View Full Version : Volkswagen Golf GTI (G60) Edition Blue
MichaelG60
13-01-2020, 10:45
Goedemorgen allemaal,
Even kort een voorstelrondje, mijn naam is dus Michael en ik heb me oude liefde weer gevonden in de vorm van een Edition Blue. Deze heeft inmiddels een G60 motor erin gekregen ten opzichte van de reguliere GTI 8v.
Momenteel druk bezig om hem weer zo netjes mogelijk te krijgen en ook voor het oog wat mooier en strakker te maken zonder een te hoog "sjonnie" gehalte.
Ongetwijfeld zal ik nog wat vragen krijgen en hoop dat jullie me dan een stuk verder kunnen helpen!
Thanks,
Michael
https://www.mupload.nl/img/zntc8i6w.jpghttps://www.mupload.nl/img/9ruxo5mynj.jpg
Johan1982MK1
13-01-2020, 11:09
Welkom! En mooie auto.
Zo 1 heb ik ook gehad, met toen nog de PF 8v motor erin.
The Skinnmeister
13-01-2020, 11:34
Welkom hier, nette wagen :thumbup:
ziet er goed uit! lekker setje wielen er onder :thumbup:
Mooie kar! Gekocht in Dokkum? :)
MichaelG60
13-01-2020, 22:21
Mooie kar! Gekocht in Dokkum? :)
Ja inderdaad, ken je de auto?
Nette Edition !!
Wat zijn de plannen ??
Mooi Hoor! :thumbup: :cool:
MichaelG60
14-01-2020, 14:59
Nette Edition !!
Wat zijn de plannen ??
Momenteel een origineel nagenoeg nieuw interieur erin zetten met hoogte verstelling. Daarna nog de originele radio er weer in zetten en eigenlijk weer helemaal "mooi" maken.
Voor de rest is er nog weinig gekkigheid geconstateerd eigenlijk waar ik wel blij om ben.
Roy16VG60
14-01-2020, 16:06
Mooie auto! Wat voor een interieur komt erin?
MichaelG60
14-01-2020, 18:48
Ook weer een edition Blue interieur. Maar in betere staat 👍🏻
Ja inderdaad, ken je de auto?
Kennen niet... herkennen wel ;-)
MichaelG60
18-02-2020, 09:12
Even een korte update:
Veel aangepast in de afgelopen periode:
- Nieuwe RVS uitlaat van voor naar achter tov de steigerpijp die eronder zat
- Ander zo goed als nieuw edition blue interieur er weer in gezet
- Remmerij aangepast naar 4 pots brembo junior met 305mm Brembo's
- Originele radio gevonden
- Deurbakjes vervangen die waren weer lam
- Thermostaat en koelvin sensor vervangen
- Drukgroep eruit gereden :eek: nieuwe ligt klaar
- N.a.v de remmerij pasten de TH Lines niet meer dus die gaan in de Bingo.
https://www.mupload.nl/img/envqjvhhf.jpg
https://www.mupload.nl/img/kto0b4de8cy.jpg
https://www.mupload.nl/img/t8marsdi8ptb.jpg
Roy16VG60
18-02-2020, 09:45
Kijk ook of de beugel die je drukgroep aandrukt niet krom of gescheurd is. Vaak tegen gekomen! :thumbup:
Johan1982MK1
18-02-2020, 11:20
Inderdaad, deze zit achter in de bak achter dat groene deksel, kan je zo checken.
Zou zonde zijn als je er pas achter komt wanneer je de bak er al achterweg hebt.
Roy16VG60
18-02-2020, 11:47
Een G60 heeft een 02A bak Johan ;)
Johan1982MK1
18-02-2020, 14:11
Een G60 heeft een 02A bak Johan ;)
:screwy: pff zat met de pf motor in gedachten...
MichaelG60
24-02-2020, 07:49
Iemand nog een idee waar ik een getande riem en poulie kan scoren?
RobertVoorst
24-02-2020, 07:53
Iemand nog een idee waar ik een getande riem en poulie kan scoren?
https://theibach-performance-shop.de/Motoren-Teile-und-Technik/VW/G60/Riementrieb-Zahn-u-Keilrippen/Zahnriemenantrieb-G60-ZRA::29.html
Zo iets bedoel je? Denk er wel aan dat er er dan geen enkele slip in je systeem zit, terugschakelen in toeren is dus echt fucked voor de Lader omdat die ineens een enorme sprong in toeren maakt.
Roy16VG60
24-02-2020, 08:01
Top als je je lader snel kapot wil hebben...
Maar klinkt wel heel lekker, zo'n getande riem :cool:
Welkom, toffe Golf!
MichaelG60
24-02-2020, 09:17
Top als je je lader snel kapot wil hebben...
Als die net gereviseerd zou zijn gaat die dan " goed " of is het risico altijd aanwezig?
RobertVoorst
24-02-2020, 09:49
Als je een standaard pouliemaat hebt, draait de lader 10320 toeren bij een motortoerental van 6000.
Stel je schakelt van 4000 rpm (6880 G-lader toeren) terug naar 6000 rpm, dan schiet je verdringer in ca. 1 sec naar 10320 rpm. Op dit punt moet de verdringer dus in 1 seconden 3440 toeren meer gaan maken en schiet de druk die deze op dit toerental moet leveren als een gek omhoog.
Je gaat de magnesium verdringer hiermee dus intens hard belasten, en dat vinden ze niet leuk. Om over de dichtlijsten maar te zwijgen..
Neem dan ook nog even in gedachten dat die kit van Theibach alleen in 70, 65 & 60 mm te krijgen is ipv de standaard 80, respectievelijk resulteert in 11828, 12738 of 13800 G-lader toeren bij 6000 rpm van de motor.
Bij een 80 mm poulie trek je al een versnelling van 360 [rad/s^2]. Zelfs al heb een nagelnieuwe lader, die gaat gewoon kapot..
TLDR: Veel rekenkundig gezwets, niet doen want het is de 'winst' gewoon niet waard..
MichaelG60
24-02-2020, 14:08
Als je een standaard pouliemaat hebt, draait de lader 10320 toeren bij een motortoerental van 6000.
Stel je schakelt van 4000 rpm (6880 G-lader toeren) terug naar 6000 rpm, dan schiet je verdringer in ca. 1 sec naar 10320 rpm. Op dit punt moet de verdringer dus in 1 seconden 3440 toeren meer gaan maken en schiet de druk die deze op dit toerental moet leveren als een gek omhoog.
Je gaat de magnesium verdringer hiermee dus intens hard belasten, en dat vinden ze niet leuk. Om over de dichtlijsten maar te zwijgen..
Neem dan ook nog even in gedachten dat die kit van Theibach alleen in 70, 65 & 60 mm te krijgen is ipv de standaard 80, respectievelijk resulteert in 11828, 12738 of 13800 G-lader toeren bij 6000 rpm van de motor.
Bij een 80 mm poulie trek je al een versnelling van 360 [rad/s^2]. Zelfs al heb een nagelnieuwe lader, die gaat gewoon kapot..
TLDR: Veel rekenkundig gezwets, niet doen want het is de 'winst' gewoon niet waard..
Ok helder verhaal dus, thanks.. Niet doen is dus mijn conclusie.
Roy16VG60
24-02-2020, 15:30
Nee, je zal niet de eerste zijn die het oor van z’n verdringer afbreekt door de achterlijke krachten die zo’n riem zonder slip erop uitoefent.
Het gilt wel mooi, zo’n riem maar het is wel sterk af te raden.
Ik heb nog een set liggen gebruikt. Zelf nooit gemonteerd om bovenstaande reden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.