tim_j
18-04-2018, 11:08
goedemiddag,
Ik rij een AFN tdi met de originele tdi 5-versnellingsbak.
Is er een 6-bak die plug en play is waarbij het toerental in de hoogste versnelling lager is dan met de 5-bak?
Waarom?
Lager toerental bij 120 en gunstiger verbruik.
Momenteel is het toerental +/- 2700 toeren bij 120 km. hierdoor is er best wat motorgeluid en verbruik neemt toe. (door toerental)
Bij 100 tot 110 km is het toerental +/- 2200 rpm. En rij er altijd 1100km met een volle tank, laatst 1 op 24 mee gehaald.
Wil graag het tempo omhoog, zonder de herrie en wel het gunstige verbruik.
Is de 6e versnelling van een passende 6-bak een versnelling 'erbij' of zijn alle verzetten aangepast waarmee het toerental in de 6 bij 120 gelijk is aan de 5 bak?
de motor heeft power zat(160pk/366nm) dus dat de 6 iets zwaarder is deert niet.
Extra;
Of wat is een originele 5-bak bakcode met de langste verhoudingen?
Ik rij een AFN tdi met de originele tdi 5-versnellingsbak.
Is er een 6-bak die plug en play is waarbij het toerental in de hoogste versnelling lager is dan met de 5-bak?
Waarom?
Lager toerental bij 120 en gunstiger verbruik.
Momenteel is het toerental +/- 2700 toeren bij 120 km. hierdoor is er best wat motorgeluid en verbruik neemt toe. (door toerental)
Bij 100 tot 110 km is het toerental +/- 2200 rpm. En rij er altijd 1100km met een volle tank, laatst 1 op 24 mee gehaald.
Wil graag het tempo omhoog, zonder de herrie en wel het gunstige verbruik.
Is de 6e versnelling van een passende 6-bak een versnelling 'erbij' of zijn alle verzetten aangepast waarmee het toerental in de 6 bij 120 gelijk is aan de 5 bak?
de motor heeft power zat(160pk/366nm) dus dat de 6 iets zwaarder is deert niet.
Extra;
Of wat is een originele 5-bak bakcode met de langste verhoudingen?