View Full Version : Golf 1 1.1 -> 2.0 8V
PerryMK1
27-11-2021, 19:57
Hallo allemaal,
na een lange tijd op dit forum te hebben rondgekeken leek het me maar eens tijd om mezelf en vooral mijn project voor te stellen. Ik ben Perry, 20 jaar en kom uit het oosten van het land. Ongeveer een maand nadat ik op mijn 18de mijn rijbewijs heb gehaald heb ik ook maar gelijk mijn eerste auto gekocht. Dit moest uiteraard een golf zijn. :D
De golf die ik toen heb gekocht is deze, een goudkleurige golf 1 uit 1982 met een 1.1 benzinemotor. Uiteraard met behoorlijk wat werk.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/IMG-20200803-WA0003.jpg
Nadat ik ongeveer een maandje heb rondgereden en het winter begon te worden heb ik besloten om die winter vooral het exterieur aan te pakken. Ik besloten om wat plaatwerk aan te pakken en de auto Monaco blauw (LA5D) te maken aangezien ik de gouden kleur maar niks vond. Voor nu zou ik de motorruimte laten voor wat het was aangezien ik nog niet helemaal wist wat ik daar mee wou gaan doen. Na een hoop werk was de auto eindelijk blauw en heb ik afgelopen zomer heerlijk en met vol trots zo rondgereden.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20210426_133049.jpg
Na een aantal keer wat problemen met het 1.1 blokje te hebben gehad, en ik maar vond dat het niet hard genoeg ging, werd het toch maar eens tijd om een ander blok aan te schaffen. Ik heb veel verschillende swaps bekeken (1.8 20vt, 1.3, 2.0 16v etc...) maar heb besloten om gewoon voor een 2 Liter 8 klepper uit een golf 3 te gaan. Ik denk dat ik met deze 115PK een hoop plezier ga hebben en aangezien het mijn eerste auto is hoeft het ook niet super hard te gaan allemaal. Afgelopen zomer heb ik dan ook een blok met motorcode ADY gekocht en in de weekenden een beetje opgeknapt. Nieuwe pakkingen, sensoren, distributie enzo.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20210612_162809.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20210607_161828.jpg
De motor ga ik gewoon op injectie laten draaien en niet op carburateurs, dit omdat ik het toch mijn enige auto is en ik gewoon een betrouwbaar golfje wil hebben die toch elke keer start als je de sleutel omdraaid :rolleyes:
Ongeveer 3 weken geleden heb ik de auto binnen gezet om er deze winter weer mee aan de slag te gaan.
Plannen deze winter zijn:
Roest in motorruimte aanpakken
Motorsteun distributiezijde omlassen voor big block
Motorruimte ook in de kleur LA5D spuiten (is nog goudkleurig)
Binnenschermen opnieuw undercoaten met Raptor Liner
Volledige ophanging voorkant verniewen, dus ook de stuurinrichting, assen, en fusees van cabrio.
Remmerij upgraden naar 256MM schijven met 22mm hoofdcilinder en bekrachtiger van cabrio
Compleet nieuw schakelmechanisme voor 5-bak
Het 2 liter blok monteren ofcourse :)
Nieuwe uitlaatlijn inc spagettie spruitstuk
Brandstofsysteem upgraden naar injectie met tank van GTI
Bidden dat alles werkt?????
Na de eerste dag sleutelen stond de auto er zo bij, kon helaas niet verder omdat ik niet de juiste dop had voor de steekassen :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211003_154725.jpg
Maar toch het weekend erop de motor eruit kunnen takelen
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211006_155316.jpg
Toen eerst maar eens het nieuwe blok gepast
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211016_162135.jpg
Toen toch erg geschrokken van hoe vies en vuil alles was, en toch meer roest dan ik had verwacht. Ik ben eerste begonnen met de hele voorophanging eraf te halen en de auto aan de voorkant op assteunen te zetten.
Na en hoop kaal maken en de motorsteun omlassen
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211114_130739.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211023_142717.jpg
eerste stuk roest eruit geslepen om ruimte te maken voor een reparatiedeel
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211030_140301.jpg
Ik kwam erachter dat er in de voorste balk waar de radiator op steunt erg veel roest zat, en heb toen besloten om de volledige voorkant te gaan vervangen. Een best grote ingreep aangezien ik dit nog nooit had gedaan. Maar het ging beter dan ik had verwacht.
Alles in de lasprimer voordat ik de voorkant erop heb gelast
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211114_153642_347552.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211114_153627_479301.jpg
En alles weer passen met de nieuwe voorkant! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211120_150035.jpg
De volgende stap is het kaalmaken van de binnenschermen zodat ik deze ook in de epoxy primer kan zetten net als de motorruimte. Vervolgens moet ik ook de waterbak nog kaalmaken en heb daar ook een gaatje naar binnen ontedekt wat ik dus ook nog moet gaan reparen. Iets meer laswerk dan verwacht dus, maarja, projecten duren altijd langer dan verwacht.
Ik hou jullie op de hoogte en zal binnenkort meer foto's plaatsen!
Johan1982MK1
28-11-2021, 13:54
Goed bezig hier!!
steven16v
01-12-2021, 09:39
Leuk project. Ik heb ook zo'n golf 1 uit 1983 met exact dezelfde kleur. De ene keer als ik de golf zie vind ik het een super gave oldscool kleur, en de andere dag vind ik het een lelijke poepkleur. :tongue:
Het blauw staat hem wel goed. Groeten terug uit het Oosten. :thumbup:
Ben benieuwd naar de vorderingen. :)
The Skinnmeister
01-12-2021, 11:09
Netjes :thumbup:
PerryMK1
01-12-2021, 12:07
De binnenschermen beginnen al redelijk kaal te worden, heb in ieder geval alle undercoating er al af gekregen.
Helaas in de ruiterwisserbak wel 2 gaatjes gevonden die ik dus nog dicht moet gaan maken :shake:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211130_193635.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211130_193645.jpg
Vandaag gelukkig wel mijn black-friday aanwinst aangekomen :D :D
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211201_115124.jpg
Behoorlijk wat nieuwe delen voor de voorophanging en stuurinrichting. Nu alleen nog fusees van een cabrio en dan heb ik bijna alles om de auto weer op zijn wielen te zetten als de motorruimte eindelijk blauw is.
PerryMK1
07-12-2021, 13:09
Kleine update. Ben begonnen met het zo strak mogelijk maken van de nieuwe voorkant. Hier zaten in de hoeken een soort rare lijnen van het persen denk ik.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211207_123033.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211207_125112.jpg
Ook de laatste roestige hoekjes waar ik niet echt met schuurpapier bij kan komen met rustyco aan het behandelen. Had dit nog nooit gebruikt de de roest lijkt magisch te verdwijnen
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211207_125049.jpg
Ben bijna klaar met het plaatwerk. Ik hoop tussen kerst en oudjaarsdag alles in de epoxy te zetten :rolleyes:
The Skinnmeister
07-12-2021, 13:11
Goed bezig :thumbup:
PerryMK1
16-12-2021, 17:09
Iemand hier die toevallig weet wat voor reservoir voor de ruitenwisservloeistof je links op deze foto ziet? Ik moet namelijk ook nog zoiets hebben om ruimte te maken voor een luchtfilter. Of zal dit zelf gefabriceerd zijn?
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/Knipsel.PNG
PerryMK1
25-12-2021, 15:19
Eindelijk vers in de epoxy :cool: :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211225_145904.jpg
PerryMK1
01-01-2022, 15:10
Allereerst, gelukkig nieuwjaar iedereen!
Ben door de feestdagen heen druk bezig geweest. eerst heb ik de epoxy nat geschuurd met korrel 400 en toen alle kitnaden opniew aangebracht.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211228_194732.jpg
Ik wou eigenlijk ook nog van die antidreunmatten in de ruitenwisserbak doen zoals het origineel ook is en had deze ook al gekocht. Maar het inplakken van die matten wou maar niet lukken dus heb het opgegeven. Als er echt teveel geluid naar binnen komt kan ik altijd aan de binnenkant nog van die matten plakken.
toen raptor liner van upol op de binnenschermen gespoten. Hier moet nog een laag overheen denk ik want het is op sommige plekken nog behoorlijk dun, maar ik had niet meer dan 1 liter van dat spul. Moet ik later nog doen dus.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211228_220451.jpg
Nog een paar plekjes bijgewerkt en toen nog een laag primer eroverheen gespoten.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211229_171113.jpg
Dit op een aantal plekken nog een beetje bijgeschuurd en toen eindelijk een hele dikke laag blauw eroverheen gespoten. Ik had nog lak over van toen de auto is gedaan dus de kleuren matchen precies.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20211231_145231.jpg
Het is ondanks mijn gebrek aan ervaring aardig strak geworden, maar helaas heb ik op sommige plakken wat lopers in de lak gekregen :( :( (Ik ben alles behalve een professionele spuiter.) Ik moet de lopers er dus nog uit proberen te schuren. Heb dit op een plekje al geprobeerd en dat ging aardig goed. Dus hoop dat ik ze er met veel geduld uit krijg.
Ik ben alvast kijken wat ik allemaal moet hebben om het brandstofsysteem aan te pakken. Ik ga de tank van een gti gebruiken zodat ik maar 1 pomp nodig heb. Maar welke pomp kan ik dan het beste gebruiken? merk type enzo... Ik hoef geen hele krachtige ofzo te hebben want rij uiteraard met een standaard blokje straks. Ook moet ie niet teveel lawaai maken. Iemand hier die mij wat aan kan raden?
Leuk project. Ga zo door.
vagg freak
01-01-2022, 19:51
In een 1.1 tank past een motorcode 2h (golf mk1 carbio) vlotter met brandstof pomp onder de auto heb je dan nog een pomp met catch can werkt perfect op mijn mk1 g40
PerryMK1
03-01-2022, 21:35
In een 1.1 tank past een motorcode 2h (golf mk1 carbio) vlotter met brandstof pomp onder de auto heb je dan nog een pomp met catch can werkt perfect op mijn mk1 g40
Dit kan inderdaad ook maar mijn tank ziet er aan de onderkant niet zo heel fris meer uit. Wil dus toch de tank vervangen.
vagg freak
03-01-2022, 22:03
Wat is er anders aan een gti tank
PerryMK1
03-01-2022, 23:25
Wat is er anders aan een gti tank
Bij een gti tank zit er aan de onderkant van de tank een aansluiting voor een pomp als ik het goed heb. Dan hoef ik dus geen opvoerpomp te gebruiken maar kan ik er gewoon een onder de auto hangen.
vagg freak
04-01-2022, 12:27
Oke
Johan1982MK1
04-01-2022, 16:26
Pomp van de 1.8t pas maken en in je tank monteren is ook nog een optie. Heb ik ook gedaan met de pomp van de tfsi. Is een opvoer en hoofdpomp in 1. Ben je ook dat lawaai onder de auto kwijt.
PerryMK1
05-01-2022, 16:59
Pomp van de 1.8t pas maken en in je tank monteren is ook nog een optie. Heb ik ook gedaan met de pomp van de tfsi. Is een opvoer en hoofdpomp in 1. Ben je ook dat lawaai onder de auto kwijt.
Aan zoiets heb ik inderdaad ook nog gedacht, maar krijg ik dan geen problemen bij lange bochten en rotondes enzo? Dat de benzine rond in de tank klotst en de pomp dan geen benzine krijgt?
Johan1982MK1
05-01-2022, 17:16
Een late golf 1 cabrio heeft ook een opvoerpomp in de tank die de hoofdpomp moet voeden en waar anders je hoofdpomp bij bochten etc. zonder brandstof zou komen te zitten. Dat zit af fabriek zo en werkt ook goed.
Ik weet niet wat je met de auto van plan bent verder? Als je met veel meer pk's het circuit op wilt zal je misschien beter een andere oplossing kunnen zoeken met een buffer oid. maar bij straatgebruik en rond 200-250pk werkt t prima.
PerryMK1
05-01-2022, 17:18
Een late golf 1 cabrio heeft ook een opvoerpomp in de tank die de hoofdpomp moet voeden en waar anders je hoofdpomp bij bochten etc. zonder brandstof zou komen te zitten. Dat zit af fabriek zo en werkt ook goed.
Ik weet niet wat je met de auto van plan bent verder? Als je met veel meer pk's het circuit op wilt zal je misschien beter een andere oplossing kunnen zoeken met een buffer oid. maar bij straatgebruik en rond 200-250pk werkt t prima.
Ik heb even naar je topic gekeken en denk dat ik dit maar eens ga proberen voordat ik de tank enzo eronder uit haal. Pompjes voor 1.8t van golf 4 zijn op autodoc ook niet prijzig. En circuitgebruik en 200+ pk zijn inderdaad niet mijn plannen :thumbup:
PerryMK1
06-01-2022, 19:01
Vandaag al weer druk bezig geweest met het monteren van de voorophaning. De fusees zijn nog even bij de garage in de straat om nieuwe wiellagers te monteren aangezien ik geen pers heb. Zodra ik die weer heb kan ie weer op zijn wielen :cool: :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220106_184928.jpg
The Skinnmeister
07-01-2022, 08:46
Nice :thumbup:
PerryMK1
07-01-2022, 21:07
Ik ben in beetje verdwaald in de tankvlotters van VW. Wie kan mij vertellen welke van de twee volgende vlotters uit een golf 1 cabrio komt? Passen ze alle twee in een carb golf 1 tank? en wat is dat kleine metalen onderdeel wat vóór de pomp zit in de bovenste foto?
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/vlotter2.PNG
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/vlotter1.PNG
Johan1982MK1
08-01-2022, 00:14
Foto 1 is 1 met pomp. Tik het onderdeel nr eens in op Google, want de polo tot 1993 dat g40 model met injectie motor had ze ook en die passen ook in een golf1 tank.
PerryMK1
14-01-2022, 23:03
Weet iemand of de standaard brandstofleidingen van een golf 1 carburateur dik genoeg zijn om als leidingen te gebruiken bij een injectie blok? Ik heb de standaard brandstofleidingen nog liggen en die passen dus perfect onder de auto. Hier kan ik zo in de tectyl/lak zetten en klaar. Maar ben bang dat ze iets te dun zijn.
Johan1982MK1
15-01-2022, 12:08
Ik rij met 260-270pk tfsi en standaard leidingen, gaat prima.
Heb ooit ook een R32 in een mk1 gezet en ook standaard leidingen. Ook geen problemen.
PerryMK1
17-01-2022, 15:14
Ben ik de enige die geen foto's kan uploaden? :confused:
PerryMK1
18-01-2022, 12:12
Eerstje kiekje weer buiten :)
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220109_135700-min.jpg
Blok erin gehangen
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_093821-min.jpg
Het blok hangt er mooi recht en stabiel in. Een opluchting aangezien ik natuurlijk de steun moest verlassen.
Nieuwe fusees met lagers, assen, en overal nieuwe bouten en boeren. Ziet er weer fris uit zo.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_112750-min.jpg
Toen begonnen aan de uitlaat. 60mm met twee dempers. Spruitstuk heb ik ook rvs maar geen goede foto van gemaakt
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_133351-min.jpg
Vind alleen dat na het monteren de uitlaat aan het einde van de middendemper wel wat laag bij de grond hangt en redelijk dicht bij de schakeltoren zit. Tis natuurlijk een dikke pijp voor een golf 1 dus het is allemaal wat krapper. Ik zal later proberen de uitlaat nog iets beter te laten passen.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_153547-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_1542381-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_154523-min.jpg
Nu wachten op alles voor het brandstofsysteem. De kabelboom voor de motor heb ik van de zomer al in order gemaakt. Dus als het brandstofsysteem af is kan ik in principe proberen of ie wil starten :cool:
Johan1982MK1
18-01-2022, 12:40
Gaat de goede kant op hier! Mooi werk!
PerryMK1
18-01-2022, 12:48
Ja kan echt niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden. Hoop dat ik ergens in maart weer de weg op kan!
steven16v
18-01-2022, 13:08
Ziet er mooi uit allemaal! Strak werk! :)
steven16v
18-01-2022, 13:17
Eerstje kiekje weer buiten :)
Blok erin gehangen
[img]https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220112_093821-min.jpg
Het blok hangt er mooi recht en stabiel in. Een opluchting aangezien ik natuurlijk de steun moest verlassen.
Dit kan eigenlijk niet mis gaan omdat de motorsteun aan de carrosserie er eigenlijk maar op 1 manier op kan voor de motoren 1.5 en groter. De inkepingen zitten al verwerkt aan de langsdrager. Maar desalniettemin is dat natuurlijk altijd spannend wanneer je de motor er in hangt. :tongue:
The Skinnmeister
20-01-2022, 17:16
Nice :thumbup:
Rallyegolf20vt
21-01-2022, 08:21
Ziet er weer erg netjes uit zo :thumbup:
PerryMK1
22-01-2022, 19:59
Dit kan eigenlijk niet mis gaan omdat de motorsteun aan de carrosserie er eigenlijk maar op 1 manier op kan voor de motoren 1.5 en groter. De inkepingen zitten al verwerkt aan de langsdrager. Maar desalniettemin is dat natuurlijk altijd spannend wanneer je de motor er in hangt. :tongue:
Ja weet ik, maar was idd een opluchting om te zien dat dat allemaal goed was gegaan :thumbup:
vagg freak
23-01-2022, 09:43
Mooi project volgens mij heb ik ook zo'n uitlaat gehad en kwam die bij mij ook zo laag te hangen. Bij mij maakt de uitlaat steeds meer herrie
vagg freak
23-01-2022, 09:43
Mooi project volgens mij heb ik ook zo'n uitlaat gehad en kwam die bij mij ook zo laag te hangen. Bij mij maakt de uitlaat steeds meer herrie
PerryMK1
23-01-2022, 15:28
Mooi project volgens mij heb ik ook zo'n uitlaat gehad en kwam die bij mij ook zo laag te hangen. Bij mij maakt de uitlaat steeds meer herrie
Het uitlaatje was ook wel aan de goedkopere kant dus kan er natuurlijk ook niet al te veel van verwachten. Ga proberen het beste er van te maken. Hoe kan het dat een uitlaat steeds meer herrie begint te maken dan?
Super lekker bezig man! heel erg tof om te zien hoe je alles zelf beetpakt
goede inspiratie om het zelf toch ook allemaal gewoon te gaan avontueren
vagg freak
24-01-2022, 15:36
Het uitlaatje was ook wel aan de goedkopere kant dus kan er natuurlijk ook niet al te veel van verwachten. Ga proberen het beste er van te maken. Hoe kan het dat een uitlaat steeds meer herrie begint te maken dan?
Demping matriaal eruit geblazen of verbrand
PerryMK1
25-01-2022, 23:14
Tentamenweek voorbij, tijd voor de golf!
Tankvlotter van een cabrio gekocht en daar de pomp van een golf 4 1.8t aangeknoopt. Bedankt voor de tip!! @Johan1982MK1
Ik moet alleen nog het filter hebben wat onderaan de pomp hangt. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen?
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220123_180458-min.jpg
Toen een beugel gemaakt voor het filter van een golf 4 1.8t die ik bevestig waar normaal gesproken bij een GTI de pomp hangt.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220124_144402-min.jpg
Ik heb de originele leidingen nagemaakt van koperen leidingen met een buitendiameter van 8mm. Dit omdat de brandstofverdeler op het blok en het vlotter deze zelfde diameter gebruiken.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220125_115135-min.jpg
Alles onder de auto
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220125_123159-min.jpg
en aangesloten op het blok
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220125_141116-min.jpg
Vervolgens heb ik de kabelboom en CE2 zekeringskast er aan gehangen. Bij het contactslot draaien hoor ik de brandstofpomp al lopen. Heb toen olie in het blok gedaan en de versnellingsbakolie vervangen om de motor rond te laten gaan met de injectoren niet aangesloten om te kijken of alles oké is. Dus ik sluit alles aan en draai vol enthousiasme het contact om en......... accu leeg :(
Die dus maar even aan de lader gelegd en morgenochtend opnieuw proberen.
steven16v
26-01-2022, 08:49
Tentamenweek voorbij, tijd voor de golf!
Tankvlotter van een cabrio gekocht en daar de pomp van een golf 4 1.8t aangeknoopt. Bedankt voor de tip!! @Johan1982MK1
Ik moet alleen nog het filter hebben wat onderaan de pomp hangt. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen?
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220123_180458-min.jpg
Toen een beugel gemaakt voor het filter van een golf 4 1.8t die ik bevestig waar normaal gesproken bij een GTI de pomp hangt.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220124_144402-min.jpg
Dat is inderdaad een mooie oplossing. :thumbup: Heb je hier toevallig artikelnummers van?
PerryMK1
26-01-2022, 09:19
Dat is inderdaad een mooie oplossing. :thumbup: Heb je hier toevallig artikelnummers van?
tuurlijk
Heb de pomp en filter op Autodoc besteld
Pomp is van Bosch
0 580 454 093
Linkje (https://www.autodoc.nl/bosch/1156453)
Filter is van Stark
SKFF-0870029
Linkje (https://www.autodoc.nl/stark/7988923)
steven16v
26-01-2022, 09:43
tuurlijk
Heb de pomp en filter op Autodoc besteld
Pomp is van Bosch
0 580 454 093
Linkje (https://www.autodoc.nl/bosch/1156453)
Filter is van Stark
SKFF-0870029
Linkje (https://www.autodoc.nl/stark/7988923)
Bedankt! :thumbup:
PerryMK1
28-01-2022, 10:53
De startmotor krijgt de motor niet rond. Zelfs niet met een frisse opgeladen accu. :shake:
Nieuwe startmotor besteld dus maar.
Edit: Zonder bougies gaat ie wel rond maar ook wat langzaam. Kan met testlampje zien dat de brandstofpomp dan ook draait en als ik een bougie tegen het blok houdt vonkt ie. Zou met een goede startmotor moeten starten dus! :thumbup:
De startmotor krijgt de motor niet rond. Zelfs niet met een frisse opgeladen accu. :shake:
Nieuwe startmotor besteld dus maar.
Edit: Zonder bougies gaat ie wel rond maar ook wat langzaam. Kan met testlampje zien dat de brandstofpomp dan ook draait en als ik een bougie tegen het blok houdt vonkt ie. Zou met een goede startmotor moeten starten dus! :thumbup:
Ik heb een startmotor van een VR6 op mijn 2E motor. De standaard startmotor kreeg hem bij warme motor ook niet rond.
Ziet er mooi uit.
Heb ook de 60mm uitlaatlijn van powersprint.
Ik heb hem er wel wat hoger ingekregen in de tunnel met een beet wringen en dan vast zetten, maar dan ligt die weer wat op de achteras de denderen. Volgens mij is er maar één mogelijkheid om die deftig passend te krijgen, en dat is volledig op maat laten lassen.
PerryMK1
30-01-2022, 15:54
Vandaag even bezig geweest met de ecu.
Had op internet voor weinig immobilizer emulators gekocht. Deze soldeer je in de ecu aan de k-lijn om de startblokkering te omzeilen. Had gelezen dat het bij mijn type ecu nogal lastig is om deze er uit te schrijven, dus heb het op deze manier gebrobeerd.
Op het printje zit gewoon een Atmega attiny microcontroller en een spanningsregelaar. Ben benieuwd wat voor signaal er precies afkomt, misschien maar eens een keer wat onderzoek naar doen :D
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220129_121540-min.jpg
Deze heb ik met dubbelzeidig plakband tegen de ecu aan geplakt.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220130_133735-min.jpg
Toen een beugel gemaakt om de ecu te bevestigen.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220130_142826-min.jpg
Heb een simpel uitleesapparaat geleend. Zonder de emulator kreeg ik steeds code 17978 wat dus de startblokkering is. Als ik hem nu uitlees krijg ik geen codes. Het printje werkt dus :D
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220130_143608-min.jpg
Nog steeds wachten op de startmotor......
PerryMK1
30-01-2022, 15:55
Ziet er mooi uit.
Heb ook de 60mm uitlaatlijn van powersprint.
Ik heb hem er wel wat hoger ingekregen in de tunnel met een beet wringen en dan vast zetten, maar dan ligt die weer wat op de achteras de denderen. Volgens mij is er maar één mogelijkheid om die deftig passend te krijgen, en dat is volledig op maat laten lassen.
Ik denk dat ik ook nog wel wat slijp en laswerk heb om hem mooi passend te krijgen....
Dit is trouwens ook geen echte powersprint hoor. Lijkt er alleen op
Johan1982MK1
30-01-2022, 18:10
Mooi werk weer!!! ik ben benieuwd wat ie gaat doen :)
PerryMK1
01-02-2022, 23:03
Had vandaag de startmotor binnengekregen, is het er een voor een 02a bak ipv 020.....
Kan morgen een andere ophalen voor 020 bak, maar deze is 0,9kw. Hopen dat ie de motor goed rond krijgt.
vagg freak
02-02-2022, 22:07
Heb ook zo'n emulator op mijn 2.0 agg werkt perfect(via stefan baggen)
Bij mij zit een een startmotor op met planetair overbrenging die zijn sterker
PerryMK1
05-02-2022, 15:56
Hij loopt
:D
https://youtu.be/0afTDPyseWs
PerryMK1
05-02-2022, 16:25
Heb nog een vacuumlek dus hij loopt nog niet helemaal lekker. Als ik mn vinger erop houdt gaat ie gelijk naar goed stationair. Ook kwam ik erachter dat ik de verkeerde verdeler had. De verdeler die er eerst opzat heeft 1 gleuf voor de hallgever en de nieuwe die ik erop had gezet heeft er vier. Kwam daarachter omdat ik met uitlezen code 00515 kreeg. Hier kan je het verschil zien.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220205_1456341.jpg
The Skinnmeister
07-02-2022, 11:56
Weer netjes!!
PerryMK1
13-02-2022, 20:10
Update
Radiator met geintegreerd expansievat en ventilator binnengekomen
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220211_102152-min.jpg
Deze paste aan één kant niet op de standaard bevestigingspunten dus heb daar beugeltjes voor gemaakt
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220211_120454-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220212_151104-min.jpg
En de ventilator ervoor :)
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220212_151052-min.jpg
Ik heb alleen nog een probleempje met het aansluiten van de kachelradiator. Als ik het goed begrijp gaat bij een golf 3 de koelvloeistof altijd door de kachelradiator heen. Bij een golf 1 niet. Als ik de aanvoer van de kachelradioter afsluit met de standaard golf 1 kachelklep, dan blokkeer ik de koelwaterdoorstroming die van de rechterflens vanaf de kop komt en door de metalen buis naar beneden naar de oliekoeler en pomp gaat. Ik heb het nu dus aangesloten zonder de kachelklep.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220212_155144-min.jpg
Is er iemand hier die weet of ik de kachelklep er gewoon tussen kan doen zonder problemen? Of een andere oplossing heeft? op deze manier zal het namelijk altijd warm worden in de auto omdat de kachel altijd "aan" staat. In de zomer niet heel handig :rolleyes:
Maar buiten dat probleempje om wordt de auto nu mooi warm, en met de vacuumlekjes opgelost blijft ie mooi stationair op 900 toeren lopen. Hier nog een filmpje.
https://youtu.be/WHpJZoU774s
Ben ook al druk bezig geweest met de elektra. Ik heb de kabelbomen al behoorlijk uitgedunt en voor elk "systeem" een aparte boom gemaakt voor zowel het gedeelte vóór en na de zekeringskast.
Ik zit alleen nog met de stekkers van de CE2 zekeringskast. Ik heb namelijk nog niet alle stekkers die ik nodig heb. Ik bedoel dan de stekkers die in de zekeringskast gaan. deze dus
https://www.volksforum.com/albums/files/7/3/7/5/8/VW-mk1-C_20200516_29.jpg
Is er iemand hier die weet waar ik deze stekkers kan kopen of aan mij wilt verkopen? Je zou me er erg mee helpen :)
Het is me alleen nog niet gelukt om de pinnetjes uit de stekkers te halen, heb hier ook al een depinning tool voor gekocht maar daarmee wilt het ook nog niet echt lukken. Iemand hier tips voor?
mitchies
13-02-2022, 21:23
Gaat dat wel goed met die ventilator? Ventilatoren zuigen of blazen en als hij blaast kan hij voorop de radiator en als hij zuigt dan er achter dacht ik. Iets met tegen de wind in blazen als je aan het rijden bent.
Want waarom wil je hem voorop hebben? Is er achter geen plek.
Groeten Michiel
PerryMK1
13-02-2022, 21:29
Gaat dat wel goed met die ventilator? Ventilatoren zuigen of blazen en als hij blaast kan hij voorop de radiator en als hij zuigt dan er achter dacht ik. Iets met tegen de wind in blazen als je aan het rijden bent.
Want waarom wil je hem voorop hebben? Is er achter geen plek.
Groeten Michiel
Deze kan zuigen én blazen. Hij draait nu de kant op die de pijl opwijst die op de ventilator staat en bij blaast nu de lucht door de radiator heen richting de motor. Zou goed moeten zijn dus.
Toen ik zag dat er voor de radiator ruimte was heb ik hem daar gemonteerd. Gewoon omdat het er beter uitziet denk ik.
Ik heb een poosje geleden onderstaande set bij AliExpress gekocht, ik heb hier veel aan gehad met het aanpassen van mijn kabelboom.
https://nl.aliexpress.com/item/4000473291232.html?gatewayAdapt=glo2nld&spm=a2g0o.9042311.0.0.dcd44c4dWyHQSu
PerryMK1
13-02-2022, 21:42
Ik heb een poosje geleden onderstaande set bij AliExpress gekocht, ik heb hier veel aan gehad met het aanpassen van mijn kabelboom.
https://nl.aliexpress.com/item/4000473291232.html?gatewayAdapt=glo2nld&spm=a2g0o.9042311.0.0.dcd44c4dWyHQSu
Ik heb dus precies hetzelfde gekocht, maar het wilt nog niet echt lukken. Miscchien lukt het me na een paar keer proberen wel :rolleyes:
Die stekkertjes is een beetje klote ja. Wat je altijd moet doen is het draadje induwen zodat de pin juist naar buiten toe gaat. Dan doe je het tooltje erin zodat je de weerhaakjes ook naar beneden kan duwen. Daarna ga je pas aan het draadje trekken. Je moet wel friemelen, draaien, op en neer bewegen, heen en weer bewegen, etc. Als ie los komt denk je 'was dat alles?'
En bij de volgende denk je 'waarom wil dat @)#(;€: ding niet?'.
Voor de stekkers kun je eens informeren bij Rick donkers (rdae.nl) of op ebay. Als je de VW nummers hebt zoekt dat ook wel makkelijker.
PerryMK1
16-02-2022, 15:48
Voorkant weer een beetje in elkaar gezet. Moet alleen nog nieuwe koplampen hebben.
Om de lip vast te zetten heb ik in plaats van die clips gewoon inbusboutjes gebruikt. Probeerde de clips erin te krijgen wat voor een hoop frustratie leidde, toen maar de doos met boutjes en moertjes gepakt :D
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220214_153404-min.jpg
En dan tijd voor de elektra, misschien stiekem wel het leukste gedeelte vind ik :rolleyes:
Toch maar een ander tooltje gekocht om die pinnetjes er uit the pielen. Eerste keer proberen lukte het gelijk :D
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_151031-min.jpg
Hele doos met verschillende dingen van rdae.nl
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_110714-min.jpg
Als eerste een kabelboom gemaakt voor de koelventilator en thermoschakelaar. Ik sluit dit hele zooitje niet aan op de zekeringskast maar heb een aparte houder gekocht voor 1 zekering.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_144720-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_144740-min.jpg
Makkelijke stekker op de ventilator gezet.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_144727-min.jpg
50mm2 accukabel van de accu achterin naar de startmotor:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_110723-min.jpg
Dit is nog een hele dikke bundel aan kabels die ik onder de chassisbalk weg moet gaan krijgen. En dit is nog zonder de boom voor de verlichting :eek:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220216_145951-min.jpg
Rallyegolf20vt
20-02-2022, 10:24
Goed bezig! :thumbup:
Roy16VG60
20-02-2022, 22:11
Mooi project :thumbup:
Het lijkt op de allerlaatste foto dat je de draden zonder bescherming door de carrosserie voert. Je moet hier een doorvoerthule gebruiken. Je zal niet de eerste en niet de laatste zijn die zijn project hierdoor in vlammen op ziet gaan…
PerryMK1
20-02-2022, 23:00
Mooi project :thumbup:
Het lijkt op de allerlaatste foto dat je de draden zonder bescherming door de carrosserie voert. Je moet hier een doorvoerthule gebruiken. Je zal niet de eerste en niet de laatste zijn die zijn project hierdoor in vlammen op ziet gaan…
Bedankt voor je reactie, dit zal ik inderdaad nog gaan doen. Ben eerst nog alles aan het passen :thumbup:
PerryMK1
24-02-2022, 23:25
Uiteindelijk toch maar besloten om de ecu aan de binnenkant van de auto te plaatsen. Hier blijft ie lekker droog en warm :thumbup:
De bedrading loopt nu onder het dashboard langs in plaats van van in de ruitenwisserbak. Ik moest hiervoor wel de bedrading van bijvoorbeeld de bobine verlengen.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220221_182809-min.jpg
Bedrading in de motorruimte helemaal ingepakt :)
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220223_103414-min.jpg
Nadat ik alle bedrading behalve die van de lambda had gedaan, heb ik m weer even gestart om te kijken of ik alles goed had gedaan. Tot mijn verbazing liep de auto eigenlijk hetzelfde als met lambda, ik kon geen verschil merken. Deze heb ik nu ook uit de uitlaat geschroefd. Scheelt me namelijk weer werk in de bedrading en tijd in het maken van beugels aan de onderkant van de auto voor de lambda bedrading.
Weet iemand of het kwaad kan om zo'n blokje langdurig zonder lambda te laten lopen?
vagg freak
25-02-2022, 06:15
Noodloop= een hoger verbruik
RobertVoorst
25-02-2022, 08:21
Nadat ik alle bedrading behalve die van de lambda had gedaan, heb ik m weer even gestart om te kijken of ik alles goed had gedaan. Tot mijn verbazing liep de auto eigenlijk hetzelfde als met lambda, ik kon geen verschil merken. Deze heb ik nu ook uit de uitlaat geschroefd. Scheelt me namelijk weer werk in de bedrading en tijd in het maken van beugels aan de onderkant van de auto voor de lambda bedrading.
Weet iemand of het kwaad kan om zo'n blokje langdurig zonder lambda te laten lopen?
Even laten lopen voor hoe lang? Als je de motor koud start dan loopt deze tot de 60 graden olie-/watertemp in open-loop stand. De motor loopt dan volgens een veilige brandstofmap, dus vrij rijk.
Boven de 60 graden gaat de motor in closed-loop en regelt dus de lucht-brandstofverhouding op basis van de lambda-waarde. Als je dus alleen de koude start met elkaar zou vergelijken klopt het inderdaad dat je weinig verschilt zult merken. ;)
Het is niet persé schadelijk voor het blok om zonder lambda te draaien. Wat wel een aandachtspunt is bij een rijk lopende motor is het spoelen van de verbrandingskamer. Rijk betekend per definitie dat er meer brandstof aanwezig is dan de aanwezige lucht kan verbranden. Wat dan veelal gebeurd is dat deze extra brandstof dankzij 'blow by' langs de zuigerveren komt en in het carter terecht komt. Daar mengt het zich met de olie, waardoor deze zogenaamd schraal wordt en minder goed smeert. Dat is dan weer uiteraard slecht voor lagers en nokkenassen etc.
Ook is het niet heel prettig als je auto bij elk stoplicht benzine staat te dampen. Vooral als jij je raampje open hebt op een warme dag :D
En dan natuurlijk het brandstofverbruik. Tja, ze zeggen wel Smiles Per Gallon, maar denk dat om de 300 km tanken niet zo lachen meer is tegenwoordig :rolleyes: (Zegt de persoon met een 4.2L slurpmachine... :D )
PerryMK1
28-02-2022, 22:47
Even laten lopen voor hoe lang? Als je de motor koud start dan loopt deze tot de 60 graden olie-/watertemp in open-loop stand. De motor loopt dan volgens een veilige brandstofmap, dus vrij rijk.
Aaaah das goed om te weten :). Dan toch maar even wat beugeltjes maken voor de lambda bedrading. Nu ik toch bezig ben.......
maar denk dat om de 300 km tanken niet zo lachen meer is tegenwoordig :rolleyes: (Zegt de persoon met een 4.2L slurpmachine... :D )
En dit is ook zeker waar natuurlijk. Denk ook niet dat het de komende tijd veel beter gaat worden gezien de gehele situatie op het moment.
Heb al een hoop van de elektra werkend. Heb de volledige motorboom af en alle verlichting doet het al. Nog een paar kleine dingen. De elektra duurt wel langer dan verwacht..... Maarja dan heb ik wel alles gelijk goed in orde en geen elektra problemen in de toekomst hopelijk... Zal wel weer een updateje plaatsen als ik met de remmen ben begonnen. De laatste stap hopelijk :rolleyes:
PerryMK1
12-03-2022, 15:53
Elektra is zo goed als af, alleen nog doorvoerrubbertjes. Heb er niet veel foto's van gemaakt omdat t niet heel interessant is allemaal.
De auto is nu dus volledig omgebouwd naar CE2. Ik heb in alle stekkers nieuwe contacten zitten en sommige bomen met nieuwe goede draden opnieuw gemaakt. De bomen heb ik ingepakt in gevlochten isolatiekous. Zo blijft het allemaal mooi overzichtelijk. (Nog niet alle bomen zijn ingepakt omdat ik daar nog geen kous voor heb :) )
Ook heb ik de onderkant van de houder van de zekeringskast eruit geslepen zodat de zekeringskast er netjes in past.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220312_134659-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220312_134741-min.jpg
Was nog een aarde naar het stuurhuis vergeten voor de claxon. Heb in het stuurhuis moeten boren en schroefdraad moeten tappen om er een bout in te draaien. Ook de bedrading van de lambda erlangs geknutseld.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220309_134602-min.jpg
Alles werkt nu zoals het hoort, ook de interieurverlichting enzo. Wil misschien ook nog een volledig schema maken voor het ombouwen naar een ce2 kast in een mk1, met alle nummers van de verbindingen van alle schakelaars en stekkers erbij zodat mensen één bron hoeven te gebruiken bij het ombouwen in plaats van allerlei verschillende schema's en pinouts.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220306_195256-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220228_120454-min.jpg
Ook ben ik nu begonnen met de remleidingen, hier een fotootje van de eerste leiding die ik heb gemaakt. De kortste om het te proberen.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220309_170615-min.jpg
Vond het zelfd best aardig gelukt. Alleen de remleidingen naar achter zien niet heel netjes geworden, misschien dat ik die nog overnieuw doe.
Maandag krijg ik de scirocco 16v dragers en remklauwen binnen, dan kan ik alles ontluchten en mijn eerste testritje door de straat maken :D :D
The Skinnmeister
16-03-2022, 15:53
Goed bezig :thumbup:
PerryMK1
19-03-2022, 16:00
16v remmen erop met de geventileerde Brembo schijfjes :) :)
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220314_135057-min.jpg
Remlichtschakelaarset van mk1garage.de
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220314_125940-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220319_130721-min.jpg
Heb al een paar rondjes door de straat gereden en hij remt superr. De auto zelf stottert nog een beetje met optrekken. Dit kan er mee te maken dat ik nog een foutcode krijg voor recirculatie klep N80 en omdat ik de inlaattemperatuursensor nog niet in de inlaat had zitten. Ik heb de houder hiervoor uit de standaard inlaat gehaald en in de buis gelijmd.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220319_134405-min.jpg
Zijn nog een hoop kleine delen en rubbertjes enzovoorts onderweg om hem af te bouwen. Ook rammelt er nog het een en ander in het interieur. Gisteren in het mooie weer ook weer een keer goed gewassen :thumbup:
GolfMania
21-03-2022, 13:48
Leuk topic heb je hier! En je bent lekker bezig :thumbup:
PerryMK1
23-03-2022, 09:57
Mijn accu staat nu dus in de kofferbak maar ik moet nog een manier vinden om deze te bevestigen. Als het kan wil ik het liefst niet boren of lassen in de carroserie. Heeft iemand hier ideen of foto's van hoe jullie de accubevestiging achterin hebben gemaakt? Kan ik een beetje inspiratie opdoen :D
Volgens mij zitten er weinig loze schroefgaten achterin waar je de accu of een beugel aan kan bevestigen. Boren ga je dan sowieso niet aan ontkomen denk ik.
Wat voor accu heb je? Denk je bij een loodaccu om de ontluchting? ;)
PerryMK1
24-03-2022, 11:40
Volgens mij zitten er weinig loze schroefgaten achterin waar je de accu of een beugel aan kan bevestigen. Boren ga je dan sowieso niet aan ontkomen denk ik.
Wat voor accu heb je? Denk je bij een loodaccu om de ontluchting? ;)
Ontluchting moet ik inderdaad ook nog rekening mee houden. Dit kan toch gewoon met een slangetje naar buiten?
Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met deze bakken?
https://fullcartuning.nl/80118-qsp-accubak-zwart-polypropyleen?utm_campaign=6461606777&utm_network=g&utm_source=Google%20AdWords&utm_content=541043274899&utm_term=&utm_medium=cpc&shopping_product=209069&placement=&gclid=CjwKCAjwrfCRBhAXEiwAnkmKmcDrhxMk2ybdlyWYxdQqa8CYRlz0ciJKgT18dOuEQ3p5FlZxXuqkyRoCRKIQAvD_BwE
Ja dat kan met een slangetje naar buiten.
Of je neemt een afgesloten accu, dat kan ook :)
Die bakken ken ik wel, maar moet je als nog deugdelijk vast kunnen zetten ;)
PerryMK1
24-03-2022, 14:31
Ja dat kan met een slangetje naar buiten.
Of je neemt een afgesloten accu, dat kan ook :)
Die bakken ken ik wel, maar moet je als nog deugdelijk vast kunnen zetten ;)
Ik ga dit weekend maar eens kijken of ik eerst gewoon iets simpels kan maken voordat ik iets aanschaf. Keep it simple.
Dit weekend kijken of het lukt om de laatste dingetjes te doen zodat ik hem maandag van de schorsing af kan halen. Dan eerst maar even een paar weekjes genieten en de laatste dingen doen voor de apk keuring volgende maand :D
Ik heb een bak gemaakt uit aluminium.
Maar daarvoor heb ik wel een gat geslepen op de plek waar de achterbank normaal zit :D
PerryMK1
28-03-2022, 20:50
Vandaag de auto van de schorsing gehaald en +- 20 kilometer gereden. Tot nu toe nog geen gekke dingen. Zou binnenkort weer wat foto's plaatsen.
Iets wat me wel opvalt is dat er redelijk veel geluid van de versnellingsbak af komt.... Zit wel genoeg vloeistof in enzo. Soms krijg ik hem ook moeilijk in de achteruit. Dus ik denk dat ik maar vast een reserve versnellingsbak klaar moet leggen :tongue:
T grootste probleem is nu nog de uitlaat. Tijdens het eerste ritje een keihard schrapend geluid bij een vluchtheuvel... Daarna geprobeerd de uitlaat wat hoger te krijgen en dit is opzich wel redelijk gelukt, hoorde hem daarna nog maar 1 keer op een drempel schrapen. Enige probleem puntje is dat het spruitstuk nog tegen de rubberen versnellingspookhoes aan komt. Ik zit dus te denken om het spruitstuk er onder vandaan te halen dit weekend en te proberen of ik er een bochtje in kan lassen zodat er ongeveer 5mm tussen de hoes en de uitlaat zit. Hopen dat dit lukt want hierdoor hoor je hem behoorkijk rammelen in de auto.....
Hoe kan een rubberen hoes rammelen?
Of denk ik daarbij niet aan het geluid wat jij wellicht bedoeld?
Waarom is die uitlaat zo laag eigenlijk? Mijn Golf is ook aardig laag (13 cm), maar de uitlaat raakt niks bij normale drempels. Ik heb dan wel geen middendemper trouwens, wellicht dat dat net scheelt.
PerryMK1
28-03-2022, 21:11
Hoe kan een rubberen hoes rammelen?
Ik bedoel dat de uitlaat tegen de hoes aanzit en de hoes zit aan de binnenkant weer tegen het schakelmechansme aan. Dit zorgt voor het enige rammelen en trillen in de auto.
En waarom die uitlaat zo laag is geen idee. Vóór de middendemper zit hij nog prima maar de middendemper loopt iets omlaag omdat die anders de doorvoer van de handremkabels raakt.
Moet zeggen dat het ook echt alleen de middendemper is die de drempels raakt. Dus met het weghalen van de middendemper is dat probleem wellicht opgelost. Maar ben dan bang dat ie weer teveel lawaai maakt :D
PerryMK1
29-03-2022, 11:04
Welnee joh :D
Misschien dat ik van de zomer nog probeer om met een middendempervervanger te rijden. Maar eens kijken hoe dat dan bevalt :thumbup:
The Skinnmeister
29-03-2022, 18:03
Welnee joh :D
;)
golf mk2 90
01-04-2022, 06:33
Kun je mbt de uitlaat niet eerst proberen de motor wat op te schuiven in de steunen?
PerryMK1
02-04-2022, 15:29
Kun je mbt de uitlaat niet eerst proberen de motor wat op te schuiven in de steunen?
Bedankt voor de tip! Zoiets heb ik vandaag geprobeerd. Als ik de motor bij de voorste steun opkrikte kwam het schakelmechanisme vrij van de uitlaat. Als ik toen de steun vastdraaide en de krik liet zakken ging de uitlaat weer net teveel omhoog om vrij te komen. Ik kan met de steunen alleen dus net niet genoeg ruimte krijgen.
Ik ben daarom naar de achterste steun gaan kijken. Als ik de motor wat meer wil kantelen (wat ik dus aan het doen ben) kan ik er ook voor zorgen dat de achterste versnellingsbaksteun wat naar onderen komt. Het scheelt namelijk millimeters.
Ik heb geprobeerd om een plaat van 6mm dik staal te maken en deze tussen de carrosserie en de versnellingsbaksteun te plaatsen.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220402_133241-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220402_153449-min.jpg
En dit is nét genoeg! De uitlaat is nu vrij van de pookhoes en er zit meer ruimte tussen de beugel van het schakelmechansime en het stuurhuis.
Dit is misschien niet de beste oplossing. Maar ik vertrouw dit meer dan mijn laskunsten aan een nieuw RVS uitlaatspruitstuk :D
Het is nu een stuk rustiger binnenin de auto. Eerst hoorde je een hoop getril en gerammel als je het gas losliet maar dat is nu voorbij. Alleen het probleem middendemper dus nog... Maar zoals hierboven al aangegeven kan ik die eventueel ook gewoon weglaten :cool:
Accubevestiging die ik heb gemaakt.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220402_133736-min.jpg
Er komt hopelijk komende weken nog een AGM accu in. Een optima redtop. Dan heb ik als het goed is geen ontluchting nodig.
Ook heb ik inmiddels de paravaanbak en alle doorvoerrubbers geplaatst. Zo ziet de motorruimte er nu uit:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220402_132335-min.jpg
Nog een mooi plaatje wat ik heb geschoten. :rolleyes:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220330_184948-min.jpg
Ik heb deze zomer nog een hoop dingen die ik graag wil veranderen of verbeteren zoals een beter schroefsetje (rij nu op Ta Stuiter Technix en het is geen pretje soms :) ) en een betere oplossing voor de inlaat. Ik houd jullie zeker op de hoogte!
Knappe golf :thumbup:
Heb een kw variant 2 eronder en dat stuitert ook hoor, en staat op één klik na op zijn zachts, en heb ook geen lage profielbanden. Denk als je meer comfort wil je naar een vast verlagingsset moet gaan kijken.
Roy16VG60
03-04-2022, 09:47
Vast bied ook weinig comfort hoor :)
Ik heb onder mijn up! GTI ook een vaste H&R set en die vergruist ook perfect nierstenen ;) Ik was juist aan het rondkijken voor een schroefset omdat die nog wel eens wat comfortabeler zijn. In ieder geval de AP sets die ik gewend ben…
Alle geluk heeft de golf 1 toch al gordels, want op sommige wegen houdt die mij echt wel op mijn stoel :D
Nu lach ik ermee maar op momenten is dit zo irriterend, maar een duw op het gaspedaal maakt het weer allemaal goed :cool:
Dacht hier en daar toch te lezen dat een vaste set van eibach met H&R veren of omgekeerd, toch wel comfortabeler zou zijn. Niet dan?
PerryMK1
03-04-2022, 11:36
Ik kan me herinneren dat ik ook wel goede dingen heb gelezen over de Eibach B12 pro-kit. Dit zijn blijkbaar Bilstein dempers met Eibach veren.
https://www.lowering.nl/Shop/index.php/volkswagen/volkswagen-golf-1-jetta-1/e90-85-032-01-22.html
Heeft iemand hier misschien ervaring met deze set? eventueel foto's van de hoogte van de auto met deze set?
Ben alleen bang dat als ik zoiets koop ik misschien ook met andere velgen moet gaan rijden omdat de velgen nu ook al bijna tegen mijn schroefset aan komen...
GolfMania
04-04-2022, 11:56
Ik heb geen ervaringen met Eibach, maar heb nu onder mijn GTI een hardheid instelbare schroefset van Vmaxx en die bevalt best goed. Eenvoudig in te stellen en voor zover je van een buikschuiver mag zeggen, is ie behoorlijk comfortabel :thumbup:
Ik kan me herinneren dat ik ook wel goede dingen heb gelezen over de Eibach B12 pro-kit. Dit zijn blijkbaar Bilstein dempers met Eibach veren.
https://www.lowering.nl/Shop/index.php/volkswagen/volkswagen-golf-1-jetta-1/e90-85-032-01-22.html
Heeft iemand hier misschien ervaring met deze set? eventueel foto's van de hoogte van de auto met deze set?
Ben alleen bang dat als ik zoiets koop ik misschien ook met andere velgen moet gaan rijden omdat de velgen nu ook al bijna tegen mijn schroefset aan komen...
Kloppen je ET waardes niet dan? Dan kun/moet je toch spacers gebruiken?
Eibach is best een goed merk, staat in ieder geval beter bekend als Vmaxx (no offence, just saying :thumbup: )
PerryMK1
05-04-2022, 09:38
Nee mijn velgen passen niet zonder spoorverbreders. Gebruik nu spoorverbredes van 10mm dus 20mm per as en de velgen zitten zitten dan pas op "comfortabele" afstand van de schokdempers.
Maar wil nog een keertje op andere velgen gaan rijden dus ik ga nog even nadenken over wat mijn beste opties zijn qua ophanging/velgen
PerryMK1
31-05-2022, 21:24
Hoi allemaal, ben ik weer met een kleine update zoals beloofd.
Het afgelopen week eindelijk de mooie beugel binnengekregen voor de Optima red top accu. Deze moest uit verwegistan komen dus duurde even. Heb deze dus ook eindelijk kunnen installeren :D
Beugel achtering:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220530_201301-min.jpg
Met de accu:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220530_201659-min.jpg
Ik ben zeer tevreden over de beugel, accu blijft er stevig ingeklemd en zit geen speling in. Accu ook zeer tevreden mee.
Toch zijn er nog een aantal probleempjes na de motorwissel:
Stationair hoor ik een "gejoel" van de multiriem afkomen. Ik weet zeker dat dit de multiriem is want als ik hem eraf haal hoor ik niks. Al geprobeerd losser te zetten maar maakte geen verschil. Toen zag ik wel dat de poelie een beetje krom was en dus heen en weer wiebelt. Ik ben dus ook opzoek naar een nieuw, het gaat om deze. Het nummer wat erop staat is 037121031C. Heb je zoiets liggen stuur me gerust een dmetje :thumbup:
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220528_145937-min.jpg
Het volgende probleem is met betrekking tot het mengsel (tenminste... dat denk ik.) Af en toe krijg ik foutcode 00537. Dit is een foutcode met betrekking tot de lambdaregeling. Deze is goed aangesloten en krijg de melding ook niet altijd, dus ik neem aan dat de lambdaregeling vaak wel goed werkt. Ik krijg de foutcode dus denk ik omdat er een fout zit in andere sensoren en daardoor het mengsel niet goed is. Ik heb de luchtmassameter al eens grondig schoongemaakt maar dit had helaas geen zin. Ik ga binnenkort eens proberen wat andere dingen te vervangen zoals de brandstofdrukregelaar.
De auto loopt stationair ook niet altijd goed, (laag en onregelmatig). Ik denk dat dat met dit probleem te maken heeft
De auto trekt wel goed op alleen heb ik soms het idee dat ie bij volgas heel eventjes inhoud. Je voelt dus dat de auto voor ongeveer een seconde minder vermogen heeft. Dit doet ie niet altijd. Ik denk dat dit temaken heeft met de zelfde lambda probleem.
Als iemand hier ervaring heeft met deze symptonen en misschien een oplossing heeft, laat het me weten! :thumbup:
Verder nog gewoon wat beauty shots.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220508_120747-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220516_144758-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220507_125605-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220507_125437-min.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220507_125009-min.jpg
vagg freak
01-06-2022, 04:53
Zijn je injectors al eens getest
Mooi geworden!
wel een vraagje, waar heb je die beugel vandaan?
PerryMK1
01-06-2022, 09:31
Zijn je injectors al eens getest
Nee, ik heb al wel eens injectoreiniger bij mn benzine in gegooid maar dat heeft geen nut gehad. Is er een manier hoe ik mn injectors zelf kan testen?
PerryMK1
01-06-2022, 09:33
Mooi geworden!
wel een vraagje, waar heb je die beugel vandaan?
Die komt van aliexpress, was er zelf sceptisch over maar heb m toch maar besteld en ben best tevreden over de kwaliteit!
https://www.aliexpress.com/item/1005001713752392.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.2dad79d23tEzxT
PerryMK1
01-06-2022, 10:35
Wat weegt die accu?
Ik heb hem niet gewogen maar hij was iets zwaarder dan mijn oude accu. Op internet staat de de redTop 17 kilo weegt.
PerryMK1
01-06-2022, 12:50
Trouwens ook nog zonder op of aanmerkingen door de apk gekomen laatst :thumbup: :thumbup:
The Skinnmeister
01-06-2022, 13:47
Netjes :thumbup:
vagg freak
01-06-2022, 22:25
Sproeibeeld
opbrengst gelijk
Mogen niet lekke als er druk op staat
Ultrasoon reinigen en evt de filters vervangen
PerryMK1
02-06-2022, 13:13
Sproeibeeld
opbrengst gelijk
Mogen niet lekke als er druk op staat
Ultrasoon reinigen en evt de filters vervangen
Ik heb een kleine ultrasoon reiniger staan, denk dat ik van het weekend maar eens probeer de injectoren er in te gooien dan.
Van Limburg
02-06-2022, 13:37
Ik heb een kleine ultrasoon reiniger staan, denk dat ik van het weekend maar eens probeer de injectoren er in te gooien dan.
Helemaal onder vinden ze volgens mij niet fijn..
vagg freak
02-06-2022, 17:01
Ultrasoon heeft alleen zin als de injectors pulserende worden aan gestuurd geen constanten spanning
Mooi werk hier!
Nette golf ook :-)
PerryMK1
07-06-2022, 12:31
Ik heb dus van het weekend de injectoren goed schoongemaakt en hij leek vervolgens wel goed te lopen, trekt beter op en liep beter stationair. Dit kan placebo zijn maar volgensmij niet :rolleyes:. Maarr... vandaag liep ie dus weer heel onregelmatig stationair en heb ik hem weer uitgelezen. Dit keer code 00635 wat betekent " Verwarming lambda-sensor 1 voor katalysator". Ik denk dus dat er gewoon iets niet helemaal goed is met de lambdasonde zelf.
De sonde die er op dit moment in zit is deze: https://www.autodoc.nl/ngk/7615943
Is er iemand die mij kan vertellen of dit uberhaupt de goede is? En welke sonde ik er eventueel beter in kan draaien?
Ik kwam op de website van bolku deze tegen en daar staat mijn motorcode ook bij: https://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-24089629/4-draads-lambdasonde.html
Is dit eventueel een goede optie?
vagg freak
07-06-2022, 22:44
Ik zou er een bosch in zetten waar al de juiste stekker aan zit
Hoe loopt de motor als je de stekker van de lambda los maakt
RobertVoorst
08-06-2022, 07:08
Is er iemand die mij kan vertellen of dit uberhaupt de goede is? En welke sonde ik er eventueel beter in kan draaien?
Volgens ETKA moet je voor de ADY motor hebben:
021 906 265 R (met katalysator)
023 906 265 D (zonder katalysator)
PerryMK1
08-06-2022, 09:50
Ik zou er een bosch in zetten waar al de juiste stekker aan zit
Hoe loopt de motor als je de stekker van de lambda los maakt
Ik zal dat eens proberen laat wel weten hoe dat gaat!
PerryMK1
08-06-2022, 09:51
Volgens ETKA moet je voor de ADY motor hebben:
021 906 265 R (met katalysator)
023 906 265 D (zonder katalysator)
Bedankt! als ik hem ga vervangen komt er sowieso een Bosch in.
PerryMK1
08-06-2022, 11:23
De spanning naar het het verwarmingselement is met lopende moter 14V, lijkt me normaal dus
PerryMK1
08-06-2022, 11:24
Ik zou er een bosch in zetten waar al de juiste stekker aan zit
Hoe loopt de motor als je de stekker van de lambda los maakt
Als ik de lambda los maak is er geen verschil in hoe de motor loopt
vagg freak
08-06-2022, 16:45
Rijd deze dan wel beter
Niets zo vervelend dat je zo'n storing niet direct vindt.
PerryMK1
10-06-2022, 12:18
Ik ben er vandaag achter gekomen dat het flexibele uitlaatdeel van mijn uitlaatspruitstuk lek is. Dee zit dicht bij de lambdasonde. denk dus dat dat mijn probleem is. eerst de uitlaat oplossen en dan zie ik wel verder :thumbup:
vagg freak
10-06-2022, 19:43
Dat heeft zeker invloed
PerryMK1
15-06-2022, 14:54
Hallo allemaal, nog even een vraagje voor de VCDS / vag com experts :)
Zou ik mijn ecu uit moeten kunnen lezen met Vag com? Ik heb een imitatie kabel (weet dat deze niet de beste zijn). Ik kan mij ecu uitlezen met een simpel uitlees apparaatje dus zou zeggen dat dat zou moeten werken. De kabel wordt herkent door mijn laptop en en als ik de test doe in de vag-com software geeft ie "Interace found" aan. Maar als ik vervolgens de engine module aan klik krijg ik na een tijdje "No response from controller".
Mijn obd poort heeft op pin 16 netjes 12 volt en op pin 4 en 5 hangt ie aan aarde. Als ik met contact aan pin 7 meet (k-lijn) zie ik 12 volt. Het gaat om een siemens simos 5wp4 160 obd1 ecu uit 1994 met onderdeelnummer 037 906 025 A.
Ook als ik naar de pinout van een obd stekker kijk zie ik ook een L-lijn. Wat is het verschil tussen de K-lijn en de L-lijn? Ik heb namelijk geen L-lijn naar mijn obd stekker lopen en volgensmij ook geen L-lijn die van mijn ecu afkomt. Misschien daardoor?
PerryMK1
03-08-2022, 13:00
Hallo allemaal, even een klein updatje
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220803_104614-min.jpg
Ik heb eventjes geleden het lambda probleem volledig opgelost simpelweg door een andere lambdasonde te plaatsen (misschien de volgende keer maar als eerste proberen :redface: ). Ik heb een Bosch sonde gekocht met onderdeelnummer 023 906 265 D. En ben geen foutcodes mbt de sonde meer tegengekomen :thumbup:. Bedankt voor de tips.
Verder heb ik nog kleine kinderziektes verholpen zoals een behoorlijke lekkage van de carterpan. Carterpan gelijk maar vervangen aangezien de pan zo'n betonnen parkeerband had geraakt. oeps....
De auto heeft me tot nu toe maar 1 keer in de steek gelaten langs de kant van de weg vanwege een kapotte bobine. Een van de dingen die ik met de motorombouw niet had vernieuwt. Aangezien ik de auto elke dag gebruik (geen lange afstanden). Ben ik best onder de indruk van de betrouwbaarheid tot nu toe.
Ook nog remblokjes van Brembo geplaatst aangezien ik die nog had liggen. Of het nou verschil maakt ten opzichte van de blokken van Mapco weet ik niet zeker. Het verschil is in ieder geval niet groot.
Ook heb ik de middendemper vervangen door een middendempervervanger van powersprint. De uitlaat raakt nu geen drempels meer en klinkt ook iets gemener. Gelukkig niet te hard.
Ik had deze zomer nog véél meer aan de auto willen doen. Ik wou heel graag nog het interieur helemaal aanpakken en een paar mooie metertjes in het dashboard willen bouwen en een nieuwe schroefsetje aanschaffen maar dat is er allemaal helaas nog niet van gekomen. Deze winter staat de auto waarschijnlijk toch gewoon binnen dus dan hopelijk tijd zat om het een en ander nog naar mijn wens te maken. :)
PerryMK1
24-03-2023, 14:18
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20230305_140557-min1.jpg
Hallo allemaal, zoals beloofd maar weer eens een kleine update.
De golf heeft het van de winter goed volgehouden! Ik heb een aantal dingen veranderd.
Een tijdje terug heb ik de schroefset van TA-Technix vervangen door een ST-suspension XA schroefset.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20230304_103259-min1.jpg
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20230304_133725-min1.jpg
Een nieuwe schroefset is echt iets wat ik veel eerder had moeten doen, wauw wat een verschil. Bij de St scroefset is de rebound instelbaar, en heb deze redelijk zacht gezet. Het lijkt wel een compleet andere auto. Hij staat iets hoger dan eerst maar dat vind ik geen probleem. Nadat de auto opnieuw netjes was uitgelijnd reed deze perfect.
Verder heb ik laatst ook een middenconsole gekocht.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20221225_143219-min1.jpg
Hier had ik VDO meters voor besteld, maar de levering duurde zo ontzettend lang dat ik mijn bestelling geannuleerd heb. Het schijnt dat VDO meters echt overal zijn uitverkocht.
Is er iemand die weet welk merk meters van goede kwaliteit zijn voor een redelijke prijs? Ik zou graag de middenconsole nog voor de zomer in orde willen maken :) .
Ook heb ik afgelopen winter de achterremmen compleet aangepakt inclusief nieuwe lagers.
Het enige probleem wat ik op het moment met de auto heb is dat wanneer deze een tijdje stil heeft gestaan (laten we zeggen 24 uur) bij de eerste koude start het oliedruklampje soms wel 5 seconden kan blijven branden. Ook hoor ik een tikkend geluid van de motor op dat moment. Lage oliedruk dus. Zou dit eventueel de oliepomp kunnen zijn? of moet ik andere olie gaan gebruiken?
Deze zomer wil ik mij vooral bezig gaan houden met het interieur. Nieuwe deurpaneeltjes en misschien een ander dashboard. Ook wil ik de kofferbak er wat netter uit laten zien.
Mooi golfje :thumbup:
Is die schroefset nog comfortabel?
Ik weet dat veel golfjes last hebben van dat het lampje van de oliedruk knippert of blijft branden.
Maar omdat je aangeeft dat er dan getik is, wat in de meeste gevallen weggaat als de motor warm is. Zoniet dan zal je de kleppen moeten nakijken.
Heb ook wel eens gelezen dat je kan proberen, ofwel dikkere olie gebruiken, (maar eerst nagaan of dit wel mag), of een soort olie spoelmiddel gebruiken, en als het dan niet weg is, zal je toch je kleppen moeten nakijken.
Heb het getik ook ik mijn dx, continu. Daarom ik ook al wat heb opgezocht.
PerryMK1
25-03-2023, 12:04
Is die schroefset nog comfortabel?
Vergeleken met de schroefset die er eerst onder zat? Ja.
Eerst moest ik bij drempels flink afremmen omdat het gewoon niet goed voelde om er sneller over heen te gaan. Het leek soms wel alsof er helemaal geen vering in de ophaning zat en de auto alleen op de banden veerde :shake: klinkerweggetjes waren al helemaal een drama... vaak zat ik met mijn hoofd tegen het dak van de auto.
Bij deze set werd in de handleiding aangeraden om de rebound op het hardst te draaien en dan 9 klikjes terug. Als begininstelling zegmaar.
Drempels kan ik nu als een normale auto pakken zonder dat het lijkt alsof de voorkant van de auto van de grond afkomt. Bij klinkerweggetjes worden de imperfecties in de weg veeeel beter opgepakt en de auto trilt niet alle kanten op. Heb nu echt het gevoel dat je op een set rijdt die voor de auto is gemaakt, in plaats van het gevoel dat er gewoon willekeurig dempers en veren uit het schap zijn getrokken en naar je opgestuurd.
Ik denk dat je in een auto als een golf 1 niet een veel comfortabelere schroefset kan vinden. Ik denk dat als je comfort wilt je gewoon op standaard dempers moet gaan rijden met verlagingsveren.
Wat betreft het tikken bij koude start denk ik dat ik bij de volgende oliebeurt van de zomer gewoon de oliepomp maar eens vervang, kijken wat ie dan doet. Bedankt voor de info :thumbup:
Heb je geen oliedruk meter, meten is weten.
Bij mijn DX was de oliedruk warm te laag en ging de zoemer af. Was bij 2000t/m onder de 2 bar. Oliepomp vervangen (Febi) en nu bij 2000t/m 4,5 bar druk. Ook de oliedikte maak uit, ik gebruik 15W40 Castrol GTX.
@PerryMK1
Goed om te weten. Ben wat informatie aan het verzamelen daarover, omdat de kw variant II die ik heb nen baksteen is om mee te rijden. Ga nog één keer kijken of ik er niets aan kan doen, zoniet de verkoop in. Onder mijn ander golfje zitten gewoon verlagingsveren onder, en dat is luxe.
Over AP lees ik ook wel veel goeds.
@DJFD6
Bij mij zitten geen metertjes in daschboard ingebouwd, maar ga zien dat ik die oliedruk kan meten, om daar eventueel al uitsluitsel over te kunnen geven.
RobertVoorst
25-03-2023, 20:40
@PerryMK1
Goed om te weten. Ben wat informatie aan het verzamelen daarover, omdat de kw variant II die ik heb nen baksteen is om mee te rijden. Ga nog één keer kijken of ik er niets aan kan doen, zoniet de verkoop in. Onder mijn ander golfje zitten gewoon verlagingsveren onder, en dat is luxe.
Over AP lees ik ook wel veel goeds.
ST, AP en KW zijn allemaal (sub)merken van KW ;) ik rijd met een V1 set onder mn Mk2 en dat rijdt echt dikke prima. Natuurlijk is het een hele andere ervaring dan een ‘normale’ auto. Als ik uit mn S4 stap en de golf pak dan heb ik ook het idee dat er helemaal niks veert, puur omdat het verschil zo groot is. Die KW V2 zou je al een heel stuk zachter moeten kunnen krijgen dan de V1. Vergeet niet dat de hoogte van de schroefset ook enorm veel doet in zachtheid!
PerryMK1
25-03-2023, 21:33
ST, AP en KW zijn allemaal (sub)merken van KW
Correct, het zou me niks verbazen als de ST xa set hetzelfde is als de KW v2, alleen ander materiaal.
@Mk1_er, misschien is de rebound verkeerd ingesteld? of de auto is te hoog opgeschroefd waardoor het zo stug lijkt?
vagg freak
25-03-2023, 22:02
Het tikken wat je hoort bij een mechanische kop te veel klepspeling
Kleppen stellen bij. Bij een hydraulische kop een lekke stotter deze loopt dan leeg als de motor niet loopt nieuwe stoters monteren.
vagg freak
25-03-2023, 22:07
Het reduceer ventiel van de oliepomp zal wel vast zitten dat komt wel vaker voor
@RobertVoorst
De golf 2 die weegt ook wel pakweg een 200kg meer, dat zal ook al wel meespelen.
Je zou deze inderdaad beter moeten kunnen afstellen dan de kw variant I, maar ik heb ook wel op het net gevonden dat de variant II geleverd wordt, met dezelfde stugheid als de variant I, je kan dus de variant II alleen maar harder instellen.
Dacht dat @Johan1982MK1 hier ook die variant I had op zijn mk1, en die vindt die ook comfortabel, dan zal die misschien toch beter geschikt zijn voor de golf 1?.
@PerryMK1
Ik heb hem het omhoog moeten schroeven voor de keuring, en was zelfs afgekeurd omdat er geen vering was zo hard, onderweg was het net of die in twee ging breken, ook niet leuk rijden. Maar ook logisch, je schroeft hem omhoog dus de veren worden bijeen geperst. Maar als die lager hing lag hij ook al hard en dat met banden van 55 hoog. Ga een keer proberen onder men andere golf en nog wat met de instellingen proberen, maar anders zal het een andere kit worden. Maar zou interessant zijn om eens mee te rijden met iemand met een bepaalde kit, om te vergelijken.
PerryMK1
26-03-2023, 12:59
@PerryMK1
Ik heb hem het omhoog moeten schroeven voor de keuring, en was zelfs afgekeurd omdat er geen vering was zo hard, onderweg was het net of die in twee ging breken, ook niet leuk rijden.
Nee dat is ook niet prettig, maar die ervering heb ik met de ST xa set totaal niet. Mijn golf staat nu op de hoogte zoals de bovenste foto in mijn vorige update.
Zou dan misschien toch denken dat er iets mis is met het KW v2 setje wat je er onder hebt zitten, maar dat lijkt me ook sterk. Of er is toch wel degelijk verschil tussen de ST en KW set.
Het beste zou dan inderdaad zijn om in de buurt eens een keer iemand te zoeken met een andere schroefset om te vergelijken.
PerryMK1
02-05-2023, 10:49
Ongeveer een week geleden de kleptstoters en oliepomp vervangen. Het getik na lang stilstaan is compleet verdwenen en het oliedruklampje gaat bij een koude start nog maximaal een seconde aan, wat mij normaal lijkt. De oliedruk gemeten bij de onderste sensor en die is meer dan 4 bar bij 2000 toeren. Bij de bovenste sensor ook gemeten en daar is de oliedruk iets lager. Eerst was de oliedruk bij de bovenste sensor nog iets onder de 2 bar bij 2000 toeren.
Een success dus :thumbup:
Ik heb ook een KW v2 set, wel op een MK2. Heel stug is die niet (eigenlijk afgesteld voor de Nordschleife).
Is inderdaad vaak de oliepomp, gelukkig opgelost nu!
Ik heb alleen nog een probleempje met het aansluiten van de kachelradiator. Als ik het goed begrijp gaat bij een golf 3 de koelvloeistof altijd door de kachelradiator heen. Bij een golf 1 niet. Als ik de aanvoer van de kachelradioter afsluit met de standaard golf 1 kachelklep, dan blokkeer ik de koelwaterdoorstroming die van de rechterflens vanaf de kop komt en door de metalen buis naar beneden naar de oliekoeler en pomp gaat. Ik heb het nu dus aangesloten zonder de kachelklep.
https://www.volksforum.com/albums/files/7/4/4/7/3/20220212_155144-min.jpg
Is er iemand hier die weet of ik de kachelklep er gewoon tussen kan doen zonder problemen? Of een andere oplossing heeft? op deze manier zal het namelijk altijd warm worden in de auto omdat de kachel altijd "aan" staat. In de zomer niet heel handig :rolleyes:
Hoe is dit afgelopen met de kachel? Heb je uiteindelijk wel de klep ertussen gedaan?
PerryMK1
19-03-2024, 20:27
Hoe is dit afgelopen met de kachel? Heb je uiteindelijk wel de klep ertussen gedaan?
Sorry voor de late reactie,
Nee, ik zoek voor dit probleem eigenlijk nog steeds een goede oplossing. Ik weet nog steeds niet zeker of ik de koelwateruitgang aan de zijkant van de kop kan blokkeren met de klep.
Ik heb hem wel met de klep/regelaar aangesloten dus we weten het binnenkort :D :D
vagg freak
25-03-2024, 12:56
Heb een agg in mijn mk1 en mijn kachel werkt perfect
Koelwater temp blijft mooi op temperatuur
Sorry voor de late reactie,
Nee, ik zoek voor dit probleem eigenlijk nog steeds een goede oplossing. Ik weet nog steeds niet zeker of ik de koelwateruitgang aan de zijkant van de kop kan blokkeren met de klep.
Ik zag toevallig net in dit fimpje dat er een speciale klep voor is.
https://www.youtube.com/watch?v=rMH1VOxYjUM
Vanaf minuut 6:00.
Volgens mij is het deze: https://s-pautomotive.com/product/heater-core-bypass-control-valve/
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.