View Full Version : kever kopen
fre-golf1-16v
17-10-2005, 09:46
hoi ik ben van plan om een kever te gaan kopen maar de bedoeling is om een opknapper te kopen met het liefst alleen spuitwerk en andere kleine dingen maar niet 1 waar ik veel aan moet lassen en om te voorkomen dat ik 1 koop waar wel een hoop aan moet gebeuren is mijn vraag waar moet ik op letten bij de aanschaf van een kever ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen het het gaat niet alleen om de rotte plekken maar ook de andere probleempjes
mvr groet fre
Tsja, als de motor loopt zit je daar iig goed mee. Die doen het, of niet... Slechte plekken kunnen zijn voor de achterspatborden, en de randen waar de treeplanken aanzitten. Verder moet je letten op wielspeling, banden, en natuurlijk altijd kijken of alles werkt zoals verlichting etc.
let vooral op de dorpels, bandenbak (onder voorklep) en de binnenschermen vooraan wat roest betreft. elektrisch moet je denken aan massaproblemen, kabelbreukjes (tis toch allemaal al min. 20 jaar oud) en of de kever wel 12volt is. 6volt kan namelijk problemen geven bij apk! motorisch kan er weinig aan kapot, wel moet je ff letten op de kachelpotten die onder je blok doorlopen. deze zijn vaak rot!
succes!!
6v problemen bij APK? Dit heb ik nog nooit gehoord, leg eens verder uit? Want ik wil m'n kever namelijk gewoon 6v laten... :)
danielle
17-10-2005, 11:18
6V heeft veel minder lichtopbrengst dan 12V. Kan soms nadelig werken met de keuring (maar pas 1 keer iemand over gehoord).
kijk anders ook eens even op deze (http://www1.tip.nl/~t053978/vwkopen.html) site
Greetz ruud :D
6 volts problemen bij APK ????????????????????????????????????
Nog nooit van gehoord. Dat het minder praktisch is bij gebruik... owkeee daar kan ik mee uitkomen. Maar voor apk ?????????? Dat klopt niet.
Dat 6 volts kun je trouwens heel snel omgooien naar 12
alles kan vrij makkelijk gereapareerd worden.
Let gewoon effe op de roestvorming van de auto.
Een beetje roest ga je altijd vinden, maar let vooral op dat er niet te veel plamuur/polyester tegenaan gekwakt is. Wat daaronder zit is meestal bepalend voor de auto.
SUCCES
Ik ben ook wel benieuwd waarom 6volt problemen bij de apk zou kunnen opleveren. Lijkt me onzin namelijk.
danielle
17-10-2005, 15:18
Kennis van me kreeg alleen een opmerking dat de lichtopbrengst niet genoeg was van de koplampen. Maar toen ze de lampen eraf haalden en ze schoon gemaakt hadden was het probleem verholpen :D Je auto wordt er niet op afgekeurd, je krijgt alleen een opmerking volgens mij. Maar is puur wat ik gehoord heb hoor, pin me er niet op vast.
:woowoo: , ik zeg toch geen afkeur bij 6 volt!! alleen sommige keuringsstation doen er moeilijk over omdat de lichtopbrengst idd ruk is. (waaronder de mijne :redface: ) bovendien is het voor jezelf veel fijner. zoek maar eens een 6volt radio, accu enz. enz. enz. ombouwen is vrij simpel. maar omdat je schreef dat je er niet TE veel werk aan wilde hebben ;) ;) :)
Bij mij komt er toch geen radio in :) Het geluid van de kever klinkt als muziek in de oren :D :D
Die site die eerder werd bepost staan wel alle punten op lijkt me. :)
(waaronder de mijne ) bovendien is het voor jezelf veel fijner. zoek maar eens een 6volt radio, accu enz. enz. enz. ombouwen is vrij simpel. maar omdat je schreef dat je er niet TE veel werk aan wilde hebben
effe off topic, wat moet je doen om omte bouwen naar 12volt, zit er ook over na te denken
mzzl sander
ombouw 6 naar 12volt---->
relais, ruitenwissermotortje, verlichting (alle lampjes buitenop en ook die vd km teller enzo) dynamo, accu, eventueel radio, spanningsregelaar geloof ik. da wast zo ongeveer wel denk.....
en nu weer on topic :tongue: :D
Brammutjuh
18-10-2005, 15:26
:woowoo: , ik zeg toch geen afkeur bij 6 volt!! alleen sommige keuringsstation doen er moeilijk over omdat de lichtopbrengst idd ruk is. (waaronder de mijne :redface: ) bovendien is het voor jezelf veel fijner. zoek maar eens een 6volt radio, accu enz. enz. enz. ombouwen is vrij simpel. maar omdat je schreef dat je er niet TE veel werk aan wilde hebben ;) ;) :)
Valt allemaal wel mee hoor. Als je contactpuntjes in het electrisch systeem goed zijn geeft 6 volt prima verlichting. Ook zijn er best radio's te vinden op 6 volt, alleen wat duurder. Of je zet er een omvormertje tussen, dan kun je je 12 volt radio aansluiten. Accu kun je bij bijna iedere goed automaterialenzaak halen.
Voor dagelijks gebruik is 12 volt denk ik wel aan te bevelen, hoewel het best wel kan hoor... Ik zou iig niet van 6 volt terugschrikken. Als je een 1200 wilt zit je er (behoudens omgebouwde auto's) tot zo'n 1973 aan vast voor de 1200 Spaarkevers. De luxere 1200 (geloof ik), de 1300 en de 1500 hebben 12 volt vanaf modeljaar '68 (eind '67 dus).
Die site die Damn_hippy aangeeft is een goede. En neem altijd iemand mee die verstand heeft van Kevers http://volksforum.com/forum/images/icons/icon4.gif.
Succes met zoeken :)
Grtz,
Bram.
http://www.eye-web.nl/kever1/foto/album/Update%20[eind%202004]/Kever-50.jpg
Brammutjuh
18-11-2005, 08:22
Wat wil je met die foto zeggen? Dat is iig een bekende rotte plek.....
Idd, dat is onder de bank bij de accu... Zo heb ik ook nog wel eenfoto;
http://kever.sjig.nl/Fotos/002Kever_290705/photos/Dag-2-190705-013.jpg
Linksachter voor het achterspatbord
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.