View Full Version : Start probleem
vwcrewcab
05-10-2005, 17:13
ALs ik een redelijk stuk (+100 km) rij met m'n bus, en ik zet de motor uit, dan wil ik graag vervolgens weer weg.
Maar steeds als ik zo'n stuk rij dan start hij daarna niet meer.
Lampjes gaan allemaal branden en bij de sleutel doordraaien (naar start stand) gaan de lampjes niet zwakker branden maar er is ook geen leven te bekennen achterin.
De accu staat gewoon rond de 13,6V.
Maar als ik juist korte stukje rij (0-15 Km) dan is er niks aan de hand, altijd starten zonder problemen.
Wat zou dit kunnen zijn, misschien een relais???
Dit probleem is ooit eens door JWB (rustbuster) het MCDonalds syndroom genoemd. Je zit op de snelweg, even een hapje eten bij de Mek en bij het willen vertrekken...geen leven. Dit is hoogst waarschijnlijk de solenoid op je startmotor. Je kunt het elcheapo oplossen door gewoon met de een hamer een ram te geven op de startmotor terwijl iemand anders hem start.. maar dit is natuurlijk niet helemaal de 100% oplossing. Beste is gewoon de solenoid te vervangen of de hele starter.. S6
vwcrewcab
05-10-2005, 18:56
Aha, dat is mooi dat m'n vermoeden bevestigd wordt!!!
Maar waarom heeft hij er geen last van als er korte stukjes gereden worden?
vwspijlbus
05-10-2005, 19:13
Maar waarom heeft hij er geen last van als er korte stukjes gereden worden?
Volgens mij omdat de starmotor dan niet warm genoeg is geworden om het probleem te vveroorzaken.
klopt inderdaad, heb ik ook gehad, als je motor en dus ook je startmotor + solenoid heel warm wordt dan kan je solenoid als die niet helemaal fris meer is wel eens weigeren.
vwcrewcab
06-10-2005, 12:02
OK, ff bij Paruzzi kijken of ik wat vervang onderdelen kan bestellen!
vwcrewcab
06-10-2005, 12:06
DAn zou het dit onderdeel zijn?
12345678910 product nummer : 1594 categorie : 10
Startmotor Solenoid 12 Volt
€ 26,00
vwcrewcab
07-10-2005, 16:32
Heb ik vandaag de solenoid vervangen, maar als ik nu start dan schakeld deze steeds in en uit (te horen aan het geluid), motor slaat wel aan dus dat wel ok, alleen dat geluid is een beetje raar.
Ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten en er zijn ook nergens te hoge overgangs weestanden.
Is er iemand ook hiermee bekend???
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.