View Full Version : Olielampen werkt niet
The_Rabbit
07-10-2018, 00:50
Zoals de titel al vermeld werkt het olielampje op mijn dash niet. Ik weet dat dit normaal hoort te knipperen als je het contact aanzet. Kan dit te maken hebben met de oliedruksensoren of zit het probleem in de tellerbak? Al de rest functioneert normaal. Het gaat om een 1.8 GU van '89.
Mvg.
Function
07-10-2018, 09:53
Pit vervangen en opgelost...
Pit vervangen en opgelost...
Is dat zo?
Erik Baas
07-10-2018, 13:26
Pit vervangen en opgelost...Onwaarschijnlijk, het is nl. een LED en die gaan zelden stuk. Ik denk als eerste aan de lagedruksensor, die hoort in rust gesloten te zijn; daar moet je dus op beide polen massa meten (met een testlampje).
The_Rabbit
07-10-2018, 18:25
Onwaarschijnlijk, het is nl. een LED en die gaan zelden stuk. Ik denk als eerste aan de lagedruksensor, die hoort in rust gesloten te zijn; daar moet je dus op beide polen massa meten (met een testlampje).
Ik dacht ook dat die LED's bijna nooit stuk gaan.
Function
07-10-2018, 19:54
Pit vervangen en opgelost...
Humor. Het is niet voor iedereen weggelegd.
The_Rabbit
08-10-2018, 12:35
Onwaarschijnlijk, het is nl. een LED en die gaan zelden stuk. Ik denk als eerste aan de lagedruksensor, die hoort in rust gesloten te zijn; daar moet je dus op beide polen massa meten (met een testlampje).
Waar zit de lagedruksensor juist? Is het die op de zijkant van de kop?
Waar zit de lagedruksensor juist? Is het die op de zijkant van de kop?
Ja.
The_Rabbit
08-10-2018, 12:47
Ja.
Thxs. :thumbup:
The_Rabbit
08-10-2018, 18:42
Lagedruksensor is uitgetest, deze werkt dus perfect. Zou het dus toch aan de tellerbak kunnen liggen?
Roy16VG60
08-10-2018, 19:17
Ik zou het eerder gokken op je hogedruksensor op je oliefilterhuis. Dit is een maakcontact, dat wil zeggen dat hij schakelt als de druk hoog genoeg is, meestal 1,8 bar. Als deze stuk gaat en dus doorverbonden blijft denkt je teller dat er voldoende oliedruk is en blijft het ledje uit. Het draadje eraf trekken moet voldoende zijn deze uit te sluiten.
Let op; afhankelijk van je uitvoering kan er ook een olie temperatuur sensor op je filterhouder zitten... verwar hem hier niet mee.
The_Rabbit
08-10-2018, 19:34
Ik zou het eerder gokken op je hogedruksensor op je oliefilterhuis. Dit is een maakcontact, dat wil zeggen dat hij schakelt als de druk hoog genoeg is, meestal 1,8 bar. Als deze stuk gaat en dus doorverbonden blijft denkt je teller dat er voldoende oliedruk is en blijft het ledje uit. Het draadje eraf trekken moet voldoende zijn deze uit te sluiten.
Let op; afhankelijk van je uitvoering kan er ook een olie temperatuur sensor op je filterhouder zitten... verwar hem hier niet mee.
Ok, dan zal ik dit morgen eens proberen.
The_Rabbit
09-10-2018, 18:59
Draad op de hogedrukschakelaar losgemaakt, maar lampje werkt nog steeds niet. Heb de schakelaar ook uitgemeten met draaiende motor en deze blijft dus wel gesloten. Toch eens een nieuw exemplaar indraaien.
The_Rabbit
10-10-2018, 18:06
Vandaag beide stroomdraden naar de drukcontacten uitgemeten, geven allebei rond de 12V. Ik denk dat ik dus toch in de tellerbak moet gaan zoeken. Ook eventjes de radio correct aangesloten. Als ik deze aanzette ging mijn dashverlichting + plaatverlichting branden. :screwy: Dit is dus ook van de baan. Ook de achterruitwisser is gemaakt. Als men natuurlijk de fiche afkoppeld kan deze zeker niet werken. Tevens alles terug in de juiste positie gezet. :D Dus nu nog dat olielampje en alles in de Golf werkt weer perfect! :thumbup:
The_Rabbit
30-10-2018, 21:59
Update: nu heb ik verleden week de schakelaar op het oliefilterhuis vervangen en die op de kop wat gereinigd. Het rare is dat als de auto een nacht stilgestaan heeft en ik zet hem de dag nadien op contact, het lampje normaal knippert ter controle. Start ik de motor gaat het ook uit. Leg ik de motor weer stil en start hem 5 minuten of een uur nadien,werkt het weer niet. :screwy: Raar maar waar!
Mk2jetta1990
31-10-2018, 07:42
olie lampje hoort 3x te knipperen als je het contact aanzet en als je geen oliedruk hebt zou de zoemer ook moeten gaan boven 2500 toeren
The_Rabbit
18-10-2019, 17:41
Vanmiddag de boosdoener vervangen. Probleem zat dus wel degelijk in de tellerbak. Dus maar van 2 tellerbakken, 1 goeie gemaakt en alles werkt nu zoals het moet. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/20191018_183240.jpg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.