PDA

View Full Version : Maten voorraam t2a 1971

Died
13-10-2005, 10:52
De jongens van de Keverboet zijn mijn bus aan het klaarmaken voor de spuiter. Nu blijken de raamranden voor ongelijk te zijn. (met dank aan een vorige K***e klusser :headshot: )
Heeft iemand toevallig een t2 staan zonder voorraam? En kan die een paar dingen opmeten??
De maat vanaf het randje waar het raam op leunt tot aan de andere kant? En dit in de lengte en de breedte? Het gaat niet om de rand waar het raamrubber overheen valt.
Als laatste optie snijdt een van de Keverboet mannen zijn eigen raamrubber stuk om te kunnen meten. (Wat een opoffering :D )

Lomax
13-10-2005, 18:12
Hoe bevalt de keverboet?
Wij moeten eigenlijk onze T2b ook helemaal laten strippen en opnieuw spuiten.
Keverboet is natuurlijk redelijk dichtbij.

http://www.nhbusservice.nl/vwbus.shtml
waarschijnlijk laten we het bij hem doen (het strippen) hij onderhoud nu onze bus.

vwcrewcab
13-10-2005, 19:10
De jongens van de Keverboet zijn mijn bus aan het klaarmaken voor de spuiter. Nu blijken de raamranden voor ongelijk te zijn. (met dank aan een vorige K***e klusser :headshot: )
Heeft iemand toevallig een t2 staan zonder voorraam? En kan die een paar dingen opmeten??
De maat vanaf het randje waar het raam op leunt tot aan de andere kant? En dit in de lengte en de breedte? Het gaat niet om de rand waar het raamrubber overheen valt.
Als laatste optie snijdt een van de Keverboet mannen zijn eigen raamrubber stuk om te kunnen meten. (Wat een opoffering :D )

Als je ff een tekeningetje kan maken ofzo., ik snap niet helemaal van waar tot waar je de afstand wil meten :redface:

lowrider
13-10-2005, 20:16
kun je niet et raam ertegenaan houden ?
Zelf had ik er ook een nieuwe hoek ingelasten was ook niet goed gegaan dus toen elke keer raam ertegen en weer aanpassen , weer raam ertegen enzovoort. Is moeilijk te meten aangezien de hoek afbuigt naar achter en opzij.

kijk anders naar de andere kant

Died
14-10-2005, 09:58
Ik laat het laswerk doen. En dan is trial en error wel een dure optie..
Beide kanten van het raam lijken niet goed.....

lowrider
14-10-2005, 14:58
Je hebt het raam wel ?? dan kun je em ertegen huoden en pas maken , het raam buigt nl niet , zoals hij nu is komt hij er ook in.

vwcrewcab
14-10-2005, 15:36
Valt je ruit niet naar binnen zonder rubber :confused:

Died
15-10-2005, 13:40
Bedankt voor het meedenken!! :thumbup: Jongens van de Keverboet hebben inderdaad de manier van lowrider toegepast. Ik heb aankomende week tijd en dan ga ik even kijken. Nog een paar dingen repareren/lassen en dan kan de bus eindelijk naar de spuiter!!!!! :D :D :D