PDA

View Full Version : Auto start slecht en loopt matig


emielvs
13-08-2018, 23:14
Hallo allemaal,

Na heel wat opknap werk aan de carrosserie is het nu tijd om de Golf rijdend te krijgen. Echter start de auto moeilijk en verzuipt deze zwaar! Je ziet zelfs de benzine in het spruitstuk staan. In sommige gevallen spuit de benzine zelfs uit het koperen buisje die in verbinding staat met de vlotter kamer. Is de carb aanvoer en retour mogelijk verkeerd aangesloten?

Is de horizontale aansluiting op de carburateur voor de retour en degene die naar beneden wijst voor de aanvoer?

Even wat dingen die ik al heb geprobeerd:
De carburateur heb ik gereviseerd en afgesteld volgens:http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125486 Het betreft een Solex 31-PIC(T)7

De voetpakking is nieuw en lekt niet(remreiniger test toen de auto soort van leip) en het vacuum lijkt ook goed te werken. De vlotter drijft nog en de vlotter naald lijkt ook naar behoren te werken en is recent vervangen.

Daarnaast is de benzine pomp vervangen en getest.

ar1g3
14-08-2018, 20:46
Is de vlotter metaal of plastic. Ken niets van jouw specifieke carbu maar bij carbu's die een metalen vlotter gebruiken kan je het tabje die de naald dicht duwt bijregelen door het te plooien.

emielvs
15-08-2018, 08:12
Het probleem is opgelost! Ik had de vlotter naald en het koperen ringetje netjes gemonteerd. Echter kwam de vlotter naald niet laag genoeg dus een tweede ringetje eronder en tada geen benzine meer uit de vlotterbak overstroom leiding! :thumbup:


Hoe simpel soms de oplossing kan zijn :lmao:

emielvs
03-09-2018, 20:17
Uiteindelijk toch gekozen om de Solex 31-PIC(T)7 om te wisselen met een Weber 34ICH omdat de SOLEX toch nog steeds problemen gaf. Echter had deze exact het zelfde probleem: het constant verzuipen en benzine uit zijn vlotter overflow.

Oftewel de carburateur was niet het oorspronkelijke probleem! Dus verder zoeken☹ Toen wij de retour leiding vanuit de carburateur in een fles hingen tijdens het draaien kwam er wel heel erg weinig benzine uit. Oftewel hij kan zijn benzine niet kwijt waardoor de benzine toevoer druk te hoog werd en zijn vlotter naald en vlotter gewoon naar beneden duwt en dus door blijft stromen.

Oplossing de restrictor(Zie foto) in het Y stukje vergroten. Deze heeft oorspronkelijk een boring van 0,7 er zit nu een 0,95 in en hij loopt zonder te verzuipen.

Nu mijn vraag is dit een logische analyse of ben ik nu enkel aan het corrigeren in plaats van het probleem op te lossen? Er lijkt nog wel wat zwarte prut uit de uitlaat te komen maar dat kan ook zijn omdat ie een tijdje stil staat of zou dit iets anders betekenen? Ik kan de auto helaas nog niet op de weg testen want de velgen staan bij de velgen boer voor een nieuwe verf laag😊

http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/9/9/2/Naamlozeafbeelding.jpg