staat, gewoonweg supermooi."
...
"Ik heb een mooie prijs kunnen overeen komen met de verkoper.
Een stuk minder dan de vraagprijs, maar nog steeds geen koopje."
Denk dat je een mooie deal hebt gedaan, n 84-er blijft bijzonder.
Een ‘84 in deze staat en voor dat geld is in mijn ogen juist wel een koopje!

dukerider
17-07-2018, 11:27
https://link.marktplaats.nl/m1304024308
Deze lijkt mij ook netjes geprijsd.
Zoals aangegeven met werk, maar wel compleet en origineel.

nanneborn
12-08-2018, 20:40
Dat is inderdaad een hele mooi golf! En het blijven liefhebbers auto's.
Je ziet ze niet meer rijden. Ik heb een 2 maanden geleden mijn jeugd auto gekocht en dat is een golf 2 gti uit 1986. De auto zat al 20 jaar in de familie. De auto is altijd goed onderhouden geweest.
Hij is rood op kenteken en is een paar jaar geleden metallic rood overgespoten. Deze rode metallic vind ik niet erg mooi en heeft inmiddels ook al de nodige gebruikers sporen. Nu wil ik hem ook compleet gaan aan pakken. Opnieuw spuiten wat nieuwe onderdelen rubbers velgen etc...
En dan lekker cruisen......