racecees
16-02-2020, 14:13
Hallo lezers,
Ik heb er een auto bij gekocht :screwy:
Het jeukt al langere tijd en mede door de topics van bv René :thumbup: met z'n 1.8 turbo werd het alleen maar erger.
Zoals de titel al aangeeft gaat het om een Golf2 van 1990 1,6 op kenteken (origineel NL), straatlegaal met APK
Ik heb m gisteren opgehaald in Groningen:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/drivinghome.jpg
Hij is helemaal gestript van binnen en de dubbele webers steken door het het schutbord heen:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/webers45mm.jpg
Verlaagd met schroefveren, 5x100 onderstel, zimmerman remmen, BBS velgen, Jetta front, enz.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/Golf2trackday.jpg
De motor is een 2.0 8v met (volgens zeggen) een Emming kop met maximale bewerkingen en 190 pk:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/2.08vEmming.jpg
Alles hangt in stugge rubbers, er is een aparte oliekoeler voor de radiateur geplaatst, die bak is aangepast, meters in het interieur geplaatst, dikke uitlaat, semi-slicks, ontsteking en brandstofpomp los van contact geschakeld.
Noem het maar op, het meeste is gedaan.
Grootste probleem: Er zit een tik in het blok, vermoedelijk 1 of meer drijfstanglagers.
Dus ik heb de motor nog niet gestart, ik wil eerst de carterpan loshalen en kijken wat er aan de hand is.
Als het goed is krijg ik van de vorige eigenaar meer info over het blok enzo, want ik weet er niet heel veel van.
Hoe kan ik nou bv controleren of het een Emming kop is?
En wat voor type blok is het? En zijn daar nog spullen voor te koop en waar dan?
Ik wil eigenlijk best wel wat veranderen aan de auto maar daar heb ik waarschijnlijk pas van de zomer tijd voor (eerst moet de kever rijden!), dus even de tijd om onderdelen te sparen.
Zoals ronde koplampen en een bijrijdersstoel. Ook zou ik de carburateurs liever aan de voorkant van het blok willen hebben maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Heeft iemand misschien meer info over deze auto?
Alvast bedankt!
Gr. Cees
Ik heb er een auto bij gekocht :screwy:
Het jeukt al langere tijd en mede door de topics van bv René :thumbup: met z'n 1.8 turbo werd het alleen maar erger.
Zoals de titel al aangeeft gaat het om een Golf2 van 1990 1,6 op kenteken (origineel NL), straatlegaal met APK
Ik heb m gisteren opgehaald in Groningen:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/drivinghome.jpg
Hij is helemaal gestript van binnen en de dubbele webers steken door het het schutbord heen:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/webers45mm.jpg
Verlaagd met schroefveren, 5x100 onderstel, zimmerman remmen, BBS velgen, Jetta front, enz.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/Golf2trackday.jpg
De motor is een 2.0 8v met (volgens zeggen) een Emming kop met maximale bewerkingen en 190 pk:
http://www.volksforum.com/albums/files/4/4/2/1/2.08vEmming.jpg
Alles hangt in stugge rubbers, er is een aparte oliekoeler voor de radiateur geplaatst, die bak is aangepast, meters in het interieur geplaatst, dikke uitlaat, semi-slicks, ontsteking en brandstofpomp los van contact geschakeld.
Noem het maar op, het meeste is gedaan.
Grootste probleem: Er zit een tik in het blok, vermoedelijk 1 of meer drijfstanglagers.
Dus ik heb de motor nog niet gestart, ik wil eerst de carterpan loshalen en kijken wat er aan de hand is.
Als het goed is krijg ik van de vorige eigenaar meer info over het blok enzo, want ik weet er niet heel veel van.
Hoe kan ik nou bv controleren of het een Emming kop is?
En wat voor type blok is het? En zijn daar nog spullen voor te koop en waar dan?
Ik wil eigenlijk best wel wat veranderen aan de auto maar daar heb ik waarschijnlijk pas van de zomer tijd voor (eerst moet de kever rijden!), dus even de tijd om onderdelen te sparen.
Zoals ronde koplampen en een bijrijdersstoel. Ook zou ik de carburateurs liever aan de voorkant van het blok willen hebben maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Heeft iemand misschien meer info over deze auto?
Alvast bedankt!
Gr. Cees