PDA

View Full Version : Lupo waar op letten?


Frieser
04-10-2005, 19:47
Mijn vriendin en ik zitten eraan te denken een Lupo aan te schaffen voor haar... dan wel een 1.4'tje, maar waar moet je op letten bij een gebruikte Lupo? hebben die apparaatjes ;) nog zwakke plekken o.i.d?

Richard
04-10-2005, 20:32
weinig... let op roest is teken van schade...

streetlegal-arosa
04-10-2005, 22:43
hey hallo
cool dat jullie evt een lupo willen aanschaffen.
mijn tip is let op de versnellings bak, vooral de 1ste en de achteruit, of deze soepel schakeld en in de versnelling blijft zitten.
verder zijn de lupo en in mijn geval de arosa perfecte wagens
grt leon

Zeend
05-10-2005, 08:05
Wat ik gehad heb aan m'n Lupo:
uitlaat (achterdemper: dit ding is een soort van spatscherm, dus roestgevoelig)

Voor de rest nog niks (heb hem sinds februari).

Wat me wel opvalt: de kwaliteit is minder goed dan ik van VW gewend ben. Zal een jaren '90 kwaal zijn.

- koplamp-glazen zijn van kunststof, blijven niet heel mooi
- reflectoren knipperlichten vóór: het chroom blijft niet goed op het kunststof zitten, ziet er erg sneu uit voor een Volkswagen van 6 jaar
- handle ruitenwissers rookt zo nu en dan door fout in elektriek systeem
- verbindingsstang van linker en rechterruitenwisser is er eens af geraakt (kostte gelukkig maar 6 euro)
- 'cuppende' achterbanden
- weer in de hemelbekleding, maar dat kan wel eens met 'iets' uit het verleden van mijn Lupo te maken hebben waar ik niks vanaf weet

verder schijnen deurscharnieren en ruitmechanismes vaker dan gemiddeld te sneuvelen (ik denk doordat de deuren zo groot zijn)


Jens

Richard
05-10-2005, 09:50
oei is toch een teken van een oud schade gevalletje... mijn en in mijn directe omgeving lupo's hebben geen van deze problemen....:eek:

Frieser
05-10-2005, 10:14
Een rokende ruitenwisserhandle, cool! weer eens wat anders dan een uitlaat! ;)

Het leek ons wel lache om naast mijn VW Fox en T2 een Lupo voor maddam aan te schaffen... Aangezien het huidige gebakje niet super bevalt... Een arosa is ook nog een optie, maar dan wel het model met het nieuwe neusje. (Arosa en Lupo zijn technisch gelijk toch?)

Zeend
05-10-2005, 11:52
oei is toch een teken van een oud schade gevalletje... mijn en in mijn directe omgeving lupo's hebben geen van deze problemen....:eek:

Ik ben gewoon erg kritisch ten opzichte van deze wagen, en hij heeft natuurlijk 2 ton gereden, dan komt misschien wat meer aan het licht. Ik zie niks wat duidt op schade. Qua lak ziet hij er erg origineel uit.

Cuppende achetrbanden schijntnormaal te zijn bij veel VW's...
Rokende schakelaars is een constructiefout...


Jens

Zeend
10-12-2005, 21:53
De rokende schakelaar heb ik vervangen: hij spookte namelijk (achterruitenwisser werkte constant zonder dat ik daarom gevraagd had...). Ding kostte 35 euro of zo, valt mee dus.

De cuppende banden zijn wel erg hoor! Ik heb er met name rechts achter veel last van. De band was wel aan vervanging toe, maar aan de binnenkant toch wel hele rare gladde plekken. Nu schijnt dit bij veel VW's voor te komen. Heeft iemand ervaring of vervangen van schokdempers (door bv rode Koni's) soelaas biedt?

Ik rijd 60.000 km/jaar dus dan merk je sommige dingen wel wat sneller.


Jens

sjampoo
19-12-2005, 17:06
Laat m (na al die kilometers) eens goed op z'n uitlijning controleren..

Is ie verlaagd? (of hangt ie ondertussen wat door?) en staan de wielen achter nu (of altijd al) een beetje op toe spoor?

Zeend
19-12-2005, 19:04
Laat m (na al die kilometers) eens goed op z'n uitlijning controleren..

Is ie verlaagd? (of hangt ie ondertussen wat door?) en staan de wielen achter nu (of altijd al) een beetje op toe spoor?

De wagen is origineel hoog&droog en voelt nog erg goed aan (vind ik zelf)

Ik heb twee dealers nagevraagd: die hebben me gemeld dat het zo hoort. "banden iedere 10.000 km van voor naar achter zetten".
Dat is dus wel 6x per jaar he...

Maar laten uitlijnen is idd wel eens een goed idee.


Jens

Beetspeed
24-01-2006, 21:10
verder schijnen deurscharnieren en ruitmechanismes vaker dan gemiddeld te sneuvelen (ik denk doordat de deuren zo groot zijn)


Jens
Grappig dat ik dat lees; bij de Lupo van de vrouw heb ik idd één deurscharnier (deel wat achter de handgreep zit en de rechter nog wel) moeten vervangen omdat de deur niet meer dicht wilde blijven zitten...

Auto is van '99 maar heeft slecht 36.000 gereden nu... :redface:

JeeWee
24-01-2006, 21:22
Jens even naar dokkum daar zit een goede uitlijner, die zet de boel weer in het goede spoor!