PDA

View Full Version : startmoter

millie
15-10-2005, 14:51
Mijn startmoter begind kuren te vertonen.

Nou is het niet zo moelijk om die te vervangen.
Alleen bij de golf 2 1300cc zit dat ding op een kut plek.
(was het maar een kut:D )
Bij een ford zitten ze vooraan het blok maar bij deze zitten ze achter aan het blok.
Kan iemand me vertellen hoe ik er beste bij kan?
:limey:

Black Devil
15-10-2005, 14:55
van onder de auto kun je er het beste bij, van bovenaf kan het ook maar is lastiger

steven16v
15-10-2005, 15:40
Bij een 5 bak zit de startmotor wel voor aan. Toevallig niet bij een 4 bak wat jij hebt. Dus idd ff krik er onder.

millie
17-10-2005, 15:18
Ik moet er dus van onderbij.
Bedankt voor jullie reacties!;)

millie
22-10-2005, 16:25
Ik heb vandaag even mijn startmoter eruitgetroken.

En ik heb dat gewoon vanaf boven gedaan en niks geen gekloot onder de auto.
Hij zit maar met 3schroeven vast aan de versnelingsbak en die kun je alleen van bovenaf loshalen.
daarna is het loshalen van de ophangstuk van de uitlaat.
En nog even lohalen van een beugeltje die van de carburateur naar het blok loopt.
20min lag hij eruit.

Wie o wie weet wat het beste is;de helen startmoter vervangen of alleen onderdelen.
Bevoorbeeld de coolborstels.
Ik weet niet of het normaal is maar de starter(grote gedeelte)heeft speling.
En ik moet zeggen vaak bij starten hoor je een soort gehinnik.:)
Dat gebeurd net na het starten als je de sleutel los laat.
Wie wat weet laat het me weten.

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/2/2/Img00200.jpg

steven16v
22-10-2005, 16:30
En ik heb dat gewoon vanaf boven gedaan en niks geen gekloot onder de auto.
Hij zit maar met 3schroeven vast aan de versnelingsbak en die kun je alleen van bovenaf loshalen

Oei, ja dat klopt ook. 2 lange bouten en 1 korte was het volgens mij.

Wie o wie weet wat het beste is;de helen startmoter vervangen of alleen onderdelen.
Bevoorbeeld de coolborstels

Ik had zelf de gehele startmotor vervangen. Op de sloop kosten die niet zo veel. En je mag hem normaal gesproken gewoon terug brengen als die niet goed blijkt te zijn.

millie
22-10-2005, 16:38
Ik had zelf de gehele startmotor vervangen. Op de sloop kosten die niet zo veel.

Alleen met de sloop ben ik bang dat hij sneller stuk gaat.
Want je weet niet hoeveel die gestart is.
En na een jaar of wat kun je hem weer vervangen.
Wat is dan goedkoper?

-Jens!-
22-10-2005, 16:42
dat 'gehinnik' had ik ook bij men jetta 1300. dit heeft geen zak met de startmotor te maken maar met het koperen busje welke je startmotorasje lagert in het bakhuis.
deze is uitgesleten en dan gaat het asje klapperen op de starterkrans! busje kost paar euro, je kunt het eruit halen met een schroevendraaier/puntbektang. let alleen wel op dat er niks in de bak flikkert, dan ben je verder van huis (spreekwoordelijk heh, je heb namelijk geen startmotor nu:tongue: :confused: )

suuk6 :hug: :woowoo:

millie
22-10-2005, 16:55
dat 'gehinnik' had ik ook bij men jetta 1300. dit heeft geen zak met de startmotor te maken maar met het koperen busje welke je startmotorasje lagert in het bakhuis.
deze is uitgesleten en dan gaat het asje klapperen op de starterkrans! busje kost paar euro, je kunt het eruit halen met een schroevendraaier/puntbektang.

Is er wel een beetje bij te komen?
Want volgens mij moet je dit busje loshalen met je handen(meestal wel:D ) zonder dat je wat kan zien.
De startmoter zit er nu weer in.
Eff schoongemaakt en weer terug gezet.
Want soms wil hij niet werken.
Ik kijk het eff aan wat hij nu doet.
Als hij er helemaal mee stopt komt er een nieuwe startmoter in met zoon nieuw busje.
Bedankt,ik weet nu waar dat gehinnik aan ligt.:tongue:

Marco
22-10-2005, 18:42
Geen revisiebedrijf in de buurt?Hier in nederland weet ik er wel enkele, maar ja om daarvoor op en neer te fietsen :)

millie
23-10-2005, 00:54
Geen revisiebedrijf in de buurt?Hier in nederland weet ik er wel enkele, maar ja om daarvoor op en neer te fietsen

In nederland weet ik er ook wel 1.
In portugal niet eigenlijk.
Ik kan wel alle onderdelen apart krijgen.
Maar dat je bevoorbeeld een starmoter inruild voor een gerefeceerde niet dat ik nog weet.:(

Nederland loopt zeer voor met veel dingen.
Portugal is zeer duur en zeer moelijk met autos,auto onderdelen tuning enz.