PDA

View Full Version : kassen uitrollen


Gregg
22-02-2004, 15:15
Ik ga dus voor de polo de duitse stijl laten gaan, en daarom had ik graag geweten als men zelf kassen kan uitrollen? Of is het beter om het zelf te laten doen?

Hoe gaan we dan tewerk als men het zelf wilt doen?

iemand een link of ideetjes???

Alvast bedankt...

Gregg

sjampoo
22-02-2004, 17:36
duitse stijl?

Rollen, plamuren, lakken

1 jaar mooi,

volgende jaren springt het glazuur van je tanden, en het plamuur van je spatborden

Gert
22-02-2004, 17:43
IDD : duitse style is snel mooi ( daar wil ik best over twisten .. LOL ) en na het meeting seizoen dan pleurt alle plamuur er weer af . Of de Golf 1 radlaufen roestten er af .
Soms hebben we geluk : dan kom je op een Polo treffen en dan is de duitste style al in staat van ontbinding . Wij lachen en de eigenaar boos ... affentittengeil !!

sjampoo
22-02-2004, 22:34
Voor alle duitsers in Hildesheim: 'Sorry'

hihihi,. maar niet heus..

MMgolfnut1
22-02-2004, 23:23
Kom op mannen. Er zijn zat Duitsers met duurzame carroserietuning.

polo g60
22-02-2004, 23:55
Ik heb zelf bij mijn polo g40 bij het achterste spatbord het binnenscherm en het buitenscherm van elkaar afgehaald,toen het de buitenscherm naar buiten geklopt en bij sommige plekken ietsjes ingeslepen en afgelast zodat de rand net zoals de duitse"look"was en toen de binnenscherm er weer tegenaan gedrukt en helemaal afgelast,en daarna de las gespoten met de rooie menie(antiroestspray)laten drogen en daarna de hele binnenscherm bespoten met "bodyshoot"(spuitbare kit) en als jij je buitenscherm goed bewerkt hoeft er maar weinig plamuur aan te pas te komen...haal wel even je achterste binnenzijpanelen eraf en dan kan je met een slangetje ook het spatbord aan de binnenkant tectyleren...


En de voorste spatborden heb ik het kunstof binnenscherm eruit gehaald en het spatbordrandje waar het binnenscherm aan vast zit en het randje boven je band naar binnengeklopt en kit tussen gesmeerd zodat er geen water in kan komen en ook weer ook weer op sommige plekken ingeslepen en de hele rand weer naar buiten getrokken zodat de hele spatbord weer strak en scherp afloopt en de ingeslepen randjes weer afgelast en dan weer de "bodyshoot"er weer overheen gespoten en dus zie je ook niet meer dat het randje aan de binnenkant is omgevouwen en kan er ook helemaal geen vocht of water bij komen...

richard-polo
23-02-2004, 14:10
ik weet niet wat voor bedrijf ze dat hebben laten doen dan die duitsers maar goed werk roest echt niet.
neem een voorbeeld aan polog60 z,n verhaal. alles goed water dicht maken en antie roest erop en der kan echt niks mis gaan hoor.....

vw4bass
24-02-2004, 23:03
van barsten heb ik geen schrik
inplaats van plamuur is er ook zo iets als tin en lood is veeeeele sterker dan plamuur en roest niet ;)

Tommy
24-02-2004, 23:12
plamuur ook niet :P


Wil je het model in de kas houden? of er een lange rechte... euhm... lampekap dan maar, van maken?? Laatste vind ik zelf dus niks... het model behouden en de binnenranden omvouwen is(in mijn ogen) wel netjes!! (Duitse stijl is me niet duidelijk, op laag en breed na)

@ Polo G60: jij foto's van jou kassen?

polo g60
24-02-2004, 23:53
Dat met dat lood of tin is niet zo'n strak plan,of je moet echt het supergoede tin hebben want in bijna alle soorten tin zitten zuren,in het eerste opzicht zie je daar niks van als de auto gespoten is,maar na een tijdje krijg je van die kleine blaren/blaasjes onder je lak en dat komt omdat er zuren in het tin zit....

Ik heb wel een foto van m'n wielkast,maar dan nog zonder plamuur,je kan dan wel een beetje zien hoe ik het gedaan heb maar ik zou niet weten hoe ik die foto hier op moet plaatsen....
En wat ze vaak met de duitse stijl spatbordranden bedoelen zijn vaak het "lampekap"model zoals ik het nu ook heb,wel heel erg veel werk....

mvg polo g60