Zollie
31-05-2019, 17:09
Hola!
Lang niets gedaan hier, maar weer eens een vraagje ivm ombouw 1600D naar 1900D van de bus! (motor zoek ik nog, PB me!! :thumbup: )
Er is wel wat over geschreven, maar een paar dingen vraag ik me af!
-Is het eenvoudig de bak te laten zitten (op garagekrik) en de motor er van boven uit te tillen? En weer andersom voor inbouw? De uitlaat gaat er dan dus eerst vanaf.
-Merk je met monteren van de uitlaat veel van het kleine hoogteverschil van de motoren? Of trek je dat wel recht? :)
-De wapu, dynamo en dieselpomp van de 1600 kan je gebruiken toch? En de steunen passen gewoon als t een motor uit een Golf is?
-Vliegwiel moet ook over? En heb je een prise-as-lager nodig om in de kruk te doen??
Dat was t wel volgens mij! :cool:
Lang niets gedaan hier, maar weer eens een vraagje ivm ombouw 1600D naar 1900D van de bus! (motor zoek ik nog, PB me!! :thumbup: )
Er is wel wat over geschreven, maar een paar dingen vraag ik me af!
-Is het eenvoudig de bak te laten zitten (op garagekrik) en de motor er van boven uit te tillen? En weer andersom voor inbouw? De uitlaat gaat er dan dus eerst vanaf.
-Merk je met monteren van de uitlaat veel van het kleine hoogteverschil van de motoren? Of trek je dat wel recht? :)
-De wapu, dynamo en dieselpomp van de 1600 kan je gebruiken toch? En de steunen passen gewoon als t een motor uit een Golf is?
-Vliegwiel moet ook over? En heb je een prise-as-lager nodig om in de kruk te doen??
Dat was t wel volgens mij! :cool: