PDA

View Full Version : T2: antiroest behandeling onderkant.


Lomax
03-10-2005, 13:01
De onderkant van onze bus heeft een anti-roest behandeling nodig.
Wat is er allemaal mogenlijk en wat raden jullie aan?

We zijn een tijdje terug eens bij Stam antiroest langs geweest in Beverwijk en die had een goed verhaal en de kosten vielen me niet tegen voor alles compleet schoonmaken en behandelen met een of ander bruin vloeibaar goedje (ben de naam vergeten, was ontwikkeld door een zweed voor kunstheupen e.d. staat me bij).

Maar is dat de juiste manier, of zijn er betere alternatieven?


Ik heb niet de middelen en de mogenlijkheden om het zelf te doen denk ik ;)

Zeend
03-10-2005, 14:13
Het hangt er wat vanaf hoe je auto is!
Mijn vaders's bus was nog erg goed, die heeft een Dinitrol-behandeling gehad. Wordt eerst gereinigd, vervolgens ingespoten met ML en dit net zolang tot het roest verzadigd is. Vervolgens komt er een afwerklaag overheen, bij de onderkant een anti-steenslaglaag.

Dit is compleet gedaan, dus ook in de holle ruimten. Voor de hele wagen kostte dit iets van 750 euro.

Mijn eigen bus is toch minder goed, die ga ik zelf eerst maar eens ontroesten.
Ik heb nog een '67er in de schuur staan.. die moet eerst maar eens gelast worden..


Jens

Lomax
03-10-2005, 16:57
Dinitrol is idd de naam die genoemd werd in Beverwijk :)
Die steenslag laag heeft de beste man trouwens niet genoemd.

Vital
02-02-2006, 13:10
Het hangt er wat vanaf hoe je auto is!
Mijn vaders's bus was nog erg goed, die heeft een Dinitrol-behandeling gehad. Wordt eerst gereinigd, vervolgens ingespoten met ML en dit net zolang tot het roest verzadigd is. Vervolgens komt er een afwerklaag overheen, bij de onderkant een anti-steenslaglaag.

Dit is compleet gedaan, dus ook in de holle ruimten. Voor de hele wagen kostte dit iets van 750 euro.

Mijn eigen bus is toch minder goed, die ga ik zelf eerst maar eens ontroesten.
Ik heb nog een '67er in de schuur staan.. die moet eerst maar eens gelast worden..
Jens

EEN 67????!!!!!!!!
Moeilijke wagen om op te maken.
Hopelijk zijn de deuren nog goed,want die vindt niet veel meer.
Net als de voor en achterklep.
Vital

xmarcelx
02-02-2006, 17:44
fertan rules

Lomax
02-02-2006, 19:50
De bodem is behandeld :)

http://home.versatel.nl/hjssjh/dinitrol.jpg

http://home.versatel.nl/hjssjh/dinitrol2.jpg

In beverwijk, ben de naam even kwijt.
Ik kwam de bus ophalen en wou betalen via mijn pinpas, hadden ze geen automaat :confused:
Gelukkig wou die man me wel ff naar een bank brengen, dus daar maar geld getrokken kon ik toch nog betalen :D

Zeend
02-02-2006, 20:42
Wat was je kwijt, als ik vragen mag?
En wat is voor dat geld behandeld?


Jens

vwcrewcab
02-02-2006, 20:44
Dat lijkt er idd weer een tijdje tegen te kunnen!!!

Lomax
02-02-2006, 20:47
De hele onderkant is schoongemaakt, een grote plaat is losgehaald zodat ze daar ook bij konden en toen is alles volgespoten. Dat gebeurt met redelijke kracht volgens mij als je ziet waar we die zooi terug vonden :)
Prijs eh, 6 of 700 euro was het, moet je even aan Vincent vragen die heb ik de exacte prijs toen doorgegeven ;) (en meer foto's gestuurd voor als je intresse hebt)

vwcrewcab
02-02-2006, 20:48
Is dat een soort rubber achtig spul?