Log in

View Full Version : Golf 3 GTI 20 JAHRE 2.0 AGG > 1.8 20vt BJX


gerold1234
07-01-2021, 21:53
Januari 2020 gestart met de ombouw van 2.0 AGG naar 1.8T. Auto al een paar jaar in bezit en de bekende rotte plekken zijn al compleet L en R aangepakt. Ook heb ik de wielen zwart laten coaten en een schroefset gemonteerd.

Foto's uit zomer 2019, toen nog met 2.0 AGG:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20190627_152945.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20190627_155055.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20190627_155115.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20190627_155131.jpg

In januari 2020 voor weinig geld een ibiza FR van 2004 gekocht en hier alle denkbare nodige onderdelen gedemonteerd:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20200206_200758.jpg

weinig foto's van de inbouw gemaakt. Ik had besloten om de accu achterin te plaatsen. Maar daar kom ik toch op terug:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20200818_215341.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/Screenshot_20210107_213052_com.huawei.himovie.overseas.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20201022_205742.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20201010_085806.jpg
Uitlaat is voorzien van een 3'' en op maat met sport kat tot aan middendemper. die wil ik graag dit jaar vervolgen.
Motor heeft een intercooler upgrade waarvan ik de foto's niet krijg geüpload.
Verder is de ECU voorzien van 210 pk chip+-
vast vliegwiel van een vr6 laten af laten draaien tot 6.5 kilo.

Meer foto's volgen van de inbouw.

Wat Porsche klauwen gepast in de 16'' velgen. Met steunen van epytec. Maar ik komt wat speling te kort helaas. dus even kijken wat ik er mee ga doen. Ik wil graag de originele wielen houden..:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20200916_200944.jpg
Hier nog met originele schijven. deze waren al 288. Voor de porsche klauwen heb ik uit mijn hoofd 323 mm nodig.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20200916_200129.jpg

Auto rijd al wel. En gaat als de brandweer. Maar nog geen rem upgrade, apk, accu terug bouwen, tourenteller en nog wat dingetjes... :screwy:


word vervolgd..

Gr Gerold

VeeDubber
08-01-2021, 08:56
Leuk project!

Wat is de reden om de accu weer terug in het vooronder te plaatsen?

The Skinnmeister
08-01-2021, 17:13
Mooi project!!

vdWal.
08-01-2021, 21:08
Nice! ziet er goed uit allemaal

wellicht dat een setje 17'' bbs ch nog wel een toffe
en redelijk oem ogend wiel de oplossing zou zijn ofzo?

vind ik persoonlijk altijd erg goed staan onder een mk3

gerold1234
09-01-2021, 18:17
Leuk project!

Wat is de reden om de accu weer terug in het vooronder te plaatsen?

Na het inbouwen van de motor, luchtfilter en IC buizen heb ik toch de ruimte over. Net genoeg voor de accu. Ik moet wel een beugel maken voor de luchtfilter. Ik dacht eerst dat achterin praktischer en mooier was. Maar een originele plek is niet verkeerd als het gewoon past achteraf.

gerold1234
09-01-2021, 18:20
Nice! ziet er goed uit allemaal

wellicht dat een setje 17'' bbs ch nog wel een toffe
en redelijk oem ogend wiel de oplossing zou zijn ofzo?

vind ik persoonlijk altijd erg goed staan onder een mk3

Dankje!

Zijn dat die wielen die op een mk4 Jubi zitten? Die zijn wel mooi idd!! Ik ga de APK, uitlaat en andere kleine dingen oplossen. En dan kom ik terug op remmen/wielen :thumbup:

gerold1234
09-01-2021, 18:32
Hier een foto van de downpipe en intercooler:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20201003_135743.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/3/4/5/IMG_20200615_1919002_367286.jpg

vdWal.
09-01-2021, 22:31
Dankje!

Zijn dat die wielen die op een mk4 Jubi zitten? Die zijn wel mooi idd!! Ik ga de APK, uitlaat en andere kleine dingen oplossen. En dan kom ik terug op remmen/wielen :thumbup:

groot gelijk! alles op z'n tijd

zie de link overigens dat zijn imitaties maar wel CH look
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88324

GEENGTI
09-01-2021, 22:38
Leuk project! Mocht je originele look willen behouden dan moet je op zoek naar BBS Rx504.

NielsDub
15-01-2021, 11:22
Dankje!

Zijn dat die wielen die op een mk4 Jubi zitten? Die zijn wel mooi idd!! Ik ga de APK, uitlaat en andere kleine dingen oplossen. En dan kom ik terug op remmen/wielen :thumbup:

Golf 4 Jubi is 18", mooi wiel maar wellicht wat oversized om de OEM look te behouden. Aan de andere kant, jubi = jubi :D

LRR
18-01-2021, 14:41
Golf 4 Jubi is 18", mooi wiel maar wellicht wat oversized om de OEM look te behouden. Aan de andere kant, jubi = jubi :D


Golf IV Jubi velgen zijn BBS RC's en deze zijn op een MkIV inderdaad 18 inch, maar zijn ook wel geleverd in 17 inch met steek 5x100 dacht ik. Gewoon even op zoek gaan (evt duitse Ebay) of zo, dan kom je vast een set tegen. Deze staan altijd netjes onder VW's en hebben wel de OEM uitstraling.


Verder een hele nette wagen met een fijn blok erin :thumbup:

gerold1234
03-02-2021, 19:02
Wie kan er voor mij de intercooler pijp wat aanpassen/lassen? Met de montage van de mistlamp kom ik wat inbouw diepte te kort. Regio Oss.

Jeff4motion
03-02-2021, 22:17
Kiwi Parts proberen zit redelijk bij jou in de buurt

gerold1234
06-03-2021, 19:55
Ik vind de huidige koppeling met omkeerhevel en kabel op 02a bak niet fantastisch.
Kan iemand mij vertellen of er een hydro set te koop is voor een golf 3? Op marktplaats word wel voor een golf 2 aangeboden.

En moet en dan 3 gaten gemaakt worden voor de hoofdcilinder door het schutbord? Want daar kan ik nu moeilijk bij. Auto is uitgevoerd met ABS en Airco. Dus nog minder ruimte in die hoek.

vdWal.
06-03-2021, 20:26
In het verleden zat er bij mij in m'n mk2 ook ABS met een hydro koppeling uit eindelijk heb ik de abs toen verwijderd. en een normale rembekrachtiger geplaatst.

hier heb ik gewoon weer de zelfde beugel voor gebruikt toen.
of deze het zelfde is als een mk3 weet ik dan weer niet. maar zou dus wel moeten passen gok ik samen met je ABS

gerold1234
06-03-2021, 21:31
Oke thanks! Waarom heb je toen gekozen voor de ABS uit te bouwen?

Ik denk ook wel dat het gaat passen met ABS. Want er zijn 1.9 tdi met hydro koppeling en abs geleverd.
Maar ik bedoel er mee, dat er dan minder werk ruimte is om de hoofdcilinder in te bouwen als er geboord moet worden.
Mk2 had ik opgezocht en moet er een plaat worden aan gebracht!? Deze zag ik ook op markplaats te koop staan. Deze man intussen ook een bericht gedaan voor een versie voor MK3.
Maar jullie ervaring en tips zijn ook welkom! :)

Rick
07-03-2021, 07:04
Dit een optie?
https://www.fablessmanufacturing.com/collections/clutch-conversions/products/hydraulic-clutch-conversion-kit-lhd-vw-mk3

vdWal.
07-03-2021, 10:20
Oke thanks! Waarom heb je toen gekozen voor de ABS uit te bouwen?

Zaten bij mij nogal wat storingen in, was het eerste type toen
en wilde een wat strakkere motorruimte hebben ook :tongue: