PDA

View Full Version : Golf 1 cabrio G60


Manuel010
03-11-2019, 07:31
Hoi,

Dacht laat ik hier naast het voorstellen ook maar een topic aan maken:

Project: golf 1 cabrio.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/_20191103_084701.JPG

Op dit moment zit hier nog een prima rijdende 2H in met oa schrick nokas, chip, spaghetti etc etc. Echter is m'n "droom" om hier een G60 in te leggen.

Remmerij is 280mm voorzijde, remschijven achterzijde icm 25mm hrc. Alle bussen en stabilisator rubbers onderzijde zijn van claus von essen pu rood. Draagarmen en achteras zijn wit gepoedercoat.

Dashboard, kniebalk en middenconsole zijn geflocked (niet gefucked), de welbekende VDO meters zitten waar ooit een asbak zat.

Achteraf origineel elektrische ramen en elektrisch bedienbaar dak.

Miss leuk detail, dit is m'n eerste auto en reeds 17?jr ofzoiets in bezit. Ik moet alleen ff uitzoeken hoe ik wat foto's erbij kan plaatsen?

Gr manuel

Van Limburg
03-11-2019, 14:37
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67486

Kijk even je post na. Je ziet dat er net voor je link het [ mist.

Manuel010
03-11-2019, 17:10
Thanks, aangepast!

sampo11
05-11-2019, 12:49
dat is een mooi toekomst plan :)
Mocht je nog een G60 motor zoeken, heb nog een gereviseerde motor liggen!
Heb er zelf een 16v-G60 ingelegd

Christiaan
05-11-2019, 13:17
Welkom! En tof, leuk project!

LRR
05-11-2019, 15:05
Welkom,

Hele leuke cabrio !! Toffe kleur ook...en goeie plannen !

Hou ons maar op de hoogte van de vorderingen.

Manuel010
05-11-2019, 17:33
Ecu en kabelboom (corrado) is inmiddels aangeschaft.

Zit nu even te kijken naar een goede plek om de ecu te monteren. Ik wil het graag als "OEM+" inbouwen. Ruitenwisser vloeistof tankje zal in de parafaan komen en het stuurbekrachtigingstankje van een mk2 zal waarschijnlijk rechts vlak achter de koplamp komen.

Ik zag in een ander garage topic een mooie upgrade als ik toch standalone wil mbt triggerwheel en sensor.

Als "extra" wil ik de kabelbomen via binnenzijde spatbord zoveel mogelijk gaan leggen. Dit zal een mooie klus worden, maar als dit teveel werk aan de carrosserie behelst dan laat ik dit plan varen.

Manuel010
12-11-2019, 22:28
http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/IMG-20191108-WA0000.jpg

The Skinnmeister
13-11-2019, 07:31
Welkom hier, gave wagen :thumbup: Werkplaats ziet er ook wel netjes uit.

Manuel010
16-11-2019, 19:33
Ff uurtje gewerkt bij m'n neef in de garage. Nou laat de experts maar wat roepen hahaha

http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/IMG-20191115-WA0002.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/IMG-20191115-WA0007.jpeg

http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/IMG-20191115-WA0006.jpeg

sixpack
17-11-2019, 11:31
1e cilinder last van een nadruppelende injector :)

Manuel010
17-11-2019, 13:13
Die injector(+ de rest) zag/ziet eruit... Pfff.. Sowieso weinig liefde gehad denk ik dit torretje.

We gaan eens opzoek naar een goed motorrevisie bedrijf.

Johan1982MK1
17-11-2019, 13:27
Ze gaan ook al even mee de g60 motoren en de meesten hebben al aardig uren achter de kiezen. Het draaiend gedeelte van deze motoren is behoorlijk taai, reviseren en opfrissen doet wonderen en dan kan ie er weer heel lang tegenaan👍🏼👍🏼

Roy16VG60
17-11-2019, 19:10
Ook een dikke stootrand bovenaan de cilinders zo te zien. Bestel maar vast een 2e overmaat zuigers ;)

Top dat je het grondig aanpakt :thumbup:

Van Limburg
17-11-2019, 23:46
Goed revisie bedrijf kan ik je wel aanbevelen.
Maar is niet op 1 maand klaar..:D

Johan1982MK1
18-11-2019, 11:10
Weet niet hoe handig jullie zelf zijn?
Anders zou je het onderblok ook ergens kunnen laten boren en honen en dan zelf alles weer opbouwen?
En wat de kop betreft zou je kunnen laten checken of de klepgeleiders nog goed zijn en anders die laten vervangen en dan zelf weer compleet inelkaar zetten en zelf kleppen inslijpen etc.
Maar dat zeg ik, is maar net of de kennis/ervaring er is.

Manuel010
18-11-2019, 12:23
Hoeft zeker niet 1 maand. De cabby staat stil, wachtende op de zomer en wil voor deze ombouw zeker een jaar of 2 uittrekken. Klinkt miss lang, maar m'n cabrio rijdt gewoon goed met de 2H (fijne motor) dus kom maar op met dat adres.

Johan, in elkaar zetten we (als echte monteurs zijnde) zelf. Als je wil dat iets goed gebeurt, moet je het zelf doen is het motto. En als we falen, nou ja dan kunnen we alleen onszelf de schuld geven en krijg ik niet weer zo'n bolkut verhaal wat toen m'n hobby gekost heeft.

Christiaan
19-11-2019, 09:06
Het kost toch altijd meer tijd (en geld) als dat je vooraf denkt :D

vagg freak
19-11-2019, 21:37
Kan een revisie voor je doen

vagg freak
19-11-2019, 21:40
Of alleen de bewerkingen
Boren honen
Vlakken
Hulpas lagers

Van Limburg
20-11-2019, 12:48
Bedenk eerst voor je zelf wat voor revisie je wil.
Dat woord betekend voor de een al meer dan de andere.

Je mag je blok gedemonteerd aanleveren. Al reeds een beetje zuiver gemaakt is altijd prettig.
Let er op dat je lagerkappen van drijfstangen en krukas op dezelfde plek terug plaatst.

En dan komt de optionele tuning..Als je dan toch bezig bent:D

Roy16VG60
20-11-2019, 13:41
Inderdaad. Als ik nu weer een G60 motor zou bouwen zou ik weer overstappen naar 144mm drijfstangen en Wössner of Wiseco zuigers. Dit loopt veel rustiger dan de originele 136mm drijfstangen en de loodzware zuigers die er standaard bij horen.

Manuel010
20-11-2019, 15:43
Nou top, hoef niets meer "uit" te zoeken. Krijg het allemaal op een presenteerblaadje..

144mm drijfstangen
Wossner of wiseco
Uitbalanceren

Ik had ergens een set drijfstangen gezien, merk arias. Dat scheelt toch wel iets aan de prijs, maar is dat ook wat?

MelG60
20-11-2019, 17:27
Arias is wel ok voor minder dan 400 pk en minder dan 8000 toeren. Komen gewoon uit china net zoals alle stangen goedkoper dan 1000 euro en 90% van de stangen met arp 2000 bouten. Ik laat zelf ook stangen maken in china voor mijn klanten met een beperkt budget, setje 144mm met 20mm small end en arp 2000 bouten (echte, geen aliexpress) kost 275 euro.

Manuel010
20-11-2019, 19:33
400pk? Dat is beetje overkill. Plan is om een gezonde 200pk te behalen, vind ik NU meer dan zat voor een auto die vrijwel nooit rijdt.

Echter: ik wil hem goed opbouwen. Niet half reviseren maar wel enige rekening houden met kosten vandaar 2jaar. 1jaar voor de motor, 1jaar voor de bak en aanverwante delen.

Drijfstangen kan ik dus bij jou bestellen? En evt zuigers? Ik wil het liefst alles bij 1 iemand laten doen behalve het opbouwen (tenzij redelijk geprijsd).

Ottie1976
21-11-2019, 08:31
200 PK in een cabriotje lijkt me ook al heftig hoor :)

Van Limburg
21-11-2019, 08:37
Inderdaad. Laat je onderdelen bestellen door 1 persoon.
Zo kan je ook zeker discussie voorkomen.
Zij hebben vaak ook gewoon interessante prijzen. En vergeet niet dat er van het type G60 zuiger bij bv. Wiseco al meer dan 1 keuze is. Dit kies je niet "zomaar".

Bij toeval hebben we G60 Wiseco en G60 Wossner beide in de garage liggen.
Dekhoogte, dekvorm, zuigerveer dikte, vorm, afwerking. Alles was zowat anders.
Dit gezien te hebben kiezen we de volgende keer gewoon voor Wiseco.

200pk dan heb je voldoende met een standaard revisie.
Drijfstangen kan je origineel houden.

Beetje inspiratie:D In mijn topic kan je nog enkele andere afbeeldingen vinden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/3/1/1/84F9DE85-BB68-4B10-815A-FBA866304DBC.jpeg

Manuel010
21-11-2019, 09:04
Netjes! Ja eigenlijk precies wat je zegt. Ik wil het niet enorm moeilijk gaan maken, anders zit de motor er dalijk over 5jr nog niet in.

Met 200pk origineel zeg je, maar wat is ongeveer de max wat standaard spul kan hebben? Ik hou er niet van om op het randje te lopen.

Ik ga dit 1x doen, dus moet het goed gebeuren.

Waar kom(en) jij/jullie vandaan? 🤣 Edit, net even het eea doorgelezen van je topic. Wow impressive!

Johan1982MK1
21-11-2019, 10:34
200pk kan echt makkelijk met een standaard pg onderblok, dan zit je echt niet op het randje.

Manuel010
21-11-2019, 13:38
Kijk, thanks voor de info.

Echter vind ik 144mm drijfstangen en andere zuigers mbt een rustigere/mooiere motorloop ook wel heel interessant.

sixpack
21-11-2019, 15:07
Hier zitten genoeg mensen met jarenlange (motoren)G60 om/opbouw c.q. tuning, Ik noem een MelG60, vagg freak etc maar er zijn er nog meer aan wie je dit toe kunt vertrouwen. :thumbup:

martinus83
21-11-2019, 16:37
Echter: ik wil hem goed opbouwen. Niet half reviseren maar wel enige rekening houden met kosten vandaar 2jaar. 1jaar voor de motor, 1jaar voor de bak en aanverwante delen.


:clap:
Goed werk heeft tijd nodig

MelG60
21-11-2019, 18:09
400pk? Dat is beetje overkill. Plan is om een gezonde 200pk te behalen, vind ik NU meer dan zat voor een auto die vrijwel nooit rijdt.

Echter: ik wil hem goed opbouwen. Niet half reviseren maar wel enige rekening houden met kosten vandaar 2jaar. 1jaar voor de motor, 1jaar voor de bak en aanverwante delen.

Drijfstangen kan ik dus bij jou bestellen? En evt zuigers? Ik wil het liefst alles bij 1 iemand laten doen behalve het opbouwen (tenzij redelijk geprijsd).
Ik kan wel zuigers leveren maar ik kan niet mee met de prijzen die ik bv op ebay tegenkom. Bovendien adviseer ik altijd om de zuigers te kopen bij het bedrijf die ook de motor gaat boren en honen.

Manuel010
21-11-2019, 21:36
Oké, eerlijk. Het draait niet altijd om de prijs, ligt eraan welke kwaliteit ervoor terug komt.

Ik ben ff beetje lui om verder te zoeken: wat is nu het "grote" voordeel van 144mm tov 136mm en bijbehorende "licht"gewicht (gesmede denk ik) zuigers?

B-ram
21-11-2019, 22:15
Ff tussendoor, 400pk uit een g60? Hoe dan?

Manuel010
22-11-2019, 08:18
Niemand zegt uit een g60? Ging om de drijfstangen van arias...

Johan1982MK1
22-11-2019, 10:39
Oké, eerlijk. Het draait niet altijd om de prijs, ligt eraan welke kwaliteit ervoor terug komt.

Ik ben ff beetje lui om verder te zoeken: wat is nu het "grote" voordeel van 144mm tov 136mm en bijbehorende "licht"gewicht (gesmede denk ik) zuigers?

Langere drijfstangen zorgen voor een minder slaande beweging zegmaar en dus een rustigere loop van de motor. De zuigersnelheid van een abf of kr/9a blijft gelijk maar omdat een ABF een langere drijfstang heeft heb je minder lijbaankrachten.
Sommige motoren hebben zelfs de zuigerpen niet helemaal in het midden geplaatst om slijtage van de cilinderwand te verminderen en om er voor te zorgen dat de zuiger minder geluid maakt bij het wisselen van cilinderwand.

Mk1_er
22-11-2019, 19:40
Het blok dat er bij mij in ligt, heeft 208pk.
d.m.v schrick nokkenas en een 68mm poelie en aangepaste map.
Ben dan ook wel wat meer gewoon, maar is echt de max in een golf 1, maar je gaat altijd meer willen...

Johan1982MK1
22-11-2019, 19:54
Het blok dat er bij mij in ligt, heeft 208pk.
d.m.v schrick nokkenas en een 68mm poelie en aangepaste map.
Ben dan ook wel wat meer gewoon, maar is echt de max in een golf 1, maar je gaat altijd meer willen...


Gaat t zo raar? :D Ben benieuwd wat er straks gebeurt met mijn mk1 en een tfsi erin :D

Mk1_er
23-11-2019, 12:44
Gaat t zo raar? :D Ben benieuwd wat er straks gebeurt met mijn mk1 en een tfsi erin :D
Bommetje :cool:
En nog meer wheelspin :eek:

Roy16VG60
23-11-2019, 18:59
Gaat t zo raar? :D Ben benieuwd wat er straks gebeurt met mijn mk1 en een tfsi erin :D

Met m’n 5 gti is het zelfs met goede banden al zoeken naar tractie met hard wegrijden, vooral met nat wegdek. Zal met een auto van 800kg niet beter zijn :D

Bouw je er ook DSG in?

Mk1_er
23-11-2019, 19:10
Met m’n 5 gti is het zelfs met goede banden al zoeken naar tractie met hard wegrijden, vooral met nat wegdek. Zal met een auto van 800kg niet beter zijn :D

Heeft de nieuwe generatie geen sper dan?

Vanaf eerste volgas zoiezo spin.
Als ik van 4de naar 3de ga en hem goed in toeren houd, is al niet veel beter :screwy: :D
Het is een fun autootje :)

Roy16VG60
23-11-2019, 20:40
Heeft de nieuwe generatie geen sper dan?

Vanaf eerste volgas zoiezo spin.
Als ik van 4de naar 3de ga en hem goed in toeren houd, is al niet veel beter :screwy: :D
Het is een fun autootje :)

Nee, geen sper af fabriek.

Wheel hop en torque steer is hem ook niet vreemd maar. Dat is met goed rubber onder controle...

vagg freak
23-11-2019, 23:45
Hoe is de staat van de glader
200/240 pk met orgi zuigers is goed haal baar
Heb zelf met een aba crossflow kop en een catcams nok
72 pully 8.5:1 gereden 240 pk 320 nm

Manuel010
24-11-2019, 05:02
Uh heren, ervaringen over een tfsi met of zonder dsg heeft weinig te maken met hoe ik een G60 in m'n cabrio ga ervaren..

@vaggfreak, dat klinkt wel indrukwekkend. De staat vd glader, geen idee. Ding ligt op de plank. Ik wil eerst het draaiende gedeelte klaar maken, versnellingsbak zoeken, hydrau koppeling onderdelen, Schakelmechaniek... Zat te doen nog.

Mk1_er
24-11-2019, 05:27
Bij mij zit er de 02a bak op en de vorige eigenaar zou er een Sachs koppeling in hebben gestoken.

En heb via aanraden van dit forum een een golf4 mechanisme gestoken, en schakelt als nieuw. Zelfs met complimenten van het tuning bedrijf die een paar maanden geleden mijn auto hebben afgesteld, hoe sweet het schakelt.

Tot hiertoe tevreden van en hopelijk houdt het, want lees hier ook wel veel negatieve verhalen van de bakken die allemaal stuk gaan, dus fingers crossed!

Ah lees net dat je een hydrau koppeling gaat steken.

Manuel010
24-11-2019, 11:32
Klopt, bedoeling is hydraulische koppeling met schakelkabels.

Johan1982MK1
24-11-2019, 13:16
Uh heren, ervaringen over een tfsi met of zonder dsg heeft weinig te maken met hoe ik een G60 in m'n cabrio ga ervaren

Prima, reactie naar mn eigen topic verplaatst.

EnVeeZee
24-11-2019, 14:09
De staat vd glader, geen idee. Ding ligt op de plank. Ik wil eerst het draaiende gedeelte klaar maken, versnellingsbak zoeken, hydrau koppeling onderdelen, Schakelmechaniek... Zat te doen nog.

Die lader even openen geeft je een goed beeld of deze straks nog bruikbaar is. Leuk om te weten toch!

Johan1982MK1
24-11-2019, 18:17
Die lader even openen geeft je een goed beeld of deze straks nog bruikbaar is. Leuk om te weten toch!

Leuk maar ook handig om alvast te weten lijkt mij, soms is het schrikken als ie open gaat :eek:

EnVeeZee
24-11-2019, 20:36
Dat bedoelde ik, stel dat hij onbruikbaar is kan je in de tijd die je nodig hebt voor de rest een "goede koop" afwachten. Als hij goed is kan je die van je lijst strepen!

Ik koop nog wel eens laders voor mijn verzameling en het blijft spannend.

:thumbup: ik volg

Johan1982MK1
24-11-2019, 21:21
Mocht ie niet goed zijn kan je idd nog mooi even om je heen kijken om onderdelen voor een normale prijs, of loop je misschien onverwacht nog tegen iets leuks aan.
Als je op het laatste moment een goed gereviseerde lader moet aanschaffen dan slaat dat nog een behoorlijk gat in je budget.

Manuel010
24-11-2019, 21:47
Ik zal proberen om volgende week de lader open te maken en foto's te maken

Edit dubbel post

Manuel010
24-11-2019, 21:51
M'n budget is niet geheel blanco, maar op een lader ga ik niet besparen. Daarnaast is dit m'n eerste ervaring met glader, dus ik weet toch niet waar ik naar moet kijken :shake:

Daarnaast heeft sampo11 een best leuke aanbieding mbt een motor waardoor ik nu twijfel om sowieso met m'n eigen blok door te gaan. In dat andere blok zitten al wiseco zuigers, dus ik zou daar een set 144mm drijfstangen in zetten.

Hmm dilemma

EnVeeZee
24-11-2019, 21:52
M'n budget is niet geheel blanco, maar op een lader ga ik niet besparen. Daarnaast is dit m'n eerste ervaring met glader, dus ik weet toch niet waar ik naar moet kijken :shake:

Je ziet het vrij snel als er stukken missen ;) besparen doet er niet toe, als ie stuk is gelopen moet er een ander komen.

EnVeeZee
24-11-2019, 21:54
Daarnaast heeft sampo11 een best leuke aanbieding mbt een motor waardoor ik nu twijfel om sowieso met m'n eigen blok door te gaan. In dat andere blok zitten al wiseco zuigers, dus ik zou daar een set 144mm drijfstangen in zetten.

Hmm dilemma

Met jouw vermogenswensen is het niet nodig om die 144s te pakken. Heeft die motor van Sampo ruimte over voor langere drijfstangen?

Manuel010
24-11-2019, 22:05
Ow ja je zit met zuiger hoogte waarschijnlijk?

Ik weet niet de volledige specs. Qua vermogen is het miss niet nodig, maar zoals ik het lees wel "beter". Dan kan ik het beter doen als dat blok in de steun hangt dan in m'n auto.

Enfin, ik moet er nog eens goed over nadenken. Miss kom ik wel een leuke set ergens tegen. Blok boren, honen, vlakken zijn ook de kosten niet als ik het goed begrijp.

Johan1982MK1
24-11-2019, 22:53
M'n budget is niet geheel blanco, maar op een lader ga ik niet besparen. Daarnaast is dit m'n eerste ervaring met glader, dus ik weet toch niet waar ik naar moet kijken :shake

Die g-lader ervaring komt vanzelf, een g60 ben je vaak mee in de weer :D

Van Limburg
24-11-2019, 22:55
Rond de €400.

Kwam deze kop nog tegen:
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/1-8l-g60-zylinderkopf-037103373a-p-037-103-373-a-p-revidiert-pg/611592992-223-3262

vagg freak
25-11-2019, 23:51
Boren honen Vlakken 150 euro
hulp as lagers kost
Krukas slijpen en evt keeringvlak rep
Kop revisie
Injectors testen ultrasoon met nieuwe zeefjes
Glasparel stralen
Alles is mogelijk

sampo11
26-11-2019, 12:46
Met jouw vermogenswensen is het niet nodig om die 144s te pakken. Heeft die motor van Sampo ruimte over voor langere drijfstangen?

Motor heb ik in de schuur staan :) .
wat bedoel je precies met ruimte?
En net wat je zegt, is dit nodig?
Gr Sam

Manuel010
24-11-2020, 06:56
Oke, we zijn er weer!

"Kleine" wijziging -> 20vt.... Deze is reeds gekocht waarvan de cil.kop en K03s turbo gereviseerd is.

Nu opzoek naar een nette 02a bak (nog even kijkende naar de bak ratio's). Waarschijnlijk ivm vermogen willen we wel een sper gaan monteren.

Via Epytec zullen de motor en bak steunen besteld worden. Tenzij iemand iets aanbeveelt?

Gr Manuel

Manuel010
28-03-2021, 20:21
Ook maar even andere achterlichten gemonteerd. We gaan voor oem+ look.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/DSC_0670_314304.JPG

Helaas wel geconstateerd dat rechtsvoor de veerpoot lekt.. V-maxx schroefset.

Inmiddels verder een 02A (CDA) v.bak + koppeling en schakelkabels aangeschaft. De motor is een AGU als basis.

We willen toch voor de 280+ pk's gaan dus willen we een k04, high flow spruitstuk, 4bar drukregelaar, 550cc injectoren (plus verdere wishlist) samenstellen.

Voel vrij om suggesties te plaatsen!

Gr Manuel

tim 16v
29-03-2021, 19:01
Ook maar even andere achterlichten gemonteerd. We gaan voor oem+ look.

http://www.volksforum.com/albums/files/7/2/3/8/2/DSC_0670_314304.JPG

Helaas wel geconstateerd dat rechtsvoor de veerpoot lekt.. V-maxx schroefset.

Inmiddels verder een 02A (CDA) v.bak + koppeling en schakelkabels aangeschaft. De motor is een AGU als basis.

We willen toch voor de 280+ pk's gaan dus willen we een k04, high flow spruitstuk, 4bar drukregelaar, 550cc injectoren (plus verdere wishlist) samenstellen.

Voel vrij om suggesties te plaatsen!

Gr Manuel

Leuk project :thumbup: . Mijn ervaring is dat een cda versnellingsbak veel te kort is voor een 1.8t met vermogen tot 6000 toeren. En als nog injectoren moet kopen zou ik iets grotere kopen zodat je met een 3 bar drukregelaar kunt rijden. Als je straks 1.5 bar turbodruk draait dan word de benzine druk met een 4 bar regelaar 5,5bar. Dat is toch al redelijk pittig voor de meeste benzine pompen.

Manuel010
29-03-2021, 19:45
Top tip Tim (watte? :) ) Bedankt hiervoor!

Ik had juist begrepen dat een CDA een relatief doorsnee v.bak is voor een 1.8t. De bedoeling is dat het geen hoog topsnelheid apparaat moet worden gezien we het gebakkie voor het gezin hebben.

Dus lekker cruisen met wat extra "inhaal" vermogen haha

Jeff
01-04-2021, 20:18
Mooi project Mano!!
Succes :thumbup: :thumbup: :thumbup:

vagg freak
02-04-2021, 19:36
Heb je de g60 motor nog

Manuel010
03-04-2021, 17:26
Heb je de g60 motor nog

Nee helaas, die was vrij snel verkocht via mp.

Manuel010
30-08-2023, 18:17
We zijn alweer 2jr verder en na eindelijk een garage + huis ge-ver-bouwd te hebben kunnen we ook weer verder met de cabrio.

Grappig hoe sommige dingen dan in 1 week gebeuren:
2 x pg motor gekocht (kaal)
1 x agg motor (kreeg ik erbij)

En de motor van mk1_er gekocht welke te koop stond. De g60 op DTA.

Tel daar dan ook nog even de 2H uit mn cabrio erbij op en er staat genoeg oud ijzer..

vagg freak
30-08-2023, 19:36
Heb je de g60 motor van een Belg gekocht

Manuel010
31-08-2023, 05:14
Heb je de g60 motor van een Belg gekocht

Ja klopt, bekend?

RobertVoorst
31-08-2023, 06:55
Tof dat de motor van Mk1_er weer een nieuw hoofdstuk krijgt! Wat ik me kan heugen uit zijn topic is dat dat toch een vrij pittig motortje was.

Mk1_er
31-08-2023, 18:27
Met een klein hartje de knoop doorgehakt, om de g60 weg te doen.
En er zijn motorisch ander plannen, daarover komende tijd meer info in mijn topic, van de nieuwe golf gti the Grey one.

Manuel, je zal er geen spijt van krijgen. Pittige setup, en meer dan voldoende voor in een golfke.
Blok staat klaar voor afhaling.
Ik zie je zaterdag :thumbup:

Manuel010
20-05-2024, 06:09
Zo, de 2H is begin dit jaar vervangen voor de g60.

Er zat helaas nog iets opknap werk aan de motor maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb besloten om een nieuwe dta kabelboom te maken omdat de bijgeleverde sowieso niet lang genoeg was en er een verbrande draad in lag van de stk. De kabelboom van de originele digifant en dta is iets uitgedund en daarna bij elkaar gevoegd. Accu is via een doorvoer in schutbord naar achteren verplaatst dmv een 25mm2 kabel.

Omdat ik hem in x keer goed en af wil houden besloten om de volgende extra's maar meteen erop te bouwen:

02j shift box + toren in bak
Hydraulisch koppingspedaal
Ecu naar middenconsole
Aluminium radiateur
Aluminium sprinter ic
Lagere thermostaat + thermoswitch

Omdat ik wel stuurbekrachtiging wilde houden, dacht ik hier simpel mee weg te komen door het 2H spul her te gebruiken maar daarmee lijnt de poelie niet mooi mee op.

Via volkswagen classic parts originele pg steunen besteld voor de Stb en voila, de krukas sensor lijnt ook mooi op zonder allerlei ringetjes ertussen. Afstelling kom ik zo op terug, was interessant.

Via theibach de onderste ic slang besteld, nieuwe iridium bougies erin want de EG bougies, tsja.. niet mijn stijl.

Als laatste nog een compleet rvs systeem 60mm eronder inc nieuwe spaghetti.

Manuel010
20-05-2024, 07:15
2 vraagjes aan de kenners hier:

De rood/hele draad uit E14 (dacht ik). Wanneer deze 12v krijgt, gaat de br.stofpomp lopen. Uit de dta ecu kan ik de pomp aansturen via een "85" signaal. Twijfel of ik nu deze rood/gele draad kan pakken ivm geschakelde massa.

Weet iemand of de dta een "prime" optie heeft?

Volgende week krijg ik mn serial kabel binnen dus dan kan ik iets bekijken. Tot dan is het een beetje internet en giswerk.

Manuel010
21-05-2024, 01:48
D13 moet ik hebben, die heeft een interne 85 verbinding naar het originele brandstof relais op plek 2.