View Full Version : Brian's MK2 1.8T DSG
Op verzoek van René toch maar de moeite genomen om hier wat neer te zetten.
Ik ben dus Brian, mijn vorige auto was een Golf 4 GTI welke ik in een paar jaar tijd omgebouwd had tot een semi circuit auto.
1.8T
Carillo drijfstangen
Wiseco Zuigers
Blok geboord en gevlakt
ARP Drijfstang, krukas, kop en vliegwielbouten
Supertech kleppen en dubbele klepveren
Gebalanceerde krukas
nieuwe klepgeleiders en stoters
catcams nokkenassen
IE handmatige db spanner met gates blauwe riem
VEMS ecu
02m bak met peloquin diff
dw65v brandstofpomp
Dit draaide met een GT3071r 449pk en 539nm en nadat die kapot ging een ko4-064 tfsi turbo gemonteerd op 360pk
Aangezien ik door heel veel ellende die mk4 schijtbeu was heb ik hem gesloopt maar ik bleef met een blok zitten.
Wat doe je dan? Je koopt een golf 2 uit 1985 met een 1.6 carb automaat.
OZ ultraleggera's gekocht in 15 inch, op laten knappen en toyo R1R rubber er rond.
H&R ultralow schroefset
Nieuwe draagarmen met vibratech en powerflex black rubbers
G60 remmen met ebc schijven en hawk blokken
Dit komt natuurlijk niet voorruit dus we gaan maar is beginnen de 20v er in te hangen en doe is gek,we hangen er een dsg bak aan wat als het goed is aangestuurd gaat worden door een Ecumaster EMU Black management en waarschijnlijk gaat een Garret G25-550 voor een beetje plezier zorgen. streven is 450pk.
Dit was de mk4
https://imgur.com/ohNANdV.jpg
https://imgur.com/69R78fk.jpg
U3mp_uNb5xo
Zo was de MK2
https://imgur.com/7VTduNM.jpg
Aim mxs display
https://imgur.com/ffdL1W1.jpg
https://imgur.com/dvM7Apq.jpg
H&r schroefset
https://imgur.com/Ja2eP6l.jpg
https://imgur.com/CHiXtq1.jpg
OZ wielen
https://imgur.com/89pFj4Z.jpg
https://imgur.com/b6qoU3Q.jpg
https://imgur.com/cVoSph5.jpg
Speelgoed gemonteerd
https://imgur.com/tVvVJci.jpg
https://imgur.com/eR6qnGI.jpg
Ecu
https://imgur.com/tNOlGOJ.jpg
https://imgur.com/CMIBTbZ.jpg
DSG en mk3 subframe opgehaald
https://imgur.com/3BQQ0rQ.jpg
DSG steun
https://imgur.com/agJdGgS.jpg
Gisteren de motor gedemonteerd en begonnen alles netjes te maken
https://imgur.com/UPlI7vT.jpg
Heel erg gaaf project, Brian! Zoals ik al schreef op Facebook, ben ik heel benieuwd naar de DSG ombouw!
Tof dat je een topic aan hebt gemaakt, is toch mooier om te volgen dan alleen Facebook of insta
Erik Baas
02-12-2018, 13:42
Helaas zie ik geen foto's...
Ziet er goed uit :thumbup:
Van Limburg
02-12-2018, 16:31
Heel vet!
EnVeeZee
02-12-2018, 19:49
Heel tof, ik volg :thumbup:
Pedaalemmer
02-12-2018, 19:59
Heel gaaf project, volgen staat aan!
Pewi Vwteam
02-12-2018, 22:01
Mooi werk brian😁
ontzettend dik hoor , ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het display die je gebruikt.
Zijn er dealers van in nederland , en wat kost zoiets ?
Goeie plannen voor de Mk2 !
De Golf 4 was ook een fraaie wagen !
Sinaasboom
03-12-2018, 11:24
Haha heerlijk dat loopt als de brandweer!!
martinus83
03-12-2018, 17:06
Love it allready!
Bedankt voor de reacties:) motiveert weer extra
weer lekker bezig geweest,
Zaterdag mk3 subframe kaal gemaakt en gespoten, deze zondag gemonteerd.
http://imgur.com/ZhcgkcA.jpg
http://imgur.com/xxpF022.jpg
Vibra tech steunen binnengekregen en natuurlijk gelijk gemonteerd.
http://imgur.com/22n4LwS.jpg
http://imgur.com/EfnZ2iv.jpg
Dsg aan de 1.8 gehangen en de motorsteunen er aan gehangen, de voorste moet ik zelf gaan maken.
http://imgur.com/D6DrPxx.jpg
http://imgur.com/5JBxSJs.jpg
http://imgur.com/zdT7ekn.jpg
Planning is om zaterdag de laatste hand te leggen aan de motorruimte en zondag te motor er in te hangen om te beginnen aan de voorste steun.
Dat gaat als een speer !!
Knap stukje werk..
Pedaalemmer
06-12-2018, 11:42
Wauw, inderdaad assemblage gaat de goede kant op.
Past dit zonder teveel constructie aanpassingen?
Ja dat wordt weer heel mooi zo te zien! Deze ga ik volgen!
Bluepower
06-12-2018, 14:33
Wauw, inderdaad assemblage gaat de goede kant op.
Past dit zonder teveel constructie aanpassingen?
Past er in principe zo in, andere baksteun nodig, zoals te zien op de foto, en de voorste steun moet aangepast worden omdat die anders aan de DSG vast zit.
Verder is het een beetje zoeken naar welke aandrijfassen je wilt/kunt gebruiken, of gewoon assen op maat laten maken.
Dan nog het koelcircuit aanpassen, aangezien de DSG nu ineens mee gaat doen met het koelcircuit.
Dan nog wat bedrading, schakelkabel van de bak, koppelingscilinder en pedaal weghalen(en kijken wat je doet met het remvloeifstof reservoir) en nog wat kleine dingen..
Klinkt op zich vrij goed te doen, maar het zijn vooral de kleine dingetjes die veel tijd/uitzoekwerk/inventiviteit kosten
Is het ook mogelijk om de DSG aan te laten sturen door originele software? En kan je straks ook flipperen aan het stuur?
Bluepower
06-12-2018, 16:43
Is het ook mogelijk om de DSG aan te laten sturen door originele software? En kan je straks ook flipperen aan het stuur?
In principe zou het OEM ME7.5 management ook met de DSG moeten kunnen omgaan, echter in de praktijk blijkt dat toch nog niet zo makkelijk te realiseren..
om de DSG goed te laten werken, wil je het liefst alle signalen via can-bus naar de DSG gaan, waaronder ook bv ABS-signalen, VSS, maar ook torque-demand vanuit de ECU.
Maar er komen met de ontwikkelingen steeds meer ecu's op de markt die dit (gaan) kunnen aansturen.
maar blijft toch altijd ff uitzoeken
als het goed is is het met de can controller nog wel redeliijk te doen van Beek icm een me7 ecu (motoren met egas).
Vliegwiel is niet direct plug en play en er moet een lager in de krukas gezet worden en de voorste motorsteun moet volledig custom worden.
Vergeet niet dat die bak over de 90kg weegt dus de auto wilt een stuk minder graag de bocht nemen. Voor de trackday en poldercrossers is het niet een geweldige oplossing. Dsg op circuit schijnt ook niet altijd alles te zijn ivm schakelmomenten.
Aandrijfassen moeten custom en flippers is waarschijnlijk ook wel te realiseren maar ik vind het sowieso kut die flippers.
90kg weegt die DQ250? Da's wel een zwaargewicht. Zitten dus nog wel flink wat haken en ogen aan zeg maar....jammer! Op circuit is denk ik wel te doen toch? Aangezien JD ook met zijn MK6 TDI DSG dat deed.... weliswaar ook met aangepaste software, maar dat reed behoorlijk fijn (van op de bijrijdersstoel dan)
Bluepower
07-12-2018, 09:26
de mk6 is al een hele andere auto qua gewichtsverdeling en handling..
de mk1 en mk2 zijn heel licht in de kont, en zodra er dus meer gewicht voor de vooras ligt, levert dat nog meer nadelige gevolgen op(hard aanremmen zorgt ervoor dat die kont omhoog komt en wil uitbreken, maar door het extra gewicht voor de vooras heb je ook meer onderstuur op)
Ik doelde zelf ook meer op de schakelmomenten...maar in de golf 2 is hij idd ook te zwaar. Ik merk zelfs met mijn golfje al dat de kont voorbij wil komen als ik hard in de ankers ga
Bij m'n golf 4 hielp betere achterremmen om de kont omlaag te trekken. Remde zeeer stabiel toen
The Skinnmeister
07-12-2018, 12:36
Ziet er goed uit, ga deze zeker volgen :thumbup: Mooi apparaat :D
mooi topic man! lekkere werken vond de mk4 al toff dit word nog beter :thumbup:
giuliettaevo
09-12-2018, 20:48
Golf mk2 heeft ook minder rolomtrek als een mk5 e.d. Dat komt de overbrenging en schakelmomenten waarschijnlijk ook niet ten goede. Wordt een stuk korter allemaal en dat is bij zo'n lichte auto met turbomotor ook niet echt ideaal.
Maar wel een mooi project. 👍
Zijn we weer.
Gisteren de motorruimte aangepakt, kabelboom en rembekrachtiger er uit, nat geschuurd en toen paar laagjes grijs en blank gegeven. Oogt het weer wat frisser.
http://imgur.com/DUePSwt.jpg
Dus vandaag de tor er in gegooid.
http://imgur.com/B2NBCob.jpg
En begonnen aan de voorste motorsteun. volgend weekend ff steuntje afmaken en dan maar is beginnen aan het bedrading. Leuk klusje voor de kerstdagen.
cornemk1
15-12-2018, 18:11
Ziet er goed uit brian. Gaat vast wel goed komen!
Ben wel eens benieuwd met die dsg bak!!
Komende vagnacht klaar?😉
Black Devil
17-12-2018, 11:19
Gaaf project!
een maand later maar niet stilgezeten.
druk bezig aan de bedrading, schakelpook gemonteerd, begonnen aan de radiateur en intercooler maar nog lang niet klaar.
intercoolert binnen
http://imgur.com/WVu7vny.jpg
Radiateur balk had ook wat motivatie nodig om het te krijgen zoals ik wil
beetje slijpen
http://imgur.com/Z3rF8KL.jpg
en weer dicht
http://imgur.com/UQ4mQMe.jpg
radiateur passen
http://imgur.com/6PlWDUp.jpg
intercooler passen
http://imgur.com/kZekwWp.jpg
http://imgur.com/YAhn5ES.jpg
nog meer hakken, beuken slijpen en lassen
http://imgur.com/dRQ8U5l.jpg
hopsa
http://imgur.com/TtPOYJK.jpg
langzaam maar zeker komen we er wel.
bobines, injectoren, krukassensor, nokkenassensor, inlaattemp, kvs temp en de dsg zijn al aangesloten.
Accu er in inclusief een pluskabel naar startmotor en dynamo (moet uiteraard nog wel allemaal vast gezet worden)
http://imgur.com/XbY9h84.jpg
Gaspedaal zit er ook al in en met beetje geluk eind vd maand een garrett bestellen :)
Schiet lekker op zo. Flink formaat intercooler!
hier ook niet stilgezeten
verder gegaan met de bekabeling (allemachtig wat een werk)
Radiateur en intercooler goed vastgezet
Turbo binnen gehad
Spruitstuk omgelast en gemonteerd
Begonnen met buizen voor de intercooler
Begonnen aan de downpipe en uitlaat
olie en waterleidingen voor de turbo deels gemaakt
Brandstofsysteem van a-z vervangen.
en hij heeft zelf al een paar tellen gedraaid!! nog wel wat problemen maar dat komt wel. Aanstaand weekend verder.
foto's!
turbo met wastegate
http://imgur.com/tG2zjgs.jpg
surge tank met bosch 044 en kleine lift pomp om het uit de tank te zuigen
http://imgur.com/5fun8tH.jpg
an8 en 6 brandstofleidingen
http://imgur.com/KHlmBFX.jpg
turbo pasgemaakt op een oude kop en de wastegate aansluiting veranderd
http://imgur.com/7caOpC5.jpg
en op de golf
http://imgur.com/ukaiUwu.jpg
http://imgur.com/2D11H8T.jpg
3 inch uitlaat
http://imgur.com/w4sqNXL.jpg
http://imgur.com/tfFyDb6.jpg
intercoolerbuizen
http://imgur.com/zfCXPyV.jpg
http://imgur.com/vgdp8I7.jpg
en zo staat hij nu hongerig te wachten
http://imgur.com/esX9JEE.jpg
Sinaasboom
05-03-2019, 22:49
Oef wat een bommetje!! :goodpost:
Roy16VG60
06-03-2019, 08:21
Erg dik project. Ik ga m volgen, veel succes met de afbouw :thumbup:
nickster
06-03-2019, 09:05
Goed bezig!
The Skinnmeister
06-03-2019, 17:22
Ziet er weer toppie uit!!!
EnVeeZee
06-03-2019, 19:12
Gaaf dit :thumbup:
Schiet al lekker op! Wat een werk zit erin hè.....
Je kan trouwens bij ali rvs AN bungs kopen...die kan je dan lassen aan de brandstofrrail. Kan je daar ook AN fittingen aan monteren ipv slangklemmen
RobertVoorst
07-03-2019, 08:14
Die R1R's zul je wel nodig gaan hebben, gaaf project! :thumbup:
Pedaalemmer
07-03-2019, 13:30
Heel gaaf gedaan!
Zo brian bij de 5 poging toch me log in goed gegokt.
Dik project vriend, zal je hier ook volgen.
En zelf ook eens een update doen want zie dat me vento nog oranje is in me topic hier
Bluepower
15-03-2019, 10:12
Zo brian bij de 5 poging toch me log in goed gegokt.
Dik project vriend, zal je hier ook volgen.
En zelf ook eens een update doen want zie dat me vento nog oranje is in me topic hier
Welkom terug Maurice!
Idd tijd om jouw topic ook even de grote update te geven :thumbup:
Zo brian bij de 5 poging toch me log in goed gegokt.
Dik project vriend, zal je hier ook volgen.
En zelf ook eens een update doen want zie dat me vento nog oranje is in me topic hier
op sommige plaatsen nog steeds denk :D
Hier ook niet stil gezeten
Aandrijfassen binnen gekregen
http://imgur.com/BvXsvgG.jpg
alles in elkaar en zover mogelijk getest
http://imgur.com/PumYiYB.jpg
Buitenkant na 35 jaar ook wat liefde gegeven
http://imgur.com/6d0o8O9.jpg
http://imgur.com/ZxLJDru.jpg
en toen was het zover, de grote dag. Dyno day
Ding had nog niet fatsoenlijk gedraaid, bak niet kunnen testen of zelfs oliepeilen maar goed. Op hoop van zege naar de heren van Beek Auto Racing getuft en na een uur hadden ze hem draaiend.
Ik had als streven 450pk op euro 98 maar dat was na eerste run bij 6000 toeren al gehaald op wastegate druk (1.7 bar)
http://imgur.com/wNcthQX.jpg
Toen besloot de tuner om maar eens tandje bij te doen......
Na dat ik zelf ongeveer bang werd van mn eigen auto heb ik maar gezegd dat ik het wel genoeg vind.
Had dit vermogen nooit durven dromen en dat op shell v-power
jSc3mGiF1sc
http://imgur.com/h9gtGor.jpg
Moet nog wel wat dingen doen voordat het allemaal optimaal is.
paar sensoren aansluiten
uitlijnen
remmen nog een keer ontluchten
zoek nog een mk6 dsg pookhoes
frontbalk rubbers upgraden
Geweldig resultaat, maar hoe ga je dit ooit op de weg krijgen?
Holy shit wat een vermogen ja!!
knarfmk1
06-05-2019, 07:12
Verdomme dat is een pak vermogen! Slipte de auto niet door op de rollenbank?
Je zal er naast staan bij de stoplichten.... :)
thomassie
06-05-2019, 10:35
Dat zijn al erg mooie cijfers!
Sinaasboom
06-05-2019, 12:06
Wat een kanon joh!!
Bedankt!
Opzich vanaf de 4e versnelling is het goed te doen (100+ kmph)
Op de dyno hadden we in de 2 wielspin :)
Hopelijk eind vd week de dsg 100% werkend en zaterdag op de brug weer ff knutselen
Johan1982MK1
06-05-2019, 14:53
wat n cijfers haha
mooi hoor :D
hier ook maar eens afstoffen, zonder goed nieuws :(
half jaar terug begon dat ding ineens akelig te tikken, hmm fck. eens kijken, ging met het toerental mee maar was zo hard dat het amper te traceren was.
olie er uit, niks geks
carter er af, drijfstang lagers er af, niks geks
http://i.imgur.com/zMth8XI.jpg
hmm, dan de kop er maar af.
F*CK!
http://i.imgur.com/oSeXTOj.jpg
http://i.imgur.com/vSKorvp.jpg
http://i.imgur.com/s9DFC9m.jpg
http://i.imgur.com/btg5NeA.jpg
ik kon wel brullen, maar ja. Na een half krat, tsja zit al zoveel tijd en geld in. Toch maar weer opnieuw.
Wat het nou is, dat stukje metaal, geen flauw idee
Zuigers er uit, waren ook niet fris meer
http://i.imgur.com/UETBbW2.jpg
ringland verbogen
hups blokje er uit
http://i.imgur.com/RDzowlL.jpg
Kop naar kronenburg gebracht, succes ermee. Hoor het wel
Kop gescheurd. 4 kapotte kleppen van een paar gesmolten bougies
Big port agu kop geregeld en op laten knappen. Nu hij er toch lag maar laten flowen.
Before (oem small port)
http://i.imgur.com/wxPXpUl.jpg
http://i.imgur.com/RSr5bpM.jpg
After, bewerkt AGU
http://i.imgur.com/iGUr74k.jpg
http://i.imgur.com/daBQTH6.jpg
En nu we toch bezig zijn en we moeten toch weer boren.
Stroken die zooi
There is no replacement for displacement
2.0 tfsi krukas gescoord
Verse turbo met 44mm gate ipv 38
http://i.imgur.com/N996fPN.jpg
Paar andere ankers gescoord ook, hebben nog wat liefde nodig
http://i.imgur.com/WZN0zDg.jpg
http://i.imgur.com/rvyeegc.jpg
En doe is gek, tractie hebben we niet dus ik ga een poging doen om het volgende nog op de mk2 te bouwen
ABS
Traction control
Boost by gear
en misschien nog wel EDS ook
Wat is er ondertussen onderweg
Bartek fuel rail
1000cc injectoren ipv 750cc
CP 83mm 8,5:1 zuigers
Eagle heavy duty drijfstangen met ARP925+ bouten
ACL kruk en drijfstang lagers
Ohja, groter in en uitlaatspruitstuk komt er ook op
Kut van de tegenslag maar je hebt er een erg positieve draai aan gegeven!! Ben erg benieuwd naar het resultaat straks!!
Johan1982MK1
17-02-2020, 22:50
Damn, wat zonde... bult werk ook weer.. maar positief verder gaan inderdaad en je bent niet de enige😬💪🏼💪🏼
GolfKaatsheuvel
18-02-2020, 11:20
Blijft altijd kut Brian, maar uiteindelijk komt ie straks nog harder terug💪💨💨
Sinaasboom
18-02-2020, 11:45
Je laat er geen gras over groeien in elk geval! Shit van de problemen maar inderdaad de plannen klinken daartegen weer erg goed! Bedankt voor de update en succes!
goed bezig! en wat een mooie curve op de bank :cool:
jammer van de tegenslag maar je kom er vast sterker uit ;)
keep us updated :thumbup:
Wat een gaaf project. Mooi om te zien dat de Volkswagen techniek, tot op zekere hoogte, net van LEGO lijkt gemaakt.
Zijn we weer, aan de wagen zelf moest ook nog wat gebeuren.
ABS pomp van mn oude mk4 had ik nog liggen, beugeltje voor gemaakt en toen moest de ellende beginnen. Draadjes;
http://i.imgur.com/0VRvnNb.jpg
alles bedraad en hopsa ,daar zit ie.
http://i.imgur.com/Av685Px.jpg
ff checken of het signaal werkt op de ecu en dat viel nog niks tegen
http://i.imgur.com/ZaIctFo.jpg
De zuigers ook binnen gekregen:
http://i.imgur.com/SewYXiD.jpg
http://i.imgur.com/IfrfoTc.jpg
Gisteren de up van moeders gejat en motor weggebracht om te boren en krukas balanceren
http://i.imgur.com/DQxgBHe.jpg
over een paar weken weer ophalen
nu de remleidingen nog allemaal vervangen.
GolfKaatsheuvel
03-03-2020, 19:50
Lekker Brian, gaat weer helemaal goed komen(en beter)
Johan1982MK1
03-03-2020, 21:20
Mooie updates! Gaat als een raket straks :D
The Skinnmeister
04-03-2020, 07:26
Gaat idd weer goedkomen, ding zal straks weer super lopen :thumbup:
Pewi Vwteam
23-04-2020, 09:42
Super brain goed bezig. Mooie update s weer.
Ondertussen ook niet stilgezeten
Na een paar weken was het eindelijk zover:)
http://imgur.com/6bcbDlX.jpg
Nieuw kleurtje er over
http://imgur.com/epTjp1i.jpg
Kruk er in
http://imgur.com/Y6doBx9.jpg
zuiger aan de drijfstang
http://imgur.com/JaP02Q9.jpg
en in het blokkie
http://imgur.com/p50HPmr.jpg
alles netjes nameten
http://imgur.com/QyFvFKt.jpg
Kop er op
http://imgur.com/pO0O1Az.jpg
http://imgur.com/aQN6kHX.jpg
En klaar:)
http://imgur.com/aF57orq.jpg
Hele circus weer op zn plekje
http://imgur.com/n7QT8ML.jpg
Ondertussen ook begonnen aan de volgende upgrade, big tube manifold
http://imgur.com/ObE9GZr.jpg
Het is wel krap
http://imgur.com/pd3CwJZ.jpg
http://imgur.com/P99uB4B.jpg
KVS tank moeten verplaatsen ivm abs pomp
http://imgur.com/3DlnllS.jpg
Nieuwe naven er in voor de abs
http://imgur.com/4KpmO26.jpg
en nog wat moois in de maak :)
http://imgur.com/lzekypd.jpg
12 juni moet hij weer de bank op
Nieuwe remleidingen liggen al onder de hele auto, ontlucht, voorste abs sensoren er op en werkend, abs unit ontlucht.
Nieuw 4 bar 4port boost solenoid
Extra koelfan er bij
Rallye-VR6t
28-04-2020, 19:14
Mooie update! :thumbup:
Johan1982MK1
28-04-2020, 20:19
Mooi werk!!! Dit gaat mooi straks
Maxgolf1
28-04-2020, 22:09
Super mooi project! Ik ben zelf ook bezig met een 1.8 20vt in combinatie met een DSG swap. Welke assen heb jij gemonteerd, en nog een vraagje waarom maak je gebruik van een mk3 subframe?
The Skinnmeister
29-04-2020, 07:34
Netjes!!
Hier ook weer wat verder, beetje last van dyno stress
uitlaatspruitstuk klaargelast en gemonteerd
http://imgur.com/Zr7ZwZx.jpg
http://imgur.com/OQOEBbD.jpg
http://imgur.com/q08iegp.jpg
http://imgur.com/5CHBFTE.jpg
http://imgur.com/Ovxsv25.jpg
Downpipe gemaakt
http://imgur.com/3inGo3i.jpg
http://imgur.com/jxkWUGg.jpg
inlaatspruitstuk binnen
http://imgur.com/zB8vQbq.jpg
Gemonteerd met een r32 gasklep
http://imgur.com/jSQvVyX.jpg
intercoolerbuis gemaakt
http://imgur.com/VDO399Q.jpg
ondetussen ook de 1e meters gemaakt, nu apk klaar maken, inrijden en dan de 12e op de testbank
Johan1982MK1
01-06-2020, 16:27
Supervet!!
knarfmk1
01-06-2020, 21:24
Supermooi werk weer, ben benieuwd wat ie doet!
Zo! Mooi werk zeg ! :cool: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Sinaasboom
02-06-2020, 08:47
Pff gaaf hoor! Wat een vakwerk! :D :thumbup:
EnVeeZee
02-06-2020, 17:52
Goed bezig hier, benieuwd naar de resultaten :thumbup:
Ziet er allemaal weer super uit, Brian! Ben heel benieuwd naar wat het vermogen wordt....en of je het een beetje op het asfalt krijgt
Pewi Vwteam
07-06-2020, 22:48
Netjes hoor ma waarom abs unit als ik vragen mag😁
wheelspeed op de can voor dsg en traction control
FF afstoffen, er is weer veel te veel gebeurd met dat oude barrel.
Screamer er onder
http://imgur.com/C5XdPIv.jpg
En toen was het tijd om te rijden, beetje door de polder want ja ding had geen apk. Ding fatsoenlijk stationair laten draaien en hupsa tijd voor de apk (gelukkig kan ik dat zelf :)). CO van 3,5% zonder kat dus was ruim binnen de marge (4,5%). Na een paar dagen inrijden de avond voor de dyno nog ff verse Bardahl 10w60 er in gegooid en richting Beek auto racing. Ding de bank op en trappen met dat oude barrel, 330pk op de wastegate veer van 0,6 bar. MEER BOOST!!!
Na paar runs een paar extra tienden er bij tot we op de 2 bar zaten. Toen zaten we maar op 443pk met een keurige curve, viel eigenlijk wel tegen. Maar ja compressie waarschijnlijk net wat lager en dat doet al een berg met je vermogen. Nog 1 run een beetje erbij en toen was poef, dynohok vol rook. FUCK
Turbo dood, overspeed blijkt achteraf, 2000cc ipv 1800cc dus moest net wat meer lucht door. Helaas
http://imgur.com/0mNmpTP.jpg
Netjes oliedruk en ineens is de boost weg prachtig spul dat emu
http://imgur.com/X5ujGJF.jpg
Pas op, volgende beelden kunnen schokkend zijn:
http://imgur.com/r1jg3A2.jpg
http://imgur.com/hep9XJQ.jpg
http://imgur.com/WVKgfSQ.jpg
http://imgur.com/WaOEwRL.jpg
Deze lag in de middendemper
Na dyno day nog maar iets gehaald om beetje op te vrolijken
http://imgur.com/CG84GqC.jpg
Maar ja opgeven was op dat moment helaas ook geen optie. Na beetje ellende gehad te hebben nadat ik de zooi van een ander heb gekocht. Verstand op 0 en een nieuwe G25-660 besteld.
http://imgur.com/n52cZgI.jpg
Deze gemonteerd na het schoonmaken van mn intercooler traject, weer verse olie er in en toen met een schepje magic van Beek: 501,8pk 529nm en een prachtige curve. Koppel beetje laag gehouden anders is het helemaal kut met grip.
http://imgur.com/xEdgIzv.jpg
100-200 getest met een dragy en dat was met een slechte run bij 30 graden al 8,5 sec met 3 man in de auto. Denk dat er nog wel een seconde af kan.
Zo staat het beestje er nu bij
http://imgur.com/qZFJw0g.jpg
Hulde aan de mannen van Beek Auto Racing in Den Haag, auto heeft er een paar weken mogen staan (binnen). Leen MINI
Kunnen nog veel bedrijven nog wat van leren
Prachtig resultaat en wederom een erg positief verhaal over Ghisbert en de crew! De G25-660 staat ook hier hoog op de verlanglijst, erg jaloers!!
Ik had het al gezegd, maar wat een beest is het geworden..... ziekelijk snel!
Aangezien ik mezelf ook begon te vervelen door de huidige situatie maar eens een gekke beslissing gemaakt na een halve fles bacardi
Bouw dat ding om naar 4 Motion.
Dus daar gaan we,
Syncro middentunnel gescoord, deze vervolgens kaal geslepen en in de 2k grondverf gezet:
http://imgur.com/gEWCP2L.jpg
http://imgur.com/vWXsZdm.jpg
DSG pook pasgemaakt
http://imgur.com/9VXFlg4.jpg[
Veerpootbrug er in gelast voor een beetje stevigheid
http://imgur.com/T9jR0CO.jpg
Blok er uit getrokken
http://imgur.com/nXNy8X8.jpg
http://imgur.com/fduc5Vd.jpg
En toen maar eens de slijptol in de mk2 gezet
http://imgur.com/GArZFbt.jpg
Alles gepuntlast in de zinkspray en daarna afgekit
http://imgur.com/JDbn0Oa.jpg
4 motion bak en een achteras gekocht, ff netjes in bad gedaan
http://imgur.com/lBrt5mI.jpg
http://imgur.com/7Lkiqh8.jpg
Slijptol in de achteras om de oude syncro ophangpunten weg te halen, geeft wel een bende
http://imgur.com/m2DZAhn.jpg
En in de zink
http://imgur.com/dSqxwo9.jpg
Oude rubbers er uit, kaal geslepen en ook in de zinkspray
http://imgur.com/JN0Uuvc.jpg
Mk2 syncro cardanas gekocht, heeft nog wel berg liefde nodig
http://imgur.com/SFLKso1.jpg
Bak aan de motor, man man man wat een zwaar klereding
http://imgur.com/Ox8AJBc.jpg
Nu ff puzzelen met de achterste motorsteun want die past niet meer door de 4 motion
http://imgur.com/Zv50sUk.jpg
Johan1982MK1
14-01-2021, 23:12
Supervet!!
Ja zo'n bak is idd loodzwaar 😁😁
Ook pokkewerk om te wisselen😁
VeeDubber
15-01-2021, 07:59
Gaaf! Kijk ook nog even naar de lagers van de cardanas, deze worden vaak slecht en zijn niet meer te krijgen. Misschien zinnig om het nu onder de auto vandaan is te kijken voor een alternatieve oplossing.
Wat een project Brian. Zijn er nog updates :D ? Ik spring snel eens binnen. Kanon van een auto en straks met de 4 motion helemaal :thumbup: . Veel respect voor het doorzetten naar alle pech die je al gehad hebt.
wat een serieus project!
met 500pk erin zal dat straks met de 4motion een stuk leuker zijn denk ik?
Nou vooruit Tim, hier dan maar een update, niet zo spannend maarja:
@veedubber, als het goed is zijn er nieuwe onderweg, ander ben ik genaaid
@vdwal, ik ben benieuwd hoe het gaat rijden, nog paar maandjes geduld hebben en vele weekendjes knutselen
Zelf een motorsteun gemaakt:
http://i.imgur.com/FKkwmfg.jpg
Cardanas kaal gemaakt:
http://i.imgur.com/Zg49wcd.jpg
Nadat ik diverse delen in de zinkspray had gespoten moest er toch maar een lak laag op. Sigma 2K PU is het geworden
Draagarmen, 2 delen vd cardanas, beugels van de tussenaslagers, tunnel.
Al het kleine spul zoals stabi stang beugels ook gestraald en gespoten
http://imgur.com/Qbow0d9.jpg
http://imgur.com/Jg92ZYx.jpg
http://imgur.com/vyCGcpm.jpg
http://imgur.com/tdpZdOt.jpg
Ook begonnen met de achterrremmen, heb alu klauwen van een mk4 geregeld en deze gelijk maar netjes gemaakt, vandaag zijn er verse rubbers binnen gekomen
http://imgur.com/CKcSqjP.jpg
http://imgur.com/6TMRqXq.jpg
Strongflex pu rubbers binnen en gelijk er in gedrukt
http://imgur.com/CCOkcMG.jpg
http://imgur.com/jrFCpri.jpg
Nieuwe stofschildjes gemaakt voor de achterremmen, kon ze nergens meer vinden
http://imgur.com/jwsVxMT.jpg
Zekeringkast nog een ander plekje gegeven en de bedrading wat netter gemaakt, gelijk draden voor de haldex, controller en tankvlotter gelegd
http://i.imgur.com/dwlU5P0.jpg.jpg
Aankomend weekend remmerij klaar maken en monteren op de draagarmen en de olieretour aanpassen van de turbo. Langzaam maar zeker wordt de lijst wat korter, je stopt alleen zo akelig veel tijd in deze klusjes.
Bedankt voor de update Brian :D . Je hebt weer veel werk verzet in deze koude periode. De frisse achteras kan weer bijna gemonteerd worden.
VeeDubber
09-02-2021, 12:16
@veedubber, als het goed is zijn er nieuwe onderweg, ander ben ik genaaid
Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag?
Hier ook maar weer eens ff updaten, heb niet helemaal stil gezeten afgelopen 3/4 jaar.
Plaatjes kijken is stuk makkelijker :)
De cardanas rubbers zijn nog binnen gekomen
http://imgur.com/TxV0XR6.jpg
Ook van Ecumaster nog een Can Keypad besteld om de turbodruk, 4wd, rolling launch, tractioncontrol etc mee aan of uit te zetten
http://imgur.com/M4YEBxM.jpg
In de achteras ook nog bussen moeten zetten, eerst op maat laten draaien,er in geperst en daarna nog aan beide kanten afgelast. want de ophang rubbers zaten nogal erg losjes.
http://imgur.com/dC93mj7.jpg
http://imgur.com/bc7d8Xz.jpg
http://imgur.com/Wfds2MZ.jpg
Complete as netjes in de 2K lak
http://imgur.com/jH8wRh6.jpg
Remmerij er op met alu golf 4 klauwen, netjes gereviseerd
http://imgur.com/SHEEJdf.jpg
En toen kwam het echte werk, kofferbak bodem er uit slijpen en de achteras er onder gaan knopen, dwarsbalk tussen de achter kokers lassen en vervolgens alles weer dicht maken, afkitten en lakken.
http://imgur.com/8KXyA0C.jpg
http://imgur.com/26X45aF.jpg
http://imgur.com/ciz6Ynh.jpg
http://imgur.com/xwGhOk8.jpg
http://imgur.com/G8aGk7Q.jpg
http://imgur.com/aOdpYDk.jpg
Massieve aandrijfassen ook binnen, netjes in de lak
http://imgur.com/DarQQly.jpg
Alu racetank met schuim in de kofferbak
http://imgur.com/IQ30ZCy.jpg
Einddempers een plekje gegeven en opgehangen
http://imgur.com/dHxF8P8.jpg
Middenconsole gemaakt en bekleed
http://imgur.com/S4ObAMt.jpg
Vers luchtfilter want dat oude kreng heeft al genoeg meegemaakt
http://imgur.com/tgGGycT.jpg
Motor hangt er ook weer en en draait weer keurig, auto rijdt al weer wel op 2 wielen, het is nu nog wachten tot de cardanas is ingekort en dan kijken of hij het op alle 4 de wielen wilt gaan doen.
ST schroefset is ook in bestelling voor een 4wd dus als iemand nog interesse heeft in een H&R ultralow rebound 30 ;)
Heb nog steeds wel flink wat te doen maar gelukkig is het weer winter
Handrem
Uitlaat met downpipe(proberen zonder screamer maar het is nogal krap met de ruimte)
Oplossing zoeken voor de abs sensoren achter, heb mk3 kineten omdat die wat groter en sterker zijn maar dan is er geen ruimte meer voor een tandring
Haldex werkt niet, vrees dat de ecu stuk is.
en nog een berg van die kleine rot klusjes.
GolfKaatsheuvel
30-11-2021, 20:11
Kijk dat ziet er weer goed uit, lekker bezig geweest Brian!
The Skinnmeister
30-11-2021, 20:23
Ziet er weer top uit :thumbup:
Ga je de haldex aansturen met de ecumaster? Ik zou dat zelf erg graag zo inregelen, heb ook wel eens gezien dat dit iemand was gelukt, maar kan er helaas maar weinig over vinden.
steven16v
04-01-2022, 11:51
Netjes! Aan de foto's te zien lijkt het heel makkelijk om te bouwen. :tongue: :tongue:
Ga in eerste instantie proberen te rijden zonder haldex controller, als dat niet werkt dan moet ik wat anders proberen. Heb volgens mij genoeg signalen over de canbus om het op de originele manier te laten werken.
Was het maar zo makkelijk als dat het er uit ziet. Stiekem toch nog behoorlijk wat werk.
Pewi Vwteam
15-01-2022, 20:16
Mooi werk ouwe tuner.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.