View Full Version : MK1 naar 20 vt ombouwen
Hallo,
ik heb van mijn vader een golf 1 sprinter geërfd, deze is compleet maar al geheel gedemonteerd.
de bedoeling is eigelijk om er zelf een 20vt motor in te gaan bouwen, ik ben echter alvast aan het rond kijken voor benodigdheden.
is er iemand die een lijst heeft met onderdelen die je moet upgraden en van welke autos je deze onderdelen het beste kunt gaan gebruiken?
graag kom ik in contact met iemand die al eens zoon ombouw heefd gedaan.
Mvg
Mient
Johan1982MK1
26-10-2020, 22:23
Ik heb vorig jaar een 20vt BAM voor iemand in een mk1 cabrio ingebouwd.
In grote lijnen is het kabelboom aanpassen, brandstof pomp eronder, schakelmechanisme monteren, motor en bak erin met bijv. Epytec motorsteunen. Radiateur en intercooler ervoor, downpipe/uitlaat eronder maken, aandrijfassen vv 100mm kineten, gaspedaal inbouwen..
Mocht je meer willen weten doe je maar pb.
Met een aangepaste kabelboom erbij is het veelal spullen aanschaffen en monteren.
Hallo johan.
De grote lijnen is mij duidelijk , echter zoek ik iemand die bijvoorbeeld een opzetje heeft wat je nodig bent denk aan :
Wat voor / uit wat voor auto
Intercooler
Radiateur
Brandstofpomp
Injectoren
Bobines
Remmerij
Hoofdrem cilinder
Rembooster
Teller versterker?
Gaspedaal?
Ecu sleutelvrii en kabelboom aanpassen heb ik al
Iemand voor.
VeeDubber
27-10-2020, 08:04
De zoekfunctie op het forum al eens geprobeerd? De ombouw waar je naar vraagt is door velen al uitgevoerd, diverse daarvan hebben gedetailleerde topics bijgehouden hier op het forum.
Johan1982MK1
27-10-2020, 13:50
Op het forum kan je idd ook wel heel veel vinden.
Ik heb toen de radiateur van een ibiza cupra 16v gebruikt ivm de 2 aansluitingen boven elkaar en een ic van een opel Movano. Die paste er heel mooi omheen.
Brandstofpomp heb ik een een universele pomp + houder voor onder de auto gebruikt en een opvoerpomp van een golf1 cabrio in de tank. (er zijn tanken van bijv. gti of gli die hebben een onder aansluiting, dan hoef je geen opvoerpomp te gebruiken) Injectoren etc. alles van de BAM gewoon laten zitten en gebruikt.
Gaspedaal/bobines etc. ook van de audi TT.
Brandstofvoorziening kan evt. ook anders, ben zelf met een tfsi aan het inbouwen in mijn golf 1. Daar heb ik de pomp van de donor audi pas gemaakt op de opvoerpomp van de mk1 en dat is direct ook een pomp die de rail onder 3.5bar zet dus ook geen opvoerpomp meer nodig. En mooi in de tank, scheelt een boel geluid.
Hoe en wat kan je wel in mijn topic vinden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.